Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkähän 1v, joka ei ole koskaan syönyt hiutalepuuroa syö päiväkodin aamiaisella?

Vierailija
07.07.2010 |

En ole kertaakaan itse puuroa vauvalle keittänyt, olen syöttänyt 5kk alkaen pelkkiä kaupan lämmitä neste-lisää puurojauhot-puuroja.

Enkä aio keittää vastaisuudessakaan puuroja, vauva menee päiväkotiin 1kk päästä, kun täyttää 1v.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikea uskoa että joku suomalainen nainen ei osaisi keittää puuroa. Kun todellakin homma on niinkin yksinkertainen että mitataan ohjeissa sanotut määrät vettä ja hiutaleita lautaselle ja lykätään lautanen mikroon.

Mun esikoinen ja mies syövät mikropuuroa joka aamu.

Vierailija
2/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole itse puuroja tehnyt? tuntuu oudolta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi itkee aamusin että ei halua päiväkodissa aamupalaa ja äitin pitää laittaa lapselle aamupala aina kotona.tosin noin pieni vielä tottuu mutta isompana sitten äänestää jaloillaan-tai suullaan=D

Vierailija
4/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä puuroa menee kumminkin alle 10 lusikallista. Ja miksi pitäisi keitellä?

Vierailija
5/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin ja ilmoitti jo pari viikkoa sitten, että hän ei aio siellä sitten syödä yhtään mitään.

Kotona en aio kuitenkaan tarjota kuin päivällistä eineksistä ja iltapalaksi jotain einestä tai paahtoleipää.

Vierailija
6/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on erilainen koti ja erilaiset tottumukset. Koti ei tuoda päiväkotiin, siihen ei ole resursseja. Lapsi sosialistetaan päiväkodissa :D

Vierailija
7/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tottuu syömään erilaistakin puuroa, voi syödä innokkaastikin kun on muitakin lapsia syömässä yhtä aikaa.

Vierailija
8/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä puuroa menee kumminkin alle 10 lusikallista. Ja miksi pitäisi keitellä?

Kokeiles keittää puuroa!

Vierailija
9/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä lapsi jää viimeiseksi ja päiväkoti alkaa jo elokuun 16.pv.

Ei ole enää tarvetta puuroja kellekään keitellä.

Vierailija
10/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmasti maistuu. Ja on muuten parempaa kun ne jauhomössöt, jotka tuppaa olemaan pelkkää vehnäjauhoa (ja maistuvatkin juuri siltä...)

Vierailija
11/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaurapuuro, niin kyllä se mun mielestä pitäis silloin kaurapuuroa sisältää. Ei ole tarvetta opetella puuron keittoon vaikka neuvolan tätsy kovasti siihen yritti painostaa.

Vierailija
12/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaurapuuro, niin kyllä se mun mielestä pitäis silloin kaurapuuroa sisältää. Ei ole tarvetta opetella puuron keittoon vaikka neuvolan tätsy kovasti siihen yritti painostaa.

Et ikinä oo tuoteselosteita sit lukenut???

Vierailija
13/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko käyttää mikroa??? mieluummin tarjoat vauvallesi siis teollista mössöä, jota et varmaan itsekkään söisi...

Vierailija
14/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siinäkin kaikki 9% kaurajauhoa...

http://www.nutriciababy.fi/tuotteet/5kk/fi_FI/kaurapuuro/

Ja osa noista tuoteselosteista alkaa ihan oikeasti sanalla vehnäjauho...

Vierailija
15/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota syvä lautanen

mittaa siihen 2 dl vettä

laita 1 dl puurohiutaleita

sekoita

pistä mikroon minuutiksi

sekoita

pistä mikroon toiseksi minuutiksi

puuro on valmista

Meillä vielä 10-vuotiaskin syö iltapalaksi puuroa, sulla olisi vielä monta potentiaalista puurovuotta edessäsi. :)

Vierailija
16/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kiinnosta. Syökööt päiväkodissa, en viikolla muutenkaan lapsille aamiaista tarjoa, koska vien heidät päiväkotiin syömään aamupalaa ja tulen takaisin kotiin jatkamaan uniani.

Iltapuuroa en ala keittämään.

Ja Muksu-puurojauheesta tehty puuro maistuu, niin miksi tehdä elämästä vaikeampaa jonkun puuronkeiton takia.

Vierailija
17/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. kaura ja vehnä. Tarha alkaa elokuussa ja pitänee mennä keittäjien kanssa keskustelemaan, mitä hänelle syötetään. No mulla on lääkärintodistus, mutta ilomielin syöttäisin hänelle edes liisterikaurapuuroa.

Asiallisesti, tuttavapiirissä ollut useampi ei-perinteistä kaurapuuroa saanut, jotka ovat melko nopeasti sitä tarhassa ruvenneet ongelmitta syömään. Siitä ei kannata paineita ottaa.

Vierailija
18/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla pienillä on yleensä myös välipalana puuroa.

Vierailija
19/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotipäivän aikana kitisee nälkäänsä. Iltaruuaksi tarjoan jotakin Piltti- tai Bona-purkkiruokaa, en viitsi alkaa ruokaa laittamaan.

Vierailija
20/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvempaakin tehdä puuro itse. Plus se on tietysti huomattavasti ravitsevampaa kuin jotkut teolliset mössöt.

En itse ole yhtään sillä asenteella äitiydessä että kaikki pitää tehdä itse ja kaiken pitää olla luomua tms. mutta tällä kertaa oon kyllä hiukan järkyttynyt jos joku ei KOSKAAN jaksa keittää lapselleen puuroa ja tarjoaa AINA eineksiä. En itsekään koskaan söisi noin.