Huoh, miksi lasten pitää herätä viim. 6:lta?
Meidän 1- ja 5- vuotiaat on joka aamu tosiaan viimeistään kuudelta ylhäällä. Ei auta, vaikka menisivät myöhemmin nukkumaan, heräävät silti aikaisin ja kiukuttelevat sitten väsymystään. Onko kellään jotain konstia, millä ehkä voisi lapset nukkua edes seitsemään?
Minä herään aina lasten kanssa, yhtenä aamuna vuodessa nukun pitkään eli äitienpäivänä. Mies ei ole aamuihminen yhtään ja me päästään kaikki helpommalla, kun viikonloppuisinkin minä nousen lasten kanssa. Olis kiva joskus edes valvoa vähän pidempään kuin kymmeneen ja kattoa esim. leffaa, mutta jos sen teen niin aamulla olen ihan tööt.
Kommentit (10)
Meillä yksi kolmesta herää lähestulkoon aina kuudelta / heti sen jälkeen, mutta lukee tai tekee palapelejä huoneessaan siihen saakka, että muut herää (viim. seitsemältä). Meilläkään ei auta myöhempi nukkumaan meno.
Ei siis taida olla mitään mitä tehdä. Mun pikkuveli on ollut kuulemma aina pienenä se, joka heräsi kuudelta. Aina.
Tsemppiä. Mä olen valinnut välillä sen väsymyksen, mutta sitten pitää taas nukkua seuraava yö. ;o)
jos laitat 21 aikaan nukkuu niin yö on tosi levoton. 1,5v herää edelleen yöllä 1-2 kertaa ja yleensä 4-5 välillä herää onneksi nukahtaa uudelleen viereen.
Joten heti 20.30 aikaan kun saa nukkuu niin nukkuu yleensä hyvin yhdellä heräämisellä. Päikkärit kun jättää välistä niin katastrofi yö.
4,5v jos menee yli 21 nukkuminen niin levoton yö. Kaveri kipittää joka yö viereen nukkuu aamuyöllä eli 2-6h välillä.
Ja arvatkaa kukapa nousee ylös 6-7 välillä joka päivä. Jos en ole ollut jossain menossa. No minä tietty.
Mies kyllä nousee arkisin joka tapauksessa jo enne kuutta. Joten viikonloppuna saa nukkua jopa 8-9 ennenkuin nousee ylös.
Haaveena nukkua sit tosi vanhana niin pitkäänkuin huvittaa.
Aikansa kutakin.
Viimestään sitte kun pitäisi lähteä ja herätä aamulla kouluun niin sit kyllä nukuttaa
;) voimia kohtalotovereille ja hauskaa kevättä
mutta minä tein niin, että laitoin Teletapit tai Muumit pyörimään, ja jatkoin torkkumista sohvalla. Nyt tuo kuusivuotias nukkuu mielellään viikonloppuisin kymmeneen ja jos herääkin aikaisin, niin ei herätä meitä vanhempia.
onko pimennysverhot ikkunoissa?
Mä en kestäis jos meillä lapset nousis noin aikasin. Meillä pienemmät herää yleensä 8-9 aikaan aamulla. Yks lapsista saattais nukkua välillä vaikka kymmeneen.
Koululaiset pitää herättää tietysti kouluun.
Olen siis aina ollut kotona joten rytmikin on sen mukainen.
en ole koskaan SUOSTUNUT nousemaan ennen klo9! Joskus on lapset sitä koittaneet mutta aika nopeasti on heillekin uni alkanut maistua.
Tänään herättiin lähempänä yhtätoista...
en ole koskaan SUOSTUNUT nousemaan ennen klo9! Joskus on lapset sitä koittaneet mutta aika nopeasti on heillekin uni alkanut maistua.
Tänään herättiin lähempänä yhtätoista...
Meillä noustaan viimeistään 6.20 ja siihen ei todellakaan auta päiväunien vähennys, myöhemmin nukkumaanmeno,pimennysverhot tai mikään! Kateellisena ihmettelen toisten lapsia jotka nukkuvat jopa yhdeksäänkin aamulla!
en ole koskaan SUOSTUNUT nousemaan ennen klo9! Joskus on lapset sitä koittaneet mutta aika nopeasti on heillekin uni alkanut maistua. Tänään herättiin lähempänä yhtätoista...
Meillä noustaan viimeistään 6.20 ja siihen ei todellakaan auta päiväunien vähennys, myöhemmin nukkumaanmeno,pimennysverhot tai mikään! Kateellisena ihmettelen toisten lapsia jotka nukkuvat jopa yhdeksäänkin aamulla!
meillä on on ollut tuo "sääntö" (ei ylös ennen klo9) molemmilla lapsilla jo syntymästä asti joten aika helposti on se käynyt...
en ole koskaan SUOSTUNUT nousemaan ennen klo9! Joskus on lapset sitä koittaneet mutta aika nopeasti on heillekin uni alkanut maistua. Tänään herättiin lähempänä yhtätoista...
meillä on on ollut tuo "sääntö" (ei ylös ennen klo9) molemmilla lapsilla jo syntymästä asti joten aika helposti on se käynyt...
Mutta ei se meillä ainakaan onnistuisi. Jos hyvin käy voidaan olla sängyssä hereillä melkein seitsemään asti mutta muuten noustaan heti ylös. Ja en kyllä viitsi lasta pakolla ja hirveän huudon kanssa sängyssä pitää.
niin kannattaa kokeilla niitä lasten ohjelmia. Meillä 1,5vuotias antaa äidin nukkua melkein tunnin vielä kun katselee niksua aamulla tv:stä. Nousee myös klo:6 ylös
menevät nukkumaan illalla ennen yhdeksää.