DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!
Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)
Kommentit (746)
jollain kalliimalla, ja sen jälkeen apteekin testeillä kun ne on halvimpia, mutta silti yhtä luotettavia. täälä ainakin maksaa apteekin testi jotain 5e.
hyvä ku sanoit lasagne:) mä oon täs miettiny mitä sitä tekis ku on jääkaapissa 2 jauhelihaa, tein tänään spagettikastiketta, ja tuosta toisesta sitten en keksiny mitään, mutta lasagneahan mä siitä teenkin:)
Mutta saimpas sen uuniin asti ja nyt keittiö on kuin pommin jäljiltä :) Kulta yleensä kokkailee, joten saas nähdä miten tuo mun keitos sille maistuu, rakkaudella oon sen ainakin tehny ;)
Me ostettiin kerran citymarketista kaksi semmosta liuska testiä ja ajateltiin että jos ollaan raskaana niin näkyy se niissä huonommissakin testeissä...Toinen näytti virheellistä tulosta, ja toinen toimi, mutta oli negatiivinen. Muutenkin tykkään enemmän " varrellisista" testeistä:) Mutta eihän ne saa myydä mitään humpuukki tuotteita nimellä raskaustesti, joten kaipa ne kaikki toimii ihan niinkun pitää:)
Ompas meillä kalliimmat testit kun teillä! :( Höh, noilla hinnoilla vois testailla useemminkin ;D
Me ajattelimme ostaa vaunut ja kaukalon kokonaan omiksi. Voi olla että vaunut käytettynä, kaukalo joka tapauksessa uutena.
Riippuu nyt vähän siitä koska mies pääsee vaihtamaan työpaikkaa.
Valitettavasti meillä ei ole nyt ketään tuttua, jolta saattaisi jotain saada halvemmalla.
Onpas taas vetämätön olo. Yritin saada neuvolaan ikaa, onnistumatta. Seuraava vapaa iaka on vasta 8.11. Onneksi mulla on kuitenkin se lääkäri varattuna 25.10.
Mavu hei, ei millään pahalla, mutta: " mutta ei niillekkään oo hetkeen tulos vielä kun sen likkakaveriki taitaa olla vasta 18-19v" .
Eikös tämä ole nimenomaan NUORTEN äitien palsta...?
Laukkis ja Öttiäinen 24+5
emmä sitä sillä tarkottanu etteikö se isoveljen likkakaveri olis ikänsä puolesta valmis perustamaan perhettä, vaan kun sillä on koulut kesken ja eikä ne oo ollu ku jotain 1v yhdessä, sekä asuu vielä vanhempien luona, että ei ainakaan ulospäin näytä, että he mitään lasta on ajatelleet vielä hetkeen. olinhan mä itekki 18v kun me ruvettiin yrittämään:)
Nuorena ne aloittaa yrittämisen :D
No ei vaan, tuli mieleen tällainen juttu, että miten voi olla varaa elättää lasta, jos ei ole kunnolla varaa edes raskausatestiin? O_o
Siis tokihan minä ymmärrän sen, ettei haluta tuhtata ns. " turhaan" , varmasti kaikilla tärkeämpiäkin menoja kuin kallis raskaustesti, mutta silti.
Voi että, kyllä minäkin jo hinkuisin lasta, mutta ollaan kuitenkin päätetty odottaa ainakin siihen asti, että mies valmistuu ja on töissä. Itse valmistun varmaan _aikaisintaan_ kolmen vuoden päästä, mutta todennäköisesti menee sellainen viisi vuotta kunnes minä olen ammatissa. Sinne asti en kyllä ajatellut odotella. Vaikka voihan tässä elämäntilanne muuttua ja tehdäänkin lapset vasta kolmikymppisinä... (niin varmaan juu :D)
Eikös tämä ole se nuorten äitien palsta joten aika luonnollista että täällä on nuoria yrittäjiä/äitejä/odottajia...?
Meillä rahaa vie tällä hetkellä meidän uusi auto, jota täytyy huoltaa ja korjata. Autoon meni koko miehen palkka elikkä " tavallisessa" kuukaudessa meillä olisi noin 1000¿ enemmän rahaa tällä hetkellä. Kyllä sitä rahaa löytyisi siihen testiinkin, jos semmoisen haluaisin nyt tehdä. Itse en vaan pidä sitä tikkuun kusemista ja negatiivisten testien lukemista mitenkään hauskana hommana, että sitä haluaisin joka toinen päivä tehdä. Muutenkin ei se tulos tässä tule muuttumaan kuin parempaan(jos se muuttuu ollenkaan) jos antaa ajan kulua. Minäkin olen tässä kuussa tehnyt 4 testiä joten annan sen viidennen vielä hetken odottaa.
hiiltymään? (jardins?) jos mun tekstiä tarkoitit missä puhuin isoveljen ja sen likkakaverin jutuista, niin sen takia noin kirjoitin, koska tiedän ja tunnen hänet jotenkin, ja hän vaikuttaa sellaiselta joka ei lapsia vielä halua moneen vuoteen, siksi kirjoitin noin:) sekä ei isoveljenikään vaikuta siltä, että haluaisi vielä omia lapsia. mutta voinhan toki olla väärässä:)
jos kerran itsekin olet tietoinen, että tämä on nuorten äitien palsta, niin miksi hiillyt? Mielestäni " nuorena ne aloittaa yrittämisen" oli vain toteamus, jossa ei ollut mitään sen syvämpää merkitystä.
Ehkä Demissä eri juttu, missä nuori äiti=huono äiti, mutta en minä niin sitä tarkoittanut. Rauha, hyvät ihmiset! :)
Han_ tuossa sanoi tuosta että miten on varaa elättää lasta kun ei ole edes varaa raskaustestiin.. Mulla ja jardinsilla kyse ei ole ollut siitä että ei olisi varaa vaan siitä että tekisi mieli tehdä testejä koko ajan mihin tietenkään ei ole varaa, ei varmaan kenelläkään ketä lasta yrittää ole varaa testata joka päivä.
Mulla on tuolla laukussa nytten raskaustesti, en millään malttais odottaa aamun asti mutta haluan tehdä sen siten että pissa on varmasti vahvaa. Eikä sitten jos tulos on nega niin mieti että olinkohan se tarpeeksi " vahvaa" .
Kulta ei tiedä että testaan huomenna ja ajattelin yllättää sen jos tulos on positiivinen mutta jätän kertomatta jos se on nega. Kun tuntuu että kultaan tuo negatiivinen sattuis enemmän kun muhun.
itse olen vielä muutaman viikon 19 v lapsemme lasketun ajan tienoilla, enkä tunne itseäni yhtään liian nuoreksi tai köyhäksi äidiksi.
No joo, tänään kävin terveyskeskuksessa lääkärillä supistuksien takia. Paikat on kuulemma kiinteät ja kiinni, onneksi.
Valitettavasti vain papa-kokeen otto sai aikaan veren vuodon kohdunsuulla...
pitäis alkaa menkat tänään tai huomenna.. Toivon mukaan ei alkaisi :)
Pääsin tänään kotia kahdentoista jälkeen ja nukuin siitä asti yli puoli neljään. On ollut hiukan väsy.
Onneksi nyt alkaa syysloma :)
Joten siksi vuodatus, anteeksi...Tuntuu vaan kamalalta kun kaikille pitäisi olla koko ajan todistamassa valmiuttaan äidiksi kun on niin " nuori ja rahaton" ...
mavu: Siis kyllä mä sun pointin ymmärsin tosi hyvin, esim. itse en vielä moneen vuoteen mieltäisi parasta tyttö kaveriani äidiksi, vaika hän onkin minua pari vuotta vanhempi. Sillä on vielä pää paino siellä baareissa juoksemisessa ja miehien pokaamisessa.
Kulta oli käyny ostamassa mulle testin ja käski testata huomen aamulla, toiveenaan että saadaan viikonloppuna juhlia positiivisia uutisia:)
Mä mitetin joka negatiivisen jälkeen että olinkohan tarpeeksi " vahvaa kamaa" purkissa...Sitten sitä käy ravaamassa vessassa koko ajan toiveessa että se viiva sinne sitten ilmestyy...Ei kyllä millään montaa kertaa jaksais sitä rääkkiä käydä läpi:(
Meillä mies ottaa kanssa raskaammin ne negat kun minä. Sille tulee niitä " olenko tuhkamuna" ajatuksia aina kun epäonnistutaan. Nyt todella toivoisin että saisin yllättää tuon äijän körilään;)
Että pidän sulle MSOL peukkuja pystyssä ettei ne menkat sulla alkais:)Mulla on syyslomaa vaan yksi päivä, kun lupauduin töihin, mutta näin rahan tuloa ei voi estää;)
Kävin tuolla jossain lukemassa, että on olemassa semmosia raskaustestejä jotka " havaitsevat" raskauden jo 11 pävää hedelmöittymisen jälkeen. Rupesin tässä miettimään että kuinkas se on mahdollista..? Onko kellään kokemusta..:)
mulle terkkari sanoi, että jos on 3h virtsaamatta, on tulos luotettava, siis jos ei oo juonu vettä tai muuta ihan hirveitä määriä sen 3h aikana.
äiteeki tulee käymään täs piakkoin ja pitäs vähän siistiä paikkoja muttakun ei jaksa:( tai pikemminkin ei kiinnosta.
tuli ikean kuvasto:) vähän on kaikkee kivaa sieläki, harmittaa ku ne liikkeet on niin kaukana, kaikkee pikku krääsää sielä olis jota vois ostaa:)
Toivotaan että MSOL sun menkat et alkaisi :) Kuin mones yrityskierto tää on teille? Oot saattanu sanoa sen kanssa aiemmin mutta mun muisti on mitä huonoin..
Mä oon miettinyt jo että jos se plussa huomenna tulee niin teen kullalle sellasen kortin missä lukee jotain raskaustestistä tai sitten jtn että siitä tulee isä tai jtn vauva juttua. Ja sitten jotkut pienet sukat tai jotkut tälläset siihen mukaan. Mut kuitenkin tuo alitajunta koko ajan toistelee sitä että jos siellä ei olekkaan vauvaa.
Ajattelin että JOS nyt huomenna plussaan niin tuleville isoäideille voisi kertoa kolmen viikon päästä ku mennään ikeaan. Mutta jos nyt ekana jaksaisi vaan odotella siihen huomis aamuun että joskos se plussa tulee..
Ois niin ihanaa jos me kolme (jardins, MSOL ja minä) plussattais suht koht samoihin aikoihin :)
mavu:
mulle terkkari sanoi, että jos on 3h virtsaamatta, on tulos luotettava, siis jos ei oo juonu vettä tai muuta ihan hirveitä määriä sen 3h aikana.
äiteeki tulee käymään täs piakkoin ja pitäs vähän siistiä paikkoja muttakun ei jaksa:( tai pikemminkin ei kiinnosta.
tuli ikean kuvasto:) vähän on kaikkee kivaa sieläki, harmittaa ku ne liikkeet on niin kaukana, kaikkee pikku krääsää sielä olis jota vois ostaa:)
Mulle sanottiin apteekissa ihan samaa kun kävin joskus viime vuonna ostamassa testin. Mutta tykkään kuitenkin testata aamulla :)
Mua kanssa jännittää toi huominen testailu, olisi kivempaa jos sen vaan tietäis ilman testejä tai muita, tulis vaikka kirje postissa jossa lukee, " onneksi olkoon olette onnistuneet hedelmöityksessä" :)
Mä oon kanssa miettiny että jos teen testin silleen et kulta ei oo kotona niin teen jonkun kortin tai semmosen ja sisälle kirjotan jotain suloisen ihanaa ja kerron että hänestä tulee isä:) Sitten mun vanhemmille me kerrotaan sillä tavalla että ostetaan kupit joissa lukee " mamma" ja " pappa" . Näin he ovat toivoneet lapsen lapsien heitä kutsuvan:) Sitten kullan äidille ostetaan " mummi" muki. Muille sitten kerrotaan ihan suullisesti, paitsi tälle parhaalle tyttö kaverilleni laitan kortin " mitä sitten kun bestiksestäsi tulee äiti" . Ostin sen aikoja sitten ja on musta tosi hauska:)
Mäki toivon että onnistuttais kaikki samoihin aikoihin:) Toivotan teille onnea kanssa jännääjät:) Toivon kovasti että te saatte positiivisia uutisia:)
vauva2006:
onko kellä kokemuksia, onko kuinka luotettava? En ole kyllä vielä uskaltanut testata kp23/28, kannattaako vielä odotella maanantaihin?
tuo on sen topicin aloitus, ja tässä yksi vastaus
sinda75:
Testatkaa vaan ihmeessä jos siltä tuntuu! Kaverini sanoi hyvin että tulee sitä turhempaankin rahansa laitettua!! Ihan totta. Mutta varautukaa siihen että voi hyvin olla nega vielä varhaisessa vaiheessa. Itse testasin ensin negan kp 24/28 ja sitten haamun 27/28 ja vahvemman 29/28. Apteekin oma ei näyttänyt silloin vielä yhtikäs mitään, vasta kp 32/28!! Acon antaa haamun ja heikon plussan aika myöhään, noin 7 min. kuluttua, joten älkää heti nakatko roskiin testiä. Ohjeessa sanotaan että reagoi hCG:hen noin 7-12 päivää ovulaatiosta (jolloin hormonia pitäisi olla vähintään 10 mIU/ml).En valitettavasti tiedä mistä niitä saa pk-seudulla, itse ostin Oulusta Rotuaarin apteekista ja Kaakkurin Cittarin apteekista. Kaakkurissa halvempia, noin 3,70 euroa, rotuaarilla 4,10. Ainoa miinus se pipettihomma, joutuu pissimään purkkiin (esim. kertakäyttömuki) ja sitten pipetoimaan testireikään (pipetti kuuluu pakettiin). Mutta ei haittaa mitään kun testi toimii ja on herkin (ja paras).
sinda
tässä vielä linkki siihen topikkiin
[url]http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=ASC&m=5328222&p=2&tmod…]
(toivotaan että sain oikein kaikki koodit, ja että toi linkitys onnistuu tällää kans )
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=ASC&m=5328222&p=2&tmod…
Tuleekohan se linkkinä ilman niitä koodeja?? no katsotaan.. *oikeen kunnon irvistys*
Jotenkin se noin 7¿ on kamalan paljon yhdestä testistä ja sitten ne kalliimman ja " laadukkaammat" maksavat lähelle 15¿...Sitten jos se onkin taas negatiivinen niin alkaa harmittamaan kun meni rahaa " hukkaan" vaikka saihan siinä sitten suuntaa antavan vastauksen...Otan palkka päivän sattuessa ihan summanmutikassa jonkun testin:) (Tai sitten kysyn 8-pallolta :D)
Nyt meen kokkailee, lupasin kullalla tehdä lasagnee kun on ollu vapaalla:)