Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 43

01.10.2005 |

Ajattelin aikani kuluksi pistää uuden pinon pystyyn ja kokeilla, josko löytyisi jo muita, joilla suunniteltu punktio ja siirto vkolle 43. Aikaistahan tämä tietysti on, eikä moni varmaan vielä innostu pinoutumaan tässä vaiheessa, mutta kokeilenpa kuitenkin. Eli ekaa IVF:ää kohti ollaan täällä menossa ja Synarelaa sumuteltu nyt jo kuudetta päivää. Unettomuus ainakin toistaiseksi ainut oire, jonka sumut on tuoneet tullessaan. Menkkoja tässä odotellaan alkavaksi ja nollaultra varattu 12.10. Taustasta sen verran, että selittämättömiä ollaan, ja sitä omaa tuhisevaa nyyttiä ollaan toivottu kohta jo neljä vuotta. Takana useita clomikiertoja ja 4xIUI ilman plussan plussaa.

Toivottavasti löytyy muitakin samassa aikataulussa taaplaavia...

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, olipas kiva kuulla että joku toinenki jännää ultraa samana päivänä! :)

Sulla on siis monta hoitoyritystä takana. Oot saattanu kertoo taustasta, mutta saanko kysyä uudestaan? Minä en omista munismääristä tiijä, joten sen takia jännittää tuo hyper -juttu vaikka muuten yritänki olla jalat maassa.

Vierailija
62/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyttö lähtee nyt kotio nauttimaan viikonlopusta! Palataan maanantaina uusin kertomuksin piikki-, sumu- ja muista kokemuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa olo olla aika normaali. Vatsaa hieman turvottelee, mutta se ei oo onneks ollu enää sekaisin. Tänään kolmas piikki ja kyllähän tuo alkaa mennä jo rutiinilla. Töissä yritin tänään vähän lusmuilla nosteluissa, kun hoitaja varotteli tekemästä kovin kiertoliikkeitä...selitin töissä et on selkä kipuja joten sillä varjolla otin vähän kevyemmin:)..ja tuli vaan mieleen et kai se hyper on aika harvinainen niinku vakavampi muoto, et siihen nähden pitää yrittää pysyä rauhallisena ja tulee jos tulee eihän sillä minkä mahda vaikka oon kyllä nesteen juontia kyllä lisänny, kun se kuulemma vois sitä ehkäistä!

Jep, eipä muuta tule nyt mieleen! Palataan kuulumisissa asiaan!

Vierailija
64/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ippu, tottakai saat kysyä :)

Meillä lapsettomuushoidot aloitettiin alkuvuodesta 2003. Sitä ennen yritystä oli takana reilut 6kk. Ensin kokeiltiin inssit, mutta niistä ei ollut apua. Syksyllä oli vuorossa eka ivf, josta emme saaneet yhtäkään alkiota. Samantien jatkettiin uuteen hoitoon, tehtiin icsi, mutta tulos oli yhtä kehno kuin edellisellä kerralla. Kolmas icsi oli loppusyksystä 2003 ja siitä saimma 6 hienoa alkiota :) Tuoresiirto toi negaa, mutta eka PAS onnistui ja meille syntyi viime vuoden syyskuussa ihana tyttönen :)

Olemme siis toisella kierroksella ja yhden icsin kokeilimme jo elokuussa. Siitä saatiin kolme alkiota, joista yksikään ei kiinnittynyt. Pakkasessa meillä on edelleen kaksi alkiota, mutta niiden käyttö on vuorossa vasta, jos tämä hoito ei onnistu.

Lähdimme toista lasta yrittämään näin pian, koska munasarjoillani on tapana kasvattaa suuria kystia, jotka joudutaan leikkaukselle poistamaan. Leikkauksia on takana jo 3 ja niistä jokainen on vioittanut munasarjoja, mnkä vuoksi joudumme näissä hoidoissakin käymään :/

Toivottavasti tämä hoito olisi ainakin tällä erää viimeinen :)

Vierailija
65/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä ultrasta ystävät rakkaat, vaikka ippu ehtikin jo viikonlopun viettoon. Ei näytä tulevan mitään päätä huimaavaa saalista, mutta jotain kuitenkin. Eli 16-18 mm follikkeleita oli yhteensä 7 ja pienempiä (10-14 mm) noin 8, ja kohdun limakalvo mielettömät 15 mm. Tänään sitten vielä sumuttelen ja pistelen normaalisti ja huomenna Puregonin tilalla Pregnyl 10 000 IU klo 23.30. Maanantaina olis sitten edessä elämäni ensimmäinen punktio! Ei oikein osaa edes jännittää tuota toimenpidettä, kun ei tosiaan ole hyviä eikä huonoja kokemuksia asiasta. Enemmän huolettaa jo se mahdollinen hedelmöitystulos, ja että päästäänkö siirtoon vai ei. Mutta aika näyttää...

Kaikille oikein rentouttavaa viikonloppua! Ihanaa kun voi jo alkaa poltella kynttilöitä ja pihalyhtyjä ja tunnelmoida...

Vierailija
66/147 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka peukut ei nyt ehtiny ajoissa, koska punktio on siis tänään. Vaikka saalis ei suurensuuri ollutkaan, on se kuitenki 7. Mä muistan, että mun hoitaja heti ekalla juttelukerralla totes ettei voi tietää tuleeko 1, 5 vai 10 mut koskaan yli tuon kymmenen se ei oo puhunu tässä matkan varrella muniksia syntyvän. Oon mielestäni jostain lukenu, että EI SE MÄÄRÄ VAAN LAATU!

Mulla on nyt 5 piikkiä takana ja hyvin menee. Eilen tuli joku karsee ex tempore väsymyskohtaus alkuillasta joka meni puolen tunnin makaamisella ohi. Muuten ei oo ollu mitään ongelmia piikkien kans ja erään ruokamainoksen slogania lainatakseni OLEN VIRTUOOSI tässä piikkiruljanssissa!! ;D

Toivon kaikille vielä itseään piikittäville mukavaa viikon alkua. Ottakaahan iisisti töissä/koulussa/vapaalla.

Vierailija
67/147 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites viikonloppu sujui kanssasisaret? Röönille peukkuja punktioon, tulehan laittamaan sitten kuulumisia! Mites Ipulla on piikkien kanssa mennyt, onko mitään tuntemuksia? Itselläni ei mitään nippailuja ole ollut mahassa, joten jo epäilyttää onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään kasvua. Kohtahan se kyllä selviää kun lähden ultraan. Perjantaina on seuraava ultra ja silloin ilm. ratkeaa punktio päivä, mikäli se on aiheelliinen. Alkaa kyllä ensi viikko jo jännittämään!

Laittakaahan kuulumisia ja Ippu huomenna ultran jälkeen!

Vierailija
68/147 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meillä on yksi turha inseminaatio takana. Simppoja liian vähän, joten mentiin sit heti mikroinjektioon. Vetelen Primoluttien jälkeen Puregonia ja olo on kamala. Itkettää, ja tuntuu kuin turvonneessa alavatsassa olisi kasa tulikuumia kiviä koko ajan. Auts! Ultrat tällä viikolla ja viikon 43 maanantaiksi suunniteltu punktio. Loppuviikosta 43 sitten istutetaan...

Pelottaa sikana. Mitä jos munasoluistakin löytyy jotain ongelmia? Sellainen on kuulemma mahdollista vielä tässä vaiheessa.

Millaisia teidän muiden Puregon-oireet ovat olleet? Itse vedin kaksi päivää 150 ja nyt toistaiseksi 100... Huomenna sit tarkistetaan tilanne ja annostus sen mukaan. Huh.

Vierailija
69/147 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ajatellu aivan samaa ku minä itteni kohalla.. tapahtuukohan tuolla alakerrassa mitään kun ei oo mitään tuntemuksia! Mutta huomiseen on munkin nyt vaan jännitettävä sen suhteen... toivottavasti ultrasta tulee hyviä uutisia :)

Tulen sitte kertomaan ja huomenna viimestään saadaan kuulla varmaan Röönin kokemuset/tuntemukset punktiosta.

Vierailija
70/147 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään sielä ultrassa ja yksitoista munista siellä kasvaa, kaikki tais olla 8-11mm, limakalvo oli 13mm paksu, mitä lie tarkoittaneekaan? Lääkäri kehui ihan hyväksi tulokseksi vaikkei kahtakymmentä olekkaan tulossa, mutta laatu korvaa määrän niinkuin sanoit!;) Pitelen peukkuja huomiselle ultralle, kaikille joilla se on...nyt alkaa vatsassakin pientä nippailua olla joten kaipa ne munat siellä muhii. perjantaihin saakka puregon annos on 150iu:ta joten sellasilla annoksilla jatketaan....

Niinaniille vastaukseksi, että ei minulle puregonista erikoisempia tuntemuksia tullut, ja ajattelinkin että koko aine ei ole tehonnu kun niin hiljasta on ollu, mutta toisin kävi!:)

Palaillaan!

Vierailija
71/147 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin myös tänään ultrassa.

Ei se lääkäri nyt aivan onnesta hihkunut, mutta ei pudottanut myöskään maanrakoon... Parempaa tulosta kyllä silti odotti. Vasemmalla on muniksia paremmin (7) ku oikeella (5), mutta kummankin puolen munikset oli turhan pieniä verrattuna odotusarvoon. Nostettiin piikkinestemäärää vielä ad 375 ja perjantaina seuraava ultra. TÄN ON PAKKO ONNISTUA NYT!! Onneksi se ihana hoitaja osas taas valita just oikeet sanat: mitään ei ole menetetty ja tulevat ajattelemaan lääkärin kans jokaista pariskuntaa, jotka lähettävät eteenpäin punktioon ja siirtoon, myös meitä.

Vierailija
72/147 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten ensimmäinen punktio takana. Itse toimenpide oli täysin kivuton, 14 rakkulaa tyhjennettiin ja saalis 11 munasolua eli kaiken kaikkiaan pitää olla ihan tyytyväinen. Huomenna sitten alkionsiirtoon, ellei sitten tänään saada tuota pahoinpelättyä soittoa, ettei yksikään ole hedelmöittynyt. No, onneksi ei ole enää kun muutama tunti virka-aikaa jäljellä, eikä soittoa ole ainakaan toistaiseksi kuulunut. Punktio oli tosiaan ihan positiivinen yllätys, mutta heti kun tuo kipulääkkeitten vaikutus alkoi lakkaamaan, elämä onkin ollut yhtä h**vettiä. Kotimatka oli jo aikaa tuskaa ja illalla kotona olin jo yhdessä vaiheessa valmis lähtemään päivystykseen: koko keskivartalo oli ihan tulessa, sängyssä pysty makaamaan vain ja ainoastaan yhdessä asennossa, eikä ylös päässyt omin voimin ilman tajutonta tuskaa, vessareissulla oli pakko huilata matkan varrella keskellä lattiaa selällään, kun rupes pyörryttämään, oksettamaan ja tuskanhiki valu pitkin otsaa. Tosin saattoi johtua ihan alhaisesta verensokerista, kun ei oikein saanu enää illalla syötyä. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa nuo kivut hellittää, vaikka maha onkin aika lailla turvoksissa. Näillä munismäärillä ei kyllä luulis olevan hirveetä hyperin riskiäkään, vaikka oireet aika lailla niitä muistuttaakin. Oon nyt kuitenkin yrittänyt litkiä litratolkulla vettä ja levätä. Huomenna vasta kuullaan sitten hedelmöitystuloksia, joten palataan niihin sitten huomenillalla, kunhan kotiudutaan.

Eikä tosiaan mitään huolta, vaikkei olisikaan mitään tuntemuksia teillä piikittelijöillä, koska ei ollut kummoisia nippailuja täälläkään ja ihan kohtuullinen saalis saatiin kuitenkin aikaiseksi. Parempihan se niin onkin, ettei tartte kärsiä karmeesta olosta jo ennen punktiota. Ja ihan hyviltähän nuo teidän munimistulokset kuulostaa, ei muuta kun vähän lisää kasvuvauhtia vaan. Ei muuta kun oottelemaan ens viikkoa ja piinistä! Toivottavasti pääsette muut vähän helpommalla!

Vierailija
73/147 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Believe ja Ippu, onnittelut hienosta munismäärästä!

Röönille onnea yhdestätoista solusta ja paljon hedelmöitys & jakaantumissäteitä niille! Innolla odottelen huomisia kuulumisia :)

Minäkin kävin tänään ultrassa eikä tulokset kovin paljon mieltä piristä. Oikealla puolella näkyi taas 7cm kysta sekä 2 munarakkulaa :( Rakkuloita tosi saattaa olla vielä 2 kystan takana, mutta eipä tuo neljäkään kovin kummoinen tulos ole..

Hiukan on mieli maassa, mutta pitää muistaa, että yhdelläkin alkiolla voi onnistua! Olisi vain niin kiva saada edes yksi tai kaksi pakkaseen jottei tarvitsisi aloittaa aina koko hoitoa alusta saakka.

Perjantaina on sitten minullakin seuraava ultra ja punktio maanantaina tai tiistaina.

Ippu ja Believe, joko teidän punktiopäivä on päätetty?

Vierailija
74/147 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tosi on, että ei se määrä vaan laatu. Mutta kun... Sitä oli näköjään ite oottanu parempaa tulosta (kuten näemmä lääkärikin), ainakin tähänastisella pistosannoksella Menopur 300 iu. Vaikka tajuanki ettei peli ole läheskään pelattu, on ollu kumman vaisu fiilis koko päivän...

Onneksi työkaverit (ne jotka tietää yleensäkään asiasta) ovat olleet kannustavia. Yksikin lohdutti, että jos oli pakko ottaa joku miinusmerkki tähän projektiin, niin se oli nyt tämä ja että tästä ne lähtee kasvamaan oikein urakalla...

Ite mielessäni aloin aatteleen, että josko oon pistäny jotenki liian ylös tai jotain... varmaan ihan hullulta kuulostaa :) Kyllä ne piikit on silti kaikki navan alapuolelle tullu pistettyä niinku ohjeessa sanotaan, mutta kun sitä lähtee näköjään heti hakemaan jotain selitystä sille miksi kaikki ei ollukkaan niinku oli toivonu. Muutenhan mulla on ollu kaikki ok, labra-arvot ja muut systeemit.

Ei kai tässä muuta ku sinnillä tähän iltaan ja tuplapistos vasemmalle puolelle masuun :D

Vierailija
75/147 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munienkasvatussäteitä kaikille!

Ipulla samoja määriä tulossa munia kuin minulla, joten samoissa mennään. Myyrylle positiivisia ajatuksia, että todellakin vain yksi alkio riittää. Joko ne veikkailivat sinun punktiopäivää ippu? Minun päivä selviää vasta perjantaina, kun on seuraava ultra. Nyt alkaa alavatsa olemaan aika turpea ja kipuilee jonkin verran, töiden tekeminen on tuskaa, kun joutuu fyysisesti ponnistelemaan. Onko muilla tietoa antaako lääkäri helposti lisää sairaslomaa punktion jälkeen, jos on esim raskas työ? Ajattelin vaan, että kolme päivää tuntuu aika lyhyeltä ajalta! Mietin tuossa, että minkälaiset munislukumäärät olis hyviä ja onko se kaksikymmentä aika maksimia? Itse yritän olla tyytyväinen reiluun kymmeneen, kun ei ollu aikasemmin mitään käsitystä.

Tsemppiä kaikille!:)

Vierailija
76/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kuulla punktiopäivän tällä viikolla perjantaina, kun meen aamulla ultraan eli ihan samoissa näytetään kulkevan, Believe! :D

Joo, pitäis olla tyytyväinen tuohon saaliseen määrän osalta, mutta turhan pienikokosia olivat vielä, suurin vain 12 x jotain, pienimmät pari kappaletta olivat 6 x 6. Muistelen jonku (oiskohan ollu Eemeli3) kirjottaneen, että munikset kasvaa 1 - 1½ mm/vrk ja jos niiden pitäis keskimäärin (ainaki johtavan follikkelin) olla 18 mm niin kovasti saavat mulla vielä kasvaa! Senpä takia vähän pelottaaki, että vaikka määrä sinänsä on hyvä, niin ehtivätkö kasvaa tarpeeksi ja moniko sitte ylipäätään kypsyy Pregnylin jälkeen ja hedelmöittyy punktion jälkeen. No, nepä on tietty sen ajan murheita ne. Pitää vaan yrittää ottaa nyt askel kerrallaan.

Pistin eilen illalla nyt ensimmäisen kerran tuplasti, kun määrättiin se isompi annos. Yritin sujauttaa myös ajatuksen voimalla kasvuvoimaa samasta reijästä :)

Saatiin muuten eilen videonpätkä lainaan gyneltä, jossa kerrotaan koko tarina koeputkihedelmöityksestä, siis ensimmäisestä lääkärikäynnistä lähtien aina ite toimenpiteeseen. Ei se kestäny ku 13 minuuttia ja oli aika vanha, mutta pääpiirteet siitä kyllä tuli selville että minkälaiselta toimenpiteessä voi näyttää. Aika jännä juttu oli, että mun hoitaja eilen pelotteli että punktio sattuu varmasti helvetillisesti, mutta taas siinä videossa sanottiin ettei se satu yhtään... Onneksi sentään saa sitä puudutusta!

Vierailija
77/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen ekassa ultrassa ja molemmin puolin on seitsemän munakasta kypsymässä, halkaisija jotain 12. Jatkan nyt piikitystä Puregonilla (150) ja lisäksi alkoi Orgalutran, että pysyy munikset paikallaan.

Olo on edelleen kipeä ja raskas alavatsassa. Olenko mä ainoa, jolla tää tekee kipeää?

Miten kauan teillä on toipuminen kestänyt punktion jälkeen? Mulla on tosi rankka työpäivä punktion jälkeisenä päivänä, enkä voi olla poissa. Punktiopäivä sentään onnistui saada vapaaksi...

Saako muuten hoitojen aikana syödä paracetamolia? Sattuu nimittäin vähän liikaa...

Pistäminen ei ole kivaa. Etenkään tun Orgalutranin, jonka piikki on TYLSÄ! auts.

Pelottaa hoidon onnistumisen riskit, kun meillä on niin huonolaatuista spermaa...

Perjantaina siis toinen ultra ja maanantaina punktio.

TSemppiä kaikille kitujille! = )

Vierailija
78/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Niinanii, oletko todellakin noin korvaamaton työntekijä, ettet voi olla sairaslomalla päivää pitempää aikaa?! Ainakin julkiselta puolelta kirjoitetaan 3 päivää heti: punktiopäivä, lepopäivä ja siirtopäivä.

Koita nyt kuule ottaa iisisti, koska sä et voi antaa itelles anteeksi sitä että joku menee pieleen sen takia että rehkit fyysisesti ja hoito onkin siinä tapauksessa ollut hukkaanheitettyä rahaa, aikaa ja voimia!

Mulla ei oo ollu kipuja piikeistä (Menopur 6 x 300, nyt loppuajan 375 iu), mutta kyllä mä huomaan alamasun olevan turvoksissa.

Vierailija
79/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas kanssasisaret!

Minäkin taidan mennä Ipun ja Believen kanssa samassa tahdissa. Meillä on varmaan kaikilla punktio ens maanantaina tai tiistaina.

Mullahan on takana neljä punktiota ja täytyy sanoa ettei se koskaan ole ollut mikään kummoinen kokemus. Ei se toki kovin miellyttäväkään toimenpide ole, mutta kipua en ole koskaan tuntenut. Kerran punktio tehtiin jopa ilman puudutusta ja siitäkin selvisin elossa :) Parin ekan punktion jälkeen sain muistaakseni yhden päivän sairaslomaa. Senkin määrä riippuu ihan työstä ja lääkärin tavoista. Nyt kun olen hoitovapaalle niin en sairaslomaa tarvitse.

Tänään meikäläisellä on jo ihan hyvät fiilikset niiden mahdollisten neljän munarakkulan suhteen :) Saalis ei ole häävi, mutta toivottavasti laatu korvaa määrän. Minä sanosin, että 10 solua on jo todella hyvä määrä, joten olkaa ihan tyytyväisiä :)

Minulla rakkulat olivat eilen 12 ja 13mm eli ihan hyvän kokoisia. Jos kovin pieniä ovat, niin vaarana on se ettei solu ehdi kypsyä. Minullakinon yleensä ollut joukossa aina yksi raaka solu.

Vierailija
80/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka IVF-hoito menossa, taustalla 4 inssiä julkisella, nyt AVA:lla, jonossa julkiselle IVF ensi kevääseen.

Olin eilen ultrassa ja perjantaina taas, punktio maanantaina-keskiviikkona. Toisella puolella oli 8 munista ja toisella 6. Ihan hyvältä siis näyttää....Punktiopäivän saan tietää perjantaina.

Ymmärrän sua Niinanii, tosi vaikee sovittaa hoitoja ja työjuttuja. Ei niinkään sen korvaamattomuuden takia vaan mun on tosi vaikee keksiä selityksiä poissaoloilleni. En ole kertonut kenellekään töissä hoidoista. Hankala nytkin ton punktion kanssa...perjantaina pidän vapaata ultran takia (100 km matkaa). Jos punktio sattuukin maanantaille, niin onpa kiva soittaa että olen maanantainakin vapaalla. Olen alustavasti pomoni sopinut, että pidän ens viikolla tiistaina vapaata (toivon, et punktio on silloin). Selitys on et miehelläkin on lomaa (totta) ja tehdään yhdessä jotain juttuja...Mies sentään sai koko viikon lomaa, kun sillä oli vielä sitä jäljellä...mun tarvii tehdä tunnit takasin :(

Nyt oon kyllä päättänyt, että tää hoito menee kaiken edelle ja sairastun vaikka vatsatautiin että saan olla pois töistä! Toki punktiosta saa sairaslomaa, mut en halua kenenkään tietävän siitä...kyllä työnantaja osaa selvittää sairaslomakoodit lääkärintodistuksesta vaikka ei se luvallista olekaan. Ja sairaslomanhan kirjoittaa AVA-klinikka... Mulla nyt sattuu olemaan lapseton vanhapiika-pomo ja olen varma, että se ei suopeasti suhtaudu lapsettomuushoitoihin! Sehän tietää kuluja, äitiysloma meinaan...

Toivottavasti saitte jotain selvää...on kiva lukea samassa tilanteessa olevien ajatuksia! Itse olen aika laiska kirjoittamaan...

Mulla on alavatsa aika turvoksissa, mahallaan ei pysty nukkumaan ja kävelläkin pitää rauhallisesti. Piikitän iltaisin Puregonia 150 ja tänään tulee jarru mukaan kuvioihin. Mulle kävi eilen niin, että unohdin pistää illalla ja muistin sen vasta aamulla töihin lähtiessä, toivottavasti ei ehtinyt haitata munisten kasvua.....

Tsemppiä piikkien kanssa touhuamiseen!!!

(itse vihaan piikittelyä)

terkuin satuliisa