Minulla ei ole varaa mennä isoäitini muistotilaisuuteen :(
Kommentit (98)
Vaikutat aika kylmältä ihmiseltä, joka aika monin eri tavoin haluaa pilata isoäitinsä viimeisen juhlan. Vainajahan ei tiedä enää, mutta kaikki muut sukulaiset sen kyllä tajuavat, että sinulla on tarve pilata muistotilaisuus ja liata isoäidin muisto näyttämällä mahdollisimman suuresti, että isoäiti ei jättänyt sen vertaa perintöä, että olisi saatu ruokasi muistotilaisuudessa maksettua.
isäni, siskoni ja veljeni kanssa meillä. Kaikki oli siis perheineen meillä, syötiin spagettia ja jauhelihakastiketta ja juotiin kakkukahvit. Ja muisteltiin mummua. Että loppu hyvin kaikki hyvin.
Tosin uusi vitutuksen aihe syntyi kun pappi muistopuheessaan ei maininnut mummun olevan isomummu eikä mitään lastenlastenlapsiin viittaavaakaan vaikka mummon elämän tärkeimpiä meriittejä se kuitenkin oli. No, ne ainoat lastenlastenlapset on mun ja siskon lapsia et huomaa hyvin kuinka merkityksettömiä me ollaan suvussamme.
osanottoni mummusi poismenon johdosta.
Tiedän, että se tuntuu ikävältä mutta älä välitä niistä "hienommista" sukulaisista. Todennäköisesti he eivät ole papille paljoa teistä maininneet kertoessaan vainajasta.
Muistelkaa yhdessä hyviä muistoja äidistä, mummusta ja isomummusta ja unohtakaa muiden sukulaisten olemassaolo
Normisti seisovasta pöydästä saa 7 eurolla syödä niin paljon kuin jaksaa, joten 6 lapsen yh saa lapsilisiä vajaa 1000 e/kk, mutta ei ole varaa maksaa noin 50 e hautajaisruokia?
isäni, siskoni ja veljeni kanssa meillä. Kaikki oli siis perheineen meillä, syötiin spagettia ja jauhelihakastiketta ja juotiin kakkukahvit. Ja muisteltiin mummua. Että loppu hyvin kaikki hyvin. Tosin uusi vitutuksen aihe syntyi kun pappi muistopuheessaan ei maininnut mummun olevan isomummu eikä mitään lastenlastenlapsiin viittaavaakaan vaikka mummon elämän tärkeimpiä meriittejä se kuitenkin oli. No, ne ainoat lastenlastenlapset on mun ja siskon lapsia et huomaa hyvin kuinka merkityksettömiä me ollaan suvussamme.
Omat lapset ovat meriitti, lastenlasten tekemät lapset ovat heidän meriittinsä. Olen ollut hautajaisissa, jossa pappi puhui vainajasta vain isänä ja puolisona, vaikka oli isoisä, veli, eno, setä jne.
Mutta se olisi epäkunnioittavaa isoäitiäni kohtaan. Tosin sitten eräälle kaukaisemmalle sukulaiselle asiasta kerroin kun kysyi kyytiä hautajaisiin (hautajaispaikkaan n.40km:n matka). Ja sitten sain tädin silmilleni kun kerroin näin tehneeni kun olis vissiin pitäny valehdella siitä miksi ei mennä muistotilaisuuteen?! Olisko sitten pitäny sanoa että "ei meitä nyt vaan huvita mennä"? En todellakaan ala totuutta kiertämään jos sitä joku kysyy... T:AP
sinä, isäsi, 6 lasta ja vielä täti...
mutta ei rahaa mennä hautajaisiin. Vainajan lapset saavat päättää, millaiset hautajaiset ovat ja jos se ei lapsenlapselle sovi, niin ongelma on ihan kokonaan hänen. Tässä maailmassamei voida hyppiä sinun pillisi mukaan.
aina muisti ylpeänä kertoa lapsenlapsenlapsistaan ja koska lapsenlapset mainittiin johon ryhmään kuulun minäkin ja monet muut mm. naapurin meriitti niin sukkelaa ettei isomummuna oloa mainittu.
Niin no se lounasravintola oli varattu yksityiskäyttöön ja ruoka makso ihan vaan pikkasen enemmän ku 7€/lärvi. Ja kuten jo aiemmin mainitsin, sain kesäkuun alusta vasta töitä eli aika katkos tuli nyt rahoihin ja koska olen juuri eronnut niin maksan asuntolainaa yksin tällä hetkellä kunnes päätetään kuinka ne asiat menee ja siksi on aika hemmetin tiukkaa. 87€ oli aamulla tilillä, auton tankki tyhjä ja 10€:llä plussa seteleitä. Ja rahaa tulee vasta viikon päästä. Tästä eteenpäin meidän rahatilanne on aika tavalla parempi kun alkaa palkat juokseen.
kun asuvat 100km:n päässä meistä...
vaan rikkaammat sukulaiset päätti. Musta pitäis lähteä siitä ettei kenenkä osallistuminen ainaka rahaan kaatuis.
Aika ihmeellinen on järjestely. Ymmärrän hyvin. Mekin jouduttiin perhenä matkustamaan kauas hautajaisiin ja ne tuli maksamaan meille pitkän pennin ei tonni ihan riitä. Mun tulot on nyt sattuneesta syystä 0 euroa/kk. Olemme myös asuntovelallisia. Jouduttiin kustantaa kulut miehen pussista sillä seurauksella, että kesälomasuunnitelmat meni uusiksi. Sosiaalitukia emme saa. Vitutti, mutta minkäs teet. Olisimme joutuneet viemään tavaroita kaniin, ellei olisi ollut rahaa sen verran tilillä.
Mitä jos käytte vain kirkossa? Voiha sitä muistella muutenkin. Meidän oli pakko matkustaa kun olisimme saaneet suvun vihat yllemme, vaikka voihan sitä surra ilman hautajaisiakin.
vaan rikkaammat sukulaiset päätti. Musta pitäis lähteä siitä ettei kenenkä osallistuminen ainaka rahaan kaatuis.
niin tiedät, että hän ei ahneuksissaan maksanut edes hautajaisia, koska halusi rahat itselleen
meillä ei ollut varaa maksaa sitä ruokailua joka olisi pitänyt maksaa tänään käteisenä. Jos isäni jotain perii niin kyllähän ne sukulaisetkin hyötyy kun me jäätiin pois muistotilaisuudesta niin jää enemmän jaettavaa heillekkin.
Taidanpa järjestää häät ja laittaa vieraat maksamaan ruokansa.
En ole koskaan kuullut hautajaisista, jossa vieraat joutuu maksamaan ruokansa.
Mulle periaate kysymys ja en suostuisi menemään ollenkaan.
enkä ollut minäkään tätä ennen kuullut että pitäisi hautajaisissa vieraan maksaa.
Taidanpa järjestää häät ja laittaa vieraat maksamaan ruokansa. En ole koskaan kuullut hautajaisista, jossa vieraat joutuu maksamaan ruokansa. Mulle periaate kysymys ja en suostuisi menemään ollenkaan.
Minä olin kerran ex:än siskon häissä, jossa piti vieraiden yllättäen maksaa ruoat hotellissa. No ex-käly olikin miehensä kanssa tosi pihi pari, onneksi ei olla enää tekemisissä.
miten kauan vingut ja valitat? Me kaikki ollaan jo huomattu miten vaikea tilanne on. Me ollaan ehdotettu yhtä sun toista.
Rahaako siis haluat täältä satelevan tilillesi? Aivan uskomatonta. Siunaustilaisuus on maksuton, mene hyvä ihminen sinne, siellähän vainaja siunataan ja käy sen jälkeen haudalla jollei varasi nyt riitä muuhun. Jos muistotilaisuus vietetään jossain lounaspaikassa, onko se edes harras tilaisuus?
Ihan tosi sä vaan jatkat ja jatkat ja jatkat ton saman hokemista ja jauhamista useammassa viestissäsi. Me tiedetään jo että haluat kunnioittaa isoäidin muistoa, tee se ja mene siunaustilaisuuteen.
Ihmettelen kuinka joku on voinut MUKAMAS saada toukokuussa rahaa ja seuraavan kerran heinäkuussa? Jokin ei täsmää.
Toukokuun työttömyyskorvaukset tulee kesäkuun puolella.
Jos kesäkuussa olet mennyt töihin, niin saat 15. pvä palkan vaikka se olisi vain muutamalta päivältä. Etkö kirjottanut ylempänä että 15.7. tulee palkkasi? Eli ainakin 15. pvä on palkanmaksu.
Myös ap:n isä on ollut mukana järjestelyissä, joten voi olla, että kertomus on hieman värittynyt.