Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko synnyttänyt yli neljäkiloisen...kertoisitko kokemuksia?

16.09.2005 |

Meillä esikoinen painoi 3975g. Nyt kakkosen syntymä lähestyy ja suurta vauvaa ennustetaan. Pelottaa että onko synnytyksen jälkeen täällä kotona miehellä " kaksi vaimoa" ...Mahd. repeämät ym. mietityttää. Pelottaa jos synnytys on oikein raskas ja voimia vievä. Ehkä myös siksi pelkään kun esikoisen syntymä oli helppo ja nopea. Toivoisin samanlaista mutta kauhukuvat vilistää mielessä. APUA!!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

4300g ja 53cm. synnytys kesti 2h 45min ja ei repeämän repeämää. kivunlievitystäkään en saanut kuin vyöhyketerapiaa(joka aiheutti pienen supistuskatkon että sain hengähtää) mutta oli kyllä ihana synnytys kun olin ihan `" selvä" kun esikoisen synnnytys meni vähän ohi(nopea sekin) ku olin niin ilokaasupöllyissä...

Vierailija
42/49 |
19.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen painoi 4310, toinen 4110 ja kolmas 4020 ja kaikki synnytykset sujuneet oikein hyvin. Ensimmäinen kesti 3.5 h, eppari leikattiin kun tiedossa oli iso vauva, mutta tuskin olisi tarviinnut. Toinen kesti puoli tuntia ja tyttö tuli maailmaan parin supistuksen voimalla melkeinpä ponnistamatta, eikä minkäänlaista repeämää vaikka tulikin niin voimalla. Kolmas kesti 2 tuntia ja jälleen hyvin meni ilman repeämiä ja kaikista olen toipunut todella hyvin. Vaikeinta synnytyseten jälkeen on ollut hengittäminen pparin päivän ajan, kun keuhkoilla onkin taas yhtäkkiä enemmän tilaa, istuminen ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia.

Neljättä odottelen ja tästä ennustetaan kookkaampaa kuin aiemmista, mutta tuleva synnytys ei pelota, iso vauva ei tarkoita vaikeaa synnytystä, enemmän synnytyksen kulkuun vaikuttaa äidin lantion mitat ja miten joustavat kudokset äidillä on.

Tsemppiä, hyvin se tulee menemään koska edellisenkin synnytit hienosti. Ja noista koko arvioista, meidän kolmannesta ennustettiin koko raskausaika jättiläistä, kun sf-mitta kasvoi yläkäyrien yläpuolella ja vauva oli kaikkien mielestä valtavan kokoinen, ja olikin sitten tuon vaivaiset 4020 g :)

romena ja elias 32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
19.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli 17tuntia 3820g ja 50cm, tehtiin minimaalinen välilihan leikkaus, tikkejä about 7 repeämien takia.

Toka oli 2tuntia 4740g ja 53 cm, hyvä kun kätilö ehti ponnistukseen mukaan, jonka suoritin täysin vaakamakuulla. Yksi repeämä (pari tikkiä), joka vuosi reippaasti, koska hemppa oli alle 100.

Heidi rv 24

Vierailija
44/49 |
19.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika hauska juttu kun tämän toisen synnytyksen olin suunnitellut alusta loppuun ja missä vaiheessa mitäkin osaan sit pyytää puudutusta tms.No vedet meni torstaina aamulla 8.9.05 klo.05.45 ja hyvä että ehdimme sairaalaan niin poika syntyi:) Nopea synnytys 1h40min ja en valita ollenkaan,kipuja ees meinannu keretä tuntea ku ne kesti vaan sen automatkan sairaalaan:)

Helppo synnytys ja yli nelikiloinen oli meillekkin yllätys kun lääkäri veikkas sen olevan alle 3kg!!!

Vierailija
45/49 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys kesti kaikkinensa n. 8 tuntia, ponnistus 9 min. Olin odottanut paljon pahempaa, synnytyksestä jäi hyvät muistot vaikka tehtiin välilihan leikkaus ja sain vielä repeämiäkin. Synnytys käynnistettiin rv 42 +0, kivunlievityksenä ilokaasu ja epiduraali. Jossain vaiheessa tuntui tosin siltä, etten kertakaikkiaan jaksa pusertaa poikaa ulos, että voimat loppuu kesken koitoksen, mutta erityisen kivulias ei synnytys mielestäni ollut.

Ja noista painoarvioista...painoarviossa rv 41+5 saatiin painoksi 3700g, tuskinpa kasvoi melkein kiloa kahdessa päivässä...

Saapi nähdä miten käy tämän kakkosen kanssa!

Manna ja eekuli rv 17+4

Vierailija
46/49 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tullut mulle tikin tikkiä. Esikoinen oli vähän vajaat 4kg, eikä silloinkaan tullut repeytymiä. Oleskelin avautumisvaiheessa ammeessa, ja kätilö sanoi että veden takia kudokset olivat hyvin joustavat!

Vierailija
47/49 |
21.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mulla oli 32vkolla 2300g vauvan painoarvio ultrassa, ja siitä viikko taaksepäin oli 2000g. Isoa vauvaa, yli 4 kiloista on nyt sitten veikattu, ja hirvittää... kaks aiempaa olleet alle 4kg.

Miten teillä on nuo painoarviot tehty loppuraskaudessa, ultralla? Kun oon niin paljon kuullu juuri tuosta että heittää arviot, usein paljon isompi ku mitä arvioitu.... Siskolla kahdesti " luvattu" 3500g vauva ja molemmat ollu yli 4kg.

Onko paikkojen palautuminen vaikeampaa ison vauvan jälkeen?

Mulla oli ekan synnytyksen jälkeen pissavaivoja ym, tokan jälkeen, oli 3740g, palautui paikat paremmin. Silti kyllä huomaa alapäästä että kaksi on synnyttänyt, vaikka kuinka jumppaisi....:-/

Nyt oon tässä kolmannessa jo odotusaikana huomannu selvää paikkojen " löystymistä" .... ei kivaa...

Vierailija
48/49 |
21.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarviosta! Mulla ei ultrattu, mutta käsin ja suht pienen sf- mitan perusteella vauvasta arvioitiin alle 4-kiloista.. Ja poika olikin sen 4630g.. (Mun synnytysjuttu löytyy tän pinon alkupuolelta.)

Toipuminen on ollut mulla tosi hidasta, johtuen siitä et vauva mahtui juuri ja juuri. Mun kroppa oli synnytyksessä tosi kovalla koetuksella, sanottiin jo synnytyssairaalassa. Toipumista tapahtuu edelleen, vaikein oli 1. kk. Kävelykin oli tosi hankalaa lantion/selän kipeyden tähden. Mutta kaikki kuitenkin suht ok nyt. Ei kantsi pelätä synnytystä!

Vierailija
49/49 |
21.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi sf on mennyt koko ajan yli käyrien, ja 32vkolla oli jo 34....:-/