Onko minikannettavassa mitään hyvää???
Kaikki tuttavat sanovat,et turha kapine? Onko siinä siis mitään hyvää,paitsi et on kevyt?
Kommentit (17)
esim nettailen sillä aikani kuluksi kun odotan lapsia harrastuksesta. En mä sinne viittis isoa läppäriä raahata. Se on sellainen kätevä kakkoskone :)
ja tällaiseen. Toisena koneena toimis tää läppäri (joka painaa ihan järkyttävästi!)
Pöytäkoneesta luovuttiin juuri muutama kk sitten kun ei sille ollut käyttöä.
Tällä pohjalla siis kannattaisi ostaa?
Kumpiko ennemmin,toinen läppäri (ihan normaalikokoinen) vai minikannettava?
Itse olen minin kannalla koska se tulis "sohvakäyttöön",olisi kevyt ja helppo. Mies haluaisi toinen ison läppärin.
ap
Gigantin sivuilla just katsoin ja valikoimahan on ihan hurja!! Luulin,että valitsisin noin kolmesta sen parhaan,mutta tuollahan on ihan tuntemattomiakin merkkejä!
ap
Tuon perusteella hankkisin varmaankin miniläppärin.
Kannattaa miettiä tarpeet ensin, WLAN, 3G?
Jos 3G on tarpeellinen, kannattaa ostaa sellainen laite jossa 3G-modeemi on jo valmiina, niiden ulkoisten tikkujen kanssa palaa vaan hermo ja laitteet hajoaa etenkin lapsiperheessä helposti, paljoa vääntöä tikku ei tarvitse kun pahimmillaan sekä kone että modeemi on rikki.
Pyörivä kiintolevy vie enemmän virtaa, SSD sen sijaan on vähävirtaisempi ja kestää enemmän.
Meillä ei enää pöytäkonetta käytetä ollenkaan tällä hetkellä. Miniläppärillä en helppo surffailla missä vain. Nytkin makoilen riippumatossa.
Meillä paljon ollut käytössä. Lapset katsovat elokuvia pitkillä mummola matkoilla. Etelän lomalla pystyi hotellihuonessa surffailemaan ja laittamaan lomakuvia sähköposteilla ja nettiiin. Samoin lomalla kuvat pystyi tyhjentämään kamerasta joka ilta koneelle turvaan/varmuuden vuoksi kamerasta pois.
Pöytäkoneella käyn oikeastaan enää silloin kun tarvitsee tyhjentää valokuvia kansioihin.
Sinä taidat jossain määrin olla perehtynyt asiaan :D
Tai sit lasket,että kaikkien kuuöuu tietää nuo mainitsemasi asiat?
Mulla ei ole hajuakaan mitä WLAN meinaa,eikä pahemmin tietoa 3G:stäkään (tietokoneessa?).
Ja sitten nuo pyörivä kiintolevy ja SSD on jo ihan hepreaa ;)
Sano sinä fiksuna ihmisenä: Ainoa kauppa johon pääsen on Gigantti (tai no,on tuossa Expert,mutta ne myyjät on tosi tylyjä aina,boikotissa!!) joten sen valikoimien varassa olen.
Budjetti kestää n.600e ja katsoin juuri,etteipä ne enempää maksaneetkaan,kalleinkin taisi olla lähempänä viittä sataa.
Tarpeet ovat siis nämä:
-nettisurffailu
-satunnaisesti valokuvien tallennus
-kirjoitusten (esitelmien yms) tallennus
-pitkä käyttöaika ilman latausta
Siinä kai ne tärkeimmät. Osaatko vinkata mikä minikannettava kattaisi nämä tarpeet? Tai osaisiko joku muu??
ap
mut muakin kiinnostaa - lapselle tulisi ja tarpeet samat kuin ap:lla
mua kiinnostaa vielä se, saako minikannettavan yhdistettyä samaan laajakaistaan, jossa me muutkin surffaillaan vai tarvitseeko jonkun erillisen mokkula tms. nettitikun
eli yhtä hyvät tiedot on mulla kuin ap:lläkin =)
tublabonus päiviltä. Hinta oli jossain 450 kieppeillä ja siitä tietysti sit bonuksina osa takaisin.
Meillä kone on suht kovalla käytöllä ja toiminut hyvin.
Terveisin riippumatosta.
Jos on hirveän isot räpyläkädet niin kirjoittaminen saattaa olla hankalaa minikannettavalla. Tällä meidän koneella lähinnä surffaillaan ja tallennetaan valokuvia.
minikannettavista minulla on jo monen vuoden kokemus enkä tarvitse pöytäkonetta tai isompaa kannettavaa eli raahattavaa mihinkään. Hommasin tällaisen jo ennen kuin Suomessa oli minikannettavista kuultukaan. Loistavia kapineita, etenkin EeePCt. Teen siis työnikin ko koneella, vapaa-ajan käytöstä puhumattakaan
Asus 1201pn, suosittelen lämpimästi!
WLAN on langaton lähiverkko, eli jos kotona on langaton verkko jonka käyttä pääsee nettiin niin yleisimmin sellainen. Sillä siis käytetään yleensä sitä kotiin tulevaa laajakaistayhteyttä.
3G taas on puhelinoperaattoreiden kauppaama langaton laajakaista, ts. nettiin vähän kaikkialta missä puhelinkin toimii, nopeus toki vaihtelee paikan ja verkon kuormituksen mukaan.
Itse harkitsisin ehkä vastaavaan käyttöön tuollaista:
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/minikannettavat/SAMNPN210JP0…
Kannattaa kuitenkin käydä testamassa laitteiden näppäimistöjä, sillä joillain miniläppäreistä on tuskallista kirjoittaa yhtään enempää.
käytän miniläppäriä just noihin ap:n mainitsemiin asioihin. Todella loistava kapistus. Näyttö tuntui aluksi vähän pieneltä, mutta siihenkin tottui.
Surffailu on helppoa missä vain, kun kone on kevyt, ja kuvat voi tosiaan tallettaa koneelle jopa reissusta, kun laite mahtuu käsilaukkuun.
Olen kirjoittanut mini-Acerillani jopa graduni. Suosittelen :)
luopui siis pöytäkoneesta. Aikoo toki rakentaa jossain vaiheessa uuden torninkin, mutta tälle välille hän satsasi miniläppäriin. Vaatimukset oli tarkat, Gigantista hän sen muistaakseni kuitenkin hankki, Samsugin joku, ei kaikkein halvin malli. + ulkoinen kiintolevy.
Tyytväinen on tähän asti ollut, eihän sillä mitään ihan hirveitä nettipelejä tms pelata, mutta surffailuun riittää hyvin.
eipä ole tavallisissa alle tonnin kannettavissa 9h akkukestoa, tosin ei halvoissa miniläppäreissäkään. työkoneena lenovo s10e, n. 500e.
Onhan siinä hyvää. Paljonkin.
Kyse on vain käyttöterpeista, ei sillä voi pöytäkonetta tai läppäriä korvata. Kuten ei voi pöytäkonettakaan korvata läppärillä. Tai puhelimella miniläppäriä.
Ne jotka haukkuvat miniläppäreitä ovat vaan olleet liikkeellä liian suurin odotuksin.