Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Mitä PÄIVÄNSELVÄÄ asiaa et ole aikuisena tiennyt?

Vierailija
03.06.2005 |

ja luulin, että suomenruotsalaiset on ihmisiä.

Kommentit (669)

Vierailija
21/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja somalialaiset ovat vuosikaudet tolkuttaneet, että se sana on " somalialainen" eikä mikään somali :) Vähän sama kuin jos suomalaista sanoisi suomaksi. " Noi hitsin suomapakolaiset tulee ja vie meidän naiset!"

Vierailija
22/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole valta päättää, miksi heitä kutsutaan SUOMEKSI! Eiväthän he mitään suomen kielen asiantuntijoita ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ole valta päättää, miksi heitä kutsutaan SUOMEKSI! Eiväthän he mitään suomen kielen asiantuntijoita ole!

Mutta kuitenkin: http://www.kotus.fi/kielitoimisto/usein_esitettyja_kysymyksia/somali_so…

Olin väärässä minäkin :)

t. se pedantti, joka lopettaa nyt osaltaan tämän tähän

Vierailija
24/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim pizzamakunakin tunnettu " Frutti di Mare" tarkoittaa suoraan käännettynä meren hedelmät.

Itse en taas tiedä minkälaisia eri juustot ovat, minkä vuoksi en uskalla tilailla esim gorgonzolaruokia tms jos vaikka ovat homejuustoja joista en tykkää.

Vierailija
25/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äiti kiroili aina että eikö tuokaan omista vilkkua, jos ei autoilija edessä vilkuttanut. Vasta myöhemmin tajusin, että kyllä kaikissa autoissa on vilkku olemassa, toope.

Vierailija
26/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ajatellut koko asiaa... luulin varmaan että se haihtuu savuna ilmaan tms.. =)

Vierailija
27/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

*punastuu*

Minä kuvittelin mielessäni jonkinlaisen kepeän puuhkan...

Vierailija
28/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei toveri, mä saan myös tämän tästä opettaa ihmisille tätä biologian perusjuttua ;) Miten niissä voikin mennä sekaisin...

Vierailija
29/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalit ovat ihmisryhmä, siis yksi " rotu" . Heistä kaikki eivät ole somalialaisia, koska he kaikki eivät ole kotoisin Somaliasta. Somaleita on myös esim. Etipopian ja Eritrean alueilla.

Somali on myös kissarotu. Onhan arabikin hevosrotu.

Somalin kielelläkin (huom! somalin kieli, ei somalian kieli) he ovat somali (soomaali).

Vierailija
30/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi vasta vähän aikaa sitten, että hokemasta " än yy tee nyt!" että " än " on n ja " yy" on y jne....

-Heli

Vierailija
31/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
32/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten naimisissa somalinaisen kanssa!

Vierailija
33/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis Aasiassa:Intiassa ja sen ympärillä ja pohjoisemmassa

Vierailija
34/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun monet teippirullat oli vaan 3 metriä pitkiä.... Paketissa lukee 3M....

=) juups

Vierailija
35/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ettei Papua Uusi-Guinea ole Afrikassa, vaan Aasiassa.

Samoin sain noin 25-vuotiaana selville, että poikavauvan kivekset laskeutuvat jostain ylempää mahasta, ne eivät siis heti kehitykään kivespusseihin!

..Papua Uusi-Guinea on Australiassa..;)

Vierailija
36/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis seisomalla tutkalaitteen kanssa tienposkessa. Ei tiennyt että voivat mitata myös poliisiauton sisältä myös vastaantulevien ja samaansuuntaan menevien nopeudet

Vierailija
37/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hippulat oli ennen vanhaan jotkin osaset kärryissä/kärrynpyörissä ja kun kärryt liikkui ne vinkuivat ja siitä tulisi sanonta

Vierailija
38/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee jotenkin mun navasta (siis sisäpuolelta) :DDDDDD

Vierailija
39/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo kymmenen vuotta aikaa. Olin abi, kun katselin pitkän tauon jälkeen Pikkukakkosta. Sieltä tuli Karvakuonot. Yhtäkkiä tajusin, että ei jumalauta, RANSUHAN ON NUKKE!!!! En _todellakaan_ tiedä, miksi sen olin aikaisemmin ajatellut (tosi omituiseksi koiraksi?) (ja kyllä, minulla oli koira...), mutta silloin vasta tajusin tuon karmaisevan tosiseikan.

Eikä minulla sitten ollut sen vertaa järkeä, että olisin tajunnut pitää havaintoni itselläni, vaan kavereille selitin oivallukseni. Niitä sääliviä katseita...

Vierailija
40/669 |
03.06.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla paljastuu ihan päivittäin puutteita yleissivistyksessä. En nyt muista mitään erityistä juttua, mutta pieniä juttuja joka päivä. Varsinkaan penkkiurheilun saralta en tiedä mistään mitään (esim. formulat, jääkiekko ym.) Toisaalta taas tiedän ihan ihmeellisiä asioita, joita muut ihmettelee mm. biologiasta ja muusta itseäni kiinnostavasta. En viitsi yhtään ottaa asioista selvää " yleissivistyksen vuoksi" vaan keskityn vain siihen mikä sattuu itseäni kiinnostamaan. Ja sen kyllä huomaa, en osaa ollenkaan ns. small talkia!

nimim. tynnyrissä kasvanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi