Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheriita teinin takia

Vierailija
12.04.2024 |

Teinit ovat teinejä, mutta käyttäytymistä odotan. Teini tiuskii ja äyskii minulle, mutta ei isälleen. Olen teinille suorasanaisesti vastannut ja ilmoittanut etten hyväksy. Muutaman kerran vastannut tiuskaisuun tiuskaisulla, jotta itsekin tajuaisi miltä se tuntuu.

otin tämän puheeksi mieheni kanssa, mutta hän ei ole ollenkaan huomannut, miten eri sävyllä teini meille puhuu. Miten mies on sankari ja minä kotiorja. Selitin tilanteita miten ja missä tämä olemme ja mies yrittää kaataa kaiken mun syyksi. Että teini tiuskii mulle, koska munäkin tiuskin hänelle. Kun tilanne oikeesti on että teini on mulle Nyt jo sen aikaa tiuskinut, että hermo menee ja muutaman kerran, teiniä herättäökseni, olen käyttänyt tiukkaa, lyhyttä sävyä. Eli sekä teinin että sankari-isän mielestä minä olen syypää. Että hyvää viikonloppua kaikille. Meillä taitaa perhe hajota.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahhahah, joo, joutaakin hajota tuollaisen takia. Provohan tämä, mutta kyllä sun käytöksesi on tossa pahinta. 

Vierailija
2/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappa olla viikko puhumatta ja puuttumatta mitenkään teinin käytökseen. Oot vaan hiljaa. Mutta älä oo äkäinen, touhaat vaan hyväntuulisena omiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UIKUTI UIKUTI

Vierailija
4/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on siellä kaksi murkkuikäistä. Onneksi miehesi on aikuinen.

Vierailija
5/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä irrottaudutaan vanhemmista, monesti se on äiti, joka on pitänyt kovempaa kuria tai vaatimuksia teinien nähden, niinpä se äiti saa niskaansa teinin kiukutkin. En nyt ihan avioeroa sillä perusteella harkitsisi. 🙄

Vierailija
6/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takes two to tango, eli jokin sinun ja teinin keskusteluyhteydessä on vikana. 

Vierailija
7/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahhahah, joo, joutaakin hajota tuollaisen takia. Provohan tämä, mutta kyllä sun käytöksesi on tossa pahinta. 

Kaikki äidit eivät aikuistu teinin tahtiin... eli miten olla äiti teinille, nuorelle aikuiselle tai aikuiselle. Se on erilaista kuin pienelle lapselle. Jos ei sitä huomaa, niin riitoja on loputtomiin, pahimmillaan välit menevät kokonaan. 

Vierailija
8/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaisin puhumasta huonosti käyttäytyvälle kakaralle

Vierailija
9/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se ongelma onkin kun mies ei tajua ja ymmärrä eikä näe asetelmaa vaan syyttää siitä minua. On ollut pikkkulapsiaikana jatkuvasti töissä eikä tajunnut silloinkaan mitä äitinä olo vaatii, etenkin kun isä ei ole muuten aktiivinen kuin hauskana vapaa-ajan leikittäjänä.

eli liittoutuu teinin kanssa mua vastaan, eikä asetu kasvattajapuolelle, reilua käyttäytymistä vaatien.

ap

Vierailija
10/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kertaakaan tiuskinut omalle teinille eikä hän minulle . Asiat keskustellaan asioina ja hyvät on välit . Kiinnitä välillä huomiota miten mies puhuttelee sinua kun on hankala tilanne , tuleeko malli sieltä ? Vai oletko itse lapselle ajoittain puhunut rumasti huomaamattasi ja hän oppinut sinulta taidon ? Oletko johdonmukainen sääntöjesi kanssa ? Annatko välillä periksi helposti ja välillä koitat  pitää puoliasi nipottamalla ja vaatimalla ? 

Vierailija
11/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se ongelma onkin kun mies ei tajua ja ymmärrä eikä näe asetelmaa vaan syyttää siitä minua. On ollut pikkkulapsiaikana jatkuvasti töissä eikä tajunnut silloinkaan mitä äitinä olo vaatii, etenkin kun isä ei ole muuten aktiivinen kuin hauskana vapaa-ajan leikittäjänä.

eli liittoutuu teinin kanssa mua vastaan, eikä asetu kasvattajapuolelle, reilua käyttäytymistä vaatien.

ap

Eivät varmaan vaan pidä sinun riidanhaluisesta käytöksestä.

Vierailija
12/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Se lapsi ei ole enää pikkulapsi. Olet nyt vihainen, kun teini on isänsä kanssa edes jonkinlaisissa puheväleissä? 

Vierailija
13/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat teinejä? Ei murrosikä ole mikään peikko, joka ahmii auttamatta lapsia uhreja, raivoisa teinikapina ole mikään välttämätön osa tervettä kehitystä. 

Älä sotke miestäsi sinun ja lapsesi riitoihin. Selvittäkää välinne keskenänne, puhumalla. Kuuntele mitä ihmisellä, joka on itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä on oikeasti sinulle sanottavana. 

Vierailija
14/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näe hyvä teinissäsi ja keskity siihen.

Vierailija
15/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tunnet itsesi kotiorjaksi? Eikö miehesi tee kotihommia? Onko se teinin syy? 

Vierailija
16/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Minunkin ex-vaimo riiteli kaikkien perheen jäseneten kanssa ja häipyi. Jossain vaiheessa exä sitten tajusi, miten vaikea on esittää martyyriä ja "kotiorjaa" kun oli jättänyt lapset minulle ja yrittää nyt rakentaa suhdetta lapsiin uudestaan. 

Vierailija
17/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitappa olla viikko puhumatta ja puuttumatta mitenkään teinin käytökseen. Oot vaan hiljaa. Mutta älä oo äkäinen, touhaat vaan hyväntuulisena omiasi.

Mykkäkoulu lapsen kasvatusmetodina. Juuri näin. Samat henkisen väkivallan muodot käyttöön kuin suhteessa puolisoon. 

Vierailija
18/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Lapselle ei kannata valehdella, että aikuinen käyttyy hyvin, jos se ei käyttäydy. Kohdistatko henkistä väkivaltaa myös mieheesi? Ai niin, niinhän sinä juuri kerroit tekeväsi. 

Vierailija
19/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Sinusta siis sinun ja miehen pitäisi liittoutua teiniä vastaan? Miehen moittia lasta, kun hän ei kunnioita sinua? 

Vierailija
20/90 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt oman teini-ikäisen lapseni myötä muistellut omaa teini-ikääni ja nuoruuttaani, enkä ihan ymmärrä äitini käytöstä. Sain äidin kiukut ja vaatimukset niskaani. Äidilä oli joku kriisi koko ajan meneillään. Tuntui kadehtivan nuoruuttani ja hyvää koulumenestystäni, mikä tuntui todella oudolta. Kehuja ei tullut. Kovat kuukautiskivut kuitattiin psykosomaattisia kipuina. Särkylääkettä onneksi sai isältä.

Äiti on nyt yli 80 v. haukkuu edelleen jo kuollutta isääni. Etäisiä ollaan.