Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa ja ahdistaa :´( Eikä minua voi auttaa kukaan.

Vierailija
30.06.2010 |

Olikin aika pitkään hyvä jakso, olin hyväntuulinen ja positiivinen... melkein 2kk. Tänään se taas iski. Koen olevani niin arvoton ja huono, enkä näe itselläni tulevaisuutta. Vaikka parhaani yritän, minulla ei ole mitään. Joskus kun lapset ovat isoja, olen tyhjän päällä. Minulla ei ole juurikaan ystäviä, eikä koulutusta, enkä pysty opiskelemaan, kärsin niin vaikeasta jännittämisestä ja sosiaalisten tilanteiden pelosta/paniikkihäiriöstä, en tahdo kyetä enää mihinkään kodin ulkopuoliseen elämään. Ajatuskin ahdistaa ja tekee pahaa. Lähisuvussa paljon sellaisia, jotka eivät ymmärrä tämänkaltaisia ongelmia, en voi koskaan heille kertoa mikä minulla on, eivätkä he tiedäkään, pitävät vain saamattomana, ehkä jopa tyhmänä :( Juuri tämä, ettei varmaan kukaan voi minua ymmärtää, tekee oloni niin vaikeaksi ja pahaksi. On koetettu terapiaa ja keskusteluapua ja lääkkeitäkin.... ei merkittävää apua.

Mikä minun tulevaisuuteni on..? En uskalla edes ajatella.. masentaa. Minut vain tallataan.. :(

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee välillä masennuskausia ja olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta, mutta nyt on ollut pitkä hyvä kausi. Nopeita muutoksia ei kannata odottaa, mutta vähitellen harjoittelemalla aivot tottuvat uuteen toimintaan. Aseta itsellesi pieniä tavoitteita, jotka suoritat, vaikka pahalta tuntuu ja palkitse itsesi sen jälkeen. Kun vaikeita tilanteita harjoittelee riittävästi, niistä tulee rutiinia ja jännitys vähenee huomattavasti. Kun lapset ovat vähän isompia, niin lähde opiskelemaan, vaikka sinusta tuntuisi, että kuolet siihen. Jonain päivänä huomaat sitten, että uskallat luennolla esittää kysymyksiä jännittämättä yhtään!

Ihminen pystyy muuttamaan itseään, luota siihen! Joskus vain saattaa kestää vuosia, ennenkuin tajuaa, kuinka pystyy avaamaan oman mielen lukot.

Vierailija
42/50 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä vanha ketju, mutta juuri samoja juttuja on kuin aloittajalla :/ Tuntuu, et sitä on ihan "eri planeetalta" kuin muut ja todellakin haluisin olla n.s normaali..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2010 klo 17:35"]apua kun tietäsin mistä sitä saan!! Olen nähnyt tämän paikkakunnan "terapiapalvelut" ja en halua enää sinne taakaksi. Haluavat vaan pikaisesti eroon.

ap

[/quote]

Tuo noidankehä kuuluu myös oirekuvaan...

Vierailija
44/50 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu yhteiskunnan asettamista paineista, kuka määrittelee mikä tekee sinusta saamattoman tai epäonnistuneen? Keskityt ihan vääriin asioihin, maallisiin asioihin. Mikään tässä elämässä ei ole pysyvää joten älä siitä stressaa liikaa. Keskity tekemään paljon hyvää ja karttamaan pahaa. Tutki miksi olet ylipäätänsä luotu. Meillä ihmisillä on luonnollinen reaktio tuntea tyhjyyttä vaikka omistaisimme kaikki maailman rikkaudet ja ilot, jos henkinen puoli ei ole kohdillaan. Pyydä Jumalalta johdatusta ja en toden toden todellakkaan meinaa että jeesukselta. Hän ei ole Jumala, vaan ainoastaan ihminen ja sanansaattaja. Ennenkuin tuomitsette niin ette saa olla ennakkoluuloisia ennenkuin kokeilette pyytää. Allah on armollisin.

Vierailija
45/50 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaajille, olette ihania kun haluatte auttaa :) Olo on jo taas parempi! :oO Itseasiassa, en ole koskaan mitään selkeää diagnoosia saanut, miten sitä pääsisi sellaisiin tutkimuksiin (ja millaisia ne ovat) missä perin pohjin selvitettäisiin pääkopan ongelmat? Olen tuota monesti pohtinut. Helpottaisi itseäkin kun saisi selvän dg:n. Toki tiedän itse, että ainakin sosiaalisten tilanteiden pelko on varma, mutta muutakin on.

ap

Vierailija
46/50 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoito alkuun ja tarvittavat tutkimukset käyntiin. Mitä moninaisempi ongelmakirjo on, sen haastavampaa on hoito. On kuitenkin iso juttu kun itsellä on sairaudentunne ja ajatus mikä vaivaa.

Olen aina pohtinut miten ihmeessä joihinkin maanisiin tai psykoottisiin ihmisiin saadaan aikaan hoitosuhdetta, koska he eivät koe olevansa missään nimessä sairaita vaan elämänsä kunnossa.

Vierailija
47/50 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet eivät aina ole ratkaisu. Ne voivat poistaa oireet, mutta eivät ongelmien todellista syytä. Jos masennus on pelkästään fysiologista, silloin lääkitys saattaa toimia. Pelkästä lääkityksestä ei kuitenkaan ole mihinkään, vaan tarvitaan terapiaa, keskusteluapua ja vertaistukea. Myös meditointi auttaa, koska se vaikuttaa fyysisesti aivoihin. Jopa paremmin kuin lääkkeet.

Vierailija
48/50 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu mutta itse olen kärsinyt samasta ongelmasta jo vuosia ja lopetin terapiassa käymisenkin kun ei siitä ollut mitään apua. Tuntuu tosiaankin siltä että tämä maailma ei ole minua varten eikä kukaan voi auttaa. Onko se sitten mikään ihme että itsetuhoiset ajatukset valtaa mielen? :(

Vierailija
49/50 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2010 klo 17:35"]

apua kun tietäsin mistä sitä saan!! Olen nähnyt tämän paikkakunnan "terapiapalvelut" ja en halua enää sinne taakaksi. Haluavat vaan pikaisesti eroon.
ap

[/quote]

Hain apua yksityisestä psykiatripalvelusta. Soitin eräänä aamuna ja sain ajan. Oli silloin vielä erikoistuva psykiatri, jolle pääsin iltapäivällä. Maksoi n 60 euroa käynniltä. Kävin aluksi pari kertaa viikossa ja aloitin lääkityksen. Nyt käyn n kerran vuodessa, lääkitys päällä.

Sain hyvän lääkärin. Nyt on jo kalliimpi, koska opiskelut ohi. Minulla varaa maksaa. Kärsin ahdistuksesta. Olin kunnossa, jossa ainoa vaihtoehto psykiatri ja tarve välitön, siksi yksityiselle. Kannatti. Auttoi paljon. Istuin aluksi pitkiä istuntoja. Puhuin ja keskustelimme. 

Etsi netistä sopiva, pohdi hintoja ja tee kuten itselle sopii.

Vierailija
50/50 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole totta. Jumala voi auttaa. Aina on toivoa. Muakin auttoi. Mä olen elävä todiste siitä.

J-P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan