perustelut miksi ei luunappeja ja tukkapöllyjä?
Kommentit (78)
mutta tosiasiahan on että aikuiset ne vasta "pahaa" tekeekin, lähes kaikki rikoksetkin on aikuisten tekemiä... Eli joku muu selitys tähän on oltava, sitä odotellessa...
rikolliset sitten AIKUISIA? tuliko kehäpäätelmä: luunapin salliahan/kannattajahan on itse rikollinen. (mikäli siis toteuttaa luunappeja)
Tai ylipäätään toista ihmistä. Meillä kaikilla on oikeus fyysiseen koskemaatomuuteen, myös lapsilla. Asiat voi hoitaa muutoinkin.
Vaan joskus ei muu auta ja sillä hyvä.
Mutta ilmeisesti sitten suakin saa pahoinpidellä jos "ei muu auta" eli olet jonkun muun mielestä ärsyttävä...
Sotke rauhassa asioita vaan, ei se mitään muuta.
Kyse oli lapsen tottelemisesta, minä olen aikuinen.Miksi lapsen ja aikuisen välillä on tämä ero, että lasta saa pahoinpidellä mutta aikuista ei? Eikös yleensä ajatella, että pienempäänsä ei saa satuttaa? Vai onko se siksi ok, että lapsi ei pysty vastaamaan samalla mitalla? Kerro nyt, niin että mekin ymmärretään.
Joskus lapsi ei vaan muuten opi/jaksa keskittyä/tms.
Aikuinen tietää paremmin ja siksi määrää.
Ei voi olla näin vaikeata....
ja on muita, parempia keinoja kasvattaa lasta.
Tai ylipäätään toista ihmistä. Meillä kaikilla on oikeus fyysiseen koskemaatomuuteen, myös lapsilla. Asiat voi hoitaa muutoinkin.
Vaan joskus ei muu auta ja sillä hyvä.
Mutta ilmeisesti sitten suakin saa pahoinpidellä jos "ei muu auta" eli olet jonkun muun mielestä ärsyttävä...
Sotke rauhassa asioita vaan, ei se mitään muuta.
Kyse oli lapsen tottelemisesta, minä olen aikuinen.Miksi lapsen ja aikuisen välillä on tämä ero, että lasta saa pahoinpidellä mutta aikuista ei? Eikös yleensä ajatella, että pienempäänsä ei saa satuttaa? Vai onko se siksi ok, että lapsi ei pysty vastaamaan samalla mitalla? Kerro nyt, niin että mekin ymmärretään.
Joskus lapsi ei vaan muuten opi/jaksa keskittyä/tms.
Aikuinen tietää paremmin ja siksi määrää.
Ei voi olla näin vaikeata....
tai tartutaan tukasta, että saadaan lapsi "havahtumaan"?
Sallin sen tosin itsepuolustuksessa jos muu ei auta, vaikak ei se silloinkaan varsinaisesti oikein ole.
Lapsi kokee sen äärimmäisenä luokkauksena ja se kostautuu pelkästään sillä, että lapsesta tulee entistä hankalampi. Hän kokee, että et rakasta häntä!
Ainut tapa rankaista, on itse asiassa rakastaa ja puhua asia läpi! Silloin lapsi oppii ja huomaa, että sinä rakastat häntä, eikä ole enää tarvetta käyttäytyä huonosti! Mutta pitää olla aito. Sinun pitää aidosti rakastaa lastasi. Miksi hankit lapsia, jos et siihen pysty?
Jos lapsiaan rakastaa, he rakastavat sinua aina ja saat olla heistä ylpeä kune he kasvavat, ja kun olet vanhus tulevat mielellään sinua auttamaan, kun muistavat, kuinka paljon heitä rakastit?
Miettikää te luunappien ja tukkapöllyjen antajat!!
Olisiko ok jos
- toissa pomosi loisi sinua poskelle kun tekisit vorheen tai olisit myohassa
-Miehesi tukistaisi sinua kun unohtaisit ostaa kaupasta maitoa tai olisit jostain eri mielta kuin han
- antaisit luunapin aidillesi ja tonaisit hanta , kun han vaittaisi sinulle vastaan haatarjoilusta
- tyokaverisi unotaisi tuoda sinulle kahvia vaikka pyysiy ja kaataisit hanen oman kahvinsa tyokaverin mekolle
Jos nuo kaikki olisivat ok, olisi ihan oikein antaa tukkapollya myos lapselle.
Lapsikin on ihminen (yllatys, yllatys) ja ketaan ei saa pahoinpidella.
Siksi teidan lapsista kasvaa niin epakohteliaita nulikoita, kun te ette osaa niita kasvattaa! Itse jaksan ulkopuolelta katsella ja ihmetella, etta te viimeiseen asti jaksatte puhua ja ymmartaa ipanoitanne, mutta mika onkann lopputulos??? Toista taalla etelaisessa euroopassa!!!
mutta jos kerta pieni näpäytys on niin kamala trauma niin miten kukaan meistä tai ainakaan meidän vanhemmista on kasvanut täysijärkiseksi..? Ennen ihan kunnon selkäsauna oli olennainen osa kasvatusta. Eikä muuten teinitkään olleet nykyisenkaltaisia huligaaneja..
Siksi teidan lapsista kasvaa niin epakohteliaita nulikoita, kun te ette osaa niita kasvattaa! Itse jaksan ulkopuolelta katsella ja ihmetella, etta te viimeiseen asti jaksatte puhua ja ymmartaa ipanoitanne, mutta mika onkann lopputulos??? Toista taalla etelaisessa euroopassa!!!
Ilmiselvästi sinäkin olet taas niistä joista on vittu saatana tullu ihan hyviä ihmisiä vaikka on vittu vedelty koivuniemen herralla pitkin kinttuja! Kiitos vanhemmille koska jos ei olisi annettu tukkapöllyä, vittu siitä ei olisi tullut mitään. Vittu.
Ehkä sillä saadaan lapselta joo luulot pois ja tottelee aikansa, mutta mitä sitten aikuisena?
VAihtoehdot ovat: traumoja, paniikkihäiriötä, liiallista ujoutta tytöillä ja pojilla taas: juurikin sitä väkivaltaa eteenpäin välitettynä tai herkillä pojilla samoja kuin tytöillä.
tukistelleet lapsiaan. Molempien muksut on ihan mahdottomia, joten ei se kasvatus niillä ainakaan ole kovin hyvin onnistunut. Juuri pari päivää sitten todistin sitä miten toinen kehotti lastaan että lähdetään kotiin ja lapsi huusi suoraa huutoa että ei kyllä lähdetä. Sinne ne jäi kun minä lähdin omani kanssa.
Ihan turha luulla, että mikään muu auttaa.
Mutta tosi on sekin, että rahalla ja tavaroilla lahjotuista lapsista tulee yhtälailla ongelmatapauksia kuin alkoholistien tai mt- ongelmaisten lapsista. Kummassakaan perhetyypissä kun ei ole aikaa tai halua kuunnella ja rakastaa omaa lastaan. Miksi niitä lapsia oikeasti pitää hommata,jos ei voida pyyteettömästi heitä rakastaa ja saattaa terveiksi aikuisiksi?
ehkä läiskitään avokämmenellä mennen tullen, mutta vastaavasti myös rakastetaan ja näytetään tunteita suuremmalla skaalalla. Eli Suomessa väkivaltakasvatuksen lisääminen umpimielisyyteen ei tuota mitään muuta kuin itsemurhia.
Ehkä sillä saadaan lapselta joo luulot pois ja tottelee aikansa, mutta mitä sitten aikuisena?
VAihtoehdot ovat: traumoja, paniikkihäiriötä, liiallista ujoutta tytöillä ja pojilla taas: juurikin sitä väkivaltaa eteenpäin välitettynä tai herkillä pojilla samoja kuin tytöillä.
saaneet miehet hyväksyy sen paremmin kuin NAISET, jotka ovat saaneet piiskaa.
ei siis esim. itsepuolustus, jolla pyritään ainoastaan alistamaan joku oman tahtoonsa keinolla millä hyvänsä ei ole oikein koskaan, eikä missään muodossa.
tukistelleet lapsiaan. Molempien muksut on ihan mahdottomia, joten ei se kasvatus niillä ainakaan ole kovin hyvin onnistunut. Juuri pari päivää sitten todistin sitä miten toinen kehotti lastaan että lähdetään kotiin ja lapsi huusi suoraa huutoa että ei kyllä lähdetä. Sinne ne jäi kun minä lähdin omani kanssa.
mutta tosiasiahan on että aikuiset ne vasta "pahaa" tekeekin, lähes kaikki rikoksetkin on aikuisten tekemiä... Eli joku muu selitys tähän on oltava, sitä odotellessa...