Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ei oikein ymmärrä termiä " yhteiset rahat" ?

Vierailija
23.08.2005 |

Taidan olla tämän palstan mittapuulla outo, kun minusta ajatus yhteisestä tilistä ja yhteisistä rahoista on täysin utopistinen.

Älkää käsittäkö väärin, ei meillä todellakaan jaeta jääkaapin ruokia nimilapuin, tai lasketa kaupassa sentilleen että ostokset menevät tasan. Kuitenkin molemmilla on omat tilit, laskut ja lainat ym. maksetaan kutakuinkin puoliksi, asiaa sen kummemmin ajattelematta. Molempien tililtä menee sama summa lainanlyhennyksiin, laskuja taas maksetaan suurinpiirtein vuorotellen. Mikä tässä on monen mamman mielestä niin kauheaa? Minä en ennen tätä palstaa ollut kuullutkaan yhteisestä tilistä, vaan olen pitänyt itsestäänselvänä että aikuisilla ihmisillä on omat tilit. Näin ajattelee myös kaikki tuttuni, joiden kanssa aiheesta on ollut puhetta.

Johtuisiko tämä asenteeni siitä, että olen nuoresta asti tehnyt töitä, maksanut itse laskuni ja tienaan nyt suht' hyvin? Alkaako " yhteiset rahat" kiinnostaa siinä vaiheessa, kun nainen on pa ja mies varakas? En nimittäin tunne yhtään miestään paremmin tienaavaa naista, joka hehkuttaisi yhteisten rahojen ihanuutta, toisin kuin nollatuloiset kotiäidit!

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
23.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei raha merkitse niin paljoa, että siihen jaksaisi käyttää paljoa aikaa.

Ehkä siksi, että molemmat tulemme varakkaasta perheistä ja siitä ei ole ollut pulaa. Meillä rahat menee yhdelle tilille josta kaikki menot maksetaan.

Eipä tartte käyttää aikaa siihen, että kumpi maksaa mitäkin, eikä ikinä ole tullut rahasta riitaa.

Vierailija
122/123 |
23.08.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oikein hämmästyy,kun lukee jonkun aidosti järkevän kommentin

Vierailija:

Enpä ole näin makeasti ikinä nauranut;DD

Eli yhteenveto. Jos on erilliset tilit, niin kumpikaan ei ole kotona hoitamassa lapsia.

Jos yhteiset tilit, toinen on nollatuloinen kotiäippä.

Voi hyvä luoja, en ole missään nähnyt näin suoraviivaisia vetoja mitä täällä *kierii naurusta*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tulis nyt ne miehen ylityökorvaukset niin voin niistä sitten ostaa sille jonkun tosi kalliin ja hyvän lahjan"

Eli mies käytännössä ostaa itse lahjansa itselleen. Ei jummarra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi