Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 43

01.10.2005 |

Ajattelin aikani kuluksi pistää uuden pinon pystyyn ja kokeilla, josko löytyisi jo muita, joilla suunniteltu punktio ja siirto vkolle 43. Aikaistahan tämä tietysti on, eikä moni varmaan vielä innostu pinoutumaan tässä vaiheessa, mutta kokeilenpa kuitenkin. Eli ekaa IVF:ää kohti ollaan täällä menossa ja Synarelaa sumuteltu nyt jo kuudetta päivää. Unettomuus ainakin toistaiseksi ainut oire, jonka sumut on tuoneet tullessaan. Menkkoja tässä odotellaan alkavaksi ja nollaultra varattu 12.10. Taustasta sen verran, että selittämättömiä ollaan, ja sitä omaa tuhisevaa nyyttiä ollaan toivottu kohta jo neljä vuotta. Takana useita clomikiertoja ja 4xIUI ilman plussan plussaa.

Toivottavasti löytyy muitakin samassa aikataulussa taaplaavia...

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän vaan oo loukannu, Niinanii, sua? En tarkottanu pahalla kysyessäni että ootko korvaamaton työntekijä. Tarkotin sitä, että jokaisen pitää ite tiedostaa, että sillon kun on todellinen tarve tai syy olla sairaslomalla niin työnantajalla ei saa olla siihen mitään sanomista. Kyllä munkin poissaolo tulee nyt vähän hankalaan rakoon töiden kannalta, mutta minkäs teet! Ei tää talo kaadu... toivottavasti/valitettavasti (?!).

Kyllä munkin pitää aina livahtaa vähän salaa yheltä työkaverilta gynelle (oon ite sairaalassa töissä) koska en halua sen tietävän missä ja miksi liikun, ja valmiiksi on keksitty " sotasuunnitelma" myös mun ens viikon poissaolon syyksi osastonhoitajan kans... tää yks ikävähkö työkaveri kun on niin utelias... se on sen verran rohkee että varmasti kysyy suoraan miksi oon ollu pois ja ellen keksi mitään sanomista niin epäilyt herää heti :) On tää karseeta olla näin salaperänen ;)

Vierailija
82/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olotila olla aika vaikeeta, vatsa turvoksissa ja kipuilee aika lailla. Töissä olin välillä kaksinkerroin kun, nostamiset otti koville, Joten Niinaniille vastaukseks, että kipuiluja on, mutta lääkettä en oo rohjennu ottaa!

Huomasin tuossa, että en oo saanu irrotuspiikin reseptiä ja kai se pitäs hyvissä ajoin tilata apteekista, joten huomenna täytyy polille soittaa, että pitähän piikkiä määräävät, että voisin sen tilata jos vaikka jo vkonloppuna sitä tartteis. Vaikka varmaanhan ne perjantaina sen sitten antavat, mutta ajattelin ettei nyt siihen kaadu homma ettei piikkiä ehdi apteekkiin tulla. Juttelin tänään tutun kanssa jolle on tehty icsi, hän sai suoraan punktiosta 6 päivää sairaslomaa, joten aika vaihtelevia määriä taitavat antaa! Minä en kyllä estele vaikka jos viikonkin antavat, on meinaan aika rankka työ niin henkisesti kuin fyysisesti ja oon kyllä levon tarpeessa!:).......

Nyt oon levon tarpeessa ja taidan mennä maaten! palataan ystävät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

mun ongelmani sairasloman suhteen on se, että olen freelancer, ja jokainen työstä poissaolopäivä tarkoittaa samalla menetettyä palkkaa. Kukaan ei korvaa - freelancerilla ei ole sairaslomaa.

tilanne olisi toki aivan toinen, jos minulla olisi yksi, vakituinen työnantaja. ottaisin mieluusti vaikka viikon vapaata. nyt, kun toimeksiantajia on parikymmentä, hommat on vain hoidettava. jokainen peruttu keikka vähentää myös kontakteja jatkossa, kun free koetaan " epäluotettavaksi" .

perseestä on.

Vierailija
84/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen kato oli käynyt noitten solujen suhteen, mutta onneksi sentään päästiin siirtoon. Eli maanantainahan punktioitiin kaiken kaikkiaan 14 rakkulaa, joista 11:stä löytyi solu. No noista soluista vain 6 oli kypsää, ja niistäkin vain kolme oli hedelmöittynyt ja kaksi edelleen jakautunut normaalisti. Noista kahdesta nyt sitten tänään siirrettiin toinen nelisoluinen ja toista seurataan vielä huomiseen, ja mikäli jakautuminen jatkuu normaalisti, pakastetaan sitten tuo yksi. Eli ei kyllä oo toiveet mitenkään kovin korkeella. Olin jotenkin niin toivonut, että riittäis alkioita ainakin kahteen PASiin, ettei ihan heti tartteis alottaa koko rumbaa alusta, mutta minkäs teet. Seuraavalla kerralla kuulemma jatketaan piikityksiä vähän pitempään, että saatais enemmän noita kypsempiä soluja. Toisaalta täähän oli vasta eka IVF ja jokaisen kerran jälkeen oppii aina jotakin uutta, joten täytyy yrittää olla tyytyväinen siihen, että ylipäätään päästiin siirtoon. Tänään ei oo enää tarvinnu turvautua kipulääkkeisiin, vaikka maha onkin vielä aikamoinen pallo ja iltaa kohden olo on muuttunut taas aika epämukavaksi, mutta huomenna yritän jo pärjätä töissä.

Täällä on näköjään käyty keskustelua punktiosta ja sairaslomasta. Tuo sairasloman tarve on kyllä varmaan aika yksilöllistä. Omalla kohdalla oli kyllä ihan tarpeen tuo kolme päivää, sillä yhtään aikasemmin en olisi töihin kyennyt. Sitten taas juteltiin tuolla odotustilassa tänään yhden toisen parin kanssa, ja heillä oli käynyt taas juuri päinvastoin eli punktio oli äärimmäisen kivulias, mutta sen jälkeen on pystynyt elämään täysin normaalia kivutonta elämää. Eli parhaassa tapauksessa sitä kykenee töihin jo vaikka heti punktiopäivänä pienessä pöllyssä (heh), mitä tuskin kyllä suositellaan, mutta pahimmassa tapauksessa, jos pukkaa kunnon hyperin päälle, saattaa joutua olemaan saikulla parikin viikkoa. Kaikkeen kannattaa siis varautua, mutta toivotaan tosiaan, että selviätte mahdollisimman kivuttomasti koko hommasta. Nyt aletaan sitten jännäämään teidän ensi viikkolaisten tuloksia. Hurjasti ei nimittäin ainakaan vielä piinailuta, saa nähdä iskeekö päälle ollenkaan. Ehkä sitten teidän kanssa voin alkaa samaan aikaan jännäämään. Peukutuksia kovasti kaikille!

Vierailija
85/147 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kyytiläisestä! Tarrasukkia ja liimaa matkaan ja paljon jakaantumissäteitä sille yhdelle solulle, jotta saisitte sen pakastettua! :)

Vierailija
86/147 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea piinailuun :) Noin pitkälle olette jo päässeet! Toivotaan parasta :)

T:Mirkkis

Vierailija
87/147 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä ystävä turhaan meitä seuraajia oottele piinailun suhteen, alota vaan heti! :D Ihanaa, että pääsitte siirtoon vaikka määrä sitten loppua kohti pienenikin munisten osalta.

Minä meen huomenna vielä ultraan tarkistuttaan määrän ja koot nostetun Menopur -annoksen jälkeen ja kuulen punktiopäivän sillon samalla reissulla. Vähän meinas masentaa tuo oma kohtalo, mutta nyt oon jo ihan jees senkin suhteen. Pitää olla onnellinen jos vaikka sen yhen ainokaisenkaan saa kypsytettyä ja hedelmöitettyä ICSI:n avulla! Eilen illalla kyllä tunsin ensimmäisen kerran ajatuksen päässä, että voi hitto... ei yhtään ois huvittanu enää pistää itteensä... liekö ollu joku ohimenevä taisteluväsymys tai jotain.

Tänä aamuna yks työkaveri teki sellasen tempun, että itku pääsi: se oli ostanu mulle punktiopäivää varten mukaan otettavaksi pienen koriste-enkelin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oon samaa mieltä sairasloman tarpeesta, että se on yksilöllistä. Sama on tuon kipuilunki suhteen, toisilla on korkeempi, toisilla matalampi kipukynnys.

Meinasin kuitenki eilisellä vastauksellani tuolle Niinanii:lle, että nyt on meidän aika olla itsekkäitä ja olla sairaslomalla jos sellanen on meille määrätty. Me ollaan tekemässä niin isoja asioita tällä hetkellä, että pitää ajatella vaan itteensä ja omaa parasta!

Positiivisia piinissäteitä sulle, Rööni! Ja meille muille iloisia piikittelyhetkiä vielä hetken aikaa!

Vierailija
88/147 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis huomenna toinen ultra ja punktioaika selviää silloin. Tiistaina kun olin ultrassa kerroin lääkärille pelostani, että muniksia saadaan ehkä punktioitua, mutta ne ei hedelmöitykään ivf:ssä. Kysyin, että jos nähdään, että mitään ei tapahdu, niin voidaanko sitten vielä " tehdä jotain" , esim icsi. Lääkärin mukaan se pitäisi määritellä etukäteen, että mitä tehdään. Oli kuitenkin kauheen ymmärtäväinen ja suostui siihen, että osalle tehdään ivf ja osalle icsi (suhdetta en tiedä).

Kuullostaako tää nyt ihan hölmöläisten hommalta ja rahan haaskaukselta teistä kanssasisaret? Täähän on vasta eka ivf...

taustalla mulla on siis jäytävä pelko (ei perustu mihinkään faktaan), että hedelmöittymistä ei jostain syystä tapahdu (sperma meillä on priimaa, 4xinssin olis luullut tuovan edes haamun, mutta ei). Haluan varmistua siitä, että kaikki voitava tehdään, eikä kävisi niin, että voi, voi ivf ei onnistunut, aletaas taas pumpata hormooneja rouvaan...

Ehkä tähän vaikuttaa mun saamani nuiva kohtelu julkisella, jossa " mikään" ei luonannut...

Olisi kiva, jos viitsisitte kommentoida, onko tää ihan pöljää. En saa enää mieleistäni " juttuseuraa" omien korvien välistä ;)

Vierailija
89/147 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi päätös yhtään hölmöltä kuulosta! Minä tekisin varmaan samoin, jos yhtään epäilyttäisi. Eikä se ole kiva taas aloittaa hoitoa alusta, jos hedelmöittymistä ei jostain syystä tapahtuisikaan. Nyt näettä sitten miten solut hedelmöittyvät ja voitte tulevaisuudessa tehdä päätöksiä sen perusteella.

Tsemppiä huomiselle :)

Vierailija
90/147 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule työnteosta kyllä mitään, olen enemmän ja vähemmän lorvinut koko päivän...mulla alkaa polla seota tästä jännityksestä. Onneksi mies pääsee huomenna mukaan, kuulee punktio-ohjeet sekin livenä, ettei ole aina mun varassa kaikki tiedotus. Mahdoinko muistaa sille kertoa tästä ivf/icsi-suunnitelmastani, no eipä se kärryillä pysy muutenkaan, termit on ihan utopiaa...ite perehdyn ehkä vähän liikaakin ja tietty täällä palloilemalla saa paljon tietoa.

Arrggh! Harvoin toivon, et viikonloppu menis nopeesti, mut nyt sais mennä!!

Vierailija
91/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään toinen ultra, maanantaille suunniteltu punktio.

jännittää, pelottaa.

tiistaina oli munikset 12, nyt toivotaan isompia tietty.

tuo pistäminen alkaa jo ottaa hermoon. ja olo on huono, on kuin kiviä kantaisi alavatsassaan.

ensi viikolla sitten ICSI, ensimmäinen...

Vierailija
92/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio on sitte 2.11. ja siirto 4.11. perjantaina ens viikolla!

Munikset olivat onneksi kasvaneet ihan kohtuullisesti, mutta sellasia kohtuullisen kokosia halutaan vielä saada mahollisimman monta kasvamaan ja mukaan kuvioon, joten piikittelen nyt sitte pyhäiltaan asti Menopuria tällä isommalla annoksella (375). Sumut jatkuu rinnalla normaalisti aina maanantai-iltapäivään asti, maanantaina illalla pistän Pregnyliä 10 000 iu ja tiistaina nautin sekä piikittömästä että sumuttomasta päivästä ennen keskiviikon punktiota.

Mitenkäs muilla kanssasisarilla? Joko toinen punktio on takana? Miltä tilanne näyttää, mille päivälle tulee punktio?

Vierailija
93/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se tilanne ollut juurikaan muuttunut. Kaksi kunnon kokoista (16 ja 18mm) rakkulaa näkyi. Niiden lisäksi oli kolme n. 12mm, mutta ne eivät todennäköisesti ehdi kasvaa riittävästi maanantaina punktioon.

Meillä on siis Niinaniin kanssa samana päivänä punktio :)

Ippu, minkä kokoisia rakkuloita sinulla oli, kun punktiota kuitenkin keskiviikkoon saakka venytettiin?

Tänään siis vikat piikit, sunnuntaina Preygnyl ja sitten onkin tämä hoito loppusuoralla :)

Vierailija
94/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein ottaa laput esiin ja lukee, minkä kokosiksi ne merkittiinkään: 1 x 18, 1 x 17, 2 x 15, 2 x 14, 2.x 13, 3 x 12 + joitaki pienempiä. Sen takia venytetään meijän kohalla punktio keskiviikkoon, koska halutaan varmistaa, että mahollisimman monta suurta saadaan kehittymään mukaan tähän yritykseen.

Lääkäri totes tosiaan, että tämänhetkisen tilanteen mukaan pitäis olla 8 hyvänkokosta tulollaan, mutta lääkenostolla halutaan kasvattaa vielä niitäki, jotka oli tänä aamuna 10 x 10 paikkeilla.

Meillehän julkinen puoli tarjoaa ainoastaan tämän yhen yrityksen eli jos nyt ei saada tulosta aikaseksi (toivottavasti sentään pakkaseen silti jää jotain), joudutaan sen jälkeen turvautumaan yksityispuoleen.

Jassoo, Myyryllä on punktio maanantaina. Ei muuta ku onnea matkaan! Minä roikun sivuilla vielä tiistaihin asti, sitten tulee tauko viestien lähettämisessä koska mulla ei oo kotona nettiä käytössä!

Vierailija
95/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitynpä tähän joukkoon, vaikka meitä taitaa olla useampia joilla ensi viikolla IVF/ICSI? Pitäisikö avata uusi pino, tämä alkaa olla jo piiiiitkä.

Meillä siis edessä ensimmäinen IVF ensi viikolla, luultavasti ti tai ke. Olen piikitellyt puregonia ja eilen illalla aloitin myös sen..hmmm.. mikäs se nimi olikaan Oragolutran? tai jotain. Ikävä kokemus. Eilen jomotti mahaa jo tuo puregonin pistäminenkin. Tänään oli ultra ja vähäiset 6 follikkelia toisella puolella, toisella yksi pikkuinen josta ei mihinkään. Meillä takana 4 inssiä: 2 yksityisellä luomukiertoon ja 2 julkisella clomeilla. Nyt eka IVF lyhyellä kaavalla ja alkaa jo peloittamaan tuo punktio. Ja tosi negatiiviset fiilikset onnistumisen suhteen kun noita muniksia on niin vähän...

Vierailija
96/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa meidän joukkoon! :)

Ehkä voisimme aloittaa uuden pinon vaikka sitten, kun kaikki ovat päässeet piinailemaan. Kahden viikon piinailupino :)

Älä ollenkaan ole alamaissa munarakkuloiden määrän suhteen! Ensinnäkin kuusi on aivan hieno tulos ja toiseksi punktiossa rakkuloita voi löytyä vielä lisääkin. Minullekin on käynyt niin. Olen tällä palstalla pyörinyt nelisen vuotta ja niin useasti lukenut siitä, että munasoluja on tullut huikea määrä, mutta niistä vain pieni osa on selvinnyt siirtopäivään saakka. Tässä asiassa laatu on määrää tärkeämpi :)

Tsemppiä loppukiriin!

Vierailija
97/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa munki puolesta joukkoon!

Älä sure, uskon kuten moni muukin varmaan tässä pinossa olevista, että EI SE MÄÄRÄ VAAN LAATU!

Tsemppiä! Tämä täti lähtee nyt hammaslääkäriin seuraavaksi rääkättäväksi :D

Vierailija
98/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä, että on saatu uusiakin nimiä mukaan! Tervetuloa vaan omastakin puolesta! Ensi viikollahan päästään piinailemaan sitten ihan kunnon isolla porukalla. Olen siis vieläkin vakaasti päättänyt olla piinailematta ihan täysin itsekseni, vaikka tänään onkin virallisesti jo pp2. Ei siis todellakaan mistään piinasta tietoakaan, joten odottelen kaikessa rauhassa teitä muita tuonne ensi viikkoon. Piti sitten vielä eilen hakea pari päivää lisää saikkua, kun iski tuo vatsakipu ja turvotus uudelleen. Tänään on jo taas helpompi päivä, joten nyt kun malttaisi vielä litkiä tuota vettä ja makoilla kaikessa rauhassa, niin ehkä tässä vielä elämä voittaa. Kiitoksia muuten vielä kaikille tsempityksistä, kun on tainnut unohtua koko kiitos kaiken tämän keskellä. Muutenkin tuntuu, että on mennyt koko viikko ihan jossakin sumun keskellä. Selkeää mielikuvaa ei ole oikein mistään. Ottakaahan nyt vielä kunnon loppukiri munisten kasvattelussa, että saatte mahdollisimman kypsiä ja hyvälaatuisia soluja. Ipun kohdallakin on varmaan ollut todella viisas ratkaisu siirtää punktio vasta keskiviikolle, niin ehtivät pienimmätkin vielä kasvaa ja kypsyä, eikä toivottavasti kato ole yhtä suuri kuin meillä. Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille ja kovasti peukkuja maanantain punktioihin!

Vierailija
99/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän sitä salaa ite oli toivonu, että punktio ois tiistaina, mutta mitä merkitystä loppujen lopuksi on enää yhellä päivällä sinne tänne oottelun kannalta, ei mitään!

Selvisin siis hammaslääkärireissustakin takas vielä töihin. Ei sattunu yhtään, oli helläkätinen hammaslääkärisetä :D Annoinki kyllä ukaasit ennen toimenpiteeseen ryhtymistä, että hampaan on parasta olla siinä kunnossa ettei siitä oo ylimäärästä harmia ens viikolla kun on " vähän muuta" tiedossa ;D

Nyt on sellanen fiilis, että voisin vaikka lentää! Vaikka piikitystä vielä pitääki jatkaa... eilen meinas iskee jo jonkuasteinen taisteluväsymys piikkien suhteen, mutta kyllä se tästä. Oon ottanu relaa iltasin, maannu sängyssä, kattonu toisella silmällä telkkaria ja kutonu kummitytölle villapuseroo! Siinä ne ajatukset ei ainakaan oo koko aikaa tässä prosessissa.

Vierailija
100/147 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ilmoittaudun mukaan. Olen kylla jo kuukausia seurannut keskustelua, mutta janistanyt aina kun on pitanyt rekisteroida itsensa. En todellakaan halua alkaa saada mitaan Vauva-lehden postia, enka halua, etta henkilotietoni lipsuvat jonnekin verkkoavaruuteen, kun nama ovat niin arkoja asioita. Me emme ole puhuneet hoidoista miehen kanssa kenellekaan!

Mutta mulla siis takana eka IVF-hoito vuoden luomuyrittelyn jalkeen, ilmeisesti ongelmana ainakin endo ja siihen (kai) liittyva kohdun limakalvon ohuus (olenkohan ymmartanyt laakaria ihan vaarin). Sumuttelut ja pistelyt (iiks! mies sai hoitaa) meni niin " normaalisti" , etta vahan pelotti, teenko oikein, kun en saanut sen kummempia sivuvaikutuksia, paitsi etta ennen punktiota munasarjoissa oli hurjaa tarinakipua. (Sori, nayttaa holmolta, mutta kun ae ja oe ei tassa nappiksessa toimi kun kone on ulkomailta.) Punktio ei juurikaan sattunut mutta nyt kotona lojuessa vatsaa on kylla nipistellyt (lieko myos siksi, etta ravaan tylsyyksissani koko ajan jaakaapilla ja vatsa on ihan taynna).

Nyt sitten tanaan yhden 8-soluisen alkion siirto ja kolme pakkaseen, ilmeisesti pitais riittaa viela kahteen PAS-siirtoon jos kestavat sulatuksen. Eli mulla siis hyvin paljon jalat maassa tan siirron jalkeen, vaikka hyvalta nayttaakin niin tiedammehan kaikki todennakoisyydet... Nyt sitten kuitenkin jannataan raskaustestia 1.5 viikon paasta ja siitahan se jannays vasta alkaakin, vaikka raskaaksi tulisin! Huh. On taa rankkaa. Mutta kuitenkin, helpottavaa aina, kun lukee, millaisia hurjia tarinoita taallakin on kerrottavana ja yleensa kuitenkin aina onnellinen loppu! Ja tassa viikon aikana on munkin lahipiiriin syntynyt kaksi vauvaa, tosin kummatkin ilmeisesti ihan luomuna alkunsa saaneita... halvemmaksi ainakin tulee heille, huomasin taas kun tanaan poimimme yksityiselta mukaamme yli 2000 euron laskun...

Yksi kysymyskin: mitas luulette, onko alkio moksiskaan mun liikkeista nyt? Kaatua matkahdin maahan nimittain heti klinikalta ulos kaveltyani tanaan, ei juurikaan sattunut mutta oli kuitenkin kunnon kompastuminen. Laakarin mukaan voin elaa ihan " normaalisti" nyt, joten kaipa se alkio siella sisalla pysyy jos on pysyakseen...

Kivaa kuitenkin vahan vuodattaa! Ja hurjasti tsemppia kaikille teille kanssasisarille. Kylla tasta viela hyva tulee, kunhan jaksetaan vaan odottaa (niinpa, koko elamahan tassa on nykyisin odotusta).