Tinder-vertaistukea
Olen pitkän suhteen jälkeen ladannut Tinderin ja aika pihalla sen kirjoittamattomista säännöistä. Deittailu oli ihan erilaista viime kierroksella. Neuvokaa te kokeneemmat.
Olen itse neljänkympin paremmalla puolella, akateeminen nainen, jolla lapset vuoroviikoin. Ihan kivan näköinen (?), itsestäni huolehtiva ja hoikka. Puhelias, joten uusiin ihmisiin ei tuota ongelmaa tutustua. Tässä ei ole mikään kiire väkisin löytää ketään, joten en ensimmäisenä ajatellut tyytyä keheen tahansa satunnaiseen jantteriin, vaan kemiaa ja sama aaltopituus pitää löytyä. Haussa pidempi suhde, mutta ei ryppyotsaisesti, eli myös hauskanpitoon olen valmis.
Mutta nämä miehet! Noin viiskymppiset eronneet ja akateemiset miehet ovat jotenkin todella hitaita ja passiivisia. Onko tämä nykymeininki, vai minussako vika?
Treffeillä olen käynyt, ja niille päästäkseen on pitänyt ihan urakalla kirjoitella viikkoja noin parinkymmenen tyypin kanssa. Kolme viikkoa Tinderissä ja tulos:
1. Se kiinnostavin mies lähti deiteiltä kuin hauki rannasta ihmeellisellä verukkeella. Jälkikäteen jäi kuitenkin murustelemaan ja vihjaamaan uusista treffeistä. Meillä oli todella kipinöiviä viestejä myös treffien jälkeen. Homma ei edennyt, eikä mies saanut niitä treffejä ehdotettua (olin kertonut itse olevani kiinnostunut), joten ilmoitin, ettei taida tulla mitään ja poistin matchin. Joku itsekunnioitus on oltava.
2. Oharit. Eli mies oli itse ehdottanut deittejä viikonlopulle, mutta sitten ei löytänytkään viikonlopulta aikaa. Piti kuitenkin asian avoimena. Suoraselkäisyyttä ei ollut kuitenkaan perua. Sunnuntaina klo 12 päätin, että saa odottelu loppua ja poistin matchin.
3. Tämä oli sinänsä ihan kiva deitti. Tyypin kanssa oli hauska jutella, mutta ei kemiaa. Niin harmi!
4. Tämäkin oli kiva juttutuokio. Ei kemiaa, ja sekin harmi.
5. Outo tyyppi kaikin tavoin. Maksan aina itse itseni, mutta on kohteliasta tarjota se 3 e suodatinkahvi, varsinkin kun tyyppi oli iso yritysjohtaja. Tarjosi kyllä (ilmaista) vettä ja serviettejä. Outo.
6. Tyyppi oli sosiaalisesti täysin lahjaton. Ei tilannut baarissa mitään. Ei edes vettä, koska kuulemma baarimikko oli kiireinen ja tilaaminen ei onnistunut.
7. Ihan kiva mies, juttua riitti. Ei ehkä varsinaista kipinää, mutta olisin valmis deiteille toistekin. Josko se kipinä vielä sattuisi. Tyyppi on viesteillyt ja kertonut tykänneensä, mutta ei ehdota uusia deittejä, vaikka tekstailee päivittäin niitä näitä. Odottelee, että joku kiinnostavampi löytyisi?
7. Napakymppi vetovoiman ja keskustelujen suhteen. Olisin voinut repiä meiltä vaikka vaatteet päältä. Mies on ehdottanut uusia treffejä, illallista kotonaan. Jep, tiedän mitä se voi pitää sisällään, ja olen siis valmis myös vähän kasuaalimpaan kanssakäymiseen. Mutta nyt taisi tuolla pupu pöksyyn, kun ei ehdota tarkempaa ajankohtaa. Puhetta oli ensi viikonlopusta, eli pian aion pistää tämänkin liuskaan, jos suunnitelma ei alkuviikosta tarkennu. En aio passissa istua ja pitää vapaana koko viikonloppua, kun ilmeisesti hän taitaakin katsoa, saisiko jonkun toisen kanssa sovittua treffit.
Aina puhutaan, että kyllä nainen Tinderistä miehen löytää, tai edes seksiä. Mutta kukaan ei ole edes sellaista ehdottanut tai siihen suuntaan vihjannut.
Onko muilla yhtä nihkeää?
Kommentit (37)
Aika moni mies olisi ikis onnellinen jos olsi päässyt Tinderin kautta treffeille edes yhtä monta kertaa kuin sinä Ap. Joten kukakohan tässä on kokematon ja vertaistuen tarpeessaa.....
D75, 23, 2, exit only, sheivattu on, nolla
Uskallatko jakaa omasi?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni mies olisi ikis onnellinen jos olsi päässyt Tinderin kautta treffeille edes yhtä monta kertaa kuin sinä Ap. Joten kukakohan tässä on kokematon ja vertaistuen tarpeessaa.....
Niin, treffeille pääsee, mutta mitä hyötyä niistä on, jos ne eivät johda mihinkään. Onhan tässä kolmesta viikosta 7 iltaa mennyt treffeillä ja muut illat tuntemattomien kanssa turhaan kirjoitellen.
Tuollaisia ne Tinder-miehet on. Todella vaikeaa sieltä on löytää yhtään mitään. Treffiseuraa kyllä saa mutta ei sen kummempaa.
Ihan kivan näköinen ei sitten ilmeisesti pitänytkään paikkaansa
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ne Tinder-miehet on. Todella vaikeaa sieltä on löytää yhtään mitään. Treffiseuraa kyllä saa mutta ei sen kummempaa.
Mistä se johtuu? Ettei johda mihinkään? Pitääkö tässä naisena nyt ottaa ohjat käsiin ja olla päällekäyvä? Ei ole tapaistani, mutta jos miehet eivät saa mitään aikaiseksi? Eli jos tulee kiinnostava kohdalle, niin otettava riski ja oltavana naisena todella aktiivinen? Toimiiko se näin nykyään?
Eli sä kiinnostuit niistä samoista miehistä mistä muutkin naiset.
Tuollaisia on paljon jotka kirjoittelee ja vakuuttelee että haluaa nähdä, mutta eivät tee mitään aloitetta sen itse tapaamisen suhteen. Ja kuulostaa siltä, että haet seksuaalista kipinää eli kiinnostut vain niistä pelaavista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä miehetkään mitään huippumalleja ole. Ja kuvani ovat tarkoituksella vähän kehnoja, käsittelemättämiä, ei vartalokuvia jne, jotta voisin olla deiteillä positiivinen ylläri. Niin, ehkä sitten se tavallinen mies ei odota ihan nättiä vaan sitä suuren luokan kaunotarta? En osaa oikein sanoa mikä ulkonäössäni sitten mättää? Suuret silmät, ikäistäni nuoremman näköinen, kaunis ja hoidettu hymy, paksut pitkät hiukset. Ei ainakaan mitään silmiin pistävän outoa minussa ole. Pukeudun naisellisesti ja melko klassisesti.
Itse ihmettelen aina mikä siinä deittailussa on muuttunut, puhutaan aina nyky deittailusta, mutta mielestäni se oli täysin samanlaista 20 vuotta sitten. Silloin kumppanit etsittiin suomi24 treffeillä ja lehti-ilmoitusten kautta, mutta samalla tavalla kirjoitettiin ja käytiin treffeillä.
Ainoastaan mikä on muuttunut niin silloin 20 vuotta sitten kaikki pyöri seksin ympärillä, nykyään naisten kanssa harvemmin edes puhutaan seksistä, treffeillä kahvitellaan ja etsitään syvempiä yhteyksiä, seksi tulee aina itsestään jos muuten klikkaa hyvin.
Tinderissä pätee sama kuin oikeassa elömässä: jos mies on oikeasti kiinnostunut, hän tekee kaikkensa että saa sinut treffeille ja on aloitteellinen ja osoittaa ihastuksensa. Jos näin ei käy, mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut. Ja sama pätee tietenkin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se johtuu? Ettei johda mihinkään? Pitääkö tässä naisena nyt ottaa ohjat käsiin ja olla päällekäyvä? Ei ole tapaistani, mutta jos miehet eivät saa mitään aikaiseksi? Eli jos tulee kiinnostava kohdalle, niin otettava riski ja oltavana naisena todella aktiivinen? Toimiiko se näin nykyään?
Miehen näkökulmasta. On aika paljon näitä naisia joiden kanssa ei johda mihinkään. Olen tästä joillekkin sanonut kun pitkänkin hiljaisuuden jälkeen ottanut yhteyttä ja oltu kovin yllättyneitä, että se yhteydenpito on molempien asia yhtä paljon. Ei ole miesten tehtävä olla aina se aloitteellinen, eikä se joka pitää keskustelua yllä
Tuossa on jo monta mätsiä mistä iso osa ei kelvannut sinulle. Mieti kuinka monta miestä tapasit, ennen kuin kolahti se edellinen mieheisi. 100-200, 1000? Varaudu samanlaiseen kierrokseen. Tietty jos päihtyy itse niin mies kuin mies melkeinpä kelpaa.
Oikeasti nykypäivänä kannattaa kyllä miettiä, että mitä hittoa miehellä edes tekee. Tajuan että on jotenkin "kiva ja spicy" ajatus treffailla ja tapailla jotain seksikkäitä tyyppejä mutta ei helvetti oikeasti. Parempi meininki on kun syö hyvin ja juo itsekseen pullon viiniä, mies ei paranna tunnelmaa vaan laskee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä pätee sama kuin oikeassa elömässä: jos mies on oikeasti kiinnostunut, hän tekee kaikkensa että saa sinut treffeille ja on aloitteellinen ja osoittaa ihastuksensa. Jos näin ei käy, mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut. Ja sama pätee tietenkin naisiin.
Siinä tapauksessa sitten varmaan jätän tämän Tinderin. En nyt osaa alentaa rimaa ja ottaa miestä, joka ei kiinnosta. Kaikenlainen tasosta puhuminen inhottaa minua, mutta aikaisemmissa parisuhteissani kumppanini ovat olleet tätä samaa tasoa, ja he kokivat, että heille oli käynyt mäihä. En edes ole koskaan tavoitellut niitä kympin miehiä.
Toisaalta nyt ymmärrän, miksi moni hyvä nainen on yksin. Minäkin olen mieluummin yksin kuin koulutettuna, älykkäänä, itsestäni huolehtivana ottaisin jonkun tyhjäntoimittaja-Uunon. Ei siitä saa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on jo monta mätsiä mistä iso osa ei kelvannut sinulle. Mieti kuinka monta miestä tapasit, ennen kuin kolahti se edellinen mieheisi. 100-200, 1000? Varaudu samanlaiseen kierrokseen. Tietty jos päihtyy itse niin mies kuin mies melkeinpä kelpaa.
Oikeasti nykypäivänä kannattaa kyllä miettiä, että mitä hittoa miehellä edes tekee. Tajuan että on jotenkin "kiva ja spicy" ajatus treffailla ja tapailla jotain seksikkäitä tyyppejä mutta ei helvetti oikeasti. Parempi meininki on kun syö hyvin ja juo itsekseen pullon viiniä, mies ei paranna tunnelmaa vaan laskee sitä.
Alan kallistua tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta. On aika paljon näitä naisia joiden kanssa ei johda mihinkään. Olen tästä joillekkin sanonut kun pitkänkin hiljaisuuden jälkeen ottanut yhteyttä ja oltu kovin yllättyneitä, että se yhteydenpito on molempien asia yhtä paljon. Ei ole miesten tehtävä olla aina se aloitteellinen, eikä se joka pitää keskustelua yllä
Et vain ollut todella kiinnostunut. Jos oliit ollut, olisit tehnyt asialle jotain. Eikä tuo nainenkaan ollut kovin kiinnostunut sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Mies ei tee mitään ollakseen viehättävä, vetävä eikä usein edes miellyttävä tai mukava, joten hänellä ei ole mitään varaa vaatia naiselta yhteydenottoja.
Esimerkiksi välimeren miehet viestittävät aamuin illoin ja pitkin päivää. Ystävällisesti ja romanttisesti. Suomalainen on kalpea, huonotapainen ja prinsessa. Jos haluat suhteeseen maskuliinin kanssa niin mene grinderiin. Siellä saat aloitteita.
Siis en oikein voi edes sanoin kuvailla miten tympeä ja oksu on mies joka odottaa naisen laittavan housut jalkaan ja jahtaavan tätä. Tiedän useampia suomiukkoja jotka ovat alkaneet jopa pukeutumaan kaiken maailman naisten vaatteisiin ja larppaavat feminiinisyyttään ihan avoimesti kaduillakin jo. Miksi tällainen olisi naiselle viehättävää tai vetävää? Jos haluan lesbosuhteeseen niin menen siihen kyllä ihan oikean naisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa sitten varmaan jätän tämän Tinderin. En nyt osaa alentaa rimaa ja ottaa miestä, joka ei kiinnosta. Kaikenlainen tasosta puhuminen inhottaa minua, mutta aikaisemmissa parisuhteissani kumppanini ovat olleet tätä samaa tasoa, ja he kokivat, että heille oli käynyt mäihä. En edes ole koskaan tavoitellut niitä kympin miehiä.
Toisaalta nyt ymmärrän, miksi moni hyvä nainen on yksin. Minäkin olen mieluummin yksin kuin koulutettuna, älykkäänä, itsestäni huolehtivana ottaisin jonkun tyhjäntoimittaja-Uunon. Ei siitä saa yhtään mitään.
Olivatko aloitusviestissä mainitut kemiattomat miehet tyhjäntoimittaja-Uunoja?
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan kallistua tähän.
Joo. Itsellä on aika vanhapiika-setit, mutta saan oikeasti paljon enemmän irti hyvistä ja pitkistä keskusteluista naisten kanssa, kuin mistään miesten kanssa. Olen siis vasta 30v mutta kuitenkin, kyse on varmaan osittain myös siitä että maailma on muuttunut
Kuppikoko, painoindeksi, montako huollettavaa lasta, onko #2 exit only, kasvaako lihassa karvoja ja diagnoosien lukumäärä.