Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 43

01.10.2005 |

Ajattelin aikani kuluksi pistää uuden pinon pystyyn ja kokeilla, josko löytyisi jo muita, joilla suunniteltu punktio ja siirto vkolle 43. Aikaistahan tämä tietysti on, eikä moni varmaan vielä innostu pinoutumaan tässä vaiheessa, mutta kokeilenpa kuitenkin. Eli ekaa IVF:ää kohti ollaan täällä menossa ja Synarelaa sumuteltu nyt jo kuudetta päivää. Unettomuus ainakin toistaiseksi ainut oire, jonka sumut on tuoneet tullessaan. Menkkoja tässä odotellaan alkavaksi ja nollaultra varattu 12.10. Taustasta sen verran, että selittämättömiä ollaan, ja sitä omaa tuhisevaa nyyttiä ollaan toivottu kohta jo neljä vuotta. Takana useita clomikiertoja ja 4xIUI ilman plussan plussaa.

Toivottavasti löytyy muitakin samassa aikataulussa taaplaavia...

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tervetuloa! Taidetaankin olla tässä pinossa ainoat, joilla punktio ja siirto tällä viikolla. Eikä kyllä tartte pelätä tuota Vauva-lehden postiakaan. Ei ainakaan meidän laatikkoon ole ilmestynyt vielä kertaakaan, vaikka rekisteröitymisestä on jo jokunen vuosi, tarkkaan en edes muista kuinka kauan. Meilläkään ei pitkään aikaan tiennyt hoidoista kuin muutama ystäväpariskunta, joilla myös samanlaisia kokemuksia. Vanhemmillekin kerrottiin vasta nyt, kun siirryttiin näihin vähän järeämpiin hoitoihin eli IVF:ään.

Hienostihan teilläkin on mennyt tuo eka hoito, kun kahteen PAS:iinkin riittää alkioita. Minäs päivänä teillä on ollut punktio, kun olette saaneet 8-soluisen kyytiin? Heti tietysti alkoi epäilyttämään tuo oma 4-soluisemme, että olisiko pitänyt olla jo useampisoluinen. Mikäs teillä on se virallinen testipäivä. Meillä jo 7.11. eli pp12, jos oikein laskin.

Ja tuosta kaatumisesta vielä... En usko, että alkio oli moksiskaan pienestä kumauksesta, jos ei itseäsi sattunut. Meitä tosin ohjeistettiin välttämään hyppimistä, pomppimista ja kiertoliikkeitä, mutta sekin johtunee siitä, että munasarjat ovat rääkin jälkeen vaarassa jotenkin kiertyä tai jotain sinne päin. Vähän on mennyt ohi korvien kun tuntuu tosiaan, että tässä on koko viikko eletty pienessä pilvessä, mutta joku korjannee, jos meni ihan metsään.

Kiva, että saadaan tosiaan kunnon piinapino aikaseksi ensi viikolla!

Vierailija
102/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Kävimpä minäkin tänään ultrassa ja punktio on maanantaina ja siirto keskiviikkona. Muniksia ehkä on tulossa kymmenen, 20mm oli 6 ja loputkin mukavasti kasvaneet ja pari oli ihan pieniä missä ei luultavasti ole solua. Sairaslomakin alkoi tänään ja jatkuu koko ensi viikon, on nimittäin alavatsa kuin pieniä hiiliä täynnä, joten työnteko on nyt unohdettava! Nyt aion levätä ja kerätä voimia maanantaille! Kipuni ilmeisesti johtuu siitä endosta mikä minulla on todettu aiemmin! Tänään pistän viimeisen puregon 75iu:ta ja huomenna olisi pregnyl 5000iu:ta vuorossa! Lääkärin mukaan kaikki on kunnossa ja muniksia tuli juuri sopiva määrä, joten positiivisella mielellä eteenpäin!:)

Jaksamista kaikille kanssasisarille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih,

tänään oli toinen ultra. munakkaita 14, kokoa 16 tai jotain sinne päin. lääkäri sanoi, että hyvät ovat. = )

maanantaina siis punktio. huolettaa kun meillä on niin vähän hyviä simppoja (1 %)... mutta ICSIssä kai senkin pitäisi riittää.

pistely tökkii jo pahasti - huomenna onneksi irrotuspiikki jo.

kertokaa sit punktiokokemuksia muutkin! mä tilitän maanantaina tai sen jälkeen. tiistaiaamuksi on mentävä jo duuniin.

Vierailija
104/147 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muniksia bongattiin 17, kooltaan 10-16. Punktio on tiistaina.

Jess, viimeinen piikitys oli tänään, huomenna enää Pregnyl! Mulla on vatsanahka ihan hellänä, jo eilen sattu molemmat piikit tosi ilkeesti.

Peukkuja maanantain punktiolaisille!!!

Kuinka pitkä toimenpide se muuten on, te jotka olette jo olleet?

En huomannut kysyä lääkäriltä, mut oletan, et ei kovin pitkä. Mul on aika 9.30 ja mua ennen on kuulemma kaksi punktiota. Eli ei voi kestää kovin kauaa...toivottavasti saan sellaset tropit, että ei tunnu miltään...

Vierailija
105/147 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

punktio huomenna, siirto torstaina. Eilen illalla pistin pregnylin, onneksi on nyt piikitykset ainakin vähäksi aikaa ohi. Kohta saadaan sitten piinailla kimpassa! No realistina ja pessimistinä (tässä on jo kehittynyt mukava pessimismi näihin vauvahommiin...) odotellaan nyt että päästään edes sinne siirtoon asti.

Kiitos tsemppauksesta, toivotaan että laatu korvaa määrän. 6-7 kappaletta lääkäri arveli olevan, limis oli eilen yli 8 mm. Sanoi että näyttää ihan hyvältä, oli mukava kuulla.

Nyt hirveän kiireinen päivä töissä kun menee sairaslomalla ainakin ti-to.

Vaan kun ajatukset tahtoo karkailla jo huomiseen...

Onnea punktioon kaikille joilla toimenpide tänään.

Vierailija
106/147 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään illalla vuorossa kasvatuspiikki Pregnyl 10 000 iu, huomenna tervetullut välipäivä sumujen ja pistämisten suhteen ennen keskiviikkoaamun punktiota.

Mulla alkaa kans masu olla hellänä pistämisestä eli yhtään liian aikasin ei tarvi piikittelyjä lopettaa ;D

Hienoja määriä ootte saanu munakoriin munia! Tulokset ei voi olla muuta ku hyviä!

Vierailija
107/147 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpide meni ihan joutuisasti ja ilman suurempia kipuja. Soluja saatiin yhteensä viisi kappaletta :) Pessimistinä en kyllä usko, että kaikki ovat kypsiä, mutta hyvältä tuo viisi kuitenkin kuulostaa.

Huomenna iltapäivällä saan soitella hedelmöitysuutisia ja mahdollinen siirto on sitten keskiviikkona.

Jännät paikat :o)

Vierailija
108/147 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Punktio takana ja yllättävän mukavasti meni. Kipujahan minulla on ollut koko viikon, joten jos niitä nyt punktion jälkeen vielä on, niin oon jo tottunut, mutta itse toimenpide oli lähes kivuton. Munarakkuloita saatiin loppujenlopuksi 14 ja kaikissa oli munasolu, joten ihan kiva tulos loppujenlopuksi. Kokoja en muista, kun olin itse aika tokkurassa lääkityksen takia. Hyperin vaaraa ei toistaiseksi ole ja nyt vaan odotellaan huomista solubiologin puhelua, jolloin selviää hedelmöittyneiden määrä. Siirto olis keskiviikkona iltapäivällä ja yhtä alkiota lähetään siirtämään. Nyt taidan lähteä lepäilemään, kun mitään raskastakaan ei saa tehdä eikä kyllä huvitakkaan, sairaslomaa on onneks koko viikko!

Laittakaahan muutkin kuulumisia!

Vierailija
109/147 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saadaan molemmat huomenna hyviä uutisia :)

Vierailija
110/147 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että teillä Myyry ja Believe on punktiot menny niin kivuttomasti ja ootte jo koneellekin kyenneet samana päivänä, itellä ei käynyt pienessä mielessäkään. Enkä tosiaan kenellekään toivoisi yhtä painajaismaista oloa. Nyt on onneksi jo toista päivää ihan normaali olo. Hyvältä kuulosta nuo teidän punktiosaaliitkin. Nyt vaan pidetään sormet ja varmaat ristissä, että ovat kaikki kypsiä ja hedelmöittyvät ja jakaantuvat normaalisti. Niinaniista ei vielä ole kuulunut mitään, joten jäädäänpä odottelemaan...toivottavasti yhtä hyviä uutisia. Huomenna sitten vuorossa Sonjaemma ja Satuliisa (meniköhän oikein?), ja keskiviikkona Ippu. Tää on nyt yhtä peukutusta koko elämä, mutta peukut pysyy ylhäällä teille kaikille.

Mitenkäs Kanij on piinailu lähtenyt käyntiin? Sen verran otin jo varaslähtöä piinailuun, että tilasin jo ensi viikkoa silmällä pitäen netistä testejä. Katotaan nyt sitten löytyykö niille mitään käyttöä. Olo on aika lailla normaali, joten mistään oireista on turha edes puhua. Palataan niihin sitten, jos/kun jotain kerrottavaa on.

Vierailija
111/147 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipa hei,

niin hyvin olen osannut pitaa ajatukset muualla viikonlopun aikana, etta nyt vasta taalla taas. Se punktio oli viime viikon tiistaina ja alkionsiirto vasta perjantaina, ehkapa se siina vaiheessa ehti jakautua kahdeksaan... kyllahan nelisoluinenkin lienee aivan riittavan " kehittynyt" :) Mulla olis kylla raskaustesteja ennestaan kaapissa (huokaus, niitahan on kaytetty aina toiveikkaana, aina negaa), mutta ajattelin kuitenkin malttaa mieleni ja odottaa tuonne 8.11. asti jolloin menen veritestiin. Ettei vaan nayta plussaa ja onkin vain ohimeneva kemiallinen raskaus... vaikka niinhan se voi olla veritestillakin. Etta reilu viikko pitais viela piinailla! Saas nahda pitaako paatokseni, voi tehda vahan tiukkaa ens viikonloppuna. Tosin mulla on onneksi niin kiiretta toissa ja tyomatkakin tiedossa, etten kauheesti toivottavasti ehdi asiaa pohdiskella (mita kun nyt iltaisin ja oisin ja aamuisin :)) Keskiviikkona on hammaslaakarikin, eipa sekaan kai tassa vaiheessa haittaa elleivat rontgenkuvia halua!

Kaikille hurjasti tsemppia ja lykkya tyko, kylla minusta nyt olis meidan vuoro...

Kanij

P.S. Nyt menee hermot naiden nappainten kanssa, taytynee tehda asialle jotain ja hankkia suomalainen nappis!

Vierailija
112/147 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio oli sit tänään. Kipeää teki ja sain aika komiat hallut lääkkeistä. Mieheni ja lääkäri naureskelivat kun kuvailin, miten katto lainehti yms. = )

Pahinta on ollut punktion jälkeen. Repivä kipu alkoi heti kun toimenpide oli ohi. Vasta kotona on ollut helpompi olo. Edelleenkään en pysty seisomaan suorassa. Pitää kumarassa olla ja kävely on vaikeaa. Mutta kun mulla ei freelancerina ole mahdollisuutta ottaa sairaslomaa, menen huomenna heti kahdeksaksi töihin. Auts.

Mutta saalis oli ymmärtääkseni hyvä. Kaksikymmentä munarakkulaa joista löytyi 12 munasolua. Tiistaina tulee tuomio, montako hedelmöittyy. Jännittää kun meillä on kehnoa spermaa... vain 1% hyvää... Menetelmämme onkin siis ICSI.

Torstaina olis sitten alkioiden siirto. Kuulin muuten juuri, että hyvä ystäväni on raskaana, kuuden vuoden yrittämisen ja vasta kahden inseminaation jälkeen. Vau!

Kiitos muuten Rööni huomaavaisuudestasi. On mukavaa kun joku kyselee = )

Emme ole kertoneet hoidoista juuri kenellekään, mistä syystä tämä " purkautumiskanava" on minulle hyvin tärkeä.

Onnea matkaan kaikille!

Vierailija
113/147 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solubiologi soitti, 14 munasolusta yksi oli raaka, mutta kaikki 13 hedelmöittyivät, 4 tehtiin icsi:llä ja 9 ivf:llä! Tulos on siis hänenkin mielestä erinomainen ja huomenna siirretään yksi ja loput jää pakkaseen! Minulta pääsi itku puhelun jälkeen ja mies tohkeissaan luuli että on huonoja uutisia!:) Nyt alkaa epäilyttämään, että tähän asti on kaikki mennyt vähän liiankin hyvin, että jotain varmaan menee vielä pieleen..peruspessimisti kun olen.

Mites ippu ja muut huomiseen punktiion menijät joko teitä jänskättää? Millaisia hedelmöittymistuloksia muilla?

Vierailija
114/147 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio-onnitteluja mahdollisista kivuista huolimatta Myyry, Believe ja Niinanii!!!

Teillä on sitten kaikilla kivasti samalle päivälle siirto.

Minä täällä jännitän huomista punktiota... näytän kulkevan jälkijunassa teihin muihin nähden mutta maasta se pienikin ponnistaa ;D

Mun pitää vielä selvittää lääkäriltä tänään Lugesteronin käyttö kun jäi kysymättä viimeisimmän ultran yhteydessä. Infoa tuntuu tulevan joka kerralla niin paljon ettei kaikkee muista. Mulle on siis epäselvää millon alotan Lugen. Heti siirtopäivänä? Miten teillä muilla?

Tänään punktiossa jännittää Satuliisa ja Sonjaemma. En ehdi kuulla punktiouutisia teidän kohdalla koska ajetaan tänä iltana jo Tampereelle, mutta uskon että hyvin meni.

Mitenkäs pinon piinailijat Rööni ja Kanij? Hyvinkö menee? Onko ollu tuntemuksia?

Vierailija
115/147 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lugeista, aloitan tänään iltapäivällä kaksi puikkoa tuonne alapäähän ja illalla toiset kaksi ja huomen aamulla seuraavat kaksi. Ilmeisesti niitä joutuu käyttämään sitten jatkossakin, jos vaikka raskaus alkaa. Minulle oli vaan yllätys, että luget ei oo enää kelan korvauksen piirissä, joten hintaa tulee jos niitä joutuu pitkäänkin käyttämään (1pkt yli 30e)...vaikka mitä sitä ei tekis mahddolisen vauvan eteen!:)

Tsemppiä sinulle ja peukkuja, että selviät yhtä vähillä kivuilla!

Vierailija
116/147 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Believe!

Sain tarkistettua asian myös sopivasti tuossa työpaikkani käytävällä, kun sattui gynen hoitaja kävelemään ohi :) Tuumasi, että saan ohjeet sitten siirtopäivänä (toivottavasti pääsen siis sinne asti!) Tampereelta, resepti on toki jo valmiina laukussa.

Jaa, vai ei oo KELA-korvauksen piirissä... harmi! Kyllähän tässä on rahaa saanu poltettua jo aika lailla, mutta olen samaa mieltä siinä että mitäpä sitä ei tekis/maksais halutun lopputuloksen eteen.

Pienenpieni elämä on koko ajan mielessä ja sydämellä...

Vierailija
117/147 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Believe: Aivan mahtava tulos teillä! Nyt jakaantumissäteitä sinnepäin, jotta kaikkista kolmestatoista tulisi hienoja alkioita :)

Ipulle paljon tsemppiä huomiseen koitokseen! Täällä on peukut pystyssä hyvän tuloksen puolesta!

Meidän klinikalla on semmoinen käytäntö, että luget aloitetaan siirtopäivänä. Jos raskaus alkaa, niitä jatketaan muistaakseni viikolla 12 saakkaa vähitellä vähentäen.

Onkos meidän sakin piinailijoilla ja pian sen aloittavilla käytössä jotain " poppaskonsteja" kiinnittymisen parantamiseksi? Tarkoitan greippimehua, vitamiineja, punaviiniä tms.?

Minä aloitin jo eilen tuon punaviinin nauttimisen ja popsin myös raskautta suunnitteleville tarkoitettuja vitamiinejä. Ei noista varmaan mitään hyötyä ole, mutta kaikki keinot pitää ottaa käyttöön :)

Kääk.. vielä 1,5 tuntia ja sitten minä saan soitella hedelmöitysuutisia...

Vierailija
118/147 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos peukuista huomiselle!

Jaa, oon minäki kyllä lukenu tuosta greippimehun juonnista, mutta mene tiedä onko siitä apua asiassa. Minä oon juonu greippimehua itse asiassa vähän vahingossa nyt sit tätä prosessia ajatellen... en tienny sen vaikutusmahiksista kiinnittymiseen.

Minä aion turvautua ihan luonnon lakiin tuon kiinnittymisen osalta(-kin). Juon kyllä jatkossa edelleen greippimehua joten jos se sitten auttaa niin hyvä :)

Yritän muutenki pysytellä rauhallisena joka käänteessä enkä hötkyillä... mulla kun tätä ikääki on jo sen verran että ehkä senki takia oon liikkeissäni hitaampi ;)

Ihanaa jännittää teidän kaikkien tuloksia. Believellä oli kyllä melkoinen saalis!

Vierailija
119/147 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viidestä solusta kolme oli ollut kypsiä ja ne kaikki ole hedelmöittyneet :) Jeejee!

Oikeaan osui siis arvaukseni noiden kypsien solujen määrästä. Nyt vaan toivotaan, että kaikki jaksaisivat kehittyvä alkioiksi! Viimeksihän meillä oli ihan sama tilanne eli kolme kypsää solua, joista saatiin kolme alkiota. Soluista vain yksi oli hyvä ja kaksi sen verran huonompia ettei niitä olisi kannattanut pakastaa. Siksi kaikki kolme siirrettiin, mutta raskaus ei alkanut.. Toivottavasti nyt olisi parempi onni matkassa, olisi ihan huippuhienoa saada edes yksi alkio pakkaseen :)

Huomenna sitten siirtoon!

Vierailija
120/147 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyry ja Niinanii: Toivottavasti tekin saatte tänään mukavia uutisia, pidetään peukut ja varpaat pystyssä. Jokos Niinaniin kivut alkaa helpottamaan?

Itselläni on kyllä kipuja, mutta levolla ja ibusalilla kyllä pärjäilee, oon kyllä vettäkin litkiny jonkin verran, vaikka lääkäri ei hyperin vaaraan eilen uskonutkaan. Onko muuten kenelläkään tietoa miten kauan sitä hyperiä tarvii pelätä?

Niistä poppaskonsteista en minäkään kyllä perusta, oon kyllä punaviinit ja greippimehut kuullut " auttavan" , mutta taidan tyytyä perinteiseen lepoon ja itseni hellimiseen ja en kyllä aio stressailla paljon töissä. Meinasin että en hanki raskaustestejäkään vaan koitan piinailla veritestiin saakka, vaikka eihän sitä tiedä malttaako!?;)

Haleja ja jaksamista kaikille teille kanssasisaret!:)

Believe