Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika käyttäytynyt huonosti koulutunnilla - mennäänkö pyytämään opettajalta anteeksi?

Vierailija
25.08.2010 |

Esikoinen kyseessä ja on käyttäytynyt huonosti tunneilla, minkä vuoksi opettaja soitti minulle.

Vienkö pojan huomenna ennen koulun alkua pyytämään opelta anteeksi? Onko tällainen tapana?

Asiasta on tänään keskusteltu kotona ja rangaistukset annettu. Ajattelin, että jos "pakotan" hänet pyytämään anteeksi, se vielä tehostaisi sitä, että käyttäytyisi hyvin..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin opena itse tykkkäisin, jos vanhemmat suhtautuvat asiaan silleen, että ymmärtävät asian "vakavuuden". Eli siitä vaan aamusta ennen muita oppilaita open juttusille!

Vierailija
2/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittanut pojan itse pyytämään aamulla ensimmäiseksi anteeksi. Kyseessä ei ollut kovin iso juttu, mutta oli kuitenkin äksyillyt sen verran, että tuli lappua koulusta kotiin.

Opettaja tykkäsi ja laittoi viestiä jälleen asiasta. Homma oli sille selvä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole sama onko tapana vai ei. Ehkä laittaa miettimään seuraavan kerran käyttäytymistä.

Vierailija
4/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos kukaan ei ikinä ole laittanut lastansa pyytämään opelta anteeksi, niin ei sitten mekään. :) Mutta menemme aamulla open huoneen ovelle ja poika pyytää opeltaan anteeksi. Samalla voidaan siinä sitten pikaisesti keskustella jatkotoimista.

Vierailija
5/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnilla, kun oli sijaisopettaja tunnin. Oikea opettaja laittoi reissuvihkoon jutun, johon kommentoin ja asia keskusteltiin tytön kanssa. Tyttö oli kyllä tosi nolo jo kotiin tullessaan ja ei meinannut kehdata kouluun mennä seuraavana päivänä, pakottaa piti. Anteeksipyynnön vaatiminen olisi varmaan ollut liikaa, kun nytkin oli tosi nolona ja vaikea mennä kouluun.

Mutta tytön kanssa kyllä keskustelin asian, kuinka koulussa käyttäydytään ja hyvin tehosi kertapuhuttelu :)

Mutta varmaan ihan hienoa odottaa anteeksipyyntöä, mutta ehkäpä menee vähän kevyemminkin perille. Tai ehkä lapsi voisi hoitaa anteeksipyynnön ilman sua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä