Minulla ei ole varaa mennä isoäitini muistotilaisuuteen :(
Kommentit (98)
eikä mitenkään liity asiaan. Ap on vastuuntuntoinen äiti, joka elää tiukoilla mutta suunnittelee rahanköytön huolella.
kun ei ap:lla ole edes hautajaisruokailuun varaa, niin kylla siina vakisinkin tulee mieleen etta voisko ihmiset pikkusen miettia kuinka moneen lapseen on varaa, ennekun niita tekee.
Ensimmäinen kerta kun kuulen että jonkun täytyy ravintolassa maksaa hautajaisruokailusta. Ap tuskin veisi kuuden lapsen katraansa ravintolaan syömään. Siitä kertyy helposti 100 euron lasku. Kuuden lapsen yh tuskin tekee sellaista. Miettiä olisivat voineet nämä sukulaiset jotka haluavat hienot hautajaistarjoilut vaikkei niihin ole varaa. Kakkukahvit olisivat riittäneet.
Itsekin ehdottaisin, että mene vaan muistotilaisuuteen, mutta miten se lasten kanssa onnistuu? Siis juuri tuo, että miten pienille lapsille sanot, etteivät saa ottaa tarjottavia?
Mutta tuo järjestely on kyllä kauhea. Eikö sinulla ole ketään läheisempää sukulaista, topakkaa tätiä tai muuta, keneltä voisit kysyä asiaa? Joka kenties sitten olisi "teidän puolella" ja antaisi ikään kuin luvan syödä ilmaiseksi?
Voimia sinulle ap!
En nyt tähän kohtaan veisi lapsia ulos syömään kun olen juuri palannut työelämään ja viimeiset työttömyyskorvaukset tuli toukokuussa ja palkka tulee vasta 15.7. eli siksi olen tällä hetkellä ihan auki. Emme ole sossun asiakkaita. Lisäksi hajosi ruohonleikkuri juuri ja oli pakko ostaa uusi. Ja avioero on ihan tuore juttu, jäin yksin maksamaan asuntolainoja ja sekin vaikuttaa tällä hetkellä raha-asioihin huomattavasti. Ja tää tuleen olemaan tätä kunnes asiat selviää. Rahat on kiinni asunnossa.
T:Ap
Onko vainaja todella aivan varaton? Kuka maksaa niiden kaukaisempien vieraiden ruokailun? Siis ne, joilla itsellään ei kehdata ruokia maksattaa?
Ei se nyt varmasti mikään hirmu rikas ole ollut mutta tuskin täysin varatonkaan. Perikunta maksaa kaukaisempien sukulaisten ja naapureiden yms ruokailun. En vaan voi käsittää sitä koska tunsin kuitenkin mummuni ja olen sata varma että ennemmin hän meidät muistotilaisuuteensa haluaisi kuin sukulaisia jotka on nähny viimeks kymmenen vuotta sitten...
Eli kolme tätiäni ja setäni. Mun isä olis varattomana halunnut vaatimattomat hautajaiset mutta hänkin jää pois äitinsä muistotilaisuudesta koska ei ole varaa mennä sinne kun toiset halus noin kalliit ja hienot tarjoilut.
Ei se nyt varmasti mikään hirmu rikas ole ollut mutta tuskin täysin varatonkaan. Perikunta maksaa kaukaisempien sukulaisten ja naapureiden yms ruokailun. En vaan voi käsittää sitä koska tunsin kuitenkin mummuni ja olen sata varma että ennemmin hän meidät muistotilaisuuteensa haluaisi kuin sukulaisia jotka on nähny viimeks kymmenen vuotta sitten... T:Ap
Niin yleensä hautajaiset maksetaan niistä rahoista. Jos perikunta maksaa hautajaiset, niin se tarkoittaa, että isäsi on myös maksamassa. Sanoit aikaisemmin hänen olevan täysin varaton. ELi kuulostaisi siltä, että vainajan omaisuudesta hautajaiset maksetaan, joten tuntuu oudolta, että sieltä ei makseta kaikkea. Tietysti voi olla niin, että vainajan rahat ei riitä koko summaan.
Voisitko kysyä isältäsi, miten tämä kuvio oikein menee? Tuntuu hullulta, että kaukaisempia vieraita kutsutaan lainkaan, jos ei siihen ole varaa. Ensin pitäisi huolehtia siitä, että lähimmät ovat muistotilaisuudessa. Ehkä tosiaan on niin kuin joku jo sanoi, että jollekin ei nyt ole tullut mieleen, että oman ruokailun maksaminen olisi ongelma.
myos perikuntaan, vaatikoon etta teille suvun koyhille maksetaan ruoat sielta isoaidin tililta.
uskoisko koko juttua kun isasikaan ei ole menossa muistotilaisuuteen..
nyt tämä alkaa tuntua jo vedätykseltä. Siis vainajan oma poika joutuisi myös jäämään pois liian kalliin tarjoilun takia. Ethän ap tehnyt nyt meille ikävää temppua?
Kun itsellensä on raha-asiat hyvin niin ei meidän köyhien osa kiinnosta. Ja todellakin, minäkin toivon ettei tämä olisi totta... Koska musta on melko julmaa näiltä sukulaisiltani että estetään meidän muistotilaisuuteen meno rahan takia.
Isäni on suvun musta lammas ja häntä kohdellaan sen mukaisesti, samoin tuntuu nyt olevan meidän muidenkin (=isäni lasten ja lastenlasten) suhteen. Siis todellakin tiesivät ettei meillä ole varaa moiseen.
todellakin epailyttaa kun ei edes vainajan poika muka osallistu muistotilaisuuteen..ihme vedatysta. haluaako ap jotain keraysta tanne pystyyn etta saa kaljarahaa tms vai huvikseenko provoilee.
Setäni oli eilen soittanut isälleni ja tarjoutunut maksamaan omasta pussistaan isäni ja veljeni ruokailun. Isäni kieltäytyi koska ei hyväksy sitä että perikunta ei maksa hänen lastensa ja lastenlastensa ruokailua.
koko sakki niin persaukisia, pysykaa kotonanne. en jaksa enaa tata ruikutusta.
että voi maksaa sinun perheesi, sinulle kelpaa. Menet sitten vaikka pesemään heille ikkunat.
jos tämä nyt oli totta ollenkaan.
Olen tädeilleni selittänyt tilanteen jo monta kertaa mutta ei se muuta sitä tosiasiaa että meitä ei haluta sinne hautajaisiin. Se meidän osallistuminen on sit helposti estetty tuolla maksullisuudella kun tiedetään ettei meillä ole varaa.
Kaljaraha keräystä en todellakaan ole tänne pystyttämässä, mulla on rahoilleni parempaakin käyttöä kuin päihteet, viimeisestä alkoholi annoksesta on aikaa jo kohta vuosi. Ja tupakasta myös. Että ei Ap:n rahat mene sellaiseen.
voisin kuvitella, että oma jääräpäinen isäni käyttäytyisi samoin : "minähän en muilta almuja ota eli jätän mieluummin syömisen väliin, perkele, ei tässä ennenkään ole nöyristelty."
Mutta soitappa ap sille sedällesi ja sano, että sinä & lapset otatte mieluusti vastaan tuon ruokatarjouksen.
kuuden lapsen yh:na jo valmiiksi sossun asiakas, kysy sielta harkinnanvaraista tukea ruokailuun.