Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mites Fetajuusto..

30.03.2006 |

mites on,saako feta juustoa syödä rask. aikana?miten tälläiset tuorejuustolevitteet?entä graavilohi..?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön melkein mitä vaan, ainoa josta olen pidättäytynyt on maksa, mutta en muutenkaan paljoa sitä syö. Luin artikkelin raskauteni alkuvaiheessa raskaus paranoiasta, siitä miten nykyään niin moni asia on kielletty asenteella jos syöt sushia niin sikiö kuolee. Enkä usko, ettei tarvitse paljoakaan sanoa jonkun ruuan mahdollisesta vaikutuksesta kun äidin vaisto alkaa koputtaa ja alkaa lukemaan tuoteselosteita ja tarkistamaan kaikkea syömäänsä internetistä. Itse pimahdin aika pahasti tuohon saa/ei saa tehdä listaan ja siitä asenteesta eroon pääseminen oli vaikeaa.

Itse annan itseni syödä savu ja kraavi lohen kun tekee mieli, Feta salaattia syön viikoittain, tuorelevitteitä suolakekseille on yksi suosikeistani. Lakritsia ja salmiakkiakiakiakin söin viimeksi tänään, muistaakseni nekin taisivat olla listalla.

Onnea odotukselle ja muista nauttia ruuasta!

S.C

Vierailija
2/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tuurilla sen artikkelin

http://www.slate.com/id/2106463/

X

S.C

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta saa suositukset vältettävistä ruoka-aineista. Sallittuja ovat olleet feta/tuorejuustoista kotimaiset, ison firman tuotteet. Pastöroidusta maidosta valmistetut tuotteet yleensä turvallisia. Ja nämä suositukset nimenomaan listerian vuoksi. Graavilohta ei mielellään, jos on vakuumiin pakattu, tuoretta voi syödä paremminkin.

Suositukset vaihtelee myös neuvolasta riippuen, mutta mikä itsestä tuntuu hyvälle on varmaan turvallinen tie. Mitään ääripäätä en kannata, kohtuus kaikessa, niin hysteriassa, kuin suositusten huomioimatta jättämisessä. Itse olen syönyt raskausaikana graavilohta, tuorejuustoa silloin tällöin, maksalaatikkoakin muutaman kerran, kun on mieli tehnyt. Molemmissa mummoloissa tarjolla tilamaitoa, jota siis ei ole käsitelty, niin sen olen jättänyt kyllä käyttämättä, jos ei kuumennettu ensin. Tuo laku ja salmiakki oli ok alkuraskaudessa, mutta näin lopussa ei viitsi mitään ylimääräisiä verenpainetta nostavia juttuja vetää nassuun...

Tsemppiä odotukseen ja kysele lisää neuvolasta, sieltä saa kyllä ihan luotettavaa tietoa :)

~cadavera&muru~ rv40+4

Vierailija
4/4 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti tiedoista..on ollu niin himo syödä fetasalaattia mut ku ei ole ollu tietoinen..ja onhan se niinkin ettei pitäis turhaan panikoida!ja tuntuu että ilmeisesti nyt lähivuosina on alettu hirveästi puhuu noista saa/ei saa syödä tuotteista,pari tuttua jotka saanu 3-5vuotta sitte lapsen,ei tiedä mitää noista kielletyistä ruuista..maksan jätän kyllä ihan suosiolla syömättä a-vitamiinin takia.salmiakkia ja lakritsia en myöskää ole uskaltanu syödä,ehkä sitte ku synnytys lähempänä ku ei enää niin haittaa vaikka synnytys käynnistyiski...

mutta lämpimät KIITOKSET tiedoista=)

ja hyvät kevään jatkot=)