Tänään aloitin kananmunadieetin =D
Noniin, tänään siis päätin aloittaa kokeilun nimeltään " kananmunadieetti" , johon siis ei kananmunan lisäksi kuulu mitään muuta, mutta jos ihan kamalaksi menee, niin kananmunan tilalla voi syödä myös jotain muuta, kunhan se on proteiinipitoista.
En tiedä kuinka kauan jatkan, tuskinpa kovin montaa päivä. Ja kyllä, minulla on terveelliset elämäntavat ja olen viimeisen kahden vuoden aikana laihtunut yli 22kiloa, mutta viimeiset 5-10kg ovat tiukassa... (nyt mitat 168/74) Lähinnä minua kiinnostaa tietää, miten kehoni suhtautuu tällaiseen proteiinipitoiseen ravintoon ja tietty jos kävisi niin kivasti, että paino tippuisi, niin en valita. Mutta siis, elämäntapamuutoksen olen jo tehnyt, mutta jostain syystä on kiva kokeilla tällaisia uusia juttuja välillä =)
Eli päivän ruokavalio on n. 10-12 kananmunaa eli kalorit jää alle 1000kcal, mielummin n. 800kcal paikkeille. Rakastan kananmunia, joten siksi valitsin ne keskeiseen osaan tässä dieetissä =D Lisäksi syön vitamiineja. Olen joskus pitänyt myös muutaman päivän puurodieettejä, mutta nyt on kiva nähdä, että pitääkö proteiini paremmin nälkää kun on paljon puhuttu atkinsseista sun muista... En siis mitenkään SUOSITTELE tällaisia pikadieettejä, mutta en usko että oma terveyteni parissa päivässä rappeutuu =)
Aion joka tapauksessa kirjoittaa tästä kokeilustani tänne ja kertoa olostani muutamaan kertaan päivässä... Saa vähän motivaatiota jatkaa =) Tietysti lopetan heti, jos olo käy huonoksi.
Enkä tarvitse moitteita, koska tiedän kyllä mitä olen tekemässä ja olen opinnoissani perehtynyt ravitsemusasioihin... Tää on vaan niinku oma tieteellinen kokeilu ;)
Eli aloitusmitat: (katsotaan sit tuleeko tulosta yhtään)
168/74
Kommentit (63)
joskus reilun vuoden päästä, mikä on tilanne.. Ei siinä, toivotan teille tosi paljon onnea yrityksessänne saada paino PYSYMÄÄNKIN siellä, minne se paastoamalla tippuu.
Itse kannatan perusterveellistä ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa. Vaikka paino putoaa näin ehkä hitaasti, se yleensä pysyy alhaalla.
T: 177cm/56kg viimeiset 12 vuotta (raskausaikoja lukuunottamatta)
Antaas tulla puntarin tuloksia ;)
Nyt on aika hyvä olo, vaikka edelleen on hieman huimausta ja keskittymiskyky on tosi huono. Näiden oireiden pitäisi kuitenkin helpottaa ihan muutamassa päivässä ja toivottavasti niin käykin, koska minun pitäisi tämän projektin aikana lukea myös yliopiston pääsykokeisiin ;) Pari päivää taukoa lukemisesta tekee kuitenkin ihan hyvää, mutta huomenna yritän tsempata senkin osalta.
Olen nyt lukenut paljon karppausjuttuja. (http: // karppaus. info/) Aikaisemmin en niistä ollut niin kovin kiinnostunut ja laihdutinkin kiloni ihan sillä peruslautasmallilla, mutta en voi kieltää, etteikö välillä juuri hiilihydraattipitoiset herkut olisi vienyt mukanaan... On nyt tosi kiva nähdä, että vaikuttaako tämä jollakin tavalla mielitekoihin ja muutenkin näläntunteeseen. Pitää kokeilla kaikkea ja löytää sitten se " oma juttu" , jonka kanssa haluaa elää =)
Ihanaa, kun kesä tulee eikä enää tarvitse piiloutua kaiken maailman säkkeihin. Muistan kuinka aikaisimpina kesinä olen aina joutunut miettimään, että mitä sinä " kehtaisi" päälleen laittaa ja päätynyt sitten johonkin mustaan asukokonaisuuteen. Hameita ei voinut käyttää, koska reidet hinkkasi yhteen. Toppeja ei voinut käyttää, kun allit oli niin isot. Koko ajan vaan hikoilutti, oli kuuma ja päivät kuluivat haaveillessa shortseista, topeista ja hameista. Ja en nyt TODELLAKAAN tarkoita, etteikö ylipainoinen voisi pukeutua kesävaatteisiin; minulla oli vaan niin huono itsetunto, etten minä uskaltanut.
Tuntuu, että vasta nyt pystyn nauttimaan nuoruudestani, kun koko ajan ei ole mielessä se, että " miltä mä näytän, pitääkö paidanhelmaa vetää alaspäin, näkyykö mun jenkkakahvat.." Huonoon itsetuntoon minut ajoi koulukiusaaminen, joka johtui tietenkin juuri painosta. Nykyään voin katsoa peiliin ja ajatella, että " SINÄ olet nätti, älykäs, ihana nainen ja hyvä äiti" ja hymyillä itselleni. Se tuntuu niin hyvältä, ettei mitkään sanat riitä kertomaan =) MUTTA ei pelkkä painonpudottaminen minua ole onnelliseksi tehnyt vaan olen koko tämän " matkan" ajan opetellut myös itseni hyväksymistä.
Menipä sitten sivuraiteille tämä juttu, mutta tämä " päiväkirja" tsemppaa mua todella.
Hauskaa päivän jatkoa teille kaikille IHANILLE naisille kokoon tai mihinkään muuhun katsomatta! ;)
-AP
mutta olisi vielä jonki verran urakkaa jäljellä (15 kg). Mutta inhoan kananmunia! Olen yrittänyt tällä viikolla väsätä munakasta, keittää ja paistaa mutta joku kananmunan maussa ja rekenteessa tökkii. Millähän tämän voisi korvata? En viitisi pihviä syödä pitkin päivää ja munat olisivat käteviä ja nopeita välipaloja tms.
32, äkkiseltään tulisi mieleen esim. tonnikala (niitähän on vaikka mitä makuja nykyään), raejuusto, maitorahka (noissa maitotuotteissa tietysti on vähän hiilihydraattia, mutta ei tosiaan paljoa) ja sitten itse tykkään tehdä pakasteseistä ruokaa (uuniin ja mausteita päälle). Itselläni on vähän tällainen opiskelijakukkaroon sopiva ruokavalio, joten niitä vaihtoehtoja on varmaan aika paljonkin, jos on enemmän rahaa käytössä kuin minulla ;) Rahan takia valitsinkin nuo kananmunat keskeiseen osaan tässä dieetissä.
Jollain karppaajalla tms. saattaisi olla parempia vinkkejä, kun itse olen vielä aloittelija =)
-AP
Mulla meinasi sydän aamulla pompata kurkkuun, kun huomasin vaa`alle mennessäni, että olen laihtunut kilon eli nyt yhteensä KAHDESSA päivässä on lähtenyt 1,5kg. Ihanaa, fantastista, täydellistä =) Farkutkin meni paljon paremmin jalkaan ja mieliala on katossa. Ylipainoa on jäljellä enää 2,5kg...
Dieetti siis jatkuu tänäänkin. Huomisesta en vielä tiedä, kun sitä varmaankin joutuu lähtemään mummilaan ja jos kakkua on tarjolla, niin ei siitä varmaan kehtaa kieltäytyäkään...
-AP
Nostanpa vanhaa ketjua. Tässä munapaastolaiset eivät ilmeisesti lisänneet rasvaa muna-ateriaansa. Nykyisinhän on suosittu Jimmy Mooren kehittämä munapaasto, jossa munaa kohden syödään rasvaa 15 g. Tai voi ottaa juustonpalan, max 28 g munaa kohden. Olen kokeilemassa, takana on vhh-keto -painotteista syömistä pitkään. Painoa vielä liikaa n. 7 kg. Kokeillaanpa nyt tätä. Onko ketään, joka voisi kertoa kokemuksistaan? Varoituksia ja lautasmalliehdotuksia en tarvitse, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Nostanpa vanhaa ketjua. Tässä munapaastolaiset eivät ilmeisesti lisänneet rasvaa muna-ateriaansa. Nykyisinhän on suosittu Jimmy Mooren kehittämä munapaasto, jossa munaa kohden syödään rasvaa 15 g. Tai voi ottaa juustonpalan, max 28 g munaa kohden. Olen kokeilemassa, takana on vhh-keto -painotteista syömistä pitkään. Painoa vielä liikaa n. 7 kg. Kokeillaanpa nyt tätä. Onko ketään, joka voisi kertoa kokemuksistaan? Varoituksia ja lautasmalliehdotuksia en tarvitse, kiitos.
Mä alotin munapaaston vuosi sitten ihan kokeilumielessä ja laihduin sillä matkalla 8 kiloa kuin itsestään. Munia en jaksanut syödä kuin 2-3 päivää, mutta kun sai syvän paaston päälle niin jatkoin ketoosilinjalla. Sitten huomasin, että ketoosissahan ei tule nälkä, ja aloitin pätkäpaaston ihan luonnostaan. Yhtäkkiä olinkin laihtunut. Tsemppiä.
Munavoi on ravitsevaa ruokaa. Vain c-vitamiini puuttuu. Sitä saa vaikka paprikasta hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Munavoi on ravitsevaa ruokaa. Vain c-vitamiini puuttuu. Sitä saa vaikka paprikasta hyvin.
Ja siitä näkee, että ruuan ei tarvitse olla "monipuolista" taatakseen kaiken ravinnon.
Kananmunapaastohan suoritetaan niin, että yhtä kananmunaa kohden lusikallinen öljyä tai voita. Näin pysyy nälkä pois ja paino tippuu.
Vierailija kirjoitti:
joskus reilun vuoden päästä, mikä on tilanne.. Ei siinä, toivotan teille tosi paljon onnea yrityksessänne saada paino PYSYMÄÄNKIN siellä, minne se paastoamalla tippuu.
Itse kannatan perusterveellistä ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa. Vaikka paino putoaa näin ehkä hitaasti, se yleensä pysyy alhaalla.T: 177cm/56kg viimeiset 12 vuotta (raskausaikoja lukuunottamatta)
Voi että tätä pätemistä jokaisessa tällaisessa ketjussa.
Itse tiputin 22vuotta sitten ne viimeiset kilot (68 kilosta 60 kiloon. Pituus 171cm) lähes paastolla eli vhh ja kalorit karsittu minimiin. On pysynyt pois koko tämän 22 vuotta ja tällä hetkellä taidan painaa 57kg.
Joskus vain tarvitsee sen motivaatiostartin, että ne viimeiset kilot saa pois ja liikunta on helpompaa, kun räystäsperse ei hylly juoksilenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunapaastohan suoritetaan niin, että yhtä kananmunaa kohden lusikallinen öljyä tai voita. Näin pysyy nälkä pois ja paino tippuu.
Nimenomaan VOITA.
Kaiken maailman hullutuksia.
Hyvin tukkii suonet liika kolesteroli.
Näkemiin.
Sulla oli hyvä elämä.
Nyyh.
Saako tuossa dietissä juoda kahvia,osaatteko sanoa
Verisuonet kiittää. Suosittelen seuraamaan kolesterolitasoja. Ehkäpä sitten tulet järkiisi
Kahden päivän jälkeen on paino tippunut yhteensä 1.7 kiloa. Ekan päivän jälkeen 1 kilo ja toisen 0.7kg. Nälkää ei olla nähty kertaakaan! proteiinipitoinen sapuska pitää siitä huolen. Tämän kolmannen päivän ajattelin vielä olla samoilla linjoilla, sitten saa riittää.
Tänään on sapuskaksi kananmunia, rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa ja paljon kasviksia joka aterialla+ vettä. Hedelmiä en syö.