Ollan pulassa jos minä tai mieheni kuollaan.
Meillä on pankkitili joka on molempien nimissä.
Sieltä tililtä maksetaan kaikki laskut.
Jos toinen kuolee niin tiliinhän ei saa koskea.
Milläs ne laskut sitten maksetaan?
Ratkaisu ei myöskään ole , että olisi vaan toisen nimissä. Jos hän kuolee niin taas on sama tilanne.
Kommentit (48)
nyt unta näe, että laskut jätetään maksamatta jos puoliso kuolee! Vain yhteiset ja kuolleen puolison tilit suljetaan väliaikaisesti.
Ja mitä tasinkoa muka maksetaan perillisille? Puoliso saa tasinkoa, ei rintaperilliset tai muut voi tulla vaatimaan toisen tililtä lisää rahaa. Ajatelkaa vähän mitä kirjoitatte.
yksinkertaisesti pitämällä omat tilit.
yksinkertaisesti pitämällä omat tilit.
Eli jos mun puoliso kuolee, edes minun omissa nimissäni olevaa tiliä en voi käyttää. Tämä johtuu siitä, että silläkin tilillä olevat varat pitää laskea ensin sitä varten, että tiedetään, jodunko minä maksamaan tasinkoa puolisoni perikunnalle vai perikunta minulle.
Tasinkoa maksetaan avioerotilanteissa, ei kuolemantapauksissa.
Meilläkin on yhteiset säästö ja käyttötili, ei omia tilejä. Voiko todella olla ettei leski saa käyttää tiliä ennen perunkirjoituksia? Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi moista asiaa.
Eli jos mun puoliso kuolee, edes minun omissa nimissäni olevaa tiliä en voi käyttää. Tämä johtuu siitä, että silläkin tilillä olevat varat pitää laskea ensin sitä varten, että tiedetään, jodunko minä maksamaan tasinkoa puolisoni perikunnalle vai perikunta minulle.
Tasinkoa maksetaan avioerotilanteissa, ei kuolemantapauksissa.
On ihan faktaa isovanhemmista vaari kuoli talvella ja myös isoäidin tili sekä jopa s-bonuskortin tili otettiin huomioon. Eli KAIKKI lasketaan yhteen ja siitä vaimo/mies saa puolet. On minunkin mielestä ihan hassua mutta näin asianajaja sen minulle selitti.
omat tilit mutta kummallakin käyttöoikeus toisen tiliin? Tilillä siis vain yksi omistaja ja puolisolla käyttöoikeus.
Ei ne sinun rahoja jaa, mutta perivät kyllä miehesi, yhdessä hänen muiden lastensa kanssa. Ja tähän ei avioliitto vaikuta, testamentilla saa pienennettyä perittävää puolella (lakiosa on puolet siitä, mitä tulisi ilman testamenttia)
Mutta ehdottomasti tili "tai"-muotoon, jos vain toiseen luottaa sen verran, että ei pelkää tämän tyhjentävän tiliä ja muuttavan Argentiinaan ;)