Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiiko kenellekään oikeasti mirena hormoonikierukka?

Vierailija
05.10.2005 |

ett 9 puhuu asiaa..useimmat lääkkeetkin vaikuttaa eri ihmisille aivan erilaisia sivuvaikutuksia,kokemusta on.Mulla ollut Mirena 2 vuotta ja tänää päätin et nyt se lähtee pois.Viisi ekaa kuukautta vuosin kun seula,mut terkkari käski olla kärsivällinen ja odottaa,et kyllä se vuoto vielä loppuu kokonaan..viimeset menkat kesti toista viikkoa ja viikko sen jälkee viel vaaleeta vuotoa,huoh.Eli ei o vuodot mihinkää loppuneet,lisääntyneet vaan..

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut kohta puoli vuotta resepti mirenaan, mutta en ole lähtenyt hankkimaan. Huolettaa kaikki tämä, mitä tässäkin keskustelussa tuotu esiin. Puhumattakaan vielä siitä, että se ei ehkäisisi! Tässäkin joku kertoi, että tuli raskaaksi hormonikierukasta huolimatta.

Miten edes huomaa, että on raskaana, jos kuukautisia ei ole? No, tottakai sitten muista oireista, mutta mulla ainakin niitä tuli vasta n. vkolla 9. Perheemme on täydellinen juuri tämänkokoisena.

Ja kun kierukkaa ei löytynyt ultrallakaan, niin otettiin verikokeet joista katsottiin onko sitä hormonia. Eli kyllä sitä verenkiertoonkin menee.

Vierailija
42/59 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen. Alussa oli (tiputtelu)vuotoa n. 3kk, sen jälkeen on ollut menkat säännöllisesti 4 vkon välein, mutta vuoto aivan olematonta -hyvin riittää pelkkä pikkuhousunsuoja.

En ole huomannut mitään sivuoireita, ainoastaan seksihalut on lisääntyneet valtavasti ja siitäkään en aio valittaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ap yritä jaksaa vielä. Nyt ei enää juuri ollenkaan vuotoja, ei mielialan vaihtelua, tukka ei rasvoitu ja ihokin taas hyvässä kunnossa. Olin kanssa aluksi petttynyt ja ajattelin, että oli vikatikki hommata koko laite, mutta nyt olen käyttänyt mirenaa puolisen vuotta, hieman yli, ja olen todella tyytyväinen.

Vierailija
44/59 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut viime syyskuusta lähtien.

Eka viikko oli jotain tiputtelua, mutta sen jälkeen ei mitään. Ei tiputtelua, ei menkkoja.

Miinuksena hiusten rasvoittuminen (nyt vähän tasaantunut) ja selkään tulleet finnit. Nyt näyttäisi, että ovat vähenemään päin. Toivottavasti häipyvätkin.

Niin ja ekan kuukauden aikana lähti tukkaa aikasta paljon (ohimolta huomasin itse peilaillessa), mutta kasvoi myös takaisin.

Kaikenkaikkiaan tosi helppo ja vaivaton. Ja edullinen vaikka kertaostoksena isompi.

Vierailija
45/59 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit aiheuttivat minulle mielialanvaihteluja (=raivokohtauksia) ja migreenin aina kun oli tauko ja lisäksi haluttomuutta. Nyt ei ole mitään noista !

Varsinkin migreenistä eroon pääsy oli kaiken tämän vaivan ja rahan arvoista.

Vierailija
46/59 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisy joka sopinut minulle. Ei kuukautisia neljään vuoteen. Iho hyvässä kunnossa, normaalisti tosi herkkä ja kuiva. Oma hormonaalinen sykli kuitenkin pysyi jossain määrin. Oli halukkaampia päiviä ja sitten loppuvaiheessa alkoi tunnistaa ajat jollloin olisi ollut kuukautiset. Ekana vuonna oli enemmän supistelukipuja kohdussa, mutta sitten nekin jäivät pois. Kierukan poistatin viime toukokuun lopussa. kahden viikon kuluttua tuli kuukautiset ja sitten olinkin jo raskaana. Nyt viikkoja 37+6

Vierailija
47/59 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan puoli vuotta naam kukki ja iho rasvoittui mutta kun tuo tasaantui niin ei mitään oireita ole sen jälkeen ollut. Menkkoja ei ole lainkaan, enkä niitä kaipaakaan.

Vierailija
48/59 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatin Mirenan joulukuussa ja olinkin sitten TODELLA kipeä kolme viikkoa! Välillä luulin synnyttäväni koko hökötyksen ulos! Kipuja kesti pari kuukautta, mutta onneksi koko ajan vähenevässä määrin. Nyt olo lähes kivuton. Tiputtelua ollut viimiseen pariin viikkon asti. Saa nähdä, alkaako kohta taas uudelleen. Mutta mielestäni se ei ole mitään niiden vuolaiden vuotojen rinnalla, joiden kanssa sai taiteilla viikon per kuukausi. Mutta turvotus, se on kamalaa. Olen lihonut useamman kilon kierukan laiton jälkeen. Ja se on mielestäni ihan silkkaa turvotusta, jota itselläni ei ole koskaan ennen ollut. Turvotusta on koko kropassa, päästä jalkoihin. Se mättää. Miten sitä voisi saada vähennettyä? Onko kellään tietoa?

Vierailija
49/59 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin Mirena reilu kuukausi sitten. Aina yhdynnän jälkeen ihan hirveä haju alapäässä noin vuorokauden!? Ei ole ikinä ennen ollut tälläistä. Todella epämiellyttävää.

Jotenkin se sperma ja Mirena ei oikein passaa yhteen :-)

Vierailija
50/59 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonirenkaastakin, joka vaikuttaa ns. paikallisesti. Otin sen siksi, että ei tulisi samoja oireita kuin pillereistä.Vituttaa rankasti, että oireita tuli.

Vierailija
51/59 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin Mirena reilu kuukausi sitten. Aina yhdynnän jälkeen ihan hirveä haju alapäässä noin vuorokauden!? Ei ole ikinä ennen ollut tälläistä. Todella epämiellyttävää.

Jotenkin se sperma ja Mirena ei oikein passaa yhteen :-)

Vierailija
52/59 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kierukan laittaminen 45 minuutin tuska.

Vierailija
53/59 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en enää Mirenaa halua. Toisen synnytykseni jälkeen asennettiin hormonikierukka ja siitä oli vaivaa koko ajan. Ennen kierukanlaittoa papa-kokeen tulos oli ykkösluokkaa ja kun kierukka oli ollut 8 kk paikoillaan, papa oli luokkaa kolme ja kohdunsuunhoitojen vuoksi kierukka poistettiin. Tämä ehkä kuulosaa tyhmältä, mutta tunsin kierukan jatkuvasti, oli alaselkä ja alavatsakipua, vihlontaa, langat pistelivät ikävästi, niitä lyhennettiin ja käännettiin ja uä:llä katsottiin, että kierukka on oikein asetettu, mutta mikään ei auttanut. Myös seksiä harrastaessa tunsin yhdyntäkipua ja langat pistelivät, ajoittain tuli tuhruvuotoa yhdynnän jälkeen. Kierukka poistettiin ja kaikki ongelmat poistuivat. Papa on ollut tämän jälkeen aina luokkaa yksi. Siitä ei juuri koskaan mitään puhuta, että kierukan langat pitävät jatkuvasti reittiä auki kohtuonteloon, jolloin tulehdusvaara on suurempi. Langat ärsyttävät myö mekaanisesti kohdunkaulakanavaa. Mirenan aikana ei huomannut muutoksia painossa, ihon kunnossa, tukan rasvoittumisessa tai mielialassakaan. Oma epätyytyväisyyteni kyseiseen härveliin johtui vain fyysisestä epämukavuudesta sekä solumuutoksista kohdunsuulla.

Vierailija
54/59 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistakymmentä kiloa, näppyjä naama täynnä ja mieliala vaihteli kuin mikäkin. Nyt odottelen uuden maailman avautumista.

Vierailija
55/59 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kierukkaa ei löytynyt ultrallakaan, niin otettiin verikokeet joista katsottiin onko sitä hormonia. Eli kyllä sitä verenkiertoonkin menee.

Vierailija
56/59 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottavaa! Kuukautiset jäivät pois kuten lupailtiinkin mutta tilalle sain tiputteluvuodon joka kesti 13-18pvää/kk! Eli se siitä ihanuudesta. Tukka rasvoittui ja minulle kasvoi ensi kertaa elämässä pitkät säärikarvat! Otatin sen pois ja kuukauden sisään kaikki palautui ennalleen.

Vierailija
57/59 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukasta erittyvät hormonit vaikuttavat PAIKALLISESTI.

Itselläni on ollut Mirena nyt vuoden, ei mitään negatiivista sanottavaa. Tiputteli kyllä pari kuukautta, mutta nyt " menkat" ovat yhden päivän tiputtelu josta selviää pikkuhousunsuojalla.. En edes huomaa koko kierukan olemassaoloa, mulle sopii siis täydellisesti.

Vierailija
58/59 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen olen ollut tyytyväinen. Kuukautisvuoto on poissa kokonaan (!!), vatsakipua tuntuu menkkojen aikaan.

Vierailija
59/59 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kierukka menos, koht aika vaihtaa kolmanteen. No problems! Vuotoja nolla😃👍