IVF/ICSI vko 43
Ajattelin aikani kuluksi pistää uuden pinon pystyyn ja kokeilla, josko löytyisi jo muita, joilla suunniteltu punktio ja siirto vkolle 43. Aikaistahan tämä tietysti on, eikä moni varmaan vielä innostu pinoutumaan tässä vaiheessa, mutta kokeilenpa kuitenkin. Eli ekaa IVF:ää kohti ollaan täällä menossa ja Synarelaa sumuteltu nyt jo kuudetta päivää. Unettomuus ainakin toistaiseksi ainut oire, jonka sumut on tuoneet tullessaan. Menkkoja tässä odotellaan alkavaksi ja nollaultra varattu 12.10. Taustasta sen verran, että selittämättömiä ollaan, ja sitä omaa tuhisevaa nyyttiä ollaan toivottu kohta jo neljä vuotta. Takana useita clomikiertoja ja 4xIUI ilman plussan plussaa.
Toivottavasti löytyy muitakin samassa aikataulussa taaplaavia...
Kommentit (147)
Soitin äsken ystävälleni (mies, ei tiedä hoidoista) ja kysyin, että ovatko he lauantaina kotona, jos me poikettaisi palauttamaan lainassa olleita tavaroita (piti mennä jo viime lauantaina). No hän oli hieman ihmeissään ja sanoi, että teidäthän on kutsuttukin kylään. Johon minä sitten änkkäsin, että mitä sä nyt puhut, kuulinko mä huonosti jne. Olin ensin varma, että heittää huulta.
Selvisi sitten, että hän oli soittanut viikolla mun miehelle ja olivat sopineet, että me mennään lauantaina kylään klo 19, syödään ja muuta mukavaa. Todennäköisesti mun mies on kyllä mulle asiasta maininnut, mutta olen ollut sen verran huuruissa, et ei mitään muistikuvaa! Olisko ollu just punktiopäivän iltana.
Kyllä hiukan nolotti...en viitsinyt sen enempää selitellä, heitin vaan, et kyllähän me miehen kanssa vielä puheväleissä ollaan...on ollu töissä vähän kiirettä ja kohellusta...
Sekoillaan taas!
Tänään jo huikeat pp10. Lugeja menee edelleen se 200mg kolmesti päivässä, minkä takia ei petipuuhat vois vähempää kiinnostaa, joten miesraukka kärsiköön vielä joitakin päiviä. Oonkos vähän ilkeä? Pitäisiköhän yrittää nyt keksiä teille jotakin oireita... Hmm... Näin aamusta on aina vaikeampi listata ainuttakaan oiretta, kun niitä ei yksinkertasesti ole. Iltaa kohden sitten olevinaan aina jotakin ilmaantuu, vai johtuisikohan siitä, että päivällä töissä ei ole aikaa kuulostella ja kuvitella niitä oireita. No joo, mutta rintojen osalta kaikki arkuus miltei poissa, mikä ei liene mitenkään hyvä asia. Eilen illalla alko sitten ilkeät ovismaiset kivut alavatsassa, juu, siis ihan samalta tuntui kuin aina oviksen aikoihin. Mielenkiintoista! Ja lisäksi ihan tajuton väsy. Sammuin jo tuossa kahdeksan aikaan illalla ja hyvin nukutti aamuysiin eli 13 tunnin yöunet! Kahteen kertaan tosin oli pakko nousta välillä noitten lugejen takia. Tänä aamuna mahatuntemukset on taas jatkunu, tosin tällä kertaa samanlaisina kuin punktion jälkeen ja pelkästään alavatsalla, eikä tietenkään ihan yhtä kivuliaina. Ja pakko oli ekaa kertaa mitata äsken lämmötkin, kun olevinaan paleli niin kovasti, ja näyttihän se mittari 37,2, mutta siitäkään nyt ei kovin hirveästi voi päätellä mitään. No joo, siinäpä noita mukamas oireita. Mielialat vaihtelee toivosta epätoivoon. Välillä innostuu ajattelemaan, että mitä jos, mutta sitten jo heti seuraavassa hetkessä iskee suunnaton epätoivo, että ei tästä mitään tule kuitenkaan. No eipä tarvitse kovin montaa päivää enää mietiskellä, vaikka toisaalta ajatus testistä pelottaa ihan älyttömästi.
Niinanii, teille kävi sitten samalla tavalla kuin meille eli 11 solusta saatiin vain 2 kelpo alkiota. Meillehän ei naikkarilla suostuttu siirtämään kuin yksi ja keskiviikkona saan nyt vasta tietää, että jatkoiko tuo toinen alkio vielä jakaantumista ja onko se saatu pakastettua. En tosin tiedä, mikä järki on lähteä pakastamaan yhtä, kun sulatuksessa kuitenkin aina tapahtuu jotain, joten tuskin päästään koskaan PASiin asti tuolla ainokaisella. Mieluummin olisin ottanut kyytiin nuo molemmat. Mutta minkäs teet.
Kovasti tsempityksiä kaikille ja ensi viikolla sitten uutta pinoa pystyyn, niin ehdin vielä pariksi päiväksi mukaan, ainakin toivottavasti.
Viikonlopputerquin, Rööni
En siis malttanut olla testaamatta, kun kerran noita testejä tilasin. Ja ihan tyylipuhdas negahan se jälleen kerran oli. Olipa yllätys! *heh* En siis päässyt piinapinoon edes pariksi päiväksi, tai siis tottakai käyn aina välillä tsemppaamassa teitä muita, mutta omalta kohdalta piinikset on kyllä ohi. Keskiviikkona sitten kuullaan, oliko edes minkäänlaista kiinnittymisyritystä, ja päästään suunnittelemaan jatkoa. Olisin kyllä valmis uuteen yritykseen heti saman tien, kun tuo lääkekattokin kerran tuli täyteen. Mutta palailen asiaan keskiviikkona, kun tiedän enemmän. Ei kyllä ihmeemmin masenna tuo testitulos, kun jotenkin sitä on jo niin tottunut niihin. Enemmän pelottaa se, että vaihtoehdot ja mahdollisuudet alkaa olla jo aika vähissä. Pari IVF:ää vielä ja PAS:it päälle, mikäli saadaan joskus noita huurunenuja, ja se on sitten siinä. Mutta teille muille oikein paljon tarrasukkia, liimaa, kiinnittymis- ja plussasäteitä!!!
Pahoittelut Rööni negasta ja tsemppiä jatkoon, toivottavasti vielä tulisi sinullekkin se toivottu plussa jo seuraavalla kerralla. Kyllähän tuo negan testaaminen on käynyt jo mielessä vaikka eletäänkin vasta pp4 ja testiin on vielä aikaa, mutta on se varmasti itkun paikka olisi tulos kumpi tahansa. Näin ekakertalaisena olen pohtinut, että mitenköhan aikaisin niitä oireita voisi alkaa odottelemaan niinku aikaisintaan? Kiinnittymiseen vissiin menee se n. viikko, joten sitä ennen oireet on kyllä kuviteltuja:) Ja eihän niitä oireita tietysti kaikille edes tule vaikka plussaa olisikin tulossa. Kyllä alkaa jännittämään käykö kalpaten koko hommassa ja joudutaan odottelemaan passiin pääsyä. Vissiin pari kiertoa pitäis olla ivf:n jälkeen aikaa ennen passin tekoa, joten alkuvuoteen menis kai se operaatio. Ollaan lähdössä miehen kanssa tammikuussa reissuun, joten hoito kyllä siirtyisi sen jälkeen...vaikka mitäpä sitä nyt meneään asioiden edelle, päivä kerrallaan!:)
Myönteisiä ajatuksia kaikille!
Minä en haluaisi pahoitella huonoa saalistasi, koska sait 2 pienenpientä murua masuusi jotka toivottavasti tarttuvat tiukasti ja alkavat kasvamaan! Onnea kahdesta!
Minä olin siis siirrossa viime perjantaina 4.11. Meillä lapsettomuuden syyn piti olla miehen huonohkossa spermassa, mutta mutta... Asia kokonaisuudessaan tuntuu monimutkaiselta: saatiin 9 kypsää solua aikaiseksi joista 6 hedelmöittyi. Juuri siirtoa edeltävästi lääkäri kuitenkin sanoi, että 5 niistä oli jakautunut virheellisesti (niissä oli 2 tumaa tai jotain...) ja vain siis 1 saatiin siirtoon, pakkaseen ei jäänyt yhtään.
Kyllä lääkäri kovasti selitti siinä samalla kun mun piti riisua itteni, mutta mun pää ei suodattanu enää mitään (ei myöskään mukana olleen miehen pää vaikka insinööri onkin) ja kaikki selitykset viuhuivat ohi onnellisesti.
Epäselväksi esim. jäi, oliko tämä nyt siirretty sitten oikein jakautunut. Myöskin oisin halunnut tietää enemmän tästä jakautumishäiriöstä: mistä johtuu, mitä aiheuttaa jne., mutta ensinnäkään henkilökunnalla ei tuntunut olevan mihinkään ylimääräiseen aikaa enkä omalta shokkitilaltani edes ymmärtäny alkaa kyselemään mitään.
No, nyt jännätään tätä yhtä. Oon nimittäny sen Sissiksi; sopii sekä tytölle että pojalle nimeksi ;D
Ymmärsinkö oikein että teit negatestin pp 11?
Oisko kannattanu oottaa vielä jokunen päivä vai onko ne testit yleensä niin tarkkoja, että alle kahessa viikossa testi näyttää oikeaa tulosta? En tiijä ku ei oo koskaan ollu vielä tarvista testata...
Näytti olevan muutamia aivan uskomattoman hyviä tuloksia punktiosta, onnea heille kaikille!
pitäisi olla ennemminkin hyötyä, parantaa verenkiertoa tai jotain?
Ja eikös punkussa ole flavonoidejakin, tosin niillä ei lienen raskautumiseen vaikutusta.
Punaviinin ystävä olen minäkin ja varmasti tulee pari lasia piina-aikana juotua. Ei siis mitään kännejä vaan ihan lasi silloin tällöin. Ja toinen mitä juon on se greippimehu.
Täällähän oli aiemmin yksi keskustelu jossa yksi juuri plussannut kertoi nauttineensa piina-aikana lasin tai desin punaviiniä päivittäin.
Ihan muuta asiaa sitten: vaikka itse pidän itseäni tosi realistina jne. Mutta kyllä nyt on ollut jotenkin eri ajatukset kuin vaikkapa inssin jälkeen. Että siellä tosiaan nyt kaksi hedelmöittynyttä alkiota lilluu sisälläni, sen on jotenkin niin paljon konkreettisempaa jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mietin tässä jo eilen, että siellä on kaksi alkioita ja jos niinkin iso tuuri käy että edes yksi kiinnittyy niin pienesti tulen suremaan sitä toista reppanaa... Vaikka järki sanoo että eihän ne ole vasta kuin solumöykkyjä.
Viikonloppuja toivotellen Sonjaemma ja 2 x pp1.