Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että Jumalaan uskovat ovat tyhmempiä kuin ateistit?

Vierailija
22.06.2010 |

Ja sitten vielä tietenkin perustelet perään, jotka ovat jotakin muuta, kun että:

"Sitä ei olla tieteellisesti todistettu, joten en usko!"

Tuo on kai yleisin perustelu, mutta mielestäni se kertoo vain ja ainostaan siitä, että on itse tyhmä, jos uskoo, että ihminen on suurin maailman kaikkeudessa, ja koska ihminen ei ole pystynyt todistamaan, sitä ei ole!

Tuollaisilta ihmisiltä voisi ihan yhtä hyvin kysyä, että määrittele ikävä? Mitä se on matemaattisesti määriteltynä?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin siksi että ajatteli että tällainen maailma on liian hienosti suunniteltu ollakseen syntynyt sattumalta. Ja ei liene ollut ihmiskunnan tyhmimpinä pidettyjä henkilöitä. Mun mielestä uskovaiset on tyhmempiä kuin ateistit koska eivät yleensä ajattele itse eivätkä välttämättä edes lue sitä Raamattuaan/muuta pyhää kirjaansa vaan ottavat kaiken niinkuin joku hengellinen auktoriteetti opettaa. Jumalaan uskovat taas eivät ole tyhmempiä. Aika monella on kuitenkin kokemus Jumalan (= jonkunlainen ihmistä suurempi voima joka pyörittää tätä kaikkea)olemassaolosta ja uskovat siihen kokemuksen pohjalta. Ateisteilla ei ole tätä kokemusta joten heille on luonnollista olla uskomatta. Jumala ei välttämättä ole persoonallinen olento eikä Jumalaan uskomisessa ole välttämättä kysymys jonkin uskonnon määrittelemään jumalaan uskomisesta.

Itse asiassa Jumalaan uskomisessa ei ole mitään tyhmää, se vain kertoo sen että ihminen ei usko sattuman kautta tulleeseen maailmankaikkeuteen. Kaiken takana on Jumala. Sitä, kuka Jumalan loi, jos loi, tai milloin, ei järkemme pysty käsittämään, eikä niin ole tarkoituskaan. Palataan aiheeseen, Einstein uskoi ei itse asiassa uskonut Jumalaan, koska hän halusi mielummin uskoa johonkin muuhun, koska Jumala vaati itselleen kunnioitusta ja ajatteli koko ajan ihmisten kohtaloa, mutta en ymmärä sitä, miksi rakas Taivaan Isä rankaisisi meitä, jotka olemme luotu syntisiksi, ja epäileviksi. Ikuisella helvetillä peloiteltiin vain mielestäni entisajan vallanpitäjiä ettei maailma kaatuisi kokonaan. Vaikutti tehoavan vallan hyvin :D. No, uskokaa ei meistä kukaan joudu helvettiin, jokaisella on pahuus, jokaisella on luonne joka ohjaa meitä ja emme voi sille mitään. Jotkut syntyvät äreiksi ja pahoiksi, heillä on muutenkin varmasti tuskallinen elämä, ja sitten kaiken päälle tulisi vielä epäinhimillinen ikuinen kärsimys, tätä rangaistusta ei voida käsittää. Taivaaseen meno ei ole keneltäkään pois. Kaikkivaltiaan Jumalan luona olemme turvassa jo täällä maan päällä. Älkää kukaan pelätkö helvettiä, sellaista ei ole, luotan siihen että Jumala ei ole paha eikä vihaa ketään. Älkää silti tehkö syntejä vaan rukoilkaa ja rakastakaa lähimmäistä. Terv. 15 vuotiaan ajatusmaailma.

Vierailija
2/91 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitannut älykkyysosamäärääni. Jos nolla olisi  se kaikkein korkein älykkyysosamäärä sille, että todella uskoo Jumalaan, toisin olevani siinä lokerossa. Älykkyysosamäärällä 0 minä olen suurin mahdollinen voittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavoin uudestaan ja uudestaan ilman että tarvitsee arpoa, toimiiko vai ei. Jumalaa ei voi muuta kuin rukoilla ja katsoa miten käy.

Sähköä ei voi nähdä mutta jokainen uskoo sen

olemassaoloon :) No okei sen pystyy tietyissä olosuhteissa näkemään ja sen "olemassa olon" voi todeta myös muutoin.

Minä olen tyhmä kun saapas mutta en silti usko jumalaan. Voiko olla niin tyhmä ihminen ettei usko edes jumalaan?

Vierailija
4/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jeesustelijat, kuin anti-jeesustelijat. Ne, jotka kivenkovaan pitävät kiinni omasta näkemyksestään ja ovat täysin kuuroja toisten ajatuksille.

Vierailija
5/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovat kristityt ovat terveempiä,tasapainoisempia ja onnellisempia kuin uskosta osattomat!Ja tämä tutkimus on tehty suomalaisessa yliopistossa ja julkaistu ihan kympin uutisissa.

elämänkokemukset. Kyllä minäkin uskoin, kunnes elämässä tapahtui niin kamalia asioita niin pitkän aikaa, että usko meni jo aikaisessa vaiheessa.

Vierailija
6/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko kuin luomiskertomukseen? Mulle eräs uskossa oleva selitti eron niin, että jos uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika, on oikeasti uskossa. Luomiskertomusta vs evoluutioteoria hän ei ottanut esille.

Luomiskertomus

Ensimmäisessä osassa Jumala luo maailman seuraavissa vaiheissa:

* Ensimmäisenä päivänä hän loi valon

* Toisena päivänä hän loi taivaan

* Kolmantena päivänä hän erotti maan vesistä sekä loi kasvit

Evoluutio

Evoluutio tarkoittaa sukupolvien myötä tapahtuvia muutoksia eliöiden muodostaman populaation geenivarastossa. Eliölajit sopeutuvat ympäristöönsä tai kuolevat. Evoluutio on jatkuva, itseohjautuva ja ympäristöherkkä tapahtumasarja, joka muuttaa populaatioiden ominaisuuksia kohti suurempaa sopeutumista.

Vierailija
7/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä löytyy yllättäviä faktoja: esim. se, että monet "pakanallisten" uskontojen auringon jumalat muistuttavat erehdyttävästi Jeesusta. Auringon jumalista löytyy monia, jotka:

- Syntyivät 25.12.

- Sikisivät neitsyestä

- Löydettiin tähtien ohjaamana

- Omasivat 12 seuraajaa/opetuslasta/tms

- Ristiinnauliittiin

- Nousivat kolmantena päivänä kuolleista

Katsokaa dokumentti Zeitgeist. Siinä selostetaan tarkemmin, mihin nämä Jeesukseen ym. auringonjumaliin liitetyt ominaisuudet perustuvat astronomiaan.

Vierailija
8/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä edes naurettavaa puhua uskovaisista. naurettavaa pohjasakkaa. voinko mäkin keksiä tarinan ja uskovat he heti siihen? uskovatko he joulupukkiinkin? siis niin naurettavaa et joku uskoo johonkin jumalaan, siis ei helvetti!

oikeesti kyllä luulen ettei kukaan niin tyhmä ole, sanotaan vain tavan vuoksi että uskotaan. jos ajattelin että he oikeasti uskovat, en varmasti kestäisi olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. ja kaikki kirkkoon kuuluvat keiden kanssa olen asiasta puhuneet, ovat sanoneet etteivät tietenkään usko vaan se on vaan tapa kuulua kirkkkoon.

Vierailija
9/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ateistit ylsivät keskimäärin 103 pisteen älykkyysosamäärään uskovaisten älykkyysosamäärän jäädessä keskimäärin 97 pisteeseen."

Vierailija
12/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skientologia pohjautuu dianetiikkaan, itsekasvatusoppiin, jonka L. Ron Hubbard esitteli 1950 teoksessaan Dianetics: The Modern Science of Mental Health (suom. Dianetiikka – nykyajan tiede mielenterveydestä). Dianetiikka pyrkii korvaamaan psykiatrian ja psykologian tarjoamat vakiintuneet näkemykset mielenterveydestä ja sen hoidosta. Dianeettinen hoito perustuu kahdenkeskisiin istuntoihin, "auditointeihin". Niiden tarkoitus on paikantaa ja parantaa ihmismielessä piileviä haitallisia muistijälkiä, "engrammeja". Istuntojen apuna käytetään usein valheenpaljastuslaitteen kaltaista "E-mittaria".

Opiskeluja jatkamalla skientologin luvataan saavan kyvyt, jotka vapauttavat hänet inhimillisestä kuolevaisuudesta. Skientologian mukaan ihminen on kuolematon sieluolento, jolla on ollut aikaisempia elämiä. Skientologit uskovat polveutuvansa 75 miljoonaa vuotta sitten maapallolle, lentokoneen tapaisilla aluksilla, saapuneesta theta kansasta. [4]

Skientologit kutsuvat skientologian opetus- ja hoitomenetelmiä "techiksi", "tekniikaksi".

Vierailija
13/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ateistit ylsivät keskimäärin 103 pisteen älykkyysosamäärään uskovaisten älykkyysosamäärän jäädessä keskimäärin 97 pisteeseen."

Vierailija
14/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistettävänä pidät amerikkalaisista tehtyä tutkimusta Suoemssa? Itse en pidä.

Koska

- kristinusko on siellä vanhin ja vakiintunein uskontomuoto. Eli se, joka ei ajattele mitään, voi varsin hyvin valita kristinuskon, koska se on helpointa.

- jos sama tutkimus tehtäisiin esimerkiksi Kiinassa, todennäköinen vastaus olisi: kristityt ovat älykkäämpiä. Syy: ihminen joka etsiytyy jotakin uutta ideaa kohti on tod. näk. älykkäämpi kuin se, joka pitäytyy vanhassa.

Lopuksi: minusta koko kysymyksen asettelu on äärimmäistä tyhmyyttä. On erittäin tyhmää jaotella ihmisiä elämänkatsomuksen, samoin kuin ihonvärin, sukupuolen tms. perusteella. Hävetkää te, jotka väitätte kristittyjä tai ateisteja, kumpiakaan tyhmiksi.

Olen tavannut tyhmiä ateisteja ja kristittyjä. Monilla on yllättävän paljon yhteistä: nimittäin fanaattisuus. Olen tavannut myös ilahduttavan älykkäitä sekä kristittyjä että ateisteja.

Vierailija
15/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa ja älykkyysosamääräni on 134... hmm.

Vierailija
16/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih

Vierailija
18/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy on yksinkertainen.

Ihminen on tarkoituksen kautta orientoituva olento.

Voidakseen hyvin, ihminen etsii merkistyksen ja tarkoituksen kysymyksiinsä vastausta.

Olen kristitty, koska

- se on järkevin oppi elämän alkuperästä. on hyvin epätodennäköistä että tämänkaltainen järjestys olisi syntynyt ilman ulkopuolista älykkyyttä

- kristinusko antaa ihmiselle tarkoituksen: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi

- se antaa ihmiselle arvon: mittaamattoman arvokas ainutlaatuinen persoona, ei sattuman sanelema solumöykky

- se antaa toivon: elämä ei pääty tähän. Et ole itsesi varassa, vaan on olemassa joku joka rakastaa sinua enemmän kuin mitään koskaan missään, ja voit myös kokea tämän rakkauden ilma mitään omaa suoritustasi.

- armon takia: voin aloittaa alusta, tehdä parannuksen ja katua, saan anteeksi Kristuksen tähden.

Vierailija
19/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ilmoittaa, ettei varmenne kelpaa ja sitten lykkää sen kahdesti..

Vierailija
20/91 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen järjestys syntyy hyvinkin ilman mitään ulkopuolista älykkyyttä, ihan vaan evoluution kautta.

Ja humanistisia arvoja on muillakin kuin kirstityillä, esim. uskonnottomilla filosofeilla. Myöskään yksittäisen ihmisen arvon ymmärtämiseen ei tarvita Jumalaa.

Jumalan rakkaudesta voidaan myös olla montaa mieltä. Millainen rakastava tuomitsee jonkun ikuiseen kärsimykseen vain uskonnon perusteella? Tällainen toiminta ei möyskään vaikuta mitenkään armolliselta.

Olen kristitty, koska

- se on järkevin oppi elämän alkuperästä. on hyvin epätodennäköistä että tämänkaltainen järjestys olisi syntynyt ilman ulkopuolista älykkyyttä

- kristinusko antaa ihmiselle tarkoituksen: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi

- se antaa ihmiselle arvon: mittaamattoman arvokas ainutlaatuinen persoona, ei sattuman sanelema solumöykky

- se antaa toivon: elämä ei pääty tähän. Et ole itsesi varassa, vaan on olemassa joku joka rakastaa sinua enemmän kuin mitään koskaan missään, ja voit myös kokea tämän rakkauden ilma mitään omaa suoritustasi.

- armon takia: voin aloittaa alusta, tehdä parannuksen ja katua, saan anteeksi Kristuksen tähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme