Hääkutsuun 30€/hlo lasku mukaan?
Meille on tulossa syksyllä isot häät, me molemmat ja molempien perheet haluavat isot häät, joihin kutsutaan sitten kaikki sukukirjan 340 läheisintä ja muutama kymmenen meidän kunkin tuttua ja kaveria.
Häiden kokonaisbudjetti on 45000€, joista ajattelimme itse kattaa 10000€, vanhemmat 25000 ja häävieraat kustantavat loput. Toki mitään häälahjaa ei enää haluta, vain tuon 30€ / vieras.
Mikä on teidän kantanne, voiko asiaa suunnitella tuon maksun varaan. Olisiko shokki, jos sinulle tulisi hääkutsu, mutta siinä olisi pankkisiirtolomake mukana?
Kommentit (86)
Jo tällä palstalla asiaa puidaan vielä tuntitolkulla että miten joku edes ajattelee tuollaista niin mieti mitä siitä sukusi ajattelee ja kuinka he sitä pohtivat? Tsemppiä häihisi toivottavasti saatte niihin rahat!
että miten oot ajatellu ton että maksaako jokainen henkilö sen 30 euroa vai jokaiselta perheeltä se 30 euroo?
käytöksen kultaisesta kirjasta seuraavaa
LAHJOJA ei ikinä pyydetä etukäteen oli se sitten rahaa tai muuta
Kutsussa voi korkeintaa mainita lisätietoja ja esim Kaason puhnumero tms.
hän sitten kertoo lahjatoiveista
Rahan pyytäminen tilinumerot sun muut on niin niin niin noloa.
'
Jos tää ei oo vitsi niin myötähäpeä on suuri.
Kannattaa tosiaan ottaa se laina ja toivoa että saa osan katettua häälahjoilla
ainut miten sen voi fiksusti esittää on ilmoittautumisen yhteydessä JOS LAHJATOIVETTA KYSYTÄÄN kertoa mahdollisuus osallistua lahjan sijaan ostamalla "30 e pääsymaksun"
ei todellakaan ole varaa itse maksaa häitänsä niin turha semmoisia pitää tai sitten tosiaan pitää pienemmät häät! Häitä ei todellakaan kuulu maksattaa vierailla. Ja miksi ihmeessä viettää häät laivalla? Eikös semmoinen maksa maltaita? Voisitte selvitä halvemmalla vuokraamalla jonkin seuratalon salin tms.
mietin eka että oot tuksu... mutta tuksun budjetti on 100000 ja maksaja joku lehti kasi tai ysi... eli olet muuten vaan korkealentoinen ihminen jos häät on syksyllä ja rahankeruu vasta alkamassa. joo jos jotain pitää sanoo niin siirtäkää vuodella ja säästäkää kybä ite. ei juhliin kutsu kukaan muu ja ota siitä hintaa kuin bill clinton.
Miksi pitää olla noin suurellista jos siihen ei ole itsellä varaa.
Yön aikana mietimme tuota ja tuo sukujuhlien järjestäminen ja siinä sivussa yllätyshäät on kiva idea. Pitääpä nyt heti 8 jälkeen esittää asia isälle näinpäin, mutta millä ilveellä perustelemme tuon miehen suvun ja kavereittemme läsnäolon...
Tätä pitää miettiä ja suunnitella. Tosin kutsut pitää saada postiin ensi viikon aikana, muuten syyskuun häihin tulee monella hoppu.
Montaa alkupuolen vastauksissa häiritsi itse tapahtuma, loppuviesteissä tuli sitä mitä kaipasin, ideoita, vaihtoehtoja jne. Kyllähän minäkin miettisin kahdesti, ennenkuin maksullisiin häihin menisin.
Maksulliset häät on kuulemma uusi suuntaus varsinkin varakkaissa perheissä jenkeisssä, ei lahjoja kuin omilta vanhemmilta ja kummeilta, muut antavat lahjan osallistumalla häjuhlien kustannuksiin. Mutta ei siis suomessa taida vielä iskeä tulta, ehkä meidän lapsilla sitten joskus...
tai minä olen ymmärtänyt väärin ton naimisiin menon, eikö siinä ole tärkeintä sitoutua toiseen ihmiseen vai oliko ne juhlat sittenkin tärkeintä???
Miten jollakin voi olla noin törkeesti löysää rahaa, yhtä päivää varten pistetään volvon verran rahaa.. ei ymmärrä ei
Toivottavasti apn ennustus tavan tulosta Suomeen ei toteudu!! Ihan kamala ajatus, että omat lapset tulevaisuudessa pyytävät osallistumismaksun häihinsä. :'(
Itse voisin tulla häihin laivalle ja osan matkasta maksaa itse, jos kyseessä olisi todellakin läheinen sukulainen/ ystävä ja ohjelman kulku laivalla olisi etukäteen jo tiedossa (hääohjelman aika ja kulku, menu, tieto siitä, että reissulla on myös omaa aikaa, ei vain pöydässä istumista).
Toki 30e/henkilö olisi minusta aika paljon, kun meillä olisi kaksi alle 4 vuotiasta mutta per aikuinen ei lainkaan.
Tuo on sen verran mautonta, että jäisi häät väliin, vaikka olis kuinka läheinen se hääpari.
Ja kyllä tuo meidän suvussa on normaalia, ei ole puutetta pikkurahasta. Maksu on ok, tosin miehesi sukulaiset taitavat juntteina tuota maksua enemmän karsastaa.
Miksi et mainitse että kyseessä on isäsi saksalaisen yrityksen omistama laiva, joka käytännössä on vain juhlijoiden käytössä hytteineen...
- pikkuliisaa aina kiusataan -
niin juntteja täällä piisaa. Minäkin olen! Jos minulla annetaan vapaus antaa rahalahja niin kyllä täältä tippuu 30eur mutta jos hääkutsun mukana tipahtaa lasku niin kyllä ärsyttää.
Juu. Ei ole meilläkään pikkurahan puutetta ja siksi voimme jättää juhlistamme pääsymaksut pois. Mutta me ollaankin sitten vissiin juntteja, jos tuo pääsymaksu pitää nykyisin periä, jotta ei olisi juntti.
Pirskatti ku menee aina vaan vaikeammaksi todistella, ettei ole juntti. Tänne nettiin pitäis tehdä ½ tunnin välin päivitettävä sivusto, josta sais aina tarkistaa, mikä on junttia.
Eihän tässä uskalla kohta tehdä mitään, ku aina menee väärin ja on juntti ;(
Itse lähtisin mielelläni tuollaisiin häihin :9 Ei tarvitsis miettiä lahjaa vaan antaa tuo 30e joka ei edes ole paljon ja saisin sillä hinnalla täyden ylläpidon Voi kumpa olisit mun tuttuni niin lähtisin ilomielin mukaan!!
Ja älä välitä täällä olevista kateellisista vanhoista piioista, jokaisen hääjuhla on omanlainen ja jokaisella morsiammella on haluta sellaiset häät kuin haaveilee. Itse kannustan sinua pitämään pääsi ja nauttimaan päivästä.
Kyllä ne miehenkin sukulaiset halvemmalla pääsevät kun antavat tuon 30e rahana ja saavat ikimuistoisen päivän kuin perinteisen kirkko/juhlapaikka päivän.
ap olla ihan tosissaan? Onko joku todella noin idiootti, ettei ymmärrä yhtään mitään käytöstavoista, juhlien järjestämisestä tai elämästä yleensäkään?
Häät maksaa hääpari (tai vanhemmat niin halutessaan, mutta ei ole mitään velvollisuutta), vieraat ovat vieraita eivät maksavia asiakkaita!
Rahankeruuhäänne jäisivät kyllä meiltä väliin, periaatesyistä, vaikka tuollaiset pikkusummat eivät talouteen mitään lovea teekään. Mutta ajattele nyt oikeasti, pankkisiirto ja hääkutsu?!?
pitääkö hääparin maksaa myös hotellimajoitus muualta tulevien vieraiden puolesta? Valistakaa pliis tulevaa mahdollisesti pöyristyttävän junttia morsianta!
pitääkö hääparin maksaa myös hotellimajoitus muualta tulevien vieraiden puolesta? Valistakaa pliis tulevaa mahdollisesti pöyristyttävän junttia morsianta!
Muutoin: Ei tartte :)
Oikeasti aika stressaavaa miten ihmeellisiä projekteja häistä on tullut! Ja miten kallista niihin osallistuminen voi vieraille olla. Me ollaan jo aikuisia joten ei todellakaan haluta tavaraa tai rahaa lahjaksi -meille riittää oikein hyvin se että läheiset tulisivat paikalle. Mutta hotellimajoituksen maksamiseen kaikkien muualta tulevien vieraiden osalta ei taida meidän rahkeet riittää. Onneksi tuelva hääpaikka on sellainen että siellä riittää näkemistä ja tekemistä kauempaa tuleville vieraille. Pitää oikein painottaa kutsussa ettei haluta lahjoja eikä rahaa :)
jos koko perhe kutsuttaisiin. Enpä lähtisi ikinä, valitettavasti.