Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se iloinen joukkoitsemurhatapahtuma homeopaattisten lääkkeiden yliannostuksella sitten epäonnistui.

Vierailija
09.06.2010 |

=DDDDD

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaatunteva tietää, ettei homeopatia tapa ketään. Homeopatialla ei myöskään voi ehkäistä eikä tehdä abortteja.

Hakaniemen apteekki on se taho, joka myy vahvoja homeopaattisia valmisteita. Ja he eivät myy niitä kelle tahansa. Siksi luontaistuotekaupoissa myytävät homeopaattiset valmisteet ovat äärimmäisen mietoja, koska ne ovat niitä "käsikauppalääkkeitä".

On niitä tutkimuksia tehty. Joskus olen googannut. Mutta ylempänä olen jo kertonut, mikä niiden tutkimuksessa on vaikeaa.

Todella vahvoja eli pitkälle laimennettuja homeopaattisia valmisteita saa määrätä vain kunnolla koulutettu homeopaatti! Niillä olisikin ollut hengenlähtö lähellä!

Tämä oli päivän paras. Eli se noiden juoma vesi oli liian vähän vettä? Mikä taho valvoo sitä, että "pitkälle laimennettuja" homeopaattisia vesiä jakaa vain "koulutettu homeopaatti"? Ei kukaan. Missä on se tutkimus jossa noilla litkuilla todistettaisiin olevan jotakin vaikutusta johonkin suuntaan? Siis puolueeton tutkimus?

Minä odotan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isälläni oli suurentunut eturauhanen. Odotellessaan leikkaukseen pääsyä, hän joutui käymään vessassa yöllä 8-10 kertaa. Minä annoin hänelle homeopaattista hoitoa, eikä hän tämän jälkeen tarvinnut käydä vessassa kuin 2 kertaa yöllä. Kaiken lisäksi pissa tuli suuremmalla paineella kuin aikaisemmin.

Kyse ei ollut veden määrästä. Kyse oli parista pienestä pilleristä.

Kuten sanoin, niin minulle on aivan yksi ja sama, mihin teho perustuu. JOs se auttaa, se riittää. Jos lapseni lopettaa sillä yöllisen yskänsä ja minä saan jatkaa uniani, niin minun ei tarvitse todistella sitä kellekään.

Minun käsittääkseni homeopatian tieteellinen todistettavuus on vaikeaa siksi, että esim. yskään on olemassa 30 eri parantavaa ainetta. Riippuu ihmisestä, riippuu yskän tyypistä, riippuu taudin kokonaiskuvasta, mikä niistä 30 aineesta on se oikea. Joka ihmisellä oikea lääkeaine on eri (ja siksi homeopaatilla ja homeopaatilla on eroa. Jyvät erottuvat akanoista helposti).

Miten tällaista voi edes tieteellisesti tutkia?

Olen samaa mieltä ylläkirjoittavan kanssa, että minusta on käsittämätöntä, että joku on niin skeptikko, ettei kokeile vaihtoehtohoitoa. Ihmiset menevät vaikka urologin kaiveltaviksi sen sijaan, että kokeilisivat ensin apua jostain muualta. Oli se sitten akupunktio tai kiinalainen lääketiede tai homeopatia.

koska kyseessä on huuhaa. Ja tuohon yskänlääkejuttuun: käsikauppatavarana myytävät yskänlääkkeet eivät toimi. Pitää olla vahva keskushermostovaikutus ennen kuin toimii, toisin sanoen reseptillä saatavat cocillana tai codesan comp. sitä paitsi yskä lähtee yskimällä. Homeopatiaan voi uskoa vain jos uskoo muutenkin yliluonnolliseen. Muuten= miksi homeopatia toimii vain kokemusperäisesti ihmisillä jotka aiheeseen uskovat, kun taas valvotuissa testiolosuhteissa sillä ei ole havaittu mitään vaikutuksia? Ettei vain olisi, että kroppa parantaa sairauden niistä vesitipoista huolimatta.

Koska vaikkapa eturauhasvaivoissa ja virtsatieongelmissa niillä homeopaattisilla "lääkkeillä" voisi ollakin vaikutusta... kunhan niitä juotaisiin vähintään pari litraa päivässä. Kyseisissä vaivoissa kun vesi on hyvästä. =DDD

Vierailija
24/28 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

homeopaatteja. Heillä on ollut joukko potialita, joille ovat määränneet lääkkeet. Osa potilaista on nauttinut määrättyä lääkettä, osalla se on korvattu plasebolla. potilaista kukaan ei tiennyt syökö lääkettä vai plaseboa, eikä lääkärikään tiennyt kenellä lääke vaihdetaan plaseboon.

Tämä on sokkoutuksen perusajatus. Kaksoissokkoutetussa testissä tuloksia arvioiva lääkäri/tutkijakaan ei tiedä onko arvioitava kohde lääkitty vai kontrolli (jotta ei tule ennekko-odotuksia), vain lopputulokset yhteen vetävä ryhmä tietää.

näitäkin on tehty homeoopatian vaikutuksista - ei merkittävää eroa plaseboon. Homeopatia toimii vain, jos siihen uskoo. Samoin kun rukoilu tai enkeliterapia.

Vierailija
25/28 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en usko kuolleiden kanssa puhumiseenkaan - en silti osallistui myöskään spiritistiseen uskontoon.

Koska se, etten johonkin itse usko ei tarkoita, etteikö se voi olla mahdollista. En siis leikkisi tulella.

Eihän homeopaatitkaan sano, että homeopaattisilla aineilla voisi ketään tappaa. Vaikka söisi kilon homeopaattista arsenikkia. Homeopatian tehtävänä on laittaa elimistö jotenkin tasapainoon - jos se onnistuu, miksi ei epätasapainokin sitten olisi mahdollista saada aikaan?

En minä haluaisi mennä tuollaiseen kokeiluun ja huomata, että nukun sen jälkeen huonommin, tai saan ensi talvena kaikki flunssat tai jotain...

En myöskään koskaan menisi lääkeainekokeiluun, jossa testataan hormoneja. Kiva, jos saisi ne sekaisin.

todettu vaikuttavan yhtään pisaraa enempää kuin lumelääkkeiden. Ja homeopaattiset lääkkeet ovat 100% vettä. Yhtä ainoaa "vaikuttavan aineen" molekyyliä ei homeopaattisessa lääkkeessä ole, se on tuhansia kertoja todennettu fakta.

Tiedätkö edes miten homeopaattiset "lääkkeet" valmistetaan?

Itse asun keski-euroopassa ja meillä yleislääkärit käyttävät myös homeopaattisia lääkkeitä. Mm. yskää hillitsevä yskänlääke toimii lapsille älyttömän hyvin. Samoin mustelmia ja kolhuja "poistava"/ehkäisevä rasva. Jännä, että Suomessa homeopatiaa pidetään hihhuli-juttuna.

Vierailija
26/28 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en usko kuolleiden kanssa puhumiseenkaan - en silti osallistui myöskään spiritistiseen uskontoon.

Koska se, etten johonkin itse usko ei tarkoita, etteikö se voi olla mahdollista. En siis leikkisi tulella.

Eihän homeopaatitkaan sano, että homeopaattisilla aineilla voisi ketään tappaa. Vaikka söisi kilon homeopaattista arsenikkia. Homeopatian tehtävänä on laittaa elimistö jotenkin tasapainoon - jos se onnistuu, miksi ei epätasapainokin sitten olisi mahdollista saada aikaan?

En minä haluaisi mennä tuollaiseen kokeiluun ja huomata, että nukun sen jälkeen huonommin, tai saan ensi talvena kaikki flunssat tai jotain...

En myöskään koskaan menisi lääkeainekokeiluun, jossa testataan hormoneja. Kiva, jos saisi ne sekaisin.

todettu vaikuttavan yhtään pisaraa enempää kuin lumelääkkeiden. Ja homeopaattiset lääkkeet ovat 100% vettä. Yhtä ainoaa "vaikuttavan aineen" molekyyliä ei homeopaattisessa lääkkeessä ole, se on tuhansia kertoja todennettu fakta.

Itse asun keski-euroopassa ja meillä yleislääkärit käyttävät myös homeopaattisia lääkkeitä. Mm. yskää hillitsevä yskänlääke toimii lapsille älyttömän hyvin. Samoin mustelmia ja kolhuja "poistava"/ehkäisevä rasva. Jännä, että Suomessa homeopatiaa pidetään hihhuli-juttuna.

Laimennus ALOITETAAN pisarasta jotain ainetta, jonka jälkeen laimennetaan ja laimennetaan ja laimennetaan jne. kunnes tuloksena on "liuos" jossa ei ole yhtään ainoaa molekyyliä vaikuttavaa ainetta jäljellä. Aivan sama kuin kaataisit kupillisen kahvia päijänteeseen, sekoittaisit, ottaisit päijänteen vettä pieneen purkkiin ja tipauttaisit pari tippaa suuhusi joka aamu "energiajuomaksi".

Vierailija
27/28 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopatia ei tosiaankaan saa varauksetonta kannatusta keskieuroopan lääkäripiireissä. Väitän jopa, että sitä harrastetaan lähinnä luulosairaiden iloksi ja parantumattomasti sairaiden kanssa, että kokevat että heitä on hoidettu...

Vierailija
28/28 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laimennus ALOITETAAN pisarasta jotain ainetta, jonka jälkeen laimennetaan ja laimennetaan ja laimennetaan jne. kunnes tuloksena on "liuos" jossa ei ole yhtään ainoaa molekyyliä vaikuttavaa ainetta jäljellä. Aivan sama kuin kaataisit kupillisen kahvia päijänteeseen, sekoittaisit, ottaisit päijänteen vettä pieneen purkkiin ja tipauttaisit pari tippaa suuhusi joka aamu "energiajuomaksi".

Pikemminkin teelusikallinen atlanttiin.