Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateisti. Saisiko edes pienen lapsesi äkillinen kuolema saada sinua ajattelemaan Jumalaa ja

Vierailija
08.06.2010 |

kuoleman jälkeistä elämää?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastasyntyneiden kuolemia on yleensä pidetty esimerkkinä Jumalan olemassaolon puutteesta, ja minusta ihan perustellusti. Vastasyntynytkin on kai kohtuullisen synnitön eikä ole synnillään ansainnut kuolemaa, mikäli siis synnin palkka on kuolema. Silti lapsikuolleisuus on erittäin suurta vielä nykyäänkin kehittyvissä maissa.

Angolassa (sattumalta 93,5% katolinen maa) on maailman suurin lapsikuolleisuus, eli 180 lasta tuhannesta syntyneestä ei elä yksivuotiaaksi. Vastasyntyneiden elinajanodote on korkein Japanissa, eli noin 83 vuotta. Kristinuskoa ei Japanissa käytännössä ole.

Ei välttämättä oikein synkkaa. Uskova pelkää että ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan ja ateisti pelkää että ihmiset EIVÄT ajattele omilla aivoillaan.

Vierailija
42/88 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alkaisin uskon asioita miettimään niin tajuisin varmuudella sen ettei jumalaa voi olla koska miksi se ois antanut mun lapsen kuolla. toki toivon että kuoleman jälkeen on jotain mut se asia ei jumalaan liity millään tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä esimerkkinä Jumalan olemassaolon puutteesta, ainakaan jos lapsi ei ihan tolkuttomasti kärsi ensin. Toki sellaistakin on järkyttävän paljon ja esim. pienen lapsen kuoleminen nälkään pistää kyllä itsellänikin uskon koetukselle. Juuri siihen tyyliin, että jos jumala kerran uskovaisen mukaan auttaa löytämään kotiavaimen, eikö silloin olisi tähdellisempiäkin avustuskohteita. Mutta noin yleisesti ottaen, ihmisiä syntyy ja kuolee eikä asia oikein muutenkan voisi olla.

Omaa uskoa pistää eniten koetukselle mielenterveysongelmaiset. Heille kasaantuu kaikki. Kamala lapsuus jossa henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Monella se kierre ei oikein koskaan katkea, kaikki elämän asiat suodattuu sen kautta ja menee päin helvettiä, monella itsariin saakka. Parisuhteet, lapset, työ, kaikki kärsii yhä udestaan ja uudestaan. Ja jumala EI auta, ei sitten niin pienimmässäkään määrin. Ei siinä ole mitään järkeä jos samalla yritetään vakuutella että on jokin rakastava jumala joka välittää. Ei se välitä. Jos jumala on, se katselee ihmiskuntaa samalla lailla kun ihminen katselee muurahaiskekoa. Eikä puutu vaikka siellä tapahtuisi mitä.

Vierailija
44/88 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suunnattomalta surultani pystyisin, pohtisin ehkä olisiko helpompaa, jos uskoisin johonkin jumalaan tai kuolemanjälkeiseen elämään.

Näin normaalielämässä minusta on helpompaa, kun ei tarvitse miettiä kuolemanjälkeistä elämää.

Vierailija
45/88 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on omanlaisensa puolustuskeinot ja selviytymistaidot elämässä ja ongelmatilanteissa. Mielestäni uskonnon tuputtaminen ihmiselle kriisitilanteessa on arveluttavaa.

Minua suoraan sanoan kuvottaa nämä parantumiskokoukset, joissa suureen ääneen afrikkalainen parantajapastori lupaa parantumista ja toinen saarnaa vieressä että antakaa rahaa antakaa rahaa. Itse kävin tämmöistä katsomassa, ja siellä eräs nainen kertoi miten joku oli antanut jopa kuukausipalkkansa... TIETENKIN SAIRAAT ANTAVAT MITÄ TAHANSA JOS PARANTUVAT! Olisikin olemassa helvetti niin se olisi juuri oikea paikka näille sairaiden kusettajille!!!

Vierailija
46/88 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin moneen otteeseen yrittänyt "ruveta" uskovaiseksi, olisin todella paljon mieluummin uskovainen kuin ateisti. Jos lapseni kuolisi, tuntisin varmasti voimakasta kateutta kaikkia uskovaisia kohtaan ja yrittäisin kaikin voimin uskoa. Se tekisi menetyksen aavistuksen helpommin kestettäväksi.

Raskas on taakka olla luomakunnan korkeimmalla pallilla.

Vierailija
47/88 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoli puolestasi,JUMALA on ihana, tunsin sen kun paranin vuosia kestäneestä paniikkitilasta, en voinut matkustaa kun tuli niin suuri kauhu.Tuli niin suuri turvallisuuden tunne että pelko ei enää pysty.

Vierailija
48/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa, joka antaa pienen lapsen kuolla.

Vierailija
49/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei satuolentoihin saa uskomaan mikään.

Vierailija
50/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon enemmän kohtaloon. Jos Jumala olisi niin miksi ihmeessä tuntemani ihanat kiltit ihmiset joutuvat kokemaan kamalia asioita...

Vierailija
51/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku tuollaisia kysyy, niin kuten kakkosellakin, minulle tulee ekana mieleen että miksi se Jumala sitten piti parempana että pieni lapsi kuoli eikä vaikka joku moninkertainen pedofiili.

Vierailija
52/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suru olisi niin pohjaton ettei siinä uskoontulo auttaisi.

Kun ei ole jumalaa, ei ole mitään Suurta Suunnitelmaa tai Syytä, miksi lapsi kuolee - asia on vain hyväksyttävä. Minusta ihmisen tulee itsestään sisältä löytää voimia jatkaa.

Vierailija
53/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikein jumalaa ja kuolemanjälkeistä elämää?

Siellähän se arkussa pienikin ruumis mätänee samalla tavalla kuin isommatkin.

Vierailija
54/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon enemmän kohtaloon. Jos Jumala olisi niin miksi ihmeessä tuntemani ihanat kiltit ihmiset joutuvat kokemaan kamalia asioita...

Raamatun Jumala on koston Jumala. Isien pahat teot kostetaan polvesta polveen. Että semmosta järkee siinä homassa on.

Vierailija
55/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon jälleensyntymään, uskon lähinnä elämän energiaan joka kiertää maailmankaikkeudessa. En mihinkään jumaliin, jotka käyttäytyvät ihmisten lailla, lähinnä mielivaltaisten kostojensa ja armahdustensa kanssa.

Vierailija
56/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotii "hyvää jumalaanne" vastaan.

Jos jumala on olemassa, miksi hän antaa viattomien lasten kuolla?

Miksi lapsia kidutetaan, raiskataan ja pahoinpidellään, jos jumalalla olisi valta heidät pelastaa?

Ja jos hänellä on valta, mutta hän ei sitä tee vedoten johonkin naurettavaan "ihmisille on annettu vapaa tahto tehdä hyvää tai pahaa"-löpinään, saa sellainen jumala minusta haistaa pitkät.

Lisäksi minua huvittaa suunnattomasti uskovaisten "minulta hukkui kotiavain, rukoilin jumalalta apua, ja se löytyi!", samalla, kun maailmassa kuolee ihmisiä nälkään, sairauksiin ja väkivaltaan.

Jumala se vain auttaa avainten etsinnässä, mutta ei ehdi parantaa leukemiaa sairastavaa lasta...

Tai pelastaa vaikkapa Baby P:tä, jonka vanhemmat pahoinpitelivät hengiltä...

Vierailija
57/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut se saisi ehkä TOIVOMAAN että Jumala olisi olemassa, mutta en usko että uskomaan kuitenkaan.

Vierailija
58/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa luulenpa, että jos olisin uskovainen (kuten joskus teininä vielä), lapseni kuolema saattaisi nimenomaan tehdä minusta ateistin. (Olen nykyisin agnostikko.)

Kristittyjen Jumala ei kyllä oikeasti nappaa ollenkaan. Eikä joidenkin kristittyjen taivas- ja helvettikäsityksetkään: käsittämättömän raaka ja sydämetön systeemi.

Vierailija
59/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäville sattumuksille ei yleensä yhtään mitään voi. On minulla ollut kaikenlaisia vastoinkäymisiä ollut, keskenmeno, läheisten sairauksia ja kuolemia jo useampi.

Vierailija
60/88 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemalla ja jumalilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Kuolema on osa jokaisen ihmisen elämää, jumalat eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi