Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

läskiketjusta tuli mieleen että:

Vierailija
07.07.2010 |

itselleni tuli yli 30kg viimesimmän raskauden mukana.Poika jo 3½v mutta edelleen lähes 20kg ylimääräistä,jotka ei lähde sitten millään.Ainoastaan jos hulluna lenkkeilen paino putoaa.Mielestäni en kuiteskaan älyttömiä syö,vai mitä mieltä esim.eilisistä eväistä:aamupala 1ruisleipä+juusto+kahvi

lounas:2½pienehköä perunaa+jauhelihakastiketta

iltap.kahvi+riisikakku+juustosiivu

grillattiin iltasella 1½makkaraa +kahvi(maidolla ei sokeria,yök)+keksi.vai mitä mieltä ootte?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan nuo eväät oli ookoo, mutta makkaraa 1 1/2? Yhdessä grillimakkarassa on 500 kaloria! Eli söit illalla noin puolet sun päivittäisestä kaloritarpeesta... Missä on kasvikset, marjat ja vihannekset? Niitä lisäät puoli kiloa päivää kohti.

Vierailija
2/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

+syönyt ruisleivän ja odottelen ruisjauhopuuron valmistumista.yleensä meillä syödään lämmin ateria n.11-12 ja 17aikaan,eilen jäi väliin.t:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poisvaihdakevytmyrkkytuotteet aitoihin,tarpeeksi rasvaa(ei liikaa!!)oikeanlaisia,PALJON eriväris kasviksia,

www.karppaus.info sieltä ateriamatriisi löydät ohjeet VHH:n noudattamiseen. resepteissä on mitä ihanempia ohjeita

paino putoaa-ja makeanhimo katoaa...muista D vitskuja tarpeeksi + omega3 kapselit (ite syön 10 mikrogrammaa Deetä /vrk ja 2x 500 kaoselia

Vierailija
4/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun kasvikset on?

Vierailija
5/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön mielelläni ja harvase päivä mutta eilen jäi väliin.AP

Vierailija
6/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan joka päivä. Ja todellakin se puoli kiloa ei oo mikään edes saavuttamattomissa oleva määrä, kun jokaisella viidellä aterialla syö jotain. Perunaa siihen ei lasketa.

Leipää, pastaa ja perunaa syön itse, mutta perunan määrää olen vähentänyt. Pastan tummana ja leivässä on oltava kuituja vähintään 8%.

Vierailija
7/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunaa,pastaa ja riisiä,joten niitä en jätä ruokavaliostani.Ruokaan ei ole turhan paljon rahaa käytössä,joten sekin on yksi asia mitä täytyy miettiä että joka päivälle saan lapsilleni lämpimän aterian ja muuta syötävää.Yritän katsoa edullisimmasta päästä ruoka-aineet.ap

Vierailija
8/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity esim. keventäjiin. Lisäksi hyvää tietoa ruoasta ja ravinnosta saa erilaisista "laihdutuslehdistä", esim. Kg. Joskus hämmästyin kun luin painonvartijat-lehteä, jossa kerrottiin esimerkkejä kuinka paljon esim. Saarioisten einespizzan sisältämän saman kalorimäärän mukaan voi syödä esim. broilerin rintaa ja perunoita... Seuraa myös elintarvikkeiden kaloritaulukoita, valitse se vähäenergisempi vauhtoehto.

Itse olen sitä mieltä että parhaiten laihtuu syömällä, riippuen siitä mitä syö.

Eräässä elämänvaiheessa sain kuin "huomaamatta" posi n. 10 kg vain syömällä

-oikein

Myös liikunta on merkittävässä osassa, muistathan myös arkiliikunnan! Pyöräily, kävellen kauppaan, jne....

Vierailija
9/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. kokemuksella. Mulla alkoi paino nousta opiskeluaikojen lopulla ihan huonojen ruokatottumusten ja tiheän baarittelun seurauksena. Korjasin syömisiäni ja paino putosi. Mulla toimi nämä:

-lautasmalli

-rasvaa ei tartte kammota, mutta ei lotratakana. Meillä esim. ei tehdä oikeastaan koskaan mitään kermakastikkeita, vaan esim. pastan kanssa tomaattipohjaisia. Lähes kaikki käytetty rasva on kasviöljyjä. Maito ostetaan rasvattomana, koska maitorasvaa tulee juustoissa ja jogurteissa varmasti tarpeeksi.

-kasvispainotteinen ruoka. Liha-aterioita 0-3 viikossa, ja silloinkin lihaa on vähän. Mutta laatu korvaa määrän.

-rajoitetusti makeaa. Eli vain harvoin sellaisia tuotteita joita on makeutettu, suurin osa sokerista tulee meillä hedelmien ja marjojen muodossa (esim. jogurtti on aina maustamatonta), mehuja juodaan vaan viikonloppuaamiaisella lasilliset)

-herkkuja on, mutta rajoitetusti. Yleensä haluan jotain pikkuhyvää joka päivä, mutta pidän määrät tosiaan pieninä. Tyypillistä on 1-1,5 lasia viiniä joku ilta, pieni jäätelöannos toisena, muutama pala suklaata kolmantena jne jne.

-annoskoot. En KOSKAAN syö yli, vaan lopetan kun olen mukavan täynnä, en ähkyssä. Ja kun en ole mikään liikuntahirmu, niin ne ohjeistetut annoskoot riittävät vallan hyvin tällaiselle kevyttä istumatyötä tekevälle. Itse muutin annoskoot hitaasti, niin niihin ehti tottua ilman että kärsi nälkää.

-kompensointi. Joskus tulee syötyä jonain päivänä paljon raskaita ruokia. Tällöin syön seuraavana päivänä kevyesti (mutta hyvin), esim. kasviskeittoja, salaatteja yms.

Etsi muuten itsellesi sopiva ateriarytmi, oli se sitten 6 pientä tai 3 isoa ateria apäivässä tai jotain näiden väliltä. Se 6 pienen suositus lähti ammattiurheilijoista jotta elimistö toimisi mahdollisimman tehokkaasti, mutta tavikselle joka ei liiku ammattimaisesti vaikutus on marginaalinen ja käytännössä olematon. Monilla tulee lisäksi syötyä liian vähän kasviksia ja liikaa eism. leipää tuon 6 pienen aterian kanssa (koska siinä saa oikeasti olla tarkkana että ne ateriat ovat PIENIÄ). Eli etsi ruokarytmi joka toimii juuri sinulle, minulla eism. toimii rytmi 1 iso ateria + 1 kevyempi + aamiainen + 1kevyt välipala.

Tulipas pitkä :) Toivottavasti tästä on apua, jos ei muuten niin tuomassa toivoa :)

Vierailija
10/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa oikeasti miettiä niitä hiilareita kaloreiden sijaan.

Samoin juustot ja muut on sallittuja herkkuja =)

Vierailija
11/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä ole 500 kcal/kpl. Lähempänä totuutta reilu 300...

Vierailija
12/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä ole 500 kcal/kpl. Lähempänä totuutta reilu 300...

Vierailija
13/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut enää nälkä(silloin 20kg kevyempänä),nykyään jätän 1annokseen.ennen söin mitä ja milloin vain,nykyään herkuttelen max 2xvko:ssa jollain pikkuherkulla.En juo ikinä mehuja,limpparia enkä alkoholia.vettä ja kahvia vain.Yleensä syön ruisleipää tai näkkäriä.Työni on fyysisesti raskasta 2vuoro työtä.ap

Vierailija
14/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kokonaisuudesta, paljonko suuhusi lappaat. Hedelmä silloin ja toinen tällöin voi olla se juttu, juuri ne 500 ylimääräistä kaloria.

En lähde karppaukseen, koska rasvat ja lihat ei oikein nappaa, joten syön mitä haluan, mutta kohtuudella.

Mulla lähti ne liki 20 ylimääräistä kuopuksen synnyttyä kun en vain ehtinyt syömään. Ja kun on vilkkaat lapset, tulee hyötyliikuntaa kaikki se aika minkä lasten kanssa on.

Mä syön oikeasti aamulla 2 palaa ruisleipää ja päällä on kalkkunaa ja juustoa. Kuppi teetä.

Päivän mittaan useampi kuppi kahvia töissä.

Normaali lounas lautasmallilla, ei jälkiruokaa.

Iltapäivällä kaksi palaa suklaata.

Illalla pari leipää tai lapsilta joku ruuan jämä.

Tämä toimii minulla ja mulla on hyvä olla. Ja olen jaksanut näin jo 2,5 vuotta, eli toimii. Jos syön vähänkään enemmän, paino alkaa nousta.

Voin mässätä jonain päivänä mutta sitten palaan normaaliin.

Pitää itse löytää se rytmi ja määrä, jolla kroppa pysyy kuosissa ja on hyvä olla. Itse syön paljon vitamiineja ja hivenaineita purkista, koska pahat hedelmä- ja vihannesallergiani estävät niiden syönnin.

Vierailija
15/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nin eipä ole paljon vaihtoehtoja kun miettii mikä on syy

-ap on sairas (esim. kilpirauhanen)

-ap syö enemmän kuin luulee / kertoo ja liikkuu vähemmän kuin luulee / kertoo

-ap on tosi lyhyt

Säästöliekkiin en oikein usko, kyllä ne anorektikotkin laihtuu vaikka syö liian vähän.

Vierailija
16/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin moni muu,ei perus sairauksia ym,ainut vaiva on käden pinnetila ja issias.

Enkä todellakaan nykyään mätä ruokaa koko ajan.

Lyhyt olen 158cm.

En kerkiä/jaksa liikkua raskaan työn ja kodinhoidon välillä(yksin hoidan kaikkia kotiin liittyvät)töistä tullessa tai ennen iltavuoroon menoa.

Vierailija
17/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti syöt tuolla tavalla, niin sinun pitäisi laihtua.

Itsellä tuli raskaudessa melkein 20 kiloa lisää, joista jäi vajaa 10. Syyksi paljastui kilpirauhasen vajaatoiminta ja kilot lähtivät lääkityksen alettua. Lääkäri ihmetteli miten olin jaksanut tehdä niillä arvoilla mitään. Olin kuitenkin nuori tuolloin ja mielestäni vain hieman väsynyt raskaudesta ja pienen vauvan kanssa tulleesta univelasta.

Vierailija
18/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin moni muu,ei perus sairauksia ym,ainut vaiva on käden pinnetila ja issias.

Enkä todellakaan nykyään mätä ruokaa koko ajan.

Lyhyt olen 158cm.

En kerkiä/jaksa liikkua raskaan työn ja kodinhoidon välillä(yksin hoidan kaikkia kotiin liittyvät)töistä tullessa tai ennen iltavuoroon menoa.

Vierailija
19/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta herään kyllä aina 7pintoja ylös.Suvussa kyllä paljon kilpirauhas sairautta ym.mutta kun koen itseni terveeksi niin en ole katsonut tarpeelliseksi käydä lääkärissä.Lääkkeitä tai vitamiineja en syö,joskus buranan päänsärkyyn.Lopetin silloin tupakan polton kun aloin odottaa nuorimmaistani joka varmasti edesauttoi painon nousussa.AP

Vierailija
20/22 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pienehköä pottua ja kastiketta ja tomaattia ja vettä.ap