Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkähän 1v, joka ei ole koskaan syönyt hiutalepuuroa syö päiväkodin aamiaisella?

Vierailija
07.07.2010 |

En ole kertaakaan itse puuroa vauvalle keittänyt, olen syöttänyt 5kk alkaen pelkkiä kaupan lämmitä neste-lisää puurojauhot-puuroja.

Enkä aio keittää vastaisuudessakaan puuroja, vauva menee päiväkotiin 1kk päästä, kun täyttää 1v.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä näköjään ymmärrän mistä niitä ruoasta nirsoilijoita syntyy :( Vaikka kyllähän tämä on kasvatusasia siinä missä kaikki muutkin jutut.

Eihän ne tietty siitä puurosta tykkää kun eivät ole tottuneet ja ovat vaan saaneet kaupan herkkupuuroja.

Sääliksi käy päiväkodin tätejä jotka joutuvat nyt kestämään tällaisia lapsia aamupalapöydässä. Ja jos tosiaan eivät syö, niin sitten nälkä näkyy käytöksessä ja jaksamisessa, ei se niin vaan oo että, älä sitten syö kun isossa lapsiporukassa joudutaan kaikkia kestämään.

Tiedän, että varmaan on lapsia, jotka eivät vanhempien hyvästä yrittämisestä huolimatta sitä puuroa mielellään syö, mutta tässä ei kyllä edes ole yritetty. Kyllä mun mielestä lasta aatellen vois edes yrittää. Ja joku laittoikin tohon kuinka helppoa se puuron tekeminen on mikrossa. En mäkään keitä kattilassa koskaan (paitsi mannapuuroa). Lautaselle vaan puoli desiä hiutaleita ja 1,5 dl vettä ja mikroon 1,5min ja sekoitus. Sekaan vähän hilloa/kiisseliä/voita7maitoa niin johan maistuu. Meillä toinen syö paljon halukkaammin kuin toinen, mutta tämä vähemmän innokaskin kyllä syö puuronsa ja varsinkin päiväkodissa muiden kanssa.

Kyllä mä nyt vaan sinuna menisin kauppaan ja ostaisin sen vajaan euron hiutalepaketin, johan siinä säästääkin! Yritä edes...

Vierailija
22/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten säästä ruokakuluissa 90€/kk, kun vauva alkaa juoda tavis kevytmaitoa. En imettänyt kuin pari kertaa kokeillakseni miten inhottavalta se tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten säästä ruokakuluissa 90€/kk, kun vauva alkaa juoda tavis kevytmaitoa. En imettänyt kuin pari kertaa kokeillakseni miten inhottavalta se tuntuu.

Vierailija
24/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa että sä saat nukkua. Tarjoat sitten illalla vaikka valmismakaronilaatikkoa tai sitä valmisjauhepuuroa (sitähän se ei ole vielä sinä päivänä kerenny syömään).

Vierailija
25/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä aikaa kun kakarat ovat päiväkodissa. Ja kokeiltu on, yhtä huonosti ne syövät kotiruokaa kuin sitä kaupan einestäkin.

Ihan turhaa laittaa kotona ruokaa, jota kukaan ei edes syö.

Sitä vartenhan ne sinne päiväkotiin menevät, että oppivat ihmisten tavoille, kun en itse viitsi opettaa.

Vierailija
26/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä aikaa kun kakarat ovat päiväkodissa. Ja kokeiltu on, yhtä huonosti ne syövät kotiruokaa kuin sitä kaupan einestäkin.

Ihan turhaa laittaa kotona ruokaa, jota kukaan ei edes syö.

Sitä vartenhan ne sinne päiväkotiin menevät, että oppivat ihmisten tavoille, kun en itse viitsi opettaa.

Vierailija
27/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsista ei tykkää puuroista, ei ole tykännyt yli 1v enää mistään puuroista, vaikka muuten on hyvä syömään aina ollut. Annan hänelle aamulla kotona jotain pientä, esim. leipä tai jogurtti. Päiväkodissa maistelee puuroa ja saa sitten leivän. Ja onhan päiväkodissa joskus myös muroja aamulla, niitä kyllä meidän lapsi syö mielellään.

Vanhempi lapsi tottui päiväkodissa puuroihin, mutta kuopus ei ja aamut olivat hänen kanssa hankalia ennen kuin alettiin toimimaan näin.

Vierailija
28/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap iskee vettä myllyyn siihen malliin, että ei voi muuta ajatella.

kukaan normaali ei voi olla osaamatta tai viitsimättä keittää puuroa, jos tutteleissakin pitää säästää. liisteriä ei pysty keittämään, jos tajuaa, että puuron saa löystytettyä lisäämällä nestettä.

Vierailija
29/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju vetämässä. Moi moi vaan sullekin.

Vierailija
30/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään voi olla tuollainen asenne omaan lapseen.

Vierailija
31/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nutriciababy.fi/tuotteet/5kk/fi_FI/kaurapuuro_jauheena/

Minäkään en viitsi itse keittää. Kaikki lapset ovat tykänneet enemmän näistä.

Vierailija
32/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään voi olla tuollainen asenne omaan lapseen.

Tämmöisiä sen jutut aina on.

Vierailija
33/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI APUA MIKÄ PÄSSI

Vierailija
34/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistäkään kattilallista puuroa ei ole kummallekaan lapselle koskaan keitetty. Isommalle joskus mannapuuron mikrossa laitan, mutta harvakseltaan. Silloin vaan jos itselläkin tekee mieli mannapuuroa.

Ja jouluna keitän riisipuuron, koska itse sitä haluan syödä, muuten en.

Vierailija
35/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapseni tuoliin kiinni ja pakottavat maistelemaan liisteripuuroa?

Vierailija
36/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapseni tuoliin kiinni ja pakottavat maistelemaan liisteripuuroa?

Vierailija
37/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetetlemaan syömään puuroa. Oletko ihan idiootti? Tai sitten ei syö.

Vierailija
38/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että opettavat lapseni syömään kotiruokaa ja pottailemaan. Minä nukun päiväunia sillä aikaa tai makoilen sohvalla ja katson tv-sarjoja digiboksilta.

Vierailija
39/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekaista. Vaikka ens viikolla kun lähden yksinäni hotelliin valmiiseen pöytään aamiaiselle, enkä todellakaan siellä mitään kaurapuuroa lautaselle lappaa.

Vierailija
40/48 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä lapsiparkaa. Onneksi menee päiväkotiin niin saa kunnon ruokaa, kun ei oma äiti voi sen vertaa vaivautua... Oliko vahinkolapsi?