Tulla ns. tippa linssiin
Miks ei voi sanoa, että itkettää? Tippa ja linssi on vastenmielinen ilmaisu. Hävettääkö sellaista henkilöä tunteikkuus, liikuttuminen ja itku?
Kommentit (24)
Mikset kehtaa sanoa että itkettää?
Voisko joku tippalinssinen nyt selventää asiaa?
Herkistyä, liikuttua, jos ei nyt ihan vuolaasti kyynelehdi.
Kyynelehtiä. Siinähän on osuva ilmaisu.
Se on vähän niin kuin touhuttippa, tollot.
Mä voisin sanoa että on tippa linssissä, jos silmät vähän kostuu, mutta ei varsinaisesti itketä.
Tippa linssissä ei ole suorastaan itkemistä. Silmät vaan vähän kostuvat. Tarviiko kaikkien ilmaisujen olla niin tosikkomaisia ja täsmällisiä?
No ethän sä sano, et tuli tippa elimeen.
Vierailija kirjoitti:
Herkistyä, liikuttua, jos ei nyt ihan vuolaasti kyynelehdi.
Noi on ihan toimivia ilmaisuja , mutta mun junttiin sanavarastoon ja puhetyyliin vähän turhan fiinejä.
Tippa linssissä ei tarkoita itkemistä ja parkumista.
Tarkoittaa just herkistymistä, että saattaa vedet tulla silmiin.
Tippa linssissä kuulostaa "kuustosmikolta", joka koittaa joka asian nopeesti kääntää hjuumoriksi ja pois itse asiasta, ettei kestä tunteita.
Tulihan siinä melkeen tippa linssiin kun mä silmä kovana, pää kolmantena jalkana, tukka pystyssä etsin oikeeta suuntaa.
Miksi sanoa että itkettää kun vois sanoa että "tein realistiset Amberit".
silmämuna lorauttaa, naamalle läiskähtää lämpimät silmien nesteet
Sama juttu, kun että jollain menee "roska silmään". Argh! Miksei voi sanoa, kuten asia on?
Vierailija kirjoitti:
Mikset kehtaa sanoa että itkettää?
Voisi sanoa, että tuli kyynel silmään, tai tosiaan että minua itketti. Tippa linssiin tarkoittaa, että ihmisellä on lasisilmä.
En ihan sitäkään ymmärrä, että surussa itkiessään ihminen häpeillen pyytää anteeksi. Minä en pyytele anteeksi jos minua itkettää.
Voi että, kun meni varmaan roska silmään ja sitten tuli tippa linssiin. Mutta tärkeintä on, että kaikki saa nyt kuulla, että missään tapauksessa ei tuntunut miltään!
Vähättelevä ilmaisu. Kaipa se väkeä sit nolottaa. Väki, joka kiipeää patsaaseen ja kylpee suihkulähteissä kun MUUT on pelannu mestaruuden. Riehakkuus on muka pop mutta itku on noloa.