Onko teistä 6v. / 35kg lihava?
En ymmärrä siskoani ollenkaan. Hänen 6v. poikansa painaa nyt jo lähes 35kg, eikä ole vanhempiensa mielestä lihava. Neuvolassa ei kuulemma ole sanottu mitään koskaan. Uskomatonta. En ymmärrä.
Tuo lapsi syö itsensä hengiltä, ennen kuin vanhemmat tekevät yhtään mitään. Tuntuu välillä surulliselta. Kun ei voi itse tehdä asialle mitään.
Kommentit (80)
Katsokaahan aina ensin lapsen pituutta ja verratkaa painoa siihen...........Eli jos lapsi on 140 cm pitkä ja painaa 35 kg niin on kyllä ihan normaali lapsi. Nykyajan vanhemmat ovat jo tuoneet lapsuuteenkin tuon liiallisen laihuusihailun..... Ei ole kumma, että kaikenmaailman ongelmia on jo hyvinkin pienillä lapsilla. Maalaisjärjen käyttö on IHAN SALLITTUA tässä maailmassa
T. pitkän ja normaalipainoisen (135/31.5) eli hoikan urheilua harrastavan tytön äiti
Katsokaahan aina ensin lapsen pituutta ja verratkaa painoa siihen...........Eli jos lapsi on 140 cm pitkä ja painaa 35 kg niin on kyllä ihan normaali lapsi. Nykyajan vanhemmat ovat jo tuoneet lapsuuteenkin tuon liiallisen laihuusihailun..... Ei ole kumma, että kaikenmaailman ongelmia on jo hyvinkin pienillä lapsilla. Maalaisjärjen käyttö on IHAN SALLITTUA tässä maailmassa
T. pitkän ja normaalipainoisen (135/31.5) eli hoikan urheilua harrastavan tytön äiti
meillä 6 v. tyttä painaa 22 kg ja on n. 118 cm pitkä, tosin aika "laiha" meidän tyttö...
Lapsetkaan eivät saa enää olla oman kokosia. Kilpaillaan kenellä on hoikin lapsi=olen hyvä äiti. Kaikkien pulskempien lasten vanhemmat on huonoja.
Jos lapsen ruokavalio on kunnossa niin annetaan kasvaa omassa tahdissa. Odotellaan vaan hoikentavia kasvupyrähdyksiä ja painoa tuovia kausia ennen kasvupyrähdystä.
t huono/hyvä äiti
15v 170cm 52kg(lihaksikas tyttö)
10v153cm 42kg(tyttö)
6v 130cm 23kg(tyttö)
8v 140cm 44kg(lihaksikas/sekä myös lihava poika)
Ja ylipainoisten määrä kasvaa koko ajan.
Painon myötä lapsille tulee kivoja liitännäissairauksia, II-tyypin diabetestä, korkeita kolesteroleja, tuki- ja liikuntaelinsairauksia ja ennen kaikkea, tulevaisuudessa odottaa lihava aikuinen.
Että ihan kiva. Antaa vaan niiden jessicoiden mussuttaa sitä terveellistä kotiruokaa (aika suhteellinen käsite tämäkin) niin paljon kun haluaa, ei siitä mitään haittaa ole....
Lapsetkaan eivät saa enää olla oman kokosia. Kilpaillaan kenellä on hoikin lapsi=olen hyvä äiti. Kaikkien pulskempien lasten vanhemmat on huonoja.
Jos lapsen ruokavalio on kunnossa niin annetaan kasvaa omassa tahdissa. Odotellaan vaan hoikentavia kasvupyrähdyksiä ja painoa tuovia kausia ennen kasvupyrähdystä.
t huono/hyvä äiti
15v 170cm 52kg(lihaksikas tyttö)
10v153cm 42kg(tyttö)
6v 130cm 23kg(tyttö)
8v 140cm 44kg(lihaksikas/sekä myös lihava poika)
Eihän 6-vuotiasta tuollaisen painon perusteella voi luokitella lihavaksi, varsinkaan tietämättä pituutta! Meitähän on moneksi jo rakenteemmekin suhteen. Sitäpaitsi asiahan on todellakin vanhempien ja perheen oma, eikä suinkaan siskon, joka perustelee toisten asiaan puuttumista omalla huolestumisellaan... Aivan varmasti beuvolassa otetaan asia esille, mikäli katsotaan tarpeelliseksi.
Mun mielestä kyllä hirveän laiha. Pikkuveli on samanmittainen ja vuoden nuorempi ja painaa 32kg. Hän näyttää paljon lihavammalta kuin veljensä. Mutta asiaan. 35kg on kyllä liikaa 6v painoksi. Toisaaltaan kyllä se kasvaessa tasoittuu jos ruokavalio ei ole ihan järkyttävä.
35 kg on sopiva paino noin 135-155 cm pituiselle lapselle. Noilla pituuksilla paino jää käyrillä sallitun -20 - +20 väliin.
Ja jos tuo 6-vuotias on 135 cm pitkä, on lienee syytä alkaa selvittää mikä aiheuttaa niin nopeaa pituuskasvua, sillä normaalia se ei ole.
painava. Pitäisi olla yli 130-senttinen, että olisi edes vain vähän pulska.
Meillä 6,5v poika, pituutta 119cm ja painoa 23kg ja hänen painostaan on ollut neuvolassa puhetta. Lapsi on hoikahko, mutta pullea maha, liikkuu paljon ja syö terveellisesti.
Meidän 6v tyttö painaa 25 kg ja on mielestäni hieman pullea, vaikka onkin pitkä ikäisekseen ( 125cm). Neuvolan käyrä näytti ihan sopusuhtaista käyrää, mutta jos tuohon vielä 10 kg laittaisi päälle, niin olisi kyllä lihava.
Kieltämättä painoa on paljon ikäiselleen lapselle.
Aika painavalta kuulostaa, mutta näitä painoasioita on täällä av:llakin jankutettu niin monta kertaa että olen oppinut kaiken olevan suhteellista. Jonkun mielestä mun 134cm/27kg 8-vuotias on pyöreä, jonkun toisen mielestä luikku.
mun 3v poika on yli 20kg painava, mut pituutta onki sit sellaset vajaa 110cm. :) aika kamalaa jos joku 6v on äitinsä mielestä pyöreä noilla mitoilla mitä tos oli.. ei siis ap:lla vaan tää toinen..
Niin, mä tiedän ettei tuo asia kuulu mulle, enkä voi siitä sanoakaan, mut tuo poika on kummipoikamme ja välillä en ymmärrä hänen vanhempiaan.
Kyllähän tuo paino riistäytyy käsistä tuolla vauhdilla.
minulla on kaksi poikaa. 6-vuotias on 20 kg, mutta hän onkin 1150 cm.
8-vuotiaamme on 27 kg ja pituutta hänellä on 134 cm. Hän on oikein sopusuhtainen. Kylkiluut näkyvät.
Meidän kohta 6v painaa 18kg.
On kyllä pienehkö. kaverit jotka ovat pitempiä painavat keskimäärin 25kg.