Onko 50e teinille sopiva korvaus kahdesta lastenhoitopäivästä?
16v. siis tulossa 14v. siskonsa kanssa hoitamaan meille lapsiamme (4v. ja 2,5v) kahdeksi päiväksi. Yöpyvät meillä, ruokaa ei tarvitse laittaa eikä muitakaan kotitöitä. Vain pitää lapsia silmällä ja leikkiä ja tarjoilla aamiainen, lounas ja välipala (jotka on siis valmiina) Virallinen hoitoaika on n. 8-15.30. Onko ok jos maksan molemmille 50e näistä kahdesta päivästä? Ruoat ym. saavat meiltä.
Kommentit (73)
korvaus paremmalle jos maksu olisi 100e kahdesta päivästä ja hoitajia olisi vain yksi? Nythän hoitajia on kaksi ja tehtävääkin per hoitaja on vähemmän.
omille lapselleni työn ja rahan arvon.
Omat lapseni ovat vielä pieniä, mutta vanhin halusi (siis itse pyysi), että pääsisi kummitädin töihin apulaiseksi. Minusta on tosi hyvä juttu. Ei tietenkään ole virallisesti töissä siis, mutta opettelee työpaikalla olemista muutaman hiljaisen tunnin ajan. 10-vuotiaasta on vähän apuakin toki - siivoilee, järjestelee ja lajittelee sovittua hommaa.
Juuri ajattelin, että puhun tädin kanssa siitä, että palkan saa maksaa (ja oli siis sanonut, että jos tyttö tulee niin toki maksaakin työstä), mutta sen pitää olla kohtuullinen. Tässä tapauksessa siis ehdottomasti - ei liian iso. Ajattelin ehdottaa 2e/tunti.
Itse hoidan kummilapsiani ilmaiseksi ja odotan sitä jossakin määrin myös omieni kummeilta. Jos 16 v:n sisko tulee mukaan, en maksaisi hänellekään, sillä tuntuisi typerältä jos toinen saisi ja toinen ei. Kahden tuon ikäisen (elleivät erityislapsia) kanssa selviää yksinkin, joten nuorempi olisi vain ekstrana jos haluaa.
Jos nuori ei olisi kummi, maksaisin ainakin 5e/tunti kokemuksesta riippuen. Lastenhoito on vastuullista ja vaativaa työtä, omiani en antaisi hoitoon 10e/päivä naapurintytölle "josko vähän leikittäisi" -meiningillä. Työstä pitää maksaa -nuorillekin. Maksaisin siis vähintään 80e/nenä, mutta kummiasia mutkistaa vähän.
Oletteko puhuneet alustavasti palkasta? Eikö kummi hoida lasta muuten palkatta?
että olen hoitanut sukulaislapsia ilman rahaa/pienillä lahjuksilla, eli kummiuden lisäksi hommaan vaikuttaa välinne. Ei parhaalle kaverillekaan varmaan lastenhoidosta maksettaisi, vaan annettaisiin itse sitten joskus joku vastapalvelus? Riippuu teistä ja hoitajista tosi paljon. Itse saattaisin palkita kummitädin esim. vaatekaupan lahjakortilla, leffalipuilla tms. josta tietäisin hänen pitävän. Hänelle ei tulisi sellaista oloa, että hoitaa kummilastaan ja käärii siitä hyvät rahat, mutta saisi silti osoituksen siitä, että avusta ollaan kiitollisia.
Vastaajille, jotka haluavat lapsensa saavan "kunnon" palkkaa niin lapsenne voivat tehdä työsopimuksen oikean työnantajan kanssa ja oppia ihan oikeita töitä. Kukaan työnantaja ei kyllä maksa kovin hyvää palkkaa ekaan työpaikkaan tulevalle teinille vaikka teinin vanhempi vaatisikin kovasti teinille lisää palkkaa kun palkka ei riitä mihinkään nykyaikana...Teidän teinienne olisi hyvä oppia että raha ei kasva puussa...
ja summakin sama, ellei jopa enemmän.
ihanko omasta tahdostaan tulevat? toivottavasti töihin mennään aina näin. sori.
Teidän teinienne olisi hyvä oppia että raha ei kasva puussa...
raha ei kasva aikuisillekaan puussa. Harmittaa toisinaan kun oma mies saa hyvää palkkaa työstä, jota ei ole tehnyt kuin muutaman kuukauden eikä koulutustakaan ole, mutta meidän teinit tekevät hiki hatussa kesätöitä tosi tunnollisesti ja tienaavat 4 e/tunti kaupungin palkkaamana. että mies laiskistuu ja lapset ovat ihan poikki. Tällä tarkoitan, että ei ole reilua, että aikuinen ihminen tienaa ilman koulutusta moninkertaisesti lasten ansiot, vaikkei anna samaa työpanosta eikä työ ole edes vaativampaa.
ihanko omasta tahdostaan tulevat? toivottavasti töihin mennään aina näin. sori.
Ei tarvinnut paljoa houkutella, pitävät lapsista todella paljon.
Teidän teinienne olisi hyvä oppia että raha ei kasva puussa...
raha ei kasva aikuisillekaan puussa. Harmittaa toisinaan kun oma mies saa hyvää palkkaa työstä, jota ei ole tehnyt kuin muutaman kuukauden eikä koulutustakaan ole, mutta meidän teinit tekevät hiki hatussa kesätöitä tosi tunnollisesti ja tienaavat 4 e/tunti kaupungin palkkaamana. että mies laiskistuu ja lapset ovat ihan poikki. Tällä tarkoitan, että ei ole reilua, että aikuinen ihminen tienaa ilman koulutusta moninkertaisesti lasten ansiot, vaikkei anna samaa työpanosta eikä työ ole edes vaativampaa.
Kuka kertoi, että maailma on reilu paikka ? Jokainen on oman onnensa seppä ja jostain on teininkin pakko aloittaa työuransa, jotta pääsee joskus urallansa eteenpäin...
Mun lasta hoiti viime viikolla yksi teinityttö tuttavaperheestä. Hän pyysi 10e tuntipalkkaa...mun mielestä kuulosti aika kovalta hinnalta mutta maksoin mukisematta, koska en ollut etukäteen tajunnut kysyä hintaa!
Tuohan on hyvä korvaus tytöille ja varmasti tulevat mielellään leikittämään lapsianne.
Itse olen kunnallinen pph eikä oma palkkani ole kummoinen. 8 euron tuntipalkasta olisin todella iloinen, varsinkin kun päivät ovat välillä yli 11- tuntisia.
En ymmärrä, kuinka ihmiset täällä kehtaavat valittaa ap:lle hänen maksamansa palkan vähyyttä, kun itse kuitenkin hoidattavat omat lapsensa alipalkatuilla perhepäivähoitajilla. Saa meillekin antaa lisää liksaa, vai ettekö arvosta omien lastenne hoitoa ;)
Ehdottomasti 50 euroa/tyttö on riittävästi kahdesta päivästä. Ottaen huomioon, että ovat sukulaisia, eivät työntekijöitä. Saavat ruuan palkan lisäksi, joten se summa voidaan lisätä palkkaan.
Itse olen jo lähes kolmekymppinen, mutta menisin silti hoitamaan sukulaislapsiani tuolla hinnalla, jos joku tekisi minulle ruuat :)