Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 43

01.10.2005 |

Ajattelin aikani kuluksi pistää uuden pinon pystyyn ja kokeilla, josko löytyisi jo muita, joilla suunniteltu punktio ja siirto vkolle 43. Aikaistahan tämä tietysti on, eikä moni varmaan vielä innostu pinoutumaan tässä vaiheessa, mutta kokeilenpa kuitenkin. Eli ekaa IVF:ää kohti ollaan täällä menossa ja Synarelaa sumuteltu nyt jo kuudetta päivää. Unettomuus ainakin toistaiseksi ainut oire, jonka sumut on tuoneet tullessaan. Menkkoja tässä odotellaan alkavaksi ja nollaultra varattu 12.10. Taustasta sen verran, että selittämättömiä ollaan, ja sitä omaa tuhisevaa nyyttiä ollaan toivottu kohta jo neljä vuotta. Takana useita clomikiertoja ja 4xIUI ilman plussan plussaa.

Toivottavasti löytyy muitakin samassa aikataulussa taaplaavia...

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä alkaa piikitykset huomenna!!!

Ihan hyvin on menny sumujen kans. Pieniä sivuvaikutuksia on siis ollu mutta eivät mitenkään häiritseviä. Kuumia aaltojakin on tullu kuvaan mukaan :)

Oon itse asiassa ollu sivuilta lähes viikon pois sairastetun migreenin ja viikonlopun takia (kotona ei nettiä), joten alankin seuraavaksi lukemaan mitä teille kaikille kuuluu.

Vierailija
42/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummukuumeita tulee ja menee :):):) Ja minä kun luulin raukka jääväni kaikesta paitsi...

Jännät paikat alkaa olla käsillä: piikittely alkaa huomenna illalla! Itse asiassa on ollu jännä huomata, miten näitä sumuttelujakaan ei pidä tässä vaiheessa enää minään kun tietää mitä muuta on tulossa piakkoin :)

Olin migreenissä viime viikolla (vanha tuttu vaiva) ja kun ei kotona oo nettiyhteyksiä, en oo voinu päivittää voinnistani tietoja teille kennellekkään.

Soittivat juuri gyneltä ja kysyivät, tulihan menkat suht ajallaan. Aikoivat olla tänään yhteydessä Tampereelle, joten saanen kuulla punktiopäivän myös pian, viikkohan on jo tiedossa (44)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoivatkin sitten jo tänä aamuna. Vähän kummaksuttaa, kun nämä molemmat kierrot icsin jälkeen ovat olleet vain 21 päivää. Normaalisti tuohon saisi lisätä ainakin viikon. Mutta kai ne hormonit vaikuttaa kropassa vieläkin, ainakin jollakin tavalla.

Tänään siis alkaa piikittely :/ Kaksi piikkiä per ilta pitää pistää masumakkaraan. Onneksi Puregon on niin vaivaton ja helppo pistettävä.

Näillä näkymin punktio on viikolla 44. Todennäköisesti keskiviikkona.

Kasvattelusäteitä itse kullekkin! :)

Vierailija
44/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyryllä näyttää olevan Puregon, mitä määrää pistät? Entäs muilla? Mulle määrättiin Menopur 300 iu.

Vierailija
45/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annokseni on 300iu Puregonia ja saman verran Menopuria. Hevosen annokset... :)

Vierailija
46/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollaultra takana. Tulos: limis 9,2mm - munarakkula oikealla 21mm. Ovulaatio huomenna. Eli voin nyt sanoa kokemuksesta että 4pvän sumuttelu ennen kuukautisten alkua EI ole riittävä. Lääkäri vielä jopa kehui hormonitoimintani vahvuutta ja tasaisuutta... No joo...

Vaan itse asiassa ei harmita lähes laisinkaan. Marraskuun alussa on nimittäin niin kauhean oloinen työkiire tulossa että toimenpiteet juuri silloin olisivat olleet aika hankalia. Tai siis hankalaa/ikävää olisi ollut ilmoittaa juuri silloin töihin että " voihan nenä, olenkin sairaslomalla" . Ja tietää vielä tuo itse etukäteen. Ainoa ikävä juttu on se että nyt vasta piikittelen isänpäivänä. Olisi ollut kiva olla edes piinailemassa silloin. Vaan nyt ei voi muuta kuin lopettaa sumut ja uusi sumuttelu alkaa ensi tiistaina. Toimenpideviikko on vko 47.

Niin ja sitten tietenkin harrastaa armotonta luomuyritystä miehen kanssa illalla! Olosuhteet kun ovat lääkärin mukaan (taas kerran) ideaalit. ;-)

Vierailija
47/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun nyt jättämään tämän pinon! :(

Pistin keskiviikosta sunnuntaihin Menogonia 150 IU

ja eilen Puregonia 150 IU.

Tänään oli kontrolli tulokset kolme 7mm, yksi 8mm ja yksi 25mm.

Hoito siis keskeytetään huonon kasvutuloksen takia. Huomenna pistän Pregnylin irroittamaan ton isoimman ja maanantaina alkaa primolutit tyhjennys vuotoa varten.

Eli nyt tähdätään seuraavaksi IVF/ICSI viikolle 47. Taidan perustaa sille oman pinon sinne voi sitten tulla ainakin piparjuuri.

Muille kaikille toivotan onnea hoitoon. Käyn kuitenkin lukemassa kuulumisianne.

Vierailija
48/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ikävää lukea kuulumisianne, kun molemmilla oli ikäviä uutisia. Harmillista, että porukka pinossamme vähenee tuollaisten syiden takia! Koittakaa vaan jaksaa eteenpäin ja ajatella positiivisesti! Eihän siihen vkoon 47 niin pitkä aika enää ole!:)

Oma napa elää myös jännittäviä aikoja, huomenna ultra ja ehkä pääsen myös piikittämään puregonia!

Tsemppiä piparjuuri ja ibiza ja eihän sitä tiedä vaikka liittyisin vielä teidän kanssa samaan pinoon!;)

Vierailija
49/147 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämän nyt näin pitänyt mennä! Ihan toisenlaisia uutisia odotin. Mutta niinhän se on, että niin moni asia voi mennä vikaan näissä hoidoissa ja ihan missä vaiheessa vaan, ja kaikki on aina nieltävä, mikä on kyllä niiiiin väärin! No mutta onneksi pääsitte molemmat jatkamaan heti samantien, ettei tartte kuukausitolkulla odotella uutta hoitoa. Ehkei sitä pettymystäkään ole niin vaikea niellä, kun pääsee heti yrittämään uudestaan. Eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka oltaisiin kaikki tuolla vkon 47 pinossa. Perjantaina ratkeaa meidän kohdalla aika paljon. Ultrassahan voi vielä paljastua vaikka mitä. Uskallankohan enää edes mennä... Mutta joka tapauksessa kovasti tsemppiä Ibizalle ja Piparjuurelle uuteen koitokseen ja hurjan paljon paremmalla menestyksellä! Pitänee käydä kurkkimassa kuulumisia tuolla uudessa pinossa!

Vierailija
50/147 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa uudelle viikolle (47).

Olipa ikävä kuulla tuosta miten teille oli käyny! Oliko teillä lyhyt kaava? Minä kiertopäivänä alotitte sumuttelut? Sori, ootte varmaan kertonu aikasemmin, mut en jaksa lähtee kaivaan tuota pohjalta... Mua alko nyt kans jännittään miten mulle käy... tänä iltana voi olla että kaupungin toisella laidallakin ihmetellään sudenulvontaa :D:D, kun minä pistän ensimmäisen Menopurin 300 iu !

Jännätään edelleen, mitään ei oo menetetty vielä!

Vierailija
51/147 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ippu67:

Oliko teillä lyhyt kaava? Minä kiertopäivänä alotitte sumuttelut? Sori, ootte varmaan kertonu aikasemmin, mut en jaksa lähtee kaivaan tuota pohjalta...

Ihan pitkällä kaavalla olin minä menossa. Sumuttelu alkoi jo kp21 mutta kierto oli ultralyhyt ja vuoto alkoi jo kp24 illalla. Yleensä kierto 27 pvää + sumut pidentävät sitä vielä 5 pvää.

Vaan näinkin voi siis käydä. Kierto varmaan lyheni epäonnistuneen lääketieteellisen PAS-hoidon vuoksi (ei päästyt edes siirtoon asti ja vaihdettiin lennosta sumutteluun IVF:ää varten).

Tsemppiä sinulle hoitoihin! :-)

Vierailija
52/147 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyttä kaavaa mentiin ja niin seuraavallakin kerralla. Syön primolutteja joilla saadaan aikaan vuoto ja sitten noin kp4 aloitellaan pistäminen tulevassa kierrossa tupla-annoksella. Toivotaan että ne antaa toivotun tuloksen.

Onnea nyt muille vielä jatkoon!!!

Vierailija
53/147 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ultrassa ja synarela oli jarruttanu munasarjoja tarpeeksi, joten pistin äsken ekan puregon 150iu:ta mahanahkaani. Nyt kävi jänskättämään, kun hoitaja varotteli jälleen hyperin oireista ja käski heti soittelemaan jos epäilee jonkin olevan huonosti! Toisaalta jänskättää onko annokset riittäviä ja alkaako tapahtumaan mitään! Maanantaina on seuraava ultra jossa katotaan onko kaikki kunnossa! Synarela annokset sain luvan puolittaa!

Vierailija
54/147 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten täälläkin pistettyä eilen ensimmäistä kertaa (Menopur 300iu) itteensä tarkotuksella ;) ja ihan hyvin meni etukäteisjännityksestä huolimatta! Nyt aamulla muka tuntuu masussa erilaiselta... siis tietää että nahkaan on tehty reikä :) en osaa sitä sen kummemmin selittää mutta ei siis mitään vakavaa.

Ilman nollaultraa siis aloin piikittään tuolla 300iu:n annoksella ja ens tiistaina aamulla on eka ultra. Ei kai tässä muu auta ku yrittää pitää ajatukset koossa tän jännityksen osalta. Äiti ja sisko ovat luvanneet lähettää " yläkertaan" ajatuksia mun puolesta että kaikki menis hyvin. Minä puolestani haluan siirtää sitä hyvää lähettämällä omat terveiseni teidän kaikkien puolesta!

Vierailija
55/147 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen vain toimiiko rekisteröitymiseni...

Vierailija
56/147 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis pistin ekan puregon piikin ja kohta olis toisen vuoro! Minkälaisia tuntemuksia teillä muilla on tullut? Hoitaja taas eilen kertoili hyperin oireita ja muistutti että pitää soittaa jos tuntuu et jotain on vialla! Tänään on vatsa turvonnut jonkin verran ja ripulia ollut kahteen otteeseen ja pientä nippailua on tuntunut! Onkohan tuo ripuli ihan tavallista piikkien aloituksen jälkeen?! Minkälaisia annoksia pistätte? Minä tänään 150iu ja sitten seuraavat kolme päivää 125iu:ta. Maanantaina olis jo kontrolli ultra joten turvallisin mielin eteenpäin! Hoitaja pelotteli eilen et kyllä heillä pari tapausta vuoteen on jotka joutuvat teholle pahan hyperin vuoksi, joten kyllä vähän pelottaa!

Vierailija
57/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on JO 2 piikkiä takana ja eilinen aineen sekoituskin meni jo niinku vanhalta tekijältä ;)

Mun annoshan on Menopuria 300 iu eli aika iso teidän muiden annoksiin verrattuna, mutta ehkä se johtuu mun iästä... Joudun sekottaan 4 kuiva-ainetta yhteen nesteeseen (1 ml) ja se on jotenki hankalan tuntusta, siis jos verrataan että ois saanu annostella kynämallilla niinku monella on.

Tuntemuksista... ensimmäisestä piikistä tuntuu vielä joku jännä tunne masussa mut eilisestä ei mitään! Eilen tosin muistin hieroo hetken pistoskohtaa, oisko sillä myönteinen vaikutus sitte, en tiijä. Mulla alko tuntuun että ilmaa on mahassa, mutta se alko jo pari vrk ennen piikkejä eli nyt vielä en oo huomannu varsinaisesti mitään erikoista piikeistä tulleen.

Kauheeta, että ne pelottelee tuolla hyperillä, vaikka tottahan on että sen kans ei oo leikkiminen! Kyllä sen mahollisuus tuolla takaraivolla joka kerta ennen piikkiä nousee esille, mutta mä oon jotenki muutenki sellanen " asia kerrallaan ilman hötkyilyjä" ja " otan vastaan mitä tulee" -ihminen että en osaa pelätä etukäteen.

Välillä oon huomannu myös, että kun täällä lueskelee muitten tarinoita, alkaa epäillä ittensä kohalle kaikenlaista... :/

Ei muuta ku kolmatta piikkiä kohti tänä iltana!

Vierailija
58/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkuja ultraan. Tulehan kertomaan kuulumiset meille kun pääset koneen ääreen.

Vierailija
59/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin ottaa kantaa tuohon ripuli -asiaan. Se mainittiin kyllä myös Menopurin sivuvaikutuksena eli lienee siltä osin " normaali" oire.

Mä huomaan jännittäväni välillä aivan sairaasti hyperin saamista... silti pitäis yrittää pysyä tyynenä, seurata ja kuulostella itteensä. " Vanhan" kierron mukaan mulla ois ovisaika nyt ja ehkä siitä johtuu se, että on mahan sisällä tunne että on aivan älyttömän läski...niinku vatsaa pingottais tavallista enemmän...ilmaakin tuntuu kertyvän jnkv :) Mutta vatsan pingotus ei kuitenkaan näy ulkoapäin eli ei liene hyperiä? Karseeta tää tällanen jännääminen ja pienessä pelossa oleminen!

Mulla on siis ens tiistaina vasta eka ultra (6 piikin jälkeen). Saa nähä mitä siellä kuulee...

Vierailija
60/147 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibiza79 ja Piparjuuri tsemppiä ja onnea myös minun puolestani uuteen koitokseen!

Täällä menossa neljäs pistospäivä. Tuntemuksia ei perinteiseen tapaan ole.. Hyperiä ei onneksi tarvitse pelätä, kun rakkuloita tulee aina niin vähän. Olenko jo maininnut, että tämä on viides hoitomme? Kamalan paljolta kuulostaa :/

Ippu, meillä on sitten ultra samana päivänä :) Jännittävää!

Munimissäteitä kaikille ja ihanaa viikonloppua!