Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon lihosit kun hankit hormonikierukan?

Vierailija
03.07.2010 |

Mä olen lihonnut 1v8kk noin 11kg. Toki olen syönyt hyvällä ruokahalulla herkkuja mutta kyllä syytän osaks kierukkaa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kierukasta tuli n. 10 kg lisää painoa. Tai ei nyt suoranaisesti kierukasta vaan sen kasvattamasta ruokahalusta ja turvotuksesta. Olin kierukan kanssa ja ihan kohtuuton syömisissäni. Nyt kun kierukka on poissa, ei enää tee mieli mässätä koko ajan ja painoa on lähtenyt parissa viikossa 6 kg! :D Suurin osa varmasti sitä turvotusta, mulla oikeasti nilkat hölskyi siitä nesteestä!

Vierailija
42/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole muuttanut elintapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuoireina ensiksi epäsäännöllisiä vuotoja, tai siis lähinnä tiputteli säännöllisen epäsäännöllisesti koko ajan. Kauheita mielialan heittelyitä. Nämä ovat tasaantuneet ja nyt mieli on hyvä ja pienet vuodot (ei tarvitse edes kuukautissuojaa vaan pikkuhousunsuojat riittävät) n kerran kuukaudessa. Kipuja ei ole (ennen raskauksia sellaiset ettei sängystä päässyt ylös).

Kiloja on tullut oikeasti sellaiset 10 kierukan laiton jälkeen mutten ole hoksannut liittää sitä asiaa kierukkaan. Olen nimittäin syönyt ihan järkyttävän huonosti. Ehkä hormonitkin vaikutti, ehkä ei. Aika tiukassa kyllä ovat; vuodenvaihteesta, kun heräsin asiaan, on lähtenyt vain 4kg.

Vierailija
44/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sitten jäi ja pysynyt siinä nyt 4½v. Kohta pitäisi vaihtaa uuteen, tuleekohan uudesta taas samanverran?!

Vierailija
45/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kierukasta muuta kuin positiivista sanottavaa.

Vierailija
46/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poistatin kierukan, painonhallinta helpottui selvästi. Muutenkin hormonaalinen ehkäisy on minulle sopimaton, koska halt ja mieliala menevät heikommiksi.

Vierailija
47/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana on perusmuodossaan lihoa.

lihosit. Mistä tuollainen muoto on tullutkin jonkun puheeseen?

Vierailija
48/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on pysynyt ihan samana eli pituus 170cm ja paino +-60kg.

Mahan turvotusta, mielialan vaihteluita ja makeannälkää oli jo ennnen Mirenoiden laittoa, pistän nuo normaalien PMS-oireiden piikkiin...

Vierailija
49/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katson mitä syön ja liikun!

Vierailija
50/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lihominen tuskin on kierukan syytä, syy löytyy ihan korvien välistä!!

Vierailija
51/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana on perusmuodossaan lihoa.

lihosit. Mistä tuollainen muoto on tullutkin jonkun puheeseen?

Se on ihan hyväksyttävä, suomalaisista sanakirjoista löytyvä muoto. Miten ihmisille voi olla niin vaikea ymmärtää, että oma tapa ei aina ole se ainoa oikea, absoluuttinen totuus? Äh, taisin unohtaa olevani av-palstalla...

Vierailija
52/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:n puolustukseksi pitää tunnustaa nykykäytäntö: kun riittävän moni käyttää kieltä väärin, kielitoimisto hyväksyy myös tämän väärän version.

Vierailija
53/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin elokuussa ja paino pudonnut -5kg

Vierailija
54/72 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tiputteluvuoto on loppu, voin sanoa olevani tyytyväinen kierukkaani. Lihoin sen jälkeen 4 kiloa, mutta silloin oli Joulu jota syytän enemmän kuin kierukkaa. Sen jälkeen olen laihtunut 12 kiloa.

Ei se kierukka yksistään ketään lihota.

Ystävälleni tuli hirveät iho-oireet, näppyjä, itselleni ei mitään. Nyt vaan odottelen että kuukautiset loppuisivat kokonaan. Kuukautiset ovat olleet kivuttomat, aiemmin hirveita kipuja joiden vuoksi kierukan alunperin otinkin.

Vierailija
55/72 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu neljä kuukautta Mirenan laitosta ja 7 kg tullut painoa, kaikki vatsaan, lantioon ja reisiin. Ennen kierukan laittoa paino oli koko ajan laskenut, koska liikun runsaasti ja liikunnan määrä on minulla pysynyt samana kuin ennen kierukkaakin. Nyt paino ei laske vaan nousee. Taidanpa ottaa vekottimen pois.

Menkat sentään loppui kokonaan 1,5 kk:n tiputteluvuodon jälkeen, mutta karvat kropassa ovat tosiaan ruvenneet kasvamaan enemmän.

Vierailija
56/72 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut Mirena 6v. Ei ole paino noussut, eikä ole iho- ongelmia. Eikä kuukautisia:)! Ihanaa!

Vierailija
57/72 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kierukasta kamalat oireet ja pahinta oli ettei kukaan tajunnut niiden johtuvan kierukasta. Aluksi ei ollut mitään ongelmia ja vuotokin loppui heti ja olin tyytyväinen. Noin vuoden jälkeen tajusin että minullahan oli päänsärkyjä joka päivä, ja ollut jonkin aikaa ja siitä alkoi kierre.

Tuli aina vaan enemmän oireita. Lihoin muutamassa kuukaudessa +15kg ilman mitään muutosta liikunnassa tai ruokavaliossa/määrissä. Turvotusta tuli ekaa kertaa elämässä jopa naamaan ja olkavarsiin. Iski täydet ja kovat ennenaikaiset vaihdevuosioireet kaikkine ongelmineen (verikokeen mukaan arvot ovat niin matalat ettei sen mukaan voi olla vaihdevuodet). Gynekologi määräsi estrogeeliä oireisiin. Syys- ja kevätmasennus, kilpirauhasen vajaatoiminta (testien mukaan ei ollut sitä).Kammattava alakulo, Ihosta tuli rutikuiva, järkyttävä kokoaikainen väsymys (välillä nukuin 16h/vrk) Varsinkin talvella jalkojen nivelet niin jumissa ettei käveleen meinannut päästä. Kaikenmaailman kramppeja jaloissa että tukostakin epäilivät. Maksa-arvot lähti nouseen vuosi sitten (siitä lääkäri ei oikein sanonut mitään että mistä johtuu eikä se sitä edes ottanut seurantaan. totes vaan että joskus ne nousee eikä sillä väliä)

En edes jaksa kirjoittaa mitä kaikkea oli mutta voin sanoa että olin n.3,5v todella kipeä ja ramppasin lääkärissä, välillä oli pienioireisia kausia ja välillä taas pahempia. Yksitellen ne vaivoja hoisi ja ihmetteli mutta kukaan, en edes minä, tajunnut että nehän on hormonikierukan haittoja. Sain yksinkertaisesti erittäin pahat sivuoireet eikä kukaan miettinyt kokonaisuutta ja tajunnut ilmiselvää syypäätä. Olin pari vuotta sitten niin pahassa kunnossa että harkitsin jo itsemurhaa. Jos 41v on niin huonossa kunnossa, niin loppuelämä ei ruusuiselta näytä.

Noi jotka väittää, että painonnousu johtuu korvienvälistä, voi juosta kuuseen. Minä siis kävin joka lääkärillä endogrinologista lähtien, mitään syytä oireille ei löytynyt ja painoakin koitettiin saada ravintoterapeutin avulla tippumaan. Olin puhtaalla Nutrilett-kuurilla 3vko ja paino tippui 2,4 kg ja tuli takas kun kuuri loppui. Ravintoterapeutti sanoi että tein varmaan ennätyksen ihmisenä joka on vähiten laihtunut Nutriletilla. Kaikki ihmetteli miten se on mahdollista. No, hormonit painon nosti ja piti kiinni niistä. Olen ollut jo yli puoli vuotta tarkalla ruokavaliolla (n. 700kcal päivä plus vitamiinit, magnesiumlisä, d-vitamiini ja omega-3) eikä paino tipu. Minun elimistö ei toimi mitenkään. Rasva-aineenvaihdunta, sokeriaineenvaihdunta yms. kaikki käy erittäin hitaalla eikä se johdu siitä etten syö tarpeeksi (laihtu ne keskitysleireilläkin vaikkei syönyt) vaan yksinkertaisesti siitä että minun erittäin pahat sivuoireet taistelee vastaan). Viikko sitten tajusin hakea hormonikierukasta tietoa ja sitten alkoi silmät aukeneen. Minun 4 vuoden helvettini syy saattoi löytyä. Soitin neuvolaan kysyäkseni että voisiko minunkin ongelmat johtua kierukasta enkä kerinnyt montaa riviä kertoon kun täti oli että "ai kauhea miten tuota ei olla ymmärretty. Sinullahan on erittäin varmasti pahat oireet kierukasta ja se täytyy heti ottaa pois. ajan sain muutaman päivän päähän ja tänään se sitten otettiin pois. Voi kuinka toivon että elämä tästä taas kirkastuu. 

Vierailija
58/72 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Lihon kyllä hormonisyistä, syön ihan käsittämättömiä määriä ollessani raskaana ja imettäessäni, kuukautistenkin aikana söin, mutta kierukka tasoitti sitä vuoristorataa omalla kohdallani.

Vierailija
59/72 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 kesän lopulla julkaistiin laajan tutkimuksen tulos, jonka mukaan hormonikierukka lisää rintasyöpäriskiä. Etenkin pitkäaikaisemmassa käytössä.

Ihmeen hiljaa on Suomen media ollut asiasta.. Suomalaiselle lääkefirmalle toki tärkeä vientituote tuo Mirena...

Vierailija
60/72 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli hormonikierukasta pötsi. Siis mahaan ja vyötärölle kunnon rasvakerros. Olen aina ollut tiimalasivartaloinen ylipainoisenakin ja kolmen lapsen jälkeen. Mutta kierukan käytön jälkeen vyötärö hävis ja tilalle tuli keski-ikäisen naisen pötsi ja jenkkakahvat. Ei kiva :((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän