Voiko heikot ja lohkeilevat kynnet sekä irtoilevat hiukset mennä paremmaksi jopa jo 3 kk:ssa elintapamuutosten jälkeen?
Siis tossa joulun alla mulla todettiin ferritiini 9 ja kilpirauhasen vajaatoimintakin.
Hiuksistani oli tuossa vaiheessa lähtenyt jo varmaan 2/3 ja kynnet lohkeili ja liuskoittui koko ajan. Hiuksia irtosi kunnolla harjatessa ja suihkussa. Lattiakaivoa piti tyhjentää vähän väliä.
Aloitin kunnon rautatankkauksen joulun aikoihin. Sen lisäksi olen lisännyt paljon proteiinin saantia, syönyt isoja annoksia biotiinia ja monivitamiinia.
Myös kalamaksaöljyä ja oliviiöljyä suoraan lusikalla suuhun. Myös olen yrittänyt syödä terveellisemmin. Ostin shampoota hiustenlähtöön ja olen hieronut päänahkaan risiiniöljyä ja rosmariiniöljyä.
Nyt tällä viikolla olen huomannut, että oho, kynteni ovat kasvaneet, eivätkä tunnu niin heikoilta. Tällä viikolla olen myös huomannut, ettei hiuksia irtoa niin paljoa ja uusia hiuksia näyttää tulevan paljon ihan kauttaaltaan koko päänahkaan.
Voiko muka jo 3 kk tulla näin isoja muutoksia?
Kommentit (4)
Oikea ruokavalio on tietenkin se tärkein. Onko ollut tällaista aiemmin vai nyt vasta äskettäin?
Tietenkin voi. Joillain näkyy tuloksia parissa viikossa. Jotainhan sä teet oikein, kun on noin muuttunut tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Oikea ruokavalio on tietenkin se tärkein. Onko ollut tällaista aiemmin vai nyt vasta äskettäin?
On ollut aiemminkin, 10 vuotta sitten, jolloin ekan kerran todettiin paha raudanpuute. Olin kärsinyt raudanpuutteesta siinä kohtaa oireista päätellen jo 15 vuotta ainaskin.
Mulla on niin runsaat menkat olleet koko elämäni, että olen kamppaillut tämän kanssa pitkään. Olen aiemminkin saanut rautaa ylös, mutta sitten se on taas mennyt alas, kun olen lopettanut rautalisän. Nyt tosin viimeiset 3 kiertoa ovat olleet ihmeen niukkoja. Aiemmin en ole huomannut näin nopeita muutoksia. Siksi ihmettelinkin. Aiemmin en tosin ole lisännyt näin paljon erilaisia keinoja repertuaariini.
nostellaas