Onko 50e teinille sopiva korvaus kahdesta lastenhoitopäivästä?
16v. siis tulossa 14v. siskonsa kanssa hoitamaan meille lapsiamme (4v. ja 2,5v) kahdeksi päiväksi. Yöpyvät meillä, ruokaa ei tarvitse laittaa eikä muitakaan kotitöitä. Vain pitää lapsia silmällä ja leikkiä ja tarjoilla aamiainen, lounas ja välipala (jotka on siis valmiina) Virallinen hoitoaika on n. 8-15.30. Onko ok jos maksan molemmille 50e näistä kahdesta päivästä? Ruoat ym. saavat meiltä.
Kommentit (73)
Meidän kunnassa vakkariksi pääsee päiväkotiin vain käymällä koulut loppuun, mutta pitkiäkin sijaisuuksia pääsee tekemään melkein kuka vaan :/
kouluttamattomia. Ilman koulutusta pääsee päiväkotiin ainoastaa työvoimatoimiston kautta harjoittelijaksi tai työllistetyksi.
Siis periaatteessa ilmaiseksikin voisin, mutta tuo korvaus olisi oikein kiva lisä :)
Kun ajattelee että kotihoidontuki on alle 300 euroa kuussa niin toihin olisi 1/6 siihen lisää!
jos rahaa on....
Ihan vain tiedoksi, että esim. kaupungin työleiriltä nuoret saavat vain 75 euroa / viikko.
50 eurolla. toivottavsti mitään ei satu. onko tyttöjen vakuutukset yms kunnossa?
mun teineillä ei perskarva värähtäis tohon hintaan
Nirppanokkaisiksi, ylimielisiksi, epäempaattisiksi minä-minä-minä pyrkyreiksi? Sellainen taidat itsekin olla. Onnea valitsemallasi tiellä...
jos on työtön tms. niin työhöntustuminen, harjoittelu jne, ei ole työtä eikä siitä makseta, mutta eipä sitä joudu yksin olemaan vastuussa kahdesta lapsesta vaan paikalla on aina aikuinen, joka kantaa vastuun.
Oletusarvo on, että nuori haluaa tehdä töitä ilmaiseksi. Ei se niin mene.
Mitä useampi opettaa lapsensa siihen, että työstä ei saa rahaa niin sitä useampi opettaa myös siihen, että työ ei ole minkään arvoista.
Maksaisin sen, mutten pimeästi. Sitä varmaan monikin lapsenhoitajaksi olettaa. Naapurin poika sai kesätyön, joka edellyttää ammattitutkintoa ja palkka on 9,12 euroa tunti. Ja nimenomaan bruttopalkka hyvin palkatulla miehisellä alalla.
tuohon hintaan, vaikka kuljen oikeissa töissä. Mielelläni kävisin vapaapäivät tuolla rahalla hoitamassa lapsia jos saisin vielä ruoan siihen päälle.
ovat sukulaisia ja luotan kyllä heihin. Vaikka maksaisin heille 1000e niin siltikin voi jotain sattua. Vahinko ei tule kello kaulassa. Onhan noita lapsia päiväkodeistakin karannut, vaikka ammattilaisia hoitajat ovatkin. Naapurissa on aikuinen kotona jos tiukka paikka tulee. Tytöt ovat ennenkin katsonut meidän lapsia, tosin lyhyempiä aikoja. Itse olen ollut 11v. kun olin viikon hoitamassa päivät 5v ja 3v. serkkujani kokonaan vieraalla paikkakunnalla. Tosin onhan siitä aikaa mutta silti...
ap
Etenkin kun tytöille kuuluu ilmeisesti valmis ruoka syötäväksi pakettiin mukaan?
50 euroa on (tai sen ainakin pitäisi olla) todella iso raha 14-16 -vuotiaalle!
Mieheni siskon tyttö 15v "hoiti" alkukesästä pari viikkoa meidän 7,5v koululaista ja sai reilusta kahdesta viikosta palkaksi 100 euroa. Oli todella tyytyväinen :) Teki ruoankin meidän tarvikkeista ja siivosi jälkensä. Sanoi että tulee jatkossakin mielellään jos on tarvista. Rahalla aikoi ostaa uuden kännykän itselleen.
Tulisin keikkuen hoitamaan yksin noita pieniä lapsia, jos saisin 50 e päivässä.
lisäksi pitää maksaa pakolliset sotu- ja eläkemaksut yms. vakuutukset. Muistathan antaa oma-aloitteisesti työtodistuksen nuorille, ettei heidän tarvitse sitä pyytää sinulta. Ethän siis ajatellut teettää nuorilla pimeästi töitä?
Tytöt vähän leikittää lapsia ja syöttää valmista ruokaa. Jos joku likaantuu niin heittävät pesuun ja vanhemmat pesee sitten myöhemmin. Tuskin hoito muutenkaan on mitenkään kasvatuksellisesti hyvinkin suunniteltua ja tavoitteellista? Vaan sekä hoitajilla että lapsilla on mukavaa ja tytöt saa vähän työkokemusta.
jos on työtön tms. niin työhöntustuminen, harjoittelu jne, ei ole työtä eikä siitä makseta, mutta eipä sitä joudu yksin olemaan vastuussa kahdesta lapsesta vaan paikalla on aina aikuinen, joka kantaa vastuun.
lisäksi pitää maksaa pakolliset sotu- ja eläkemaksut yms. vakuutukset. Muistathan antaa oma-aloitteisesti työtodistuksen nuorille, ettei heidän tarvitse sitä pyytää sinulta. Ethän siis ajatellut teettää nuorilla pimeästi töitä?
Ei kukaan tahdo palkata kouluttamatonta, työkokemuksetonta, alaikäistä nuorta millään virallisella palkalla töihin. Jos vähän jaksaisi maalaisjärkeä käyttää, niin nuoretkin saisi helpommin pikkupestejä ja niiden jälkeen pääsisivät helpommin oikeisiin töihin.
mitään, enkä aio avautuakaan, sä muuttuisit vihreäksi ikuisiksi ajoiksi :)
Lapselle/nuorelle, jolla ei ole koulutusta/ammattia ei todellakaan makseta samaa palkkaa kuin koulutetulle aikuiselle!
50 euroa/per tyttö + ruoat ym. on oikein sopiva korvaus 2 päivästä.
Monessa paikassa koulutetun ihmisen tuntipalkka on 8 euroa tai vähän yli.
mitään, enkä aio avautuakaan, sä muuttuisit vihreäksi ikuisiksi ajoiksi :)
lapset on saaneet kaiken aina tekemättä mitään. Kaiken ja vähän päälle. Teillä kaikilla on niin paljon sitä mammonaa ja vähempään ette tyytyisikään. Te olette niin mahtavia ja muiden yläpuolella mielestänne.
Siis olette sitä mitä minä halveksin. En todellakaan kadehdi, halveksin.
Meillä on tapana vaalia ja kasvattaa sisintä, se mammona on vain sivujuttu meillä. Meillä myös empatia on tärkeässä asemassa, erittäin tärkeässä.
Eihän niistä tarvitse maksaa mitään pakollisia maksuja. Ja hyvä korvaus kahdesta päivästä
kouluttamattomia. Ilman koulutusta pääsee päiväkotiin ainoastaa työvoimatoimiston kautta harjoittelijaksi tai työllistetyksi.