Pärjääkö yh:na kaksosten kanssa?
Olen vielä raskaana (raskaus puolivälissä), tiedän raskauden saaneen alkunsa yhden illan jutusta, isää en tunne, tiedän vain etunimen ja ulkonäöltä kyllä tunnistaisin, jos uudestaan tapaisin. Kuitenkin aika epätodennäköistä, koska tuo yhden illan juttu tapahtui satojen kilometrien päässä kotikaupungistani ja tämä mies kertoi asuvansa ulkomailla, vaikka on suomalainen ja että oli suomessa vain käymässä.
Raskaudesta sain tietää vasta vähän aikaa sitten. Minulla tuli kuukautiset normaalisti eikä ollut muitakaan raskauteen viittaavia oireita.
Minulla ei ole kauhean montaa ihmistä, jotka voisivat tarvittaessa auttaa. Abortti on kuitenkin mahdoton tässä vaiheessa ja vaikka olisin tiennyt raskaudesta aiemmin en tiedä olisinko tehnyt aborttia. Olen potenut vauvakuumetta pitkään ja haaveeni piti jo toteutuakin, mutta pitkä suhteeni päättyi ennen kun ehdin tulla raskaaksi ja toivun vielä erosta niin en ole edes harkinnut uutta suhdetta. Adoptiota ei kannata edes ajatella, koska en usko, että pystyn lapsistani luopumaan kannettuani heitä sisälläni.
Pelottaa kuitenkin, että miten sitä jaksaa kun lähipiirissä on suurimmalla osalla vauvat olleet vaikeita ja valvottaneet ym. eikä neuvolasta ole apua saanut, vaikka äiti olisi oikeasti väsynyt kun ei saa nukkua varttia pidempään kerralla ja maksimissaan pari tuntia vuorokaudessa. Tämä on tietysti kiinni siitä millainen vauva/vauvat ovat, mutta tätä kun ei voi tietää etukäteen.
Olen vielä melko nuori (21v ja näytän ikäistäni nuoremmalta) ja saan aivan varmasti kauhisteluja osakseni kun olen yh, mm. omasta suvustani osa paheksuu yksinhuoltajia, riippumatta siitä miksi on yh, ainoa hyväksyttävä syy yksinhuoltajuuteen on heidän mielestä toisen vanhemman kuolema tai väkivaltaisuus.
Kommentit (44)
Tiedän, et meillä naaourissa käy perhetyöntekijä, koska äidillä on rankkaa (kertoo itse asiasta avoimesti).
Vie lapset ulos, leikittää ym., ja äiti saa levätä.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta minulle asia ajankohtainen ja toivon saavani vakuuttelua siitä, että tulen pärjäämään yksinkin. Odotan kaksosia miehelle, jonka tiesin kyllä olevan naimisissa, mutta joka antoi epäsuorasti ymmärtää, että liitto vetelee viimeisiään ja ero on vain ajan kysymys vaikka sanoikin, että hän ei aio vaimolle eroa ehdottaa, mutta jos vaimo sen haluaa, hän sen myös saa. Hänellä ei ole omia lapsia, mutta hän on kasvattanut vaimonsa lapset pienestä asti ja pitää niitä ominaan.
Luulin hänen rakastavan minua, vaikka ei sitä suoraan sanonutkaan ja kun kerroin raskaudestani oli hän siitä mielissään, koska on toivonut biologista lasta. Olin varma, että hän jättää perheensä ja perustaa uuden perheen minun ja lapsemme kanssa. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan heillä on vaimon kanssa alkanutkin nyt täysin uusi "kuherruskuukausi" ja ovat selvästi lähentyneet toisiaan. Mies ei kuulemma halua parisuhdetta kanssani vaan rakastaa vaimoaan. Olen kauhuissani enkä tiedä miten tulen pärjäämään kaksosten kanssa, jos mies ei autakaan minua lasten kanssa - hän asuukin ihan toisella paikkakunnalla.
Haaveilen yhä saavani miehen itselleni kunhan lapset syntyy ja hän kokee isyyden ihanuuden sekä tajuaa, että vain minun kanssani hän voi elää oikeaa perhe-elämää. Miten teillä, joilla on ollut suhde varattuun mieheen ja olette tulleet raskaaksi, ovatko he lopulta heltyneet lapset nähtyään?
Miksi koet oikeutetuksi hajottaa miehen perhe, missä on ilmeisesti vielä alaikäisiä lapsiakin? Biologisia tai ei, mutta miehellä on perhe! Ei varmasti helly sinun mieheksesi vaikka lapsia näkisikin ja pitäisi niistä huolta. Ovat ne muutkin yksinhuoltajat pärjänneet valitsemallaan tiellä, perheapua on saatavana ja toivottavasti sinulla on jotain muutakin verkostoa. Toivon, että mies ei ainakaan hylkää omaa perhettään uuden tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, et meillä naaourissa käy perhetyöntekijä, koska äidillä on rankkaa (kertoo itse asiasta avoimesti).
Vie lapset ulos, leikittää ym., ja äiti saa levätä.
Täytyyköhän lapsista olla tehtynä tuolloin lastensuojeluilmoitus että tuollaista apua saa?
Minä vuonna tämä oli? Mahtaako nykyään kaupungilta saada enää mitään kun rahat on kaikkialla loppu? Kannattaako minun kysyä neuvolasta tuota perhetyöntekijää? Oliko se ilmainen?