Kuinka paljon lihosit kun hankit hormonikierukan?
Mä olen lihonnut 1v8kk noin 11kg. Toki olen syönyt hyvällä ruokahalulla herkkuja mutta kyllä syytän osaks kierukkaa.
Kommentit (72)
en yhtään. Kierukka ollu n. vuoden.
Hohhoijaa...Itsellä kierukka ollut noin vuoden ja olen itse asiassa saanut painon tippumaan tuona aikana nelisen kiloa.
ja sinä aikana ensin lihosin n.10kg (en liikkunut ja söin liian isoja annoksia) ja laihduin 15kg aika helpostikin syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän. Nyt taas raskauden jälkeen ollut vuoden verran Mirena ja olen saanut raskauskiloja ihan hyvin pois mutta tämä kotona olo ei sovi mulle ja alkaa tulla kilot takaisin eli ei johdu mielestäni kierukasta tuo painonvaihtelu vaan ihan omasta herkuttelusta :)
Poistamisen jälkeen lähti kuukaudessa-parissa 4kg. Kierukka oli päälle vuoden. Imetysaikana paino ei noussut, sen jälkeen kyllä kohisten, kun oma hormonitoiminta palautui. Joten lääkäri tietenkin syytti imetyksen loppumista, mutta pakko oli hänenkin myöntää, että olin kummasti hoikistunut poiston jälkeen.
Tuntui tosiaan hassulta, kun kierukan kanssa yritin laihduttaa vaikka miten, mutta lihoin niin kuin olisin syönyt perhepitsan joka päivä. Sitten kierukan jälkeen ei tarvinnut tehdä juuri mitään, kun paino putosi.
Mirenan laitosta 6kk ja olin laihtunut 12kg. Siitä sitten vielä kolme vuotta ja olin laihtunut jo yhteensä 18kg. Viimeiset 2,5v lihoin kaiken takaisin. Poistatettuani kierukan jojoilin vuoden, kunnes laitatin uuden. Nyt kierukka ollut huhtikuusta ja taas olen laihtunut 5kg. En tiedä onko kierukasta johtuvaa tuo painon heittely, vai ruokailutottumuksista.
Olen aina ollut vaihteleva syöjä, en noudata mitään lautasmalleja tai ruokailuaikoja. Syön mitä huvittaa ja kaapista löytyy.
pari kiloa. Ja kaikki tullut oudosti vatsaan. Tosin ei välttämättä johdu (pelkästään) kierukasta, ikäkin saattaa tehdä (30+).
Tämä tieto kun löytyy ihan suoraan sieltä.
vielä lisää kokemuksia molempiin suuntiin
Sana on perusmuodossaan lihoa.
se on noin. Murteet on rikkaus. Älä niuhota!
Hormonikierukat (2 kpl) ovat olleet minulla yhteensä viisi vuotta. Oikein tyytyväinen olen ollut. En ole lihonut yhtään. Ekan vuoden oli molemmissa tiputteluvuotoa, sen jälkeen ei vuotoa ollenkaan. Hyvä, varsin varma ehkäisykeino meille.
Mä olen lihonnut 1v8kk noin 11kg. Toki olen syönyt hyvällä ruokahalulla herkkuja mutta kyllä syytän osaks kierukkaa.
En kuitenkaan luopunut kierukasta ja kun palasin töihin hoitovapaalta nämä "kierukan aiheuttamat kilot" yllättäen lähtivät karisemaan, kun en enää ollutkaan jääkaapin läheisyydessä, eikä päivän kohokohta ollut iltapäiväkahvin parin suklaapatukan kera...
palasi työhön jo puolitoista vuotta sitten ja äsken juuri kävin kesken työajan hakemassa lähikaupasta syötävää, kun meinas oksennus tulla väkisin suuhun ja kympiltä pitäis olla jo skarppina palaverissa.
Tukka lähtee, masentaa, naama kukkii (ikää 36 v, eka kerta elämässä), hiki alkanut haisemaan todella voimakkaalle, ihokarvojen kasvu lisääntynyt (paitsi niiden hiusten, kele), turvotus on aivan tolkutonta... Siinä muutamia kivoja vaivoja kierukan jälkeen.
Huvittaa lukea sit kommentteja kuinka vaikutus on vain paikallista! Miten mikään hormoneihin vaikuttava voi olla vain paikallista kysyn vaan. Ja kun katsoo Mirenan selostetta lääkeinfosta ei voi kun ihmetellä miten noinkin suuria sivuvaikutuksia aiheuttava vekotin voisi vaikuttaa vain paikallisesti? Kaikkea me niellään kun lääkäri kertoo.
Ja sitten vielä näistä kommenteista kuinka lihominen johtuu vain syömisestä. Höpöhöpö, ruoka on maistunut kuten ennenkin, mutta ennen ei kiloja kertynyt. Ja kas kummaa, jopa pakkausselosteessa lukee että 1-10/100 saataa aiheuttaa PAINONOUSUA.
kysyä. itselläni kierukan oton jälkeen paino on noussut n. 10 kiloa ja aikaa on mennyt vuosi. Ruokailutottumuksia en ole muuttanut.