Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei sais kieltää ihmisiä käymästä joka päivä kaksosia katsomassa?

Vierailija
01.08.2010 |

Meillä vajaan 3kk ikäiset kaksoset, ensimmäisen kuukauden olivat sairaalassa (syntyivät keskosina) ja sen jälkeen kotiutuivat ja tämä aika on mennyt oikeastaan opetellessa vauva-arkea. Lisäksi oma vointini on ollut välillä todella huono ja siksikään en kaipaisi tähän koko ajan vieraita "pyörimään jaloissa". Ymmärtäisin ja ehkä jotenkin jaksaisin kerran viikossa kyläilyn, mutta tämä joka päivä joku alkaa olla liikaa.

Ennen kaksosten syntymää sanoimme, että jos tulee kylään niin saa tuoda itse "kahvipullan" ja että kahvin saa keittää itse, jos ja kun sitä haluaa. Tämä on kuitenkin vierailta unohtunut ja odottavat palvelua. Joskus keitän kahvin, mutta yleensä käsken keittää itse ja tästä sitten pahastuvat. Eivät näytä ymmärtävän, että olen väsynyt kun en kipujen takia saa kunnolla nukuttua ja lisäksi kaksoset herää aikaisin ja päikkärit nukkuvat eri aikaan. Tai menevät päikkäreille kyllä samoihin aikoihin, mutta toinen nukkuu pari tuntia ja toinen vartista puoleen tuntiin.

Olen sanonut näille kyläilijöille, että voisivat käydä kaikki samana päivänä ja kerran viikossa, mutta tätä ei olla otettu kuuleviin korviin vaan kyläilevät kun haluavat ja ilmottavat tulostaan jos muistavat. Jotenkin tämän vielä ymmärtäisi muutamalta lapsettomalta ystävältämme, mutta muilta en todellakaan.

Nyt ollaan oltu pari viikkoa poissa kotoa (mökillä) ja kyllä on tuntunut ihanalta kun ei ole ollut vieraita ja saatu olla ihan vaan perheen kesken. Haluaisin tämän ihanuuden jatkuvan kun palaamme kotiin, mutta tuntuu, että se on vain haavetta.

En haluaisi suututtaa mm. ystäviämme, mutta miten muuten heidät saisi ymmärtämään, ettei meillä kaivata vieraita joka päivä vaan vaikka kerran viikossa tai kahdessa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki soitti etukäteen, sopiiko, ja lähes kaikille sanoin, että kiitos ei vielä. 2 kk oltiin ihan omassa rauhassa. Äitini kävi kerran, anoppi kahdesti, molemmat sovitusti ja pyytäminäni.

Vierailija
2/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisitko kirjoittaa sähköpostia kaikille, tällä hyvällä tyylillä jonka hallitset jo avauksessa? Kerro, että olet ilahtunut ystävien suuresta määrästä ja kiinnostyuksesta vauvoja kohtaan, mutta että toivoisit toipumisaikaa väsymyksesi takia.

Opettele lisäksi laittamaan kännykkäsi äänettömälle aina kun on mahdollisuus olla hetken levossa. Laita ulko-oveesi kyltti, jossa lukee "hyssss, meillä nukutaan". Minulla tuo kyltti auttoi päiväuniaikaan, ihmiset eivät koputelleet oveen tai hakanneet ovikelloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sure, ei ne kohta enää käy. Kiinnostus laantuu pian. taitaa olla tuttavapiirin ekoja vauvoja? meidän esikko kun syntyi , kaikki ravasi ja kanssa joka päivä kuukausikaupalla. kakkonen kun syntyi muutama vuosi myöhemmin niin ketään ei enää kinnostanut. Vauvoja oli syntynyt jo niin paljon kavereille. Siloin sitä muisteli haikeudella, kun eka sai lahjoja ja haluttiin pitää sylissä, että sai itse kädet vapaiksi. Ota ilo irti. Ja tee pelisäännöt selviksi. Et keitä kahvia ja sillä selvä. Mutta eväystys: äitiysaika on loppuujen lopuksi aika yksinäistä aikaa, koeta siis nauttia kiinnostuksesta. teille kun seuraava syntyy, tuskin kukaan enää käy.

Vierailija
4/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot, että et jaksa vastaanottaa vieraita. Että sulla on kipuja ja univelkaa ja nyt pitää päästä toipumaan ja lepäämään. Voisitteko tulle joskus myöhemmin. Kiitos.

Jos joku tuosta loukkaantuu, niin ei kai voi mitään.

Vierailija
5/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tilanne voi rauhoittua ihan itsellään, jos ei onnistu niin älä avaa ovea. Ei sun ole pakko päästää ketään kotiinne.

Vierailija
6/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vauva taloudessa (esikoinen koululainen) ja KAIKKI ovat kysyneet, että milloin sopii tulla ja keränneet porukan. Viipyvät noin tunnin ja osaavat poistua paikalta aiemminkin, jos siltä näyttää.

Ei kai tuohon voi sanoa muuta, kuin täräyttää ihan tyystin suoraan että teillä on nyt kotona elämisen harjoittelu menossa ja olette jaksamisen äärirajoilla, piste. Ovea ei tarvitse avata, puhelimeen ei tarvitse vastata ja oveen voi vaikka laittaa lapun "VIERAILUAIKA TORSTAINA KLO 18-19", jos ei muuten mene jakeluun!

Vierailija
7/14 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun/meidän lähipiirissä on jo tosi monella vähintään yksi lapsi, useammalla 2-3. Tuplia ei ole yhtään tässä lähipiirissä paitsi meillä.

Alkuun olin kyllä iloinen, mutta nyt ei paljoa hymyilytä, lähinnä ahdistaa kun tietää, ettei saa olla rauhassa.

Kännykkä minulla on melkeinpä aina äänettömällä kun toinen kaksosista on herkkäuninen ja herää mm. jos känny soi tai tulee viesti. Tuo lappu oveen oli hyvä vinkki, kiitos siitä, voisi ainakin kokeilla.

Muuten ei kait ole vaihtoehtoja kun sanoa suoraan, että haluaisimme saada olla rauhassa ja perustella miksi.

ap

älä sure, ei ne kohta enää käy. Kiinnostus laantuu pian. taitaa olla tuttavapiirin ekoja vauvoja? meidän esikko kun syntyi , kaikki ravasi ja kanssa joka päivä kuukausikaupalla. kakkonen kun syntyi muutama vuosi myöhemmin niin ketään ei enää kinnostanut. Vauvoja oli syntynyt jo niin paljon kavereille. Siloin sitä muisteli haikeudella, kun eka sai lahjoja ja haluttiin pitää sylissä, että sai itse kädet vapaiksi. Ota ilo irti. Ja tee pelisäännöt selviksi. Et keitä kahvia ja sillä selvä. Mutta eväystys: äitiysaika on loppuujen lopuksi aika yksinäistä aikaa, koeta siis nauttia kiinnostuksesta. teille kun seuraava syntyy, tuskin kukaan enää käy.

Vierailija
8/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat minusta täysin perustellut. Jos vieraat eivät ymmärrä se on heidän häpeänsä!

Vierailija
9/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikkialla toitotetaan pikkulapsivaiheen intensiivisyyttä, rankkuutta yms. Ja sanoohan järkikin, että kaksosista on tuplatyö.

Minun kaveripiiriini syntyi ensimmäinen vauva 10 vuotta sitten. Kyse YHDESTÄ vauvasta, ja silti me kaverit tulimme katsomaan vauvaa pyydettäessä ensin sairaalaan ja sitten kahden viikon ikäisenä kotiin. Toimme mukanamme itsetehtyä lasagnea perheelle ruoaksi sekä marjapiirakan, jota siis söimme käynnillämme ja sitä jäi muillekin vieraille tarjottavaksi. Sen jälkeen olikin monen viikon tauko, ja äiti ja vauva tulivat luokseni kylään ihan omasta aloitteestaan, kun vauva oli viisi viikkoa vanha. Oma rauha annettiin, ja vierailun aikanakin esim. minä pitelin vauvaa sylissäni, ja toinen ystävä kattoi kahvipöytää. Äiti ja isä vain istuivat ja juttelivat kanssamme.

Tämä siis kymmenen vuotta sitten ja tosiaan eka vauva kaveripiirissä. Ap, ystäväsi ovat törkeitä joko tahallaan tai sitten vain tyhmiä. Sano suorat sanat. Röyhkeitä ovat ja saisivat hävetä!

Vierailija
10/14 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä on ne, jotka ei tajua, ettei aina tarvitse olla toisten riesana

Vierailija
11/14 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil puhelimet äänetön ja nukutaan iltapäivään pitkälle ja yöt valvotaan. sanottu että rytmi sekasin ettei jakseta...joka suuttuu niin se siitä...

ainoa huoli kun jos molemmat nukkuu niin mekin, vanhemmat lapset kattoo nalle puhia tai puuha peteä...

Vierailija
12/14 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistätte oven kiinni, jos ei kerran puhe auta.

Kännykän saa äänettömälle, ovikellostakin patterit pois...ellei viesti mene perille niin soita poliisi.

Vierailija
13/14 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä äänettömälle, mahdollinen lankapuhelin pois seinästä ja laita viesti kaikille tutuille, että teillä ei kaivata vieraita ja perustelut miksi ja jos joku suuttuu niin se on hänen häpeänsä, sinä olet ansainnut lepoa!

Vierailija
14/14 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei ole velvollisuutta ottaa vieraita vastaan, eikä myöskään selittää miksi. Kun soittavat tai laittavat viestiä että ovat tulossa kylään, sanot vain että nyt ei sovi, katsotaan viikonloppuna. Jos kysyvät miksi, sanot vain että perheasioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän