Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisittekö 9,7 ja 2 vuotiaan keskenään 1-1½ tunniksi?

Vierailija
07.06.2010 |

Minä en jättäisi mutta naapurini jättää lapset kotiin kauppakäynnin, lääkärikäynnin tms. ajaksi. Miten käy esim jos matkalla tapahtuu jotain? Onhan niillä puhelin oli vastaus...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISomman lapsen ikä ei ole ongelma vaan pienemmän. Pienemmän pitäisi olla ehkä noin 5v että jättäisin. Riippuu myös luonteista, vuorokauden ajasta, kodista jne.

Vierailija
2/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt ollut monta mielipidettä, että edes 7-vuotiasta ei jätä yksin niin mihin ihmeeseen te tungette vaikka ekaluokkalaisen joka pääsee iltapäiväkerhosta vaikka puol neljä ja te itse töistä vaikka kuudelta?? Tottakai sen lapsen on pakko olla yksin kotona se aika. mitä ihmettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt ollut monta mielipidettä, että edes 7-vuotiasta ei jätä yksin niin mihin ihmeeseen te tungette vaikka ekaluokkalaisen joka pääsee iltapäiväkerhosta vaikka puol neljä ja te itse töistä vaikka kuudelta?? Tottakai sen lapsen on pakko olla yksin kotona se aika. mitä ihmettä?

Ei tulisi kyllä mieleenikään jättää ekaluokkalaista joka päivä 15.30-18 yksin. Ihan hirveä ajatus, että talvellakin joutuisi yksin pimeässä olemaan monia tunteja kotona.

Vierailija
4/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
5/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni on sen verran fiksuja, että pärjäisivät kauemminkin keskenään ja pienemmän kanssa. Kaikkien muksut ei pärjää, koska äiti pyyhkii varmaan perseenkin seitsenvuotiaalta.

Vierailija
6/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11, 7 ja 3 enkä jättäisi heitäkään, ehkä puoleksi tunniksi kun käyn lähikaupassa. Silloinkin hirvittää

Vierailija
7/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi voi olla itsekseen mutta 2v ei voi jäädä tuon alle 10 vuotiaan kanssa kuin korkeintaan 15 minuutiksi.

Vierailija
8/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän myös perheen, jossa suunnilleen tuon ikäiset isosisarukset jätetään kotiin 1-vuotiaan kuopuksen kanssa lyhyiksi ajoiksi. Tiedän myös kerran sattuneet jotain haaveria.

Vierailija
9/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat voisin jättääkin mutta en 2-vuotiasta.

Vierailija
10/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmota lastensuojeluun, kun seuraavan kerran noin tapahtuu..

Vierailija
11/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian suuri vastuu ja väärin lapsia kohtaan!

Vierailija
12/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja 7-vuotiaat vielä pärjäisi keskenään kauppareissun, mutta 2-vee on liian pieni toisten lasten hoidettavaksi.

Lapsille ei koskaan pitäisi antaa aikuisten vastuuta kannettavaksi.

Vierailija
13/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat kyllä mutta tuo 2v. on liian pieni tuon ikäisten vastuulle. Ennen niin kyllä tehtiin toki, silloin kun itsekin olin pieni, mutta nykyään on riskit sekä kotona ollessa että kaupassa käydessä sen verran isommat, että en jättäisi. Eikä sen ennenkään turvallista ollut, vain pakollista.

Eli tuo 2v. mukaan sinne kauppareissuun.

Vierailija
14/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni jättää 2v:n pihalle alle kouluikäisten naapurin lasten seuraan.

Vierailija
15/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona pikkuveljien 4v&1v kanssa vanhempien kauppareissun ajan. (1-2h). Hyvin meni aina, mutta itse en noin suurta vastuuta vielä sälyttäisi 9- vuotiaalle.

Luulen että tämä on ollut meidän vanhempien aikaan ihan yleisestikin tapana. Serkkuni on myös ollut omista sisaruksistaan vastuussa tosi nuorena.

Vierailija
16/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo 2-vuotias on se syy, isommat tottakai.

Olen nyt jättänyt lyhyiksi ajoiksi 9-, 7- ja 5-vuotiaan keskenään, tarkoittaen just jotain puolen tunnin kauppareissua.

Vierailija
17/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut 12v ja hoitanut kaksosvauvoja 6kk sekä 4v koko päivän mutta eri 9 ja 12v välillä on suuri. En kyllä nykypäivänä jättäisi vauvoja ja 4 v 12 vuotiaan hoitoon mutta nyt on eri ajat.

Vierailija
18/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä voinko jättää 5½v tulevan eskarilaisen 13v siskonsa kanssa tänä kesänä 1-2t keskenään, mutta tuon ikäisiä en todellakaan!

Vierailija
19/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isommat kyllä. Meillä 9 ja 6-vuotiaat ovat olleet joitakin kertoja 0,5 h kahdestaan, kun olen käynyt lähikaupassa. Silloinkin olen laittanut dvd:n päälle, jotta ei tule mieleen kehittää mitään luvattomia leikkejä. Hyvin on sujunut.

Vierailija
20/24 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja 7v voisin jättää jos olisivat järkeviä, mutta en sitä 2v isompien kanssa.

Sikäli hauska kysymys, että tänään olemme menossa vauvauintiin ja otamme sinne postaamaan pojan 9v ja tytön 7v. Heillä molemmilla synttärit kohta, eli tuleva neljäsluokkalainen ja kakkonen. Mutta ei toivoakaan, että jätettäisiin heidät kahdestaan! Se olisi ihan katastrofi....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä