Miten jaksaa vikat raskausviikot?
Nyt on rv 39 ja mulla on väsynyt ja painava olo, kremppoja joka lähtöön ja oikein mitään ei jaksa tehdä vaikka jotain haluaisikin. Tekemättömien kotitöiden lista on pitkä, mutta ei näillä voinneilla tilanetta juuri saa korjattuakaan.
Esikoisen viihdytys vie vähätkin energiat. Isovanhemmat, jotka asuvat samalla paikkakunnalla, hoitaisivat kyllä mielellään jos vaan jaksan järjestää lapselle päivä. tai yökyläilyn sinne, mutta tuntuu että olen niin veto veks, etten jaksa edes sitä.
Jotenkin pitäisi jaksaa tsempata pahimmillaan 3 viikkoa, huoh. Ja toki tiedän että vauvan kanssa on varmaan vielä raskaampaa, mutta pääsisi edes mahasta ja osasta kremppoja eroon niin tulisi vähän vaihtelua...
Kommentit (8)
itse olin ihan kypsä tuossa vaiheessa ja melkein kiljuin riemusta, kun rv 40+5 alettiin käynnistellä (syntyi 2 päivää myöhemmin).
muutaman viikon jälkeen... sitä oli kiva silitellä ja oli mukava näyttää 'raskaalta'. Nyt ei enää vaatteet sovi ja vauva kasvaa liian nopeaan :)
että vaikka ne päivät tuntuvat hirveän pitkiltä, ne ovat kuitenkin vain lyhyet pari viikkoa ja pian ohi.
Tsemppiä, muistan kyllä fiiliksen...
Semmoinen väsymys mitä raskaus tuo on poissa, ja liikkuminen onnistuu taas. Ei niitä minusta voi verrata.
En voi sanoa kuin että koita jaksaa.. Muistan vielä esikoiselta viime syyskuulta ne vikat viikot, ja kovaa vauhtia lähenen loppua tokanki raskauden kanssa. Kauhulla oottelen sitä. Olen vielä niin lyhyt, että maha tulee alyttömän eteen ja raskaaksi, ja supistukset vaivaa vaikka miten paljon.
Pistä mies hoitamaan esikoista iltaisin ja öisin niin saat edes vähän levätä.
kaikkea mitä et ihan pikkuvauvan kanssa kerkiä tekemään. Mulla syntyi vauva onneksi jo 41+6, joten ei menny yli aikaiseksi. Olisi varmaan menny ellei olisi käynnistetty mutta viimesillä viikoilla tosiaan tein kaikkea kivaa.
hirveesti tee mieli tehdä mitään. Oiskin jotenkin eri asia jos olisi täysissä voimissaan, tuntuu, että keksisin vaikka mitä kivaa.
Ap
Minulla kolme alle kuusivuotiasta lasta ja raskaana rv37. Olen päättänyt olla nurisematta ja välittämättä vaivoista. Lisäksi olen päättänyt tehdä YHDEN ei normi-kotiaskareen tyyliin yhtenä päivänä pyyhin ja järjestelen yhden huoneen kaapit tai pesen yhden huoneen ikkunat. Ei liian raskaasta, mutta antaa hyvän mielen. Lisäksi laskin, että ehdin tällä tahdilla käydä huushollin ongelmakohdat läpi ennen vauvan syntymää. Koska sitten ei taas tehdä mitään vähään aikaan.Tsemppiä!
hyvin se menee! Nauti mahastasi todennäköisesti odotusaikasi on pian ohi, mutta pahimmillaan sitä jatkuu kolme viikkoa.
Itse hoidin kodin ja puutarhan kuntoon, sitten hyvällä mielellä synnärille.