Olenko sairaalloisen mustasukkainen vai onko tämä normaalia?
Mitä muut naiset sanotte tilanteesta ja mitä mieltä olisitten jos olisitte minun asemassani? En ole koskaan ennen ollut kenestäkään mustasukkainen, nyt olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä pari vuotta ja nyt tuli ensimmäistä kertaa eteen tilanne josta tunnen sekoavani:
Miesystävälleni on tulossa ulkomailta vieraaksi hänen entinen lukiokaverinsa (nainen) jonka kanssa eivät ole olleet yhteydessä sitten lukioaikojen,nyt ovat löytäneet toisensa uudestaan ihan vähän aikaa sitten ja tämä nainen on siis tulossa miehen luokse kylään, kahdeksi viikoksi. Nainen asuu siis tuon kaksi viikkoa miesystäväni luona. Itse olen juuri samanana ajankohtana matkoilla joten en ole maisemissa enkä tule tuota naista tapaamaan.
Olisitteko itse tilanteessa mustasukkaisia? Tuntuu todella inhottavalta sillä luotan kyllä mieheen ja jos mies kerran sanoo naisen olevan ystävä niin kai tämä sitten on ystävä. Ylireakoinko? En siis ole miehelle näyttänyt mustasukkaisuutta mutta vähän kyllä häiritsee tämä asia. Kertokaas mielipiteitänne!
Kommentit (22)
olisin sairaan mustasukkainen, eikä tulisi kuuloonkaan että mies majoittaisi jotain itselle tuntematonta naikkosta luonaan, vaikka olisinkin kaupungissa. En itse tekisi miehelle noin, enkä olettaisi miehenkään niin tekevän. Nainen voisi yhtä hyvin nukkua hotellissa.
itse olen nuorempi. Tämä vierailemaan tuleva nainen ei tunne ketään muuta suomesta ja siksi tulee miehen luokse. Hänellä on tilava koti (lämemmän 100m2) joten sinänsä ymmärrettävää ettei halua vanhaa ystävää laittaa hotelliin kun voi yöpyä luonaan ilmaiseksi. HYvä lkuulla että muitakin ahdistaisi tilanne, en siis ole mitenkään ylimustasukkainen..
ap
(2 jatkaa)
ymmärrettävää on kyl, jos ei tunne muita suomesta jne. mut silti outoa..
keskustelkaa asiasta ja sano suoraan et vaivaa sua. ni mieski tietää et et järin pidä ajatuksesta, ja ei tuu ainakaa vastaavia temppuja myöhemmin.
ja fiksua ois siltä naiselta majoittua muualle, kun kuulee et asia sua häiritsee.
asuisikin hotellissa, ei se tilannetta paljon muuta. Voisivathan se siltikin paneskella, jos sitä pelkäät!Varsinkin, jos itse olet vielä poissa maisemista.
Ota asia puheeksi rohkeasti vaan, mutta älä aggressiivisesti. En itsekään pitäisi tilanteesta, vaikken yleensä mustasukkainen. Tekisi varmasti oloni epävarmaksi.
mustasukkainen. Kyllähän heidän välillään olisi jo jotain tapahtunut noiden vuosien aikana.
Luota mieheesi äläkä ole mustasukkainen
Turhaa aiheutat itsellesi vaan ongelmia siinä. Mies ja nainen voi ihan oikeasti olla vaan kavereita. Ja mistä tiedät, voihan se nainen olla vaikka lesbo.
tyttäkaveri. Siis ovat opiskelleet joskus vuonna anno satsuma yhdessä ja näkevät aina silloin tällöin. Itse en pääse niihin tapaamisiin mukaan. Tiedän, että se nainen on tavallaan mustasukkainen minusta. Hän olisi ainakin miehen kaveriporukan mukaan halunnut mieheni. En siis edes änge mukaan, kun tapaavat mieheni kanssa.
Uskoin, että he ovat kavereita ja minusta on miehellenikin tärkeää, että hänellä on ystäviä, joidan kanssa muistella esim. opiskeluaikoja.
Älä ole hirvittävän mustasukkainen. Voithan sinä miehellesi sanoa, että sinua hieman häiritsee tuollanen järjestely, mutta ei kannata tehdä siitä liian suurta numeroa.
(2 jatkaa) ymmärrettävää on kyl, jos ei tunne muita suomesta jne. mut silti outoa.. keskustelkaa asiasta ja sano suoraan et vaivaa sua. ni mieski tietää et et järin pidä ajatuksesta, ja ei tuu ainakaa vastaavia temppuja myöhemmin. ja fiksua ois siltä naiselta majoittua muualle, kun kuulee et asia sua häiritsee.
tilanteessa.. "mun tyttöystävää häiritsee, että sä tuut mun luo, et siis saa tulla"....niin noloa...
olisi tosiaan miehelle todella noloa alkaa selittelemään että "tyttöystävää häiritsee" ja perua hänen luona majoittuminen kun asiasta on jo sovittu. Ja tosiaan, jos jotain heidän välillä on tapahtuaakseen se voisi yhtähyvin tapahtua vaikka nainen olisi hotellissa.
Taidanpa siis luottaa mieheen, hän kyllä vaikuttaa olevansa ihan tosissaan kanssani eikä onneksi ole sellaista ns. häntäheikki-tyyppiä.
ap
Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa osallisena.
Silloin vanha opiskelukaverini tuli käymään meillä kylässä (viipyi pari päivää) mieheni työmatkan aikana. Kaverini oli itsekin silloin työmatkalla.
Mieheni suhtautui tilanteeseen tyynen rauhallisesti, eikä hänellä ollutkaan aihetta mustasukkaisuuteen.
mutta mua on kaikissa aikaisemmissa suhteissa petetty joten kai pelkään taas joutuvani satutetuksi. Tämä nykyinen mies onkin kyllä aivan erityyppinen mies keiden kanssa olen aikaisemmin seurustellut. Usein tuntuu kyllä mies suurinpiirtein palvoo maata jalkojeni alla, uskon että rakastaa minua. Silti, taitaa olla vaikea luottaa keheenkään mieheen. Oma tyttöystävä poissa useamman viikon ja joku toinen nainen pyörii nurkissa ja viettävät todella paljon aikaa yhdessä..eihän sitä tiedä mitä siitä seuraa.
ap
mitä jotkut muut miehet ovat tehneet.
Yleensäkin kannattaa jo ihan itsensä takia miettiä tarkasti, että onko se pettäminen, vaikkapa toisen kanssa makaaminen, nyt niin hirveää, että sitä kannattaa pelätä etukäteen.
kahdeksi viikoksi, jos eivät ole tuon läheisempiä. Olisin todellakin mustasukkainen, jos tämä ei ole provo. Mitä mies sanoo?
Jos kerran tilaa on, että saa oman huoneen jne. Onko asunto turistille hyvällä paikalla? Sekin vaikuttaa. Olen itse asunut siellä täällä euroopassa, samoin mieheni, ja käytäntö on, että aina jos on mahdollista majoittua kavereilla, niin se tehdään. On kurja lähteä esim. Lontooseen vain yhdelle kahvikupille, jos haluaa nähdä kaverinsa, kun voisi samaan yhdistää lomansa. Toinen vaihtoehto olisi, ettei näe kaveriaan enää. Minusta se selittää hyvinkin, etteivät ole pitäneet kummemmin yhteyttä jos ovat tosiaan asuneet eri maissa. Facebookit, skypet ynnä muut ovat aika vasta tulleet laajaan käyttöön ja sitä ennen yhteydenpito oli paitsi vaivalloisempaa myös kalliimpaa. Olisin itse varmasti jkv mustasukkainen, jos suhde olisi vasta noin aluillaan, mutta en tekisi asiasta numeroa.
onko tämä niin outo tilanne että kuulostaa provolta? :-O Olen kysynyt mieheltä tästä ystävästä, itsekin ihmettelin että jos eivät ole läheisiä, niin sanoi että olivat silloin lukioaikoina todella hyviä ystäviä. Miehellä on oikeastaan aina ollut paljon naispuolisia kavereita. Hänen mielestä on luonnollista ja kohteliasta majoittaa vanha tuttu luokseen kun kerran tilaa löytyy. Juttelin äsken miehen kanssa mesessä (on töissä) ja kuulemma tämän naisen ystäväkin ono tulossa ainakin osaksi aikaa. Eli siis kaksi naista talossa.
Tuntuu kyllä tosiaan väärältä rankaista miestä siitä jos muut ovat minua pettäneet ja satuttaneet. Rakastan miestä ihan älyttömästi ja tiedän että luottaminen on paras todiste rakkaudesta.
ap
ap
itse olen nuorempi. Tämä vierailemaan tuleva nainen ei tunne ketään muuta suomesta ja siksi tulee miehen luokse. Hänellä on tilava koti (lämemmän 100m2) joten sinänsä ymmärrettävää ettei halua vanhaa ystävää laittaa hotelliin kun voi yöpyä luonaan ilmaiseksi. HYvä lkuulla että muitakin ahdistaisi tilanne, en siis ole mitenkään ylimustasukkainen.. ap
Mielestäni on ymmärrettävää, kuten itsekin juuri kirjoitit, miksi hän tulee miehesi luokse. Voi olla, että itseänikin pieni mustasukkainen ajatus kävisi mielessä, mutta yrittäisin laittaa sen taka-alalle, missään nimessä en kieltäisi miestä ottamasta vierasta vastaan.
Itse kävin juuri lounaalla entisen poikaystäväni kanssa, jonka kanssa olemme siis seurustelleet joskus 15 v. sitten. Sain facebookin kautta tietää, että he ovat juuri muuttaneet tänne asumaan ja hän on ihan lähellä töissä, joten tapasimme lounastauolla. Ihan tavallisesti kerroin asiasta omalle miehelleni, siis ihan samaan tyyliin kuin jos kyseessä olisi ollut joku naispuolinen ystäväni. Äsken vaan eräs työkaverinii ihmetteli tekoani, noin ne pettämisjutut aina alkaa... Ittelleni ei olisi ikinä tullut edes mieleen mikään muu kuin kuulumisten vaihto, ihan työpaikoista, kodeista, lapsista yms. puhuttiin. Joo, tiedän, eri asia 2 viikkoa kuin lounas, mutta ihmetytti vaan tuossakin toi mun työkaverin reaktio.
vanha kaveri tulee kylään. Varsinkin jos on tilaa jne. Ei sillä ole väliä onko se kaveri mies tai nainen.
on outoa, että tulee juuri hänen luokseen. olisin mustasukkanen, en kyllä itse tekis noin omalle miehelle...
ja en mäkään oo mitää mustasukkasta sorttia mut tosta olisin!!