Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään aloitin kananmunadieetin =D

Vierailija
11.05.2006 |

Noniin, tänään siis päätin aloittaa kokeilun nimeltään " kananmunadieetti" , johon siis ei kananmunan lisäksi kuulu mitään muuta, mutta jos ihan kamalaksi menee, niin kananmunan tilalla voi syödä myös jotain muuta, kunhan se on proteiinipitoista.

En tiedä kuinka kauan jatkan, tuskinpa kovin montaa päivä. Ja kyllä, minulla on terveelliset elämäntavat ja olen viimeisen kahden vuoden aikana laihtunut yli 22kiloa, mutta viimeiset 5-10kg ovat tiukassa... (nyt mitat 168/74) Lähinnä minua kiinnostaa tietää, miten kehoni suhtautuu tällaiseen proteiinipitoiseen ravintoon ja tietty jos kävisi niin kivasti, että paino tippuisi, niin en valita. Mutta siis, elämäntapamuutoksen olen jo tehnyt, mutta jostain syystä on kiva kokeilla tällaisia uusia juttuja välillä =)

Eli päivän ruokavalio on n. 10-12 kananmunaa eli kalorit jää alle 1000kcal, mielummin n. 800kcal paikkeille. Rakastan kananmunia, joten siksi valitsin ne keskeiseen osaan tässä dieetissä =D Lisäksi syön vitamiineja. Olen joskus pitänyt myös muutaman päivän puurodieettejä, mutta nyt on kiva nähdä, että pitääkö proteiini paremmin nälkää kun on paljon puhuttu atkinsseista sun muista... En siis mitenkään SUOSITTELE tällaisia pikadieettejä, mutta en usko että oma terveyteni parissa päivässä rappeutuu =)

Aion joka tapauksessa kirjoittaa tästä kokeilustani tänne ja kertoa olostani muutamaan kertaan päivässä... Saa vähän motivaatiota jatkaa =) Tietysti lopetan heti, jos olo käy huonoksi.

Enkä tarvitse moitteita, koska tiedän kyllä mitä olen tekemässä ja olen opinnoissani perehtynyt ravitsemusasioihin... Tää on vaan niinku oma tieteellinen kokeilu ;)

Eli aloitusmitat: (katsotaan sit tuleeko tulosta yhtään)

168/74

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla odotan kuulumisiasi. Itsekin ajattelin kokeilla vastaavaa, jospa saisi taas uutta potkua noiden viimeisten liikakilojen pudottamiseen..

T. Hyväkarppi

Vierailija
22/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa niin että miten munat maistuvat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdomme tietää, miten sujuu!

Vierailija
24/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin aiemmin että onko auttanut painon pudotuksessa, mutta en saanut vastauksia. Eli onko kukaan kokeillut?

Vierailija
25/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä munia kykenin syömään vain kahtena päivänä, sitten alkoi ällöttää. Dieetti jatkunut kuitenkin niin, että munien lisäksi olen popsinut tomaattia, kurkkua, ja sorruinpa yhtenä iltana vetäsemään pari nakkiakin ;o/ Ja äitienpäivänä iiihan ohuen siivun kakkua (kun oli sentään mun eka äitienpäivä!! ;) Vettä ja kahvia olen juonut PALJON. Tähän mennessä lähtenyt 2,5 kg (nesteitä toki suurin osa) ,joka on mielestäni oikein hyvä tulos ottaen huomioon etten ylipainoinen ollut alun alkaenkaan. Pikkuista heikotusta ja ajoittaista näläntunnetta lukuunottamatta olo on pysynyt hyvänä, ja ennenkaikkea KEVYENÄ :)

Harmi, jos/kun ap lopetti leikin jo, mutta mä voin kyllä vastailla edelleen jos jotain jaksaa kiinnostaa? Ihan vielä en aatellu lopettaa, kun näin hyvään vauhtiin päästy ;)

terkuin 38(kohan olin.. ?)

Vierailija
26/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1200 kcal vähintään pitää saada, jos haluat laihduttaa.

Vierailija
27/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sia. Eli minulla ei toiminut ainakaan.

terkuin edellinen munadieettiläinen :)

Vierailija:

Kyselin aiemmin että onko auttanut painon pudotuksessa, mutta en saanut vastauksia. Eli onko kukaan kokeillut?

Vierailija
28/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

n. 1200 kcal vähintään pitää saada, jos haluat laihduttaa.

Vierailija
29/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jatkuvasti ei ole kannattavaa olla noin vähällä kalorimäärällä. Elimistö menee säästöliekille. Ja alkaa ottaa energiaa lihaksista.

Vierailija
30/63 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kuitenkin paljastaa, että vaihdoin yhden kananmuna-aterian maitorahkaan, johon sekoitin pikkuisen fun lightia. (tuo uusi maku " guava-sitruunaruoho" on muuten älyttömän hyvää!) Ei siitä kuitenkaan tullut hiilareita kuin 10grammaa, joten se ei haittaa. Lisäksi tuli tyttären lautaselta napsittua hieman tonnikalaa, mutta mitään hiilaripitoista ei ole kumma kyllä edes tehnyt mieli... Nälkä vaan vähän vaivannut, joten tänään varmaan kalorisaldo nousee hieman suuremmaksi kuin eilen.

Vessassa on saanut juosta vähän väliä eli nestettä taitaa poistua. Toivon mukaan huomenna sen huomaisi puntarillakin ;) Nyt tämäkin päivä on onneksi voiton puolella, sillä enää ei kauppaan viitsi tai jaksa lähteä ja herkkuja täällä kotona ei ole. Että ihan hyvin menee =)

-AP

Vierailija
31/63 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkkisis innoittamana itse aloitin munadieetin tänään :) 1 muna aamulla ja 3 päivälliseksi, nyt sen verran nälkä vaivaa että taidan ottaa jo kohta seuraavan annoksen .. Lisäksi olen juonu paljon vettä ja (valitettavasti) kahvia, siitä en oikein osaa luopua.. Ylipainoinen en ole (173cm, 67 kg) mutta viimeiset 3-5 raskauskiloja ois ihana karistaa vihdoin!

Tsemppiä sulle dieettiin, odotan innolla kuulumisiasi ja tuloksiasi :)

Vierailija
32/63 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea näitä juttujasi ja seurata kuinka homma etenee.

Itselläni on myös painonpudotus parhaillaan menossa, kohta kuusi kiloa lähtenyt dieetillä.

Minulla on samansuuntaiset tuntemukset kuin sinulla, vasta nyt hiukan vanhempana ja raskauden kokeneena olen alkanut arvostaa itseäni ja suhtautua omaan vartalooni edes jotenkin luontevasti. Pitkä matka on ollut! Aiemmin en voinut lähteä kaupungillekaan hyvillä mielin istumaan puistonpenkille, kun aina ajattelin että kaikki katsoo kun tuo on ruma ja lihava. Vaikka oikeasti olin silloin normaalipainoinen, mutta en koskaan mikään hoikka ja kiinteä.

Onnea sinulle laihtumiseen ja pääsykokeisiin.

Täällä eletään hengessä mukana :)

Vierailija
33/63 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaloreita tuli hieman enemmän kuin eilen eli reilu 1000kcal, mutta ei se ole niin justiinsa. Luulenpa silti, että huomenna aamulla on taas puoli kiloa pudonnut =) Dieetin jälkeen pitääkin sitten vaan olla tarkkana, jotta paino ei nouse heti takaisin. Tätä ennen olin ruokavaliolla, joka sisälsi noin 1500kcal per päivä ja tässä painossa jumitettiin monta viikkoa. Siitä sainkin idean kokeilla tätä " hömppä" dieettiä ja olen nyt positiivisesti yllättynyt, kun sain jumituksen selätettyä.. Tuntuu ihanalta nähdä vaa`assa pienempiä tuloksia pitkästä aikaa.

Luulen, että syön huomennakin yhden kananmuna-aterian tilalla rahkapurkin, niin on sitten helpompi pysyä tällä dieetillä, kun saa vaihtelua. Kumma kyllä, kananmunat eivät silti vieläkään tule korvista ulos ;)

..Mutta aamulla tulen sitten taas raportoimeen tuloksia =)

-AP

Vierailija
34/63 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän samassa jamassa ja houkuttelisi nuo 5 viimeistä sitkeää liikakiloa pudottaa vastaavalla menetelmällä...

Vierailija
35/63 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan nyt, että edes huomiseen jaksan, niin ei tarvii hävetä silmiään päästä.

Aloitin päiväni kahdella kananmunalla ja täytyy sanoa, että nälkä kyllä lähti! Katsotaan nyt pysyykö kauaa poissa ;)

-AP

Vierailija
36/63 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että dieetin jälkeen ei munat maistu pitkään aikaan ;))) Mutta tsemppiä!!

T. hyväkarppi

Vierailija
37/63 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paino on nyt pudonnut puoli kiloa ja olen siitäkin tosi tyytyväinen, vaikka tiedän toki, että hiilihydraattien vähentäminen poistaakin nestettä. Oli syy mikä tahansa, niin kiva välillä nähdä pienempiä summia kun on nyt pari kuukautta jumittanut ;)

Tuosta vaa`an lukemasta sai kyllä tsemppiä tähän uuteen päivään =)

-AP

Vierailija
38/63 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tuo kananmuna täytä mahaa ollenkaan ja nälkä vaivaa, joten taidan kokeilla tänään jotain muuta kananmunan tilalla. Eilenkin oli kiljuva nälkä, mutta se maitorahka helpotti oloa heti. Tänään voisin syödä esim. tonnikalaa tai broileria, katsotaan nyt mitä kaupasta tarttuu matkaan =) Tämän dieetin ideahan ei ollut muutenkin se, että kananmunissa mitään ihmeellistä olisi, vaan se, että hiilihydraatit pysyisi minimissä.. Ja kyllähän tämä protskudieetti tuntuu ainakin toimivan parempana nesteenpoistajana kuin mikään pilleri, ananas tms.. ;)

-AP

Vierailija
39/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisaamuna aloitin ja nälkää ei ollut koko päivänä, mielitekoja kylläkin... Söin kananmunia (6) ja kasviksia ison kasan. Lisäksi appelsiinin. Vettä koitin juoda paljon tavallista enemmän. Illalla makustelin pari palaa 70 prosenttista suklaata .

Aamulla oli painosta lähtenyt kilo. nestettä tietenkin. Haen tällä vauhtia tulevaan, kevyempään elämään. En usko että montaa päivää jatkan näin. Tänään ajattelin syödä kananmunan lisäksi kalaa rahkaa.

Missäs Ap??????? Onko muita jotka ovat innostuneet kokeilemaan samaa?

Vierailija
40/63 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan sen aivot sittenkin ole vahingoittuneet liian vähistä hiilareista :O

No vitsit sikseen, ilmoittelehan miten meni, ilmeisesti dieetti ei ottanut onnistuakseen...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan