Saako Reductil-laihdutuslääkettä Turkista? EU:ssa se ainakin vedettin pois markkinoilta?
Olen lähdössä syksyllä Turkkiin ja mietin myydäänkö lääkettä vielä siellä? Lääkehän vedettiin pois markkinoilta sivuvaikutuksien takia, mutta lääkärini mukaan ne eivät olisi koskeneet minua sillä en ole sairaalloisen lihava ja olen perusterve. Ehdin syömään lääkkeitä pari kuukautta ja niistä oli mieletön apu ja olis kiva saada niitä lisää edes pariksi kuukaudeksi. Itsellä on suomalainen reseptikin niihin, mutta siellä ei kuulemma ainakaan aiemmin ole siihen reseptiä edes tarvinnut. Senkun marssii apteekkiin vain.
Kommentit (26)
Mun lääkäri sanoi että minulle ei olisi ollut vaaraa lääkkeestä, sillä sivuvaikutukset oli tulleet vakavasti ylipainoisille joilla oli usein muitakin sairauksia. Pahoitteli että näin kävi. Sydämen päälle lääke kyllä käy jos on muitakin ongelmia ja mun muistaakseni sitä ei saisi käyttää jos yrittää raskautta?
Kävin Marmariksessa toukokuun puolvälissä. Ei myydä reduja. Kävin muutamassa apteekissa. Toisessa jopa mainostettiin ikkunassa vielä kyseistä lääkettä. Kielletty vedetty pois markkinoilta sanottiin
Ei kai auta muuta kuin odottaa että vastaava lääke tulee markkinoille. Epäilen sitä kyllä :(.
Saisko tätä Amerikasta, tietääkö joku?
Riskit olen valmis ottamaan, ja pieniähän ne on.
Kolmesta ihmisestä ei mitenkään pystytä edes päättelemään, että heidän sydänvikansa on johtunut Reductilista.
Lääkeyritykseltä kuluu yhden lääkkeen kehittämiseen ja testaamiseen toistakymmentä vuotta ja miljardeja euroja.
Kolme sydänvikaa ei riitä lääkkeen kieltämiseen koko EU:n alueella.
Eli siinä täytyy olla myös muita ehkä vähemmän vakavia, mutta joka tapauksessa vakavia, sivuvaikutuksia, jotka ovat niin yleisiä, että hyöty, joka lääkkeen käyttämisestä saadaan katsotaan kansanterveydellisesti pienemmäksi kuin lääkkeen aiheuttamat terveydelliset riskit käyttäjille.