Älytön nälkä koko ajan :(
Söin aamupalaksi kaksi palaa paahtoleipää juustolla ja kasviksilla, banaanin, satsuman ja kourallisen manteleita. Kaksi kuppia kahvia kauramaidolla. Nyt kello ei ole kymmentä ja olen nälkäkuoleman partaalla, maha kurnii ja heikottaa. Lounas vasta aikaisintaan 11.30. :(
Ja olen keski-ikäinen, jonka pitäisi vähän laihtua. Teen kevyttä toimistotyötä mutta kävelin kuitenkin töihin.
Kommentit (35)
Vaihda paahtoleipä ruisleipään ja sen päälle paistettu muna+kasvikset. Pitää nälkää pidempään.
Ainoa mikä tuossa oli ok on kahvi ja mantelit. Syö lisäksi vaikka keitetyn kananmunan valkuaisia niin ei tarvitse kestää sitä järjetöntä verensokerin laskua ja laihduttaa loppuelämä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä tuossa oli ok on kahvi ja mantelit. Syö lisäksi vaikka keitetyn kananmunan valkuaisia niin ei tarvitse kestää sitä järjetöntä verensokerin laskua ja laihduttaa loppuelämä.
Aika hukkaan menee muna jos pelkät valkuaiset syö. Suosittelen syömään koko munan, keltuaisessa on mukana tärkeitä kivennäis-ja muita vitamiineja.
Söin lautasellisen kaurapuuroa ja mukillisen kahvia, ei ole nälkä. Onko ap diabeteksen mahdollisuutta tutkittu?
Varo ettei lihakset kasva liikaa ku kävelet kuitenki paljon. Lihakset painaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Söin lautasellisen kaurapuuroa ja mukillisen kahvia, ei ole nälkä. Onko ap diabeteksen mahdollisuutta tutkittu?
Minulla taas nimenomaan tuo puuro tekee sen, että on parin tunnin päästä ihan kiljuva nälkä. Parempi on juoda pelkästään se kahvi, ja syödä sitten ajoissa reilu, proteiinipitoinen lounas.
Kokeile syödä aamuisin kaurapuuroa, pitää nälän loitolla ja on terveellistä!
Vierailija kirjoitti:
Kokeile syödä aamuisin kaurapuuroa, pitää nälän loitolla ja on terveellistä!
Joo, mutta se tarvitsee sen proteiinin myös, pelkkä puuro ei nälkää pidä.
Reilu annos voissa paistettua munakokkelia aamiaiseksi ja pärjää koko päivän!
Syö aamupalaksi kunnon pihvi ja siihen lisäksi vaikkapa reilusti parsakaalia ja desin verran täysjyväpastaa. Eipä ole enää nälkä, virtaa riittää ja saatat jopa laihtua.
Pelkkää sokeria aamupalaksi ja valitetaan kun ei hirveän jaksavat olo ole.
No eikö kohta ole lounasaika? Kai nyt vähän nälkää voi sietää.
Mulla oli ihan ahaa- elämys kun tajusin, ettei aamulla ole pakko syödä, ja että se perus puuroaamiainen ei pidä nälkää yhtään. Vuosia söin sen aamupalan, "päivän tärkeimmän aterian" kiireessä ja vastentahtoisesti, tottumuksesta. Sitten vasta kun vaihdoin aamiaisen pelkkään isoon maitokahviin ja aikaistin lounasta tunnilla, tajusin miten tyhmästi olin toiminut.
Hyvänen aika, miksi aloitat päiväsi syömällä. Pitäisi ymmärtää elimistön toiminta, aamut tulisi jättää puhdistautumiselle, jotta suolisto ei tukkiudu. Nälkä tulee väärästä järjestyksestä.
Aamupala pitää syödä, se on päivän tärkein ateria ja laittaa aineenvaihdunnan käyntiin. Juustossa on kai proteiinia? Paahtoleipähän on klassikko aamupala? Ja hedelmät terveellisiä. Eikai kukaan syö pihviä aamulla? :D
Ja nälkää voi sietää, mutta musta tuntuu että pyörryn. Diabetiikko en ole. Ap
Siun täytyy selvittää millainen ravinto siulle sopii. Ei ole yhtä oikeaa.
Pois hedelmät ja kasvikset, ihan turhaa hiilarihöttöä. Sen sijaan kun syöt yhden keitetyn kananmunan aamulla, pärjäät sillä pitkälle iltaan ja välillä jopa seuraavaan päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda aamupuuroon (lisukkeilla).
Vaihda munakkaaseen kasviksilla.
No ei ihme tuolla hiilarihötöllä.