DeMoms -Demissä tavanneet nuoret äidit ja kuumeilijat!
Tämä keskustelu on siis Demi-lehden keskustelupalstalla tavanneille nuorille äideille ja kuumeilijoille. Keskustelu ei kuitenkaan ole suljettu, joten jos puheenaiheemme kiinnostavat, liity toki joukkoon ja kerro mielipiteesi :)
Kommentit (746)
onko minun_ tämä toinen vauveli ollut kuinka helppo? nukkuuko paremmin kuin esikoinen?
nyt saatiin kasattua tää uus tietokonepöytä, enää tavarat pitäis lattialta saada johonki mahtumaan, varmaan joutuu viemään varastoon.
varmaan menee huominenki päivä tän kämpän siivoomiseen, että en pääsekkään vieläkään tekemään niitä imetyspaitoja ja liivin suojuksia:(
vloppuna pitäis lähteä vaasaan isovelinluo ku se lupas vaihtaa öljyt ja hehkutulpat meijän autoon. varmaan yksistäni saan lähteä ku poika ei kuitenkaan jaksa odottaa sen aikaa että ne on vaihdettu.
Minäkin nyt olen ollut muutaman päivän pois täältä, oltiin miehen kanssa etelessä päin käymässä. Päästiin jopa lätkämatsiinkin asti eilen :). Pitää nyt käydä, kun vielä ehtii ja jaksaa.
Tylsää kun sataa vettä, olis saanut lumi jäädä.
Neuvolassa kaikki muuten ok, mutta verenpaine ihan liian korkea. Pääsen nyt kontrolliin sen vuoksi.
Oli kyllä aika yllätys, kun neuvolassa oli ultra ja kurkattiin pientä Öttiäistä. Tai no, pientä ja pientä, eihän se mahtunut kerralla kokonaan edes ruutuun ;).
Viikonloppuja kaikille
Laukkis ja Öttiäinen 27+0
Oltiin tänään ikeassa vantaalla. Ei tullu paljoa mitään ostettua, ja sitten oltiin kanssa hobbyhallissa ja sieltä teki niin mieli ostaa yhdistelmävaunut kun oli niin hienot eikä maksanu ku vaan hiukan yli 200 e..:) Mutta ei kuitenkaan vielä niitä sitten ostettu.
Siellä oli ihan hirveesti odottavia ja pikkulasten äitejä :| yhden äidin kanssa juttelin ja hällä oli sellanen ihana kahden kuukauden ikäinen tyttö..
Me ei varmaan tänäjouluna mitään hirveän erikoista kellekkään anneta, siskonpojalle ostettiin synttäri-joululahjaksi sellanen kauko ohjattava auto saatiin se vaan 40e ja oikee hinta ois ollu 160!! Kulta on siitä ollu ihan innoissaan ja yrittää koko ajan että jos se vois koeajaa sen :D Äitille ja sen miehelle varmaan jtn kivaa pikkusta askarrellaan ja samoin isälle ja sen avolle ja kullan äidille. Siskoille mulla on ollu aina kaikkein vaikeinta ostaa jtn, ja sitten siskon tytöille kun ne on sen verran vanhoja nyt etten tiedä mistä ne tykkää, toinen täyttää joulukuun alussa 11 ja toinen on 9. Varmaan voisin tehä niille sellaset 10-20e lahjakortit että ne voi mun kanssa shopata sillä summalla :)
mies sitten lähti yks kaks kokkolaan:O sen pikkuveli soitti, että olivat nukahtaneet junassa ja päätyneet kokkolaan, ja sieltä tulee vasta huomen aamulla 9.00 aikoihin tänneppäin juna, että kysyivät sitten miestäni jos hää lähtis niitä hakemaan, ja innoissaan sinne lähti, vaikka yritin vastustella.
ei oo nimittäin ikinä ollut omalla autolla kokkolassa, ja vieläkun on niin pimeetä niin senkin takia en halunnut että lähtee eksymään sinne.
mä en oo vielä päättänyt, että ostanko veronpalautuksilla saumurin, vaiko ostanko joululahjoja. toki jotain pientä ostetaan aina, mutta tuolla veronpalautuksella sais parempia lahjoja pojallekkin, legotkin on niin kalliita ja niissä pakkauksissakin on yleensä niin vähän palikoita, että usemman joutuu kuitenkin ostamaan.
nyt sain haettua kankaatki äiteenluota, ajattelin leikata ne paidat ja liivin suojukset valmiiks niin ei mee niin kauaa äiteenluona ku ei tarvi ku ommella. mutta nyt meen katomaan telkkaria:)
Siis se on vaan niin ihana, romanttinen, komea, hauska ja rakastettava ihminen <3 Tää on vaan niin ihana fiilis, kun on pakko kertoo kaikille että ittellään on niin ihana ja upee mies:) Rakkaus on ihanaa:)
Eilen mentiin kattomaan sitä mun serkun keikkaa ja meidän auto (tai siis isän auto jota me lainattiin) jätti meidät keskelle ei mitään! Sitten käveltiin kullan kanssa käsi kädessä sinne kuppilaan joku lähemmäs 20km. Siellä sitten jalat rakoilla käveltiin ja lopulta löydettiin se kuppila missä serkku oli soittamassa. Siellä sitten istuttiin sylikkäin ja kuunneltiin hyvää musiikkia, aih kun se oli mukavaa:)
enään ole noin romanttista ja ihanaa:) silloon alkuaikoina tietysti, mutta nyt on jo niin arki tullu kuvioihin ja poika vie niin paljon aikaa, että välillä tuntuu, että ollaan pelkkiä kämppiksiä, mies ei enää yllätä oikein mitenkään. mutta tyytyväinen oon tähän elämäntilanteeseen:)
Mulla polttelee mahaa ikävästi :( ei yhtään kivaa.. Nyt on kp 28 ja meinaisin keskiviikkona testata jos vuoto ei nyt ala sitten sitä ennen.. Mies sanos tossa aamulla että on siellä ihan varmana vauva nyt. toivottavasti ois sitten oikeessa :)
Nyt pitää mennä takasin huilaamaan ku väsyttää ja sattuu :(
kun tuntuu ettei se paljon pelätty arki ole pahemmin tullut meidän suhteeseen, mutta vauvan saanti varmaan hoitaa sen arkiintumisen;)Mutta eihän se arjen astuminen tarkota sitä että ei enää oltais " söpöjä" toisille, tai ei enää huomioitais, monet mun kaverit käsittää sen noin..:( Kulta ja minä lasketaan vieläkin viikkoja, kuinka pitkään olemme seurustelleet, ja aina tiistaisin (=viikkopäivä) muistamme toisiamme kortilla tms. pienellä mukavalla:) Musta ihana tapa ja piristää kummasti viikkoa:)
Toivottavasti mortem on nyt sitten raskaana:) (Ja toivottavasti sun miehes on parempi ennustaja kun mun 8-pallo..) :) Täytynee meidänkin yrittää ahkerasti tässä kierrossa ja meinaan käyttää apuna niitä ovu-testejä:)
Mulla on ollu niin ihana viikonloppu, että tuntuu olevan energiaa vaikka mihin! Kutsuttiin mun serkku ja sen uusi tyttöystävä meille kylään ens viikonlopuks, saas nähdä ilmestyykö ne:) Olis iso siivous urakka edessä jos ne meinaa tulla...!
Ajattelin tulla piipahtamaan täällä ennen töihin menoa, vaikka ei mulla sen kummempaa asiaa ookkaan:)
Oon nyt yrittäny pelata noita veikkauksen nettipelejä, mutta en saa rahaa millään siirrettyä sinne pelitilille..:( Meillä on nyt kullan kanssa semmonen äkki rikastumisen " tarve" ja halu joten kaikkea pitää koittaa:) Ooteko te mitenkään innostuneita mistään peleistä..? :) Mulla on kyllä addiktiona nuo kaupan rahapelit:)
Meillä on kullan kanssa vieläkin aika huumaa ;) Toivon etä meillä menee aina näin hyvin, vaikka välillä otetaankin kovaa yhteen. Meillä on niin erilaiset ajatusmaailmat. Mä oon pikemminkin tälläinen maailmanparantaja ja poikakaveri on suunnilleen pudottamassa tällä maapallolle atomipommia :O
Kp on nyt 17/28-29. Ensi viikolla menkat pitäis alkaa. Jos ei ala niin voisin harkita käyväni baarissa (koska sitten jos saan plussan niin sitä ei lähdetä suurinpiirertein kahteen vuoteen minnekkään baariin.) Ja mä tykkään joskus käydä baarissa ja nauttia pari drinkkiä :)
Mutta kun näin ajattelee niin plussa voiskin tulla sieltä. Mutta vauvanvaatteiden ostaminen ja mahan kasvattelu on kyllä moninkertaisesti hauskempaa (tosin ilman sitä pahoinvointia, kiitos :D)
tänään lähtee miehen työhaku paperit yhteen tehtaaseen joka olis lähempänä ja sinne olis turvallisempi ajomatkakin:) jos se sen sais, niin sitten olis kaikki hyvin!! ei olisi ongelmaa enää mihin suuntaan sitä muuttaisi:) koska kurikkaanpäin voisin mielelläni muuttaa, tai ilmajoelle. äitee jo monesti on sanonut että se vois myydä sen talonsa meille, mutta en sitte tiedä.
vauvan liikketki jo tuntuu:) makasin eileen lattialla ja laitoin käden masulle, niin oikeen selkeesti tuntui missä kohtaa se oli ja sitte se kääntyili siellä:) mies vaan sanoi, että eikai senyt vielä potki:O sanoin sitte, että kyllähän se jo potkii ja liikkuu, onhan se jo vähän vajaa 20cm:)
on tää vaan niin mukavaa ku tulee toinen, tulis vaan se ä-pakkaus jo niin saa ruveta laittamaan vaatteita kaappiin ja kattoa mitä vaatetta kannattaa ottaa tuolta varastosta esiin, kun ei kaikkia kyllä kannata ku suurin osa jäis vaan käyttämättä ja veis vaan tilaa kaapista.
eileen tein niitä rinnan suojuksia, uskon että nuo riittää mitä tein, tai sitte jos innostun tekemään lisää niin sitte varmasti riittää.
tehtiin äiteenkans sitä imetyspaitaakin, mutta ei ihan valmiiks vielä.
jatkuu vielä pitkään:)
Kävin just tilaamassa niitä ovulaatio testejä:) Saas nähdä toimiiko ne ollenkaan;) Nyt on taas samanlainen fiilis kun silloin kun lopetettiin pillerit, tuntuu niin " todelta" tää yrittäminen:)
Maalasin just ne kukkaruukut joista tulee ne tuhkakupit. Tuli tosi mageen värisiä ja mulla on pää ihan kipee niistä maali höyryistä:( Mutta lopputulos ratkasee. Mennään huomenna sinooperiin ja ostan sieltä lisää helmiä joista saan tehtyä niitä liskoja ja käärmeitä niihin:)
Viikonlopun olin liiton koulutuksessa Hämeenlinnassa. Tulipa syötyä kunnolla ;)
Viikonloppu meni taas ihan liian nopeesti, mut ollaan nyt molemmat saikulla, mikä on vaan ihan hyvä, niin saan olla kahden kullan kanssa..
Eipä meilläkään viime aikoina liiemmin kahden keskistä aikaa ole ollut.
Mutta joo, tänään tuli palkka. Käytiin sitten hakemassa ne vaunut ja vähän vaatteitakin Öttiäiselle: kolmet housut, pari bodya ja paita. Olin jo lähdössä pois lastenvaate osastolta, mut sitten mies näki pienen pienet sukat ja haalarit, jotka hän halusi ostaa Öttiäiselle. Ihana mies <3
Huomenna olisi taas verenpaine kontrolli, toivottavasti en vaan saa lähetettä äitiyspolille..
Laukkis ja Öttiäinen 27+3
" Meillä on niin erilaiset ajatusmaailmat. Mä oon pikemminkin tälläinen maailmanparantaja ja poikakaveri on suunnilleen pudottamassa tällä maapallolle atomipommia :O "
Tuo voisi olla ihan kuin mun suusta :D Ja tuo erilaisuus pätee kanssa tosi paljon mein ulkonäköön, oon tällänen " römpsyinen" ja mies on " siisti" ..
Huomenna olis tarkotus testata :) jännittää paljon.. nyt on kp 30/??
tuun sitten infoomaan että mitä testi sanoi :)
Mortem: Onnea testaamiselle, toivottavasti näyttää sitä mitä haluatkin :).
Käytiin eilen leffassa katsomassa se Tyttö sinä olet tähti. Se oli ainakin mun mielestä aivan loistava!
Suosittelen siis ehdottomasti kaikille.
Neuvolassakin kävin eilen. Verenpaine näytti edelleen samoja lukemia, sitä kontrolloidaan edelleen viikon välein.
Ensi viikolle th yritti saada mulle lääkäriaikaa, jotta hän voisi jatkaa mun sairaslomaa.
Hän taitaa taas katsoa pikkuista ultralla. Sillä ei ole mitään väliä, ettei sukupuolta kerro, on vaan niin ihanaa nähdä oma Öttiäinen ruudulla <3
Ei kai tässä nyt ihmeempiä, siivota pitäis ja laittaa tiskit koneeseen..
Laukkis ja Öttiäinen 27+5
Ja negahan sieltä paukahti :( tosi surullinen olo nytte.. No täytyy toivoa että jos vaikka sitä hormoonia ei vaikka vielä olis tarpeeksi tai jtn.. No kattellaan tuleeko menkat vai ei.. Sitten kun tulee niin voisin käyä ostaa noita ovistesteja,, perhaps..
Mein piti mennä kullan kanssa kattomaan se leffa viime la mutta ei mentykkään, nyt varmaan mennään ens lauantaina ku perjantaina meille tulee 16kk yhessä olemista :P
harmi ku tuli nega:( toivotaan, ettei sitä hormoonia ollut vielä tarpeeksi että näyttäis positiivista.
mä löysin tuolta kaapinperältä ne mun testit:) 3testiä olin tehny, eka oli haalee, sitte vähän tummempi ja sitten selkee postitiivinen.
Laukkanen: missäspäin sä asuitkaan? ku ajattelin vain, että missä noin usein ultrataan, kun mulla ei ollut viime raskaudessa kuin 3 ultraa, eka oli rv 8 (varmistettiin että sielä oli vauva) sitten np ja rakenne-ultra, muita ei täälä ainakaan saa, tietysti jos yksityiselle menee.
mutta äitiysneuvolassa ei ainakaan ole ultrattu muutakun jos pitää varmistaa ettei ole tuulimunaa tai kohdun ulkoista.
Voi harmi kun tuli nega:( Höh! Ne alkaa kyllä pidemmän päälle nyppimään..! Täytyy toivoo että kyseessä on se vähäinen hormooni pitoisuus:)
No, mä oottelen postissa niitä mun testejä, enhän mä pystyny pitämään sitä asiaa mieheltä salassa, se heti ties että mä oon tehny jotain " outoa" , käyttäydyin kuulemma ihan kummallisesti! On se kiva kun toinen tuntee noin hyvin:) Muutenkin äijä on sitä mieltä että nyt tässä kuussa" kuksitaan kuin kaniinit" sekin on kyllästynyt nega testeihin ;)
Kävin tänään hakemassa ittelleni kirjastokortin:) Vitsi, että tuli " aikuinen" olo, kun sai taas uuden kortin lompakkoon :D Ennen ollaan aina lainattu mun äidin korttia kun kummallakaan meistä ei ole ollut omaa:)
kun ei tunnu jäävän juuri vapaa-aikaa. Täystyöllistettynä vauvan myötä. Olisi kiva jotain kertoa synnytyksestä ym. mutta tuntuu, ettei koskaan kerkeä jäädä sepustamaan, kun nämä nettihetket ovat niin nopeita.
Vauvan käsittely palasi nopeasti mieliin ja olen paljon itsevarmempi kuin esikoisen aikaan enkä vauhkoile niin kauheasti vaan uskallan ottaa rennommin.
Esikoinenkin on alkanut tuoda erilaista käyttäytymistä esille vauvan kanssa. Alussa oli pelkkää halailua ja silittelyä, mutta nyt välillä saattaa läpsäyttää vauvaa mahaan tai kasvoihin, jos on villillä päällä :S Onneksi kuitenkin aika harvakseltaan.
Pitääpä lähteä iltapesulle tuon touhutaaperon kanssa, kun vauveli nukkuu vielä...