Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?
Kommentit (669)
eli tähän hetkeen asti olen myös luullut että poliisi ei voi tutkalla mitata samaan suuntaan menevän nopeutta vaan vain vastaantulevien... voiko se siis oikeasti???
(Se on muuten Etelä-Pohjanmaalla). Ja hulluinta tässä on se, että olen 19 vuotta asunut n.70 km päässä Ylistarosta ja sitten muuttanut Ylistaron viereiseen kaupunkiin ja vasta hetkisen siellä asuttuani olen hokannut, että tossa vieressähän se on... Asia selvisi sillä, että mulle kotiin tuli kaupunki-info -kirjanen, jossa oli lueteltu Seinäjoen lisäksi myös muut lähialueen kunnat ja siellähän se Ylistaro oli. Ihmettelin hetken, että mitenkä se tähän liittyy... Noloa...
Vierailija:
Tästä on jo kymmenen vuotta aikaa. Olin abi, kun katselin pitkän tauon jälkeen Pikkukakkosta. Sieltä tuli Karvakuonot. Yhtäkkiä tajusin, että ei jumalauta, RANSUHAN ON NUKKE!!!! En _todellakaan_ tiedä, miksi sen olin aikaisemmin ajatellut (tosi omituiseksi koiraksi?) (ja kyllä, minulla oli koira...), mutta silloin vasta tajusin tuon karmaisevan tosiseikan.Eikä minulla sitten ollut sen vertaa järkeä, että olisin tajunnut pitää havaintoni itselläni, vaan kavereille selitin oivallukseni. Niitä sääliviä katseita...
(vai kärryissä?) jotka vinkuivat kovaa mentäessä. Jos tämä sanonta otetaan kirjaimellisesti, niin ei tosiaan kovin moni voi sanoa menevänsä hippulat vinkuen, kun harva nykyään kaahailee puukärryillä.
elokuvissa " alphabetical order" aukesi minulle vasta päälle kolmekymppisenä.....
englanninkielellä teen (teini) esiintyy myös numeroissa, eli sixTEEN, sevenTEEN, eightTEEN... Eli numeroiden mukaan 19 vuotias on vielä teini, mutta kaksikymmentävuotias ei :))))
-Fiksu tyttö-
Olen opetellut small talkia vasta nyt myöhemmällä aikuisiällä (ikää jo pitkästi yli 30). Tiedän nippelitietoa yhdestä ja toisestakin asiasta, mutta en tarpeeksi voidakseni keskustella asioista. Ei vaan ole kiinnostanut opetella tarpeeksi, onkohan mulla joku adhd tms ;)
Nyt nolottaa, mutta mä olen kans luullut että tarkoittaa teipin pituutta rullassa.
joke tekee mm. toimistotarvikkeita, kuten esim. teippiä.
Vasta muutamia vuosia sitten tajusin,että mikroaaltouuni on oikea nimitys kojeelle.Puhuin ennemmin mikroAUTOuunista.
Olin asunut Helsingissä vajaan vuoden ennen kun tajusin,että bussien numerot noudattavat alueiden postinumeroita.Olen kyllä kertonut tätä uutena tietona monelle muullekin.Myös metron aikataululla välkkyvien vaunumäärien merkitys ei ollut heti selvä.
Vasta muutamia vuosia sitten tajusin,että mikroaaltouuni on oikea nimitys kojeelle.Puhuin ennemmin mikroAUTOuunista.
Olin asunut Helsingissä vajaan vuoden ennen kun tajusin,että bussien numerot noudattavat alueiden postinumeroita.Olen kyllä kertonut tätä uutena tietona monelle muullekin.Myös metron aikataululla välkkyvien vaunumäärien merkitys ei ollut heti selvä.
ennen sitä luulin että se on kukkalajike tyyliin ruusu/orvokki, ja olen kerran miltei ollut ostamassa kukkakaupasta perennaa tyyliin saisiko yhden punaisen perennan ;-)
Vierailija:
.Olin asunut Helsingissä vajaan vuoden ennen kun tajusin,että bussien numerot noudattavat alueiden postinumeroita.Olen kyllä kertonut tätä uutena tietona monelle muullekin.Myös metron aikataululla välkkyvien vaunumäärien merkitys ei ollut heti selvä.
Vierailija:
Olin asunut Helsingissä vajaan vuoden ennen kun tajusin,että bussien numerot noudattavat alueiden postinumeroita
Mutta numerosta näkyy tietty vain sen yhden päättärin postinumero... Muuten, aikaisemmin bussi 18 oli 35 Munkkivuoren mukaan ja bussi 14 oli 36 Pajamäen mukaan. Kummatkin vaihdettiin " pieninumeroiseksi" kaupunkipostinumeroksi. Miksiköhän?
Ja kiitos peranta, sisäturkki jne. ihmisille... ;-)
En ole koskaan polttanut tai juonut olutta enkä osannut osallistua tähän hintakeskusteluun. Seuraavaksi kysyttiin mitä bensalitra maksaa enkä osannut tähänkään vastata mitään... Maitolitran hinnan sentään osasin kertoa, mutta kyllä oli hämmästynyttä porukkaa!!
Ehken sitä nyt ihan aikuiseksi asti näin kuvitellut.
Ja toinen JÄRKYTTÄVÄ seikka oli kun vauvakuumeen kourissa,kuitenkin tänne palstalle saavuin ensi kerran v. 2000 ja minulle ilmeni, että ei ne vauvat oikeesti ihan niin itsestäänselvästi tule... Siis nämä ovisasiat sun muut oli ihan oikeesti jäänyt ala-asteella hiukan vähemmälle kiinnostukselle. No, nyttemmin tiedän sitten hiukan enemmän asiasta...
t. kahden lapsen th-opiskelijaäiti