Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko/ oletteko ihmisiä, jotka eivät juuri koskaan vastaa

Vierailija
25.07.2010 |

tekstiviesteihin tai sähköposteihin? Jos, niin miksi ei voi vastata?

En tarkoita sitä jos vastaaminen venyy, vaan sitä että ei vastata ollenkaan.

Minulla on yksi tällainen kaveri. Hän sanoo vain, että on huono käyttämään puhelinta, on niin kiire tms. Olen miettinyt, että ovatkohan tekosyitä? Että ei oikeasti halua edes vastata tai jopa pitää yhteyttä/ jatkaa ystävyyttä.. On kyllä aina toiminut samoin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa jonkinsortin "paras" kaveri. Tai sitten sillä menee se 12h vastata. Kieltämättä aika ärsyttävää, mutta oon jo tottunut siihen.

Vierailija
2/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri on juuri tuollainen; pitää aina soittaa perään jos on vaikka jostain yhteisistä menoista kyse, huoh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposteja lukee niin harvoin, että ei enää ole järkeä vastata, ja tekstiviestejen sijaan soittaa.

Inhoaa niiden näpytettelyä. Mulle vastaa kyllä viesteihinkin, koska tietää, että mä inhoan ettei vastaa, ja työssäni en pysty aina puhelimeen vastaamaan.

Niin, ja jos ei asia vaadi vastaamista, niin saattaa jättää kokonaan noteeramatta viestin.

Vierailija
4/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tietää kaverin tavat, niin miksi sitten ei voi soittaa?

Vierailija
5/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on useita. Jos minulla on joku työasia mielessä, keskityn hoitamaan perheeni hyvin, mutta mihinkään muuhun näiden lisäksi ei jää energiaa.

Ja jos minulla on esim. kylässä joku, keskityb vain vieraaseen, enkä viestittele. Vieraan lähdettyä on sitten muita hommia ja jää helposti vastaamatta. Yritän kyllä parantaa tapani, mutta usein jää vain asia. Sitä paitsi, näinä facebookin aikoina en mitään muuta tekisi, kun kirjoittelisi eri ihmisten kanssa kuulumisia, jos sille tielle lähtisin.

Vierailija
6/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos ei sähköpostissa/tekstarissa ole todella selkeää kysymysmerkkiin päättyvää kunnollista kysymystä niin he eivät vastaa. En siis tarkoita että pitäisi vastailla mihinlienee "tultiin perille mökille" viesteihin mutta jotkut ovat aivan katastrofaalisen huonoja lukemaan tekstiä edes hieman luovasti. Jos ei suurinpiirtein vastausta pyydä kirjoittamalla "vastaathan xxx xxx xxxxx xxx" niin vastausta ei saa.

Ihan omaa napaa tähän. Minua taas ärsyttää suunnattomasti mieheni kännykkäkulttuuri. Jos hänelle on tullut puhelu mutta hän ei ole ehtinyt vastata niin mies ajattelee että "no kyllä se soittaa uudelleen, minä en soita". Jos taas hän soittaa jollekin ja ei saa vastausta niin "mähän en soita uudelleen koska kyllä se soittaa kun huomaa että mä olen soittanut". Siis ??????? Että miehelle kyllä soitellaan uudelleen mutta hänen ei tarvitse koskaan soittaa. Joo.

Vierailija
7/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tietää kaverin tavat, niin miksi sitten ei voi soittaa?

vastausta.

Tarkoitin ehkä enemmänkin sellaisia "ystävyyden ylläpito" -viestejä, sähköposteja tms. Tyyliin "tsemppiä tenttiin, kerro sit kuinka meni, mennääks kahville viikolla?" tai "toivottavasti siellä on kivaa, kaipailen, nähdään kun palaat".

Siis minulla on tapana lähetellä tällaisia, ja monilla muilla kavereillani myös. He vastaavat tavoistaan riippuen heti-myöhemmin, kuten minäkin. Tämä yksi ei vastaa juuri koskaan.

Tulee sellainen olo, että häntä ei kiinnosta, että tämä "ylläpitoviestittely" on yksipuolista. Olen kysynyt, hän sanoo ettei osaa käyttää puhelinta. Mietin vaan että onko tosiaan niin ettei häntä kiinnosta meidän ystävyys vai eikö häntä vaan huvita tuollainen viestittely?

Eihän tarvitse tietenkään kiinnostaa, jos se ei tunnu luontevalta.

Vierailija
8/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis että tuppaanko ja hän ei jaksa seuraani tms. vai eikö vaan huvita tekstailla.

Vierailija
9/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen ei vastaa koskaan, jos lähetän sähköpostia tai tekstiviestin. Ei, vaikka siinä kysyttäisiin, että lähdetkö kahville minun ja Tiinan kanssa tiistaina kello kaksi. Sitten kun jompikumpi ihmettelee, miksei hän vastannut, hän vain sanoo, että ei päässyt kahville.

Toinen ystävistäni, joka asuu kauempana, vastaa kyllä sähköpostiviestiin, ehkä noin kuukauden päästä. Hän ei vain koskaan vastaa mihinkään, mitä olen kysynyt, vaan kertoilee ihan muita juttuja.

Vierailija
10/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen töissä/lasten kanssa jotain menossa/kaupassa/kylässä keskityn siihen ja ajattelen vastaavani myöhemmin kun on rauhallisempaa. "Myöhemmin" voi olla sitten illalla klo 23 kun muistan että ai joo, se laittoi viestiä. En kehtaa sit enää niin myöhään laittaa viestiä. Seuraavana aamuna on taas täys hösis päällä ja se unohtuu, ja muistan taas ehkä vasta illalla. Sitten alkaakin olla jo aika turha vastailla mihinkään mitään.

Vierailija
11/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen töissä/lasten kanssa jotain menossa/kaupassa/kylässä keskityn siihen ja ajattelen vastaavani myöhemmin kun on rauhallisempaa. "Myöhemmin" voi olla sitten illalla klo 23 kun muistan että ai joo, se laittoi viestiä. En kehtaa sit enää niin myöhään laittaa viestiä. Seuraavana aamuna on taas täys hösis päällä ja se unohtuu, ja muistan taas ehkä vasta illalla. Sitten alkaakin olla jo aika turha vastailla mihinkään mitään.

Vastaaminen saattaa venyä ja välistä unhotuakin jos en heti saa vastattua.

Ei tuossa minusta mitään. Olen vain ruvennut miettimään, että eiköhän tämä yksi kaveri edes halua vastata. Mutta ei sitten varmaan ole siitä kysymys, ei nyt ainakaan kukaan sanonut että ei vastaa koska pitää viestin lähettäjää urpona tuppautujana :D

ap

Vierailija
12/12 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten vastaan vaan, jos on pakko. oletan, että jos toisella on tärkeetä asiaa, niin se soittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän