Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole varaa mennä isoäitini muistotilaisuuteen :(

Vierailija
30.06.2010 |

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekin varmasti haluavat sinut sinne.

Otan osaa isoäitisi takia. :(

Vierailija
2/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko lainata rahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun meidän sukulaiset on päättäneet että sinne tulee omakustanteiset seisovan pöydän ruokailut jne ja mä oon kuuden muksun yh ja meillä menis viikon ruokarahat tuohon. Ei millään pysty just nyt kun on muutenki niin tiukkaa.

Vierailija
4/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistotilaisuus joudutaan jättämään väliin.

Vierailija
5/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muille ei

Vierailija
6/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiasi? Luulisi heidän haluavan, että pääsevät mukaan. Maksaisit itse vaikka oman osuutesi?

Tosi harmillinen juttu.

2

Vierailija
7/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vain vieraammille maksetaan ruokailu? Eikö sen pitäisi olla ennemmin toisin päin, jos kaikille ei voida maksaa? Ja minusta hautajaiset ovat sen luontoinen tilaisuus, ettei kenenkään pitäisi joutua jäämään niistä rahatilanteen vuoksi pois. Ennemmin sitten vaikka vaatimattomat tarjoilut, jotta kaikki voivat tulla muistotilaisuuteen.

Vierailija
8/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vain vieraammille maksetaan ruokailu? Eikö sen pitäisi olla ennemmin toisin päin, jos kaikille ei voida maksaa? Ja minusta hautajaiset ovat sen luontoinen tilaisuus, ettei kenenkään pitäisi joutua jäämään niistä rahatilanteen vuoksi pois. Ennemmin sitten vaikka vaatimattomat tarjoilut, jotta kaikki voivat tulla muistotilaisuuteen.

minäkin ihmettelin. On se nyt kumma, että läheiset joutuvat jättämään tilaisuuden väliin rahatilanteen vuoksi ja vieraammat pääsevät ilmaiseen pöytään.

Vierailija
9/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä eli isoäidin poika on suoraan sanottuna persaukinen eli siis elelee lähinnä pullojen keräämisellä että eipä siltä tarvi apua odottaa. Oma äitini sitten taasen maksoi pari vuotta sitten mun lapseni hautauskulut (kätkytkuolema 5kk-ikäisenä) joten häneltä en kehtaa pyytää. En itsekkään ymmärrä miksi piti noin kalliit tarjoilut järjestää mutta ehkä meistä ketään (mua perheineni, veljeäni, siskoani perheineen eikä isääni) ei haluttu paikalle koska kyllähän nuo sukulaiset tiesi ettei meillä oo rahaa.

T:Ap

TAp

Vierailija
10/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tilaat listalta jotain halvempaa.

Vierailija
11/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yhdet hautajaiset järjestäneenä en voi kuin ihmetellä, että miksi muistotilaisuuden ruoka on omalla kustannuksella? Yleinen tapahan on, että kaikki hautajaiskulut ( myös ruuat) maksetaan vainajan omaisuudesta.

Vierailija
12/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se lounasravintola on varattu tähän tilaisuuteen. Olis noloa olla syömättä jos paikalle menisi. Ja tuskin sieltä muuta edes saisi tilattua.

Vierailija
13/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masut täyteen ennen muistotilaisuutta. Toihan on ihan persiistä.

Mutta tietenkin meette sinne. En kyl tajuu et vieraammille maksetaan.

No, onneks voi muistella vainajaa ihan omassa rauhassa kotona.

Vierailija
14/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käytte jossain muualla syömässä (tai vaikka omat eväät autossa) ja menette muistotilaisuuteen vasta kun muut ovat syöneet.

Vierailija
15/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tullaan sieltä lasten kanssa kotiin juomaan kakkukahvit. Muistella voi juu muuallakin mut kyllä musta silti tuntuu siltä että menetän paljon, en sen ruuan takia vaan sen muun takia. Addressit jne. Ja kyllä mua aika tavalla korpee sekin et kuulin tästä tänään vasta vaikka hautajaiset on jo pe ja mummu kuoli yli 3vko sitten.

Vierailija
16/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käytte jossain muualla syömässä (tai vaikka omat eväät autossa) ja menette muistotilaisuuteen vasta kun muut ovat syöneet.

Jos menette sinne vähän myöhässä, ei se kiinnitä niin paljon huomiota, ettette syö. Mutta tökerösti järjestetty, tuossa on aika mahdoton toimia niin, ettei joku ihmettelisi. Mun mielestäni silti teillä pitäisi olla oikeus mennä muistotilaisuuteen, vaikka sitten ilman ruokaa. Eihän se sinun mokasi ole, että tilaisuus on järjestetty noin.

Vierailija
17/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei se oikein tuollainkaan taida järkevää olla. Ja miten sen sit sanois 3-12v muksuille et joo, komee on kakku ja muut saa ottaa sitä mut me ei oteta... Ja mitäköhän ne vieraatkin tuumis? Tosin mua ahdistaa sekin jos ne ajattelee ettei me vaan haluttu mennä muistotilaisuuteen...

Vierailija
18/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei se oikein tuollainkaan taida järkevää olla. Ja miten sen sit sanois 3-12v muksuille et joo, komee on kakku ja muut saa ottaa sitä mut me ei oteta... Ja mitäköhän ne vieraatkin tuumis? Tosin mua ahdistaa sekin jos ne ajattelee ettei me vaan haluttu mennä muistotilaisuuteen... T:Ap

sittenhän te voitte lähteä ennen kahvitteluja pois. Sanot lapsille, että saavat jäätelöt sitten tilaisuuden jälkeen, kun eivät saa kakkua.

Vierailija
19/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka kerta olen ajatellut, että onpa mukavaa kun muistotilaisuudessa näkee sukulaisia, kuulee uusia juttuja ja saa olla muiden ihmisten kanssa, jotka myös surevat vainajaa. Viime kerralla en aikonut jäädä vähän kaukaisemman sukulaiseni muistotilaisuuteen, mutta vainajan leski sai minut suostuteltua ja olin jälkeenpäin tosi tyytyväinen, että olin mennyt!

Sinullekin ap voi käydä niin, että siunaustilaisuudessa tuntuu, että jotain jää kesken, jos et pääse muistotilaisuuteen. Siellä hautajaisissa usein vasta tajuaa, kuinka tärkeää on olla mukana.

En väitä, ettetkö pystyisi pitämään "omaa muistotilaisuutta" kotona lastesi kanssa, mutta tarkoitan vain sitä, että saatat vasta hautajaisissa huomata, kuinka mukava sinne muistotilaisuuteen olisi mennä.

Ehdotan siis, että menet muistotilaisuuteen lastesi kanssa, mutta ilman tarjoiluja. Sinä olet sen ansainnut.

Ihan kummalliset järjestelyt sukulaisillasi, mutta se ei ole sinun vikasi.

Minun isoäitini kuoli reilu 3 v sitten ja vieläkin välillä alkaa itkettää kun ajattelen häntä. Olimme niin läheisiä. Ymmärrän siis hyvin, että sinua harmittaa. Halaus sinulle ap!

2

ja tullaan sieltä lasten kanssa kotiin juomaan kakkukahvit. Muistella voi juu muuallakin mut kyllä musta silti tuntuu siltä että menetän paljon, en sen ruuan takia vaan sen muun takia. Addressit jne. Ja kyllä mua aika tavalla korpee sekin et kuulin tästä tänään vasta vaikka hautajaiset on jo pe ja mummu kuoli yli 3vko sitten.

Vierailija
20/98 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se sit laskutetaan? kuka tään takana on?

tarviiko muiten "läheisten" tietää että ette maksa itte vaan menisitte niistä "kaukaisemmista". Ei kai ne lapsista täyttä voi veloa?

uskomatonta. onneksi on vasta tiistai tai no keskiviikko voisko täs vielä kehitellä jotain? aika härksiä "järjestäjältä" valoittaa läheisiltä, varsinkin jos ja kun tietää teidän tilanteen.

höh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän