Pidättekö tänä kesänä rippijuhlat erikseen isän ja äidin puolen suvuille?
Kommentit (13)
tai jos ette itse järjestä rippijuhlia, niin oletteko menossa sellaisiin rippijuhliin, jotka järjestetään kahdessa osassa erikseen äidin ja isä puolen suvuille?
Ihan on kaikille yhteiset juhlat. Eron jälkeen miehen puolen suvusta tosin harva tullut mihinkään juhliin, mutta ovatkin outoa porukkaa muutenkin.
Emme ole tekemisissä isän sukulaisten kanssa ollenkaan. Tosin emme kuulu kirkkoonkaan.
Vierailija kirjoitti:
. Eron jälkeen miehen puolen suvusta tosin harva tullut mihinkään juhliin, mutta ovatkin outoa porukkaa muutenkin.
Okei, aika erikoista. Toivottavasti sun exä ei sitten osallistu hänen sukualaisten lasten juhliin, jos hekään ei osallistu hänen lapsensa juhliin. Niin makaa kuin petaa.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Eron jälkeen miehen puolen suvusta tosin harva tullut mihinkään juhliin, mutta ovatkin outoa porukkaa muutenkin.
Okei, aika erikoista. Toivottavasti sun exä ei sitten osallistu hänen sukualaisten lasten juhliin, jos hekään ei osallistu hänen lapsensa juhliin. Niin makaa kuin petaa.
MUITA KOMMENTTEJA?
Yhdet juhlat. Sovussa ollaan ja hyvin toimeen tullaan. Vanhempien uudet kumppanit mukana myös.
Mä järjestin rippijuhlan molemmille perheille, vaikka eksä olikin sukset ristissä mun kanssa. Eks-anoppi oli haukkunut mut pystyyn, kun olin kuulemma pilannut poikansa elämän ja kaikki muutkin sukulaiset ja tuttavat hylänneet. Eksä sai sitten kutsua tänne omalta puolelta ketä halusi eli annoin vapaat kädet kutsuttavien suhteen siltä suunnalta.
Nyt vähän jännittää, kun parin vuoden päästä pitäisi taas järjestää juhlat, ja eksä on ilmoittanut, ettei hän aio koskaan enää juhlistaa mitään "mun" kanssa... Ihan itse eron aikoinaan halusi, mutta vuosi vuodelta suhtautuminen on siltä suunnalta nihkeämpää ja yhteydenpito vaikeampaa.
Oma näkemykseni on, että edelleen yhteiset juhlat jommassa kummassa taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä järjestin rippijuhlan molemmille perheille, vaikka eksä olikin sukset ristissä mun kanssa. Eks-anoppi oli haukkunut mut pystyyn, kun olin kuulemma pilannut poikansa elämän ja kaikki muutkin sukulaiset ja tuttavat hylänneet. Eksä sai sitten kutsua tänne omalta puolelta ketä halusi eli annoin vapaat kädet kutsuttavien suhteen siltä suunnalta.
Nyt vähän jännittää, kun parin vuoden päästä pitäisi taas järjestää juhlat, ja eksä on ilmoittanut, ettei hän aio koskaan enää juhlistaa mitään "mun" kanssa... Ihan itse eron aikoinaan halusi, mutta vuosi vuodelta suhtautuminen on siltä suunnalta nihkeämpää ja yhteydenpito vaikeampaa.
no sit se sun exä on tulematta oman lapsensa juhliin, mutta silti maksaa puolet juhlien järjestämisen kuluista.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no sit se sun exä on tulematta oman lapsensa juhliin, mutta silti maksaa puolet juhlien järjestämisen kuluista.
Maksaisikin. Ei maksanut viimeksikään mitään. Eikä ole muutenkaan ollut kiinnostunut maksupuolesta.
Kuka järjestää hääjuhlat erikseen eronneiden vanhempien suvuille?
:D
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Vierailija kirjoitti:
Kuka järjestää hääjuhlat erikseen eronneiden vanhempien suvuille?
:D
ja lapsenlapsen ristiäiset

Ei pidetä. Poikapuolen rippijuhlat järkkäsin minä aikoinaan, sain suuren kukkakimpun pojan äidiltä. Meillä juhlitaan koko lössi kerralla, kyllä aikuisten pitää sen verran osata käyttäytyä