IVF/ICSI vko 35-36 uusia kuulumisia
Moikka kaikille!!!
Aloitin nyt uuden ketjun vielä täällä lapsettomien puolella, kun en itse ainakaan uskalla vielä astua tuonne plussanneitten puolelle. Olo on enemmän kuin epävarma :( Voihan apuva sentään...
Lopetin lugesteronit launtaihin, kun olisin saanut lopettaa ne jo keskiviikkon jälkeen. Nyt sitten lopetuksen jälkeen, minusta tuntuu, että mitään raskausoireita ei enää olekkaan. Pelko jäytää takaraivossa ja jokaikinen wc-reissu saa sydämen pompahtamaan ylimääräisiä lyöntejä :( tässähän tulee ihan hulluksi! Ainoa hyvä puoli on se, että mitään vuotoja ei ole ilmennyt ja se, että lämmöt ovat koholla. Rintojen arkuus hävisi lugesteronejen lopetuksen myötä. Ei heikota, eikä muutenkaan ole huono olo. Ei väsymystäkään ole havaittavissa. Välillä alavatsaa jomottelee, mutta sekin harvakseltaan. Voi hitsi että pelottaa... onkohan se keskenmeno jo alkanut...
No, mitenkäs muilla??? Kertokaa oireistanne ja muutenkin kuulumisianne. Täällä tarvitaan ystävien tukea, nyt nimittäin pelko on vallannut minut aivan kokonaan...kääks!!!!
Kahden viikon päästä on vasta se ultra, saas nähdä miten sinne asti selviän tulematta ihan sekopäiseksi...
Syystuuli ja mussukka rv 4+6
Kommentit (116)
en tiedä mitä tapahtui, kun viesti karkasi ja kahdesti oikein tuli pelkkä otsikko noihin edellisiin :).
Näkyikö ultrassa montako mm pikkuinen oli?
Mites SARAMAARIKAn punktio sujui?
Liinakko
Jos nyt oikein tulkitsen tätä ultra-kuvaa, niin tämä meidän pikkuisemme olisi 10,3 mm. Ja viikkoja lääkärin mukaan 6+6 tai 7+0. Itse kuitenkin olen ajatellut tämän olevan 6+6. No, päivä sinne tai tänne...
Syystuuli ja mussukka rv 6+6
PS. Mitä kuuluu SaraMaarikalle? Tulehan kertoilemaan kuulumisiasi :)
Pewinalle pahoitteluni ;-( surullisista uutisista!
Syystuulelle Onnea! Taisi tosiaan sen ensimmäisen lääkärin ultraus mennä kokemattomuuden piikkiin. Me kun miehen kanssa käytiin silloin viime viikolla meidän naistentautien polilla niin heti huomasin että siellä on joku uusi harjoitteleva lääkäri. Poli on niin pieni että olen tavannut kaikki vakilääkärit joten heti huomasin uuden naaman. Sanoin miehelle että toivottavasti ei nyt jouduta tuolle. Mies siihen että pakkohan hänenkin on jollain harjoitella johon meikäläinen tokaisi että joo, mutta tämmösessä tilanteessa ei mulla kiitos! No saatiin sitten vanha konkari ultraamaan joka heti kertoi että täällähän alkio köllöttää.
(.) Tämä napa voi pahoin. Ja tasaisesti vuorokauden läpi. Ei ole aamu-tai iltapahoinvointia vaan ihan joka hetkistä yrjöoloa. Nyt olen sentään töissä, mutta en kyllä tiiä kestänkö moista olotilaa useita viikkoja putkeen. Töissä eivät vielä tiedä raskaudesta enkä haluaisi kertoa vielä. Mutta jo tänä aamuna sain kommenttia siitä että olen jotenkin kamalan kalpea kuulemma. Että saattavathan nuo arvatakkin kohta. No kyllä tämän yrjöolon kestää kun tietää syyn! Ja varmaan jos ja kun se joskus loppuu niin sitten iskee paniikki että mikäs nyt on vialla...
Loviisa
Kiireiltäni ja väsymykseltäni en ole päässyt kirjoittelemaan pitkään aikaan. Paljon onkin ehtinyt tapahtunut sillä välin...
Pewinalle pahoittelut keskenmenosta ((halaus)).
Sk-78:lle toivotan kovasti onnea PAS:iin.
Ja peukutuksia myös SaraMaarikalle punktioon.
Syystuuli ja Loviisa76: onnittelut molemmille hienoista ultrauutisista.
Nyt on tainut kaikki meidän pinosta käydä jo kerran ultrassa.
Itselläni pahoinvointi on viikkojen myötä lisääntynyt. Aamu alkaa oksentamisella ja yökkäilyllä, päivät menee etovassa olossa ja ilta väsymyksessä ja huonossa olossa. Kivaa :) Eiköhän tämä jossain vaiheessa hellitä. Onko teitä ketään vaivannut unettomuus? Minä valvon lähes joka toinen yö klo 02-04.30 :( Kahden aikaan menen yleensä vessaan ja sen jälkeen uni ei tule millään. Olen sitten puoliviidestä saanut nukuttua seitsemään asti aamulla. Töihin ennätän vasta yhdeksäksi, kun normaalisti olen tullut töihin jo ennen kahdeksaa (jotta saan rauhassa lukea ja vastailla s-posteihin ennen palavereiden alkua).
Ensi viikolla taas tapahtuu: tiistaina 18.10. on ultra (rv 9+0) ja keskiviikkona 19.10. ensimmäinen neuvola. Kovasti odotan molempia!
t. Tuulia 8+0
... ja valitettavasti vain 1 munasolu löytyi...
Odottelen, hedelmöittyykö se ja mitä sille käy ja sitten pohdin asiaa eteenpäin :-(
Onnea Syystuulelle kuitenkin :-) Ihania uutisia!!
Ikävä kuulla, että munasoluja ei löytynyt kuin yksi. Yritä kuitenkin pitää mieli korkeella. Täältä lähtee jokatapauksessa isot peukutukset ja monet ajatukset puolestasi, jotta se yksi munasolu hedelmöittyisi ja pääsisitte siirtoon!
terveisin, sk-78
Sillä se yksi alkio sinnittelee! Eli on hedelmöittynyt normaalisti ja oletusarvo biologilta on, että jakautuu myös normaalisti... Toivotaan parasta :-)
Hienoa, että munasolu on hedelmöittynyt, SaraMaarika!
Nyt toivotaan tosiaan kovasti, että jakautuminen lähtee käyntiin.
Hyvä! Kovasti pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin.
t. Tuulia
Eli hyvin kävi toistaiseksi: alkio osoittautui sinnikkääksi ja on jakautunut hyvin... Nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin tästä eteenpäin!
Oli muuten aikamoinen tuuri, että yhdestä munasolusta saadaan yksi hyvänlaatuinen siirrettävä alkio :-) Positiivisena kannattaa pysyä :-))
Kävipä onnellisesti SaraMaarika, nyt sitten toivotaan kiinnittymisen suhteen samaa meininkiä :).
Tuloksellista piinailua toivoo,
Liinakko
Todella ihanaa, että pääsitte siirtoon asti. Nyt sitten pidetään peukut pystyssä, jotta pienokainen tarraisi kiinni! Milloin on testipäivä?
sk-78
Tukihoitoni on siis täysin hätävarjelun liioittelua ja siihen kuuluu:
- 3 x pregnyl piikki (2500UI), jonka johdosta testi vasta 2.5 viikon kuluttua, ts. vikasta Pregnylistä 7 päivän kuluttua
- lugeja 2x aamuin illoin (täysin järjetöntä, sanoi lääkäri, eikä ole koskaan määrännyt sekä lugeja että pregnyliä, mutta kokeillaan nyt tätäkin... heh heh)
- paljon greippimehua
- E-vitamiinia
- foolihappoa
- multivitaa
ja paljon hyvää mieltä ja ulkoilua...
Jos ylläoleva ei auta, niin sitten ei mikään... Sitten täytyy vain päätellä, että alkio ei ole kiinnittyäkseen, eikä sille voi mitään... Mutta nyt vielä peukut pystyyn ja odottelemaan jalat ristissä sohvalle.
Ihanku se jotain auttaisi :-)
Häntä pystyyn vaan! Olet nyt enemmän raskaana kuin moneen aikaan.. eikä tukilääkityksestä voi ainakaan haittaa olla. Jos sitä ei lasketa haitaksi että piinis pitenee. Mikä on kyllä ihan kauhea rangaistus.
Katja pp13
ja tuhannet tarrat pikkuiselle ja pitkää pinnaa sinulle!
Täällä on peukut pystyasennossa!
Täältä tulee terveyhdys sairaalasta. Ei huolta, " Aatos" voi hyvin, tämä tuleva äiti vaan meinasi kuivua rusinaksi ympäriltä! Raskauspahoivointi oksenteluineen yltyi niin rajuksi, että olen viettänyt viimeset kolme päivää sairaalassa tiputuksessa. Nyt olo on jo paranemaan päin, mutta sairaslomalla olen ainakin vielä ensi viikon. Pitää yrittää totutella pikku hiljaa olemaan pystyssä ja hakea sopivaa ruokarytmiä. Ennen kotiin lähtöä sain vielä nähdä pikkuisen ultrassa. Pituutta oli kohta huikeat 2cm, pää, jalat, kädet ja selkäranka erottuivat! Niin pieni sydän sykki tietenkin myös. Viikot ultran mukaan olivat 8+3, mikä on kaksi päivää enemmän kuin OYSin mukaan. Tosin nämä ehkä ovat oikeemmat kun olisivat samat kuin puktiopäivästä lasketut. OYS laskee siirtopäivästä.
Sori omanapaisuus, en vielä jaksa istuskella kovin kauaa. Pitää päästä taas pitkäkseen.
Tsempit kaikille!
Loviisa & " Aatos"
voi sua, pahoinvointi on sitten koetellut oikein olan takaa. Toivottavasti kestät, onhan se paras palkinto kuitenkin se mistä se johtuu :).
Mä olen ainakin toistaiseksi päässyt aika helpolla, vaikka kaksoset onkin. Öklö olo tulee kyllä pitkin päivää, mutta saan sen aina hetkeksi pois pienillä jatkuvilla välipaloilla. Ensin tuntuu, ettei tekisi mieli, mutta kun vähän syö, niin taas menee jonkun aikaa ilman hirvittävää pahaa oloa. Omalla kohdallani toimii hyvin pienet ruisleipäpalat ja banaanipalat. Muutaman kerran on oksennuksen maku tullut kurkkuun, mutta kertaakaan en ole vielä oksentanut. Saa nyt nähdä miten sitten jatkossa.
Liinakko 7+4
Onpa mukava kuulla teidän kuulumisia!
Mulla oli aikoinaan raskauden kanssa vähän sama kuin Loviisa76:lla, eli vähän kuvotti koko ajan, mutta kun verensokerin piti ylhäällä, niin oksennusta ei tullut kertaakaan. Tilanne vaati kyllä aika äärimmäisiä napostelupalojen mukanapitämisiä (suklaata ensihätään, ruisleipää pidempiaikaiseksi kuiduksi, omenoita, ...)
Ja sitten omaan napaan :-)
Täällä sitä piinaillaan ja ollaan optimistisia. Nyt ei kyllä voi muuta kuin odottaa... Ja odottamista onkin aika kauan. Viimeinen Pregnyl piikki ensi viikon perjantaina, ja siitä 7 päivän kuluttua vasta testi...
Nyt siis lugeja ja noita piikkejä molempia - toivottavasti auttaa!
Sulla oli taannoin PP13 - miten on mennyt? Vieläkö piinailet?
Heissan :-)
Täällä sitä vain yksin piinaillaan... Piinailut sujuu kuten ennenkin, täynnä optimismia, toivoa ja rakkautta pientä alkiota kohtaan. Laskettu aika on katsottuna, hyvä ettei rattaita ole jo tilattu webistä... Mahalasku pelottaa, mutta pakko on vaan jaksaa toivoa.
Mitään tuntemuksia ei ole. Siis ei mitään. Mutta pitäiskö mitään vielä ollakkaan? Ollaan nyt PP4 vaiheessa vasta. Alkionkiinniittyminen pitäisi olla kait luokkaa PP4 - PP14, eli näihin aikoihin, jonka jälkeen voi niitä oireita sitten ollakin. Nyt tarvitaan vaan paljon positiivista virtaa :-)
Jännitys tiivistyi aivan loppumetreille saakka...
Lääkäri joka otti minut vastaan oli KOHTA valmistuva lääkäri ja sen kyllä huomasi, valitettavasti! Muuten kyllä ihan ystävällinen ja mukava.
No, hän alkoi tehdä ultraa, ei puhunut sanaakaan...ultrasi, ultrasi ja ultrasi. Välillä ihan sattuikin munasarjoihin...kunnes yht´äkkiä hän sanoi, että täytyy hakea toinen lääkäri katsomaan!
Olin kauhusta paniikkinen ja aivan varma kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Toinen, kokeneempi lääkäri tuli ja otti ultran omiin kätösiinsä ja totesi, että täällähän näkyy aivan normaali alkuraskaus sydämen sykkeineen :)
Siinä sitten tippa linssissä katseltiin sykettä. Voi miten upea tunne se oli. Ja kuvankin sain pienestä mussukasta mukaan :)
Tuntuu aivan hurjalta, että se meidän onnistumis prosentti oli vain 5% ja kuitenkin tähän asti ollaan päästy. Toivotaan, että kaikki menee hienosti loppuun saakka.
Syystuuli ja mussukka rv 6+6
PS. Koko viikonlopun olen kärsinyt järjettömän kovasta pahoinvoinnista!!!! Kaikki haísee pahalle ja mikään ruoka ei maistu. Oksentamassa saa aina silloin tällöin käydä, yöks! Voisin vaan nukkua, nukkkua ja nukkua!!!